abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66664086
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:26 schreef Hanneke1983 het volgende:
Er kan nog vanalles gebeuren!
Als nummer 1 of 2 weigert bijvoorbeeld.
Ja, is ook zo.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66664918
hé bah.
Wie weet dat ze er straks als ze echt gaan kijken en zien dat ze moeten gaan klussen zich bedenken.
Wij stonden 7e en kregen het huis ook..(moet ik wel zeggen dat de rest vast geen zin had om in the middle of nowhere te wonen, we wonen op het platteland waar ze een blokje van 8 hebben neergezet).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66671083
Is het nu weer 1 maand wachten op de volgende?
pi_66671163
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:04 schreef Biancavia het volgende:
Kutzooi.

Nummer 3 voor eerste keus en nummer 2 voor tweede keus.
HET HEEFT EEN REDEN! JIJ KRIJGT NU EEN NOG TOFFER HUIS AANGEBODEN! WEDDEN?
pi_66680525
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:25 schreef klipper het volgende:
Is het nu weer 1 maand wachten op de volgende?
Een week. Maar nu stond er weer een populairder huis op, waar we dan wel weer 7e of zo voor zullen staan.

Oh shit, nu zitten we dus met het dilemma waar ik al bang voor was.

Het huis van onze tweede keus is aan ons aangeboden, want de nr. 1 van allebei die huizen zal waarschijnlijk ook dezelfde persoon zijn, en je krijgt maar één aanbieding tegelijk.
Dus als we nu onze tweede keus ( ) accepteren dan lopen we kans die andere ( ) mis te lopen als 1 en 2 die toch niet willen hebben... En als we die weigeren dan lopen we weer kans op geen huis...

Wat moeten we nou doen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:55:56 #56
31260 Finch
Stay close
pi_66680895
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een week. Maar nu stond er weer een populairder huis op, waar we dan wel weer 7e of zo voor zullen staan.

Het huis van onze tweede keus is aan ons aangeboden, want de nr. 1 van allebei die huizen zal waarschijnlijk ook dezelfde persoon zijn, en je krijgt maar één aanbieding tegelijk.
Dus als we nu onze tweede keus ( ) accepteren dan lopen we kans die andere ( ) mis te lopen als 1 en 2 die toch niet willen hebben... En als we die weigeren dan lopen we weer kans op geen huis...

Wat moeten we nou doen?
Jeetje wat een dilema.. je kan zeker ook niet vragen naar de status van jullie 1e keus?

Verder probeer de pluspunten van jullie 2e keus kenbaar te maken, en kijk of die 1e dan nog steeds echt beter is.. en niet alleen op het oog...

Lastige keus..
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:01:45 #57
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_66681028
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat moeten we nou doen?
Kijk gewoon goed in de opgestuurde formulieren of er nog een bedrag betaald dient te worden wanneer je afziet van de huur van het huis dat je geaccepteerd hebt.
Zo hebben wij het ook gedaan, hadden interesse in een huis maar stonden dus eerste bij een andere woning en er stond nergens dat je iets verschuldigd was wanneer je gewoon weer zou afbellen en dat hebben we uiteindelijk ook gewoon gedaan en zodoende zitten we alsnog in het huis wat we in eerste instantie wilde terwijl we al rond waren met een andere woningbouwvereniging voor een ander huis.
pi_66681032
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:55 schreef Finch het volgende:

[..]

Jeetje wat een dilema.. je kan zeker ook niet vragen naar de status van jullie 1e keus?

Verder probeer de pluspunten van jullie 2e keus kenbaar te maken, en kijk of die 1e dan nog steeds echt beter is.. en niet alleen op het oog...

Lastige keus..
Nee, ik heb net gebeld en het uitgelegd, maar zolang wij 2e keus aangeboden krijgen staan we 'geblokkeerd' voor andere woningen.
Maar we gaan er toch maar wel kijken, misschien valt het wel mee inderdaad en het is ook een hoekhuis, alleen ietsje kleiner en ouder, maar daardoor ook weer een stuk goedkoper (hoewel me dat niet zoveel kan schelen).
pi_66681127
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:02 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, ik heb net gebeld en het uitgelegd, maar zolang wij 2e keus aangeboden krijgen staan we 'geblokkeerd' voor andere woningen.
Maar we gaan er toch maar wel kijken, misschien valt het wel mee inderdaad en het is ook een hoekhuis, alleen ietsje kleiner en ouder, maar daardoor ook weer een stuk goedkoper (hoewel me dat niet zoveel kan schelen).
Mik er voor het het verschil een royale dakkapel op, bijvoorbeeld. Dan heb je nog een toffer huis
En dan heeft C. wat te klussen.
pi_66681395
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Mik er voor het het verschil een royale dakkapel op, bijvoorbeeld. Dan heb je nog een toffer huis
En dan heeft C. wat te klussen.
Suffie, we gaan toch geen dakkapel op een huurhuis zetten waar we binnen een paar jaar weer uit hopen te zijn!
pi_66681909
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:15 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Suffie, we gaan toch geen dakkapel op een huurhuis zetten waar we binnen een paar jaar weer uit hopen te zijn!
Je zei suffie!

