Een jaartje geleden had ik bij een thuiszorg organisatie een baantje in de IT. Mijn taak was het beheren van een vrij brak stuk software, maar goed, het betaalde genoeg. Omdat daar eigen initiatief beloond werd, besloot ik een opzetje te maken met punten waarop het verbeterd kon worden. In een weekendje daar een leuk documentje van gemaakt, waarin naar voren kwam wat ik wilde verbeteren, hoe ik dat wilde doen en wat het ging opleveren.
Dat stuk is toen naar een vaste medewerker daar gegaan. Deze keurde het af omdat zij het niet nodig achtte, en de tijdswinst volgens haar te klein was. Prima, ik had mij erbij neergelegd (de betreffende persoon had wat dat betreft een neus voor dit soort dingen. Als zij er geen brood in zag, betekende dat het vrijwel nooit nuttig was).
Flash forward naar vandaag.
Ik kreeg vanmorgen een smsje van een oud-collega die er nog zit, dat betreffende persoon voor vanmiddag een werkoverleg had gepland. Hierin gaat zij met een voorstel komen om dat stuk software te verbeteren en heeft bij het mailtje ook alvast een document bijgevoegd met het complete voorstel. Doordat die collega toendertijd ook het document had gelezen, heeft hij gezien dat dit document vrijwel geheel hetzelfde is.
Er is 1 belangrijk verschil, mijn naam is eruit verwijderd en ze heeft haar eigen naam erin gezet.
Tof.