En ik dacht dat je ging kopen, ik nooit zo goed .
pi_66692293
We nemen gewoon dat huis. Ik ben het wachten beu.

En niks klussen, gewoon een vloertje erin en een emmer latex ertegen en dan ben ik klaar
pi_66692546
Wat is het grote verschil (in twijfel) tussen die 2 huizen
pi_66692809
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:18 schreef Hanneke1983 het volgende:
Wat is het grote verschil (in twijfel) tussen die 2 huizen
De locatie, het huis dat we mislopen ligt gewoon in een veel leuker gedeelte van Papendrecht.

Maar in dat huis moest je elektrisch koken en ik ben blij dat we daar nu niet aan hoeven te beginnen
pi_66693537
Als je er zelf tevredenheid in hebt gevonden, is het goed
Ik ben benieuwd of jullie voor de "2de keus" zijn gegaan of toch maar niet?
pi_66693957
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:43 schreef Hanneke1983 het volgende:
Als je er zelf tevredenheid in hebt gevonden, is het goed
Ik ben benieuwd of jullie voor de "2de keus" zijn gegaan of toch maar niet?
Wat mij betreft nemen we dat huis gewoon, puur om hier uit die ***flat weg te zijn. Dan kunnen we altijd over iets van twee jaar in aanmerking komen voor een huis dat we nu echt niet kunnen krijgen, onze A-keuze zeg maar.
pi_66695169
Maandag gaan we naar de woningbouw.
pi_66700681
Papendrecht, dat is toch ook gewoon van woonkeus?
pi_66703295
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:57 schreef Wooldoor het volgende:
Papendrecht, dat is toch ook gewoon van woonkeus?
ja
pi_66708307
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:53 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wat mij betreft nemen we dat huis gewoon, puur om hier uit die ***flat weg te zijn. Dan kunnen we altijd over iets van twee jaar in aanmerking komen voor een huis dat we nu echt niet kunnen krijgen, onze A-keuze zeg maar.
Ah je woont in de sterflat , maar datis koop, dus zal de pelserflat meer in aanmerking komen, wonen daar dan ook dames van plezier?
pi_66718929
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Ah je woont in de sterflat , maar datis koop, dus zal de pelserflat meer in aanmerking komen, wonen daar dan ook dames van plezier?
Nee, we wonen in een andere ***flat.
pi_66889081
Vanavond gaan we in huisje keuze nr. 2 kijken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:42:50 #73
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_66913702
En... was het wat?
Hoeveel punten hebben jullie (Blue-eyes staat namelijk ook op de wachtlijst bij Woonkeus)?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_66924909
Nee, we doen het niet. Het was in redelijk slechte staat. Op de zolder lag niet eens een vloer!
Nu maar weer verder kijken. We hebben 47 punten nu.

Reageer jij ook op huizen in Papendrecht?
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:17:58 #75
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_66945279
Jammer, volgende keer beter dan maar....
Helaas deze week voor jullie ook niet veel bijzonders, he?

Wij staan ruim 2 jaar ingeschreven en hebben pas 35 punten, dus ik denk dat we nog een jaartje geduld moeten hebben.
Wij zijn op zoek naar een appartement met lift maar daarvan komen er niet zoveel voorbij die wij interessant vinden. Toevallig deze week 1 op de Blankvoort, maar daar visten wij vorige keer ook ruimschoots naast .
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_66948009
Ja, die Blankvoorn is ook mooi! Groot!
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:31:25 #77
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_66949878
Peltserflat willen wij eigenlijk graag naar toe, maar daarvan komt er nooit één van vrij.
Mooi uitzicht

Maar jullie willen toch een huis met een tuin?
pi_66962973
We mogen nu bij de andere gaan kijken!
pi_66970108
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:58 schreef Biancavia het volgende:
We mogen nu bij de andere gaan kijken!
En hoe was het?
pi_66974783
Ja, nee, met nu bedoel ik vanavond!
pi_66976398
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:39 schreef Biancavia het volgende:
Ja, nee, met nu bedoel ik vanavond!
O
Succes
pi_66977542
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:31 schreef Blue-eyes het volgende:
Peltserflat willen wij eigenlijk graag naar toe, maar daarvan komt er nooit één van vrij.
Mooi uitzicht

Maar jullie willen toch een huis met een tuin?
Als wij die blankvoorn kunnen krijgen dan doen we dat wel. Is echt heel erg groot!
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:23:06 #83
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_66978198
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als wij die blankvoorn kunnen krijgen dan doen we dat wel. Is echt heel erg groot!
Maar die willen wij zo graag
Okee, we hebben niet genoeg punten dus dan gun ik hem jullie wel.
Wie weet worden we dan ooit nog wel eens buren
pi_66980345
En? Al gekeken?
pi_66981898
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
pi_66981994
Leuk, leuk, leuk!

Vaste trap naar de zolder met zolderkamer, wc, badkamer e.d. komen er allemaal nieuw in, er staat een extra schuur in de tuin!
Dit is precies wat we wilden hebben.
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:15:11 #87
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66982161
Ik zou hier een reactie posten om jullie te feliciteren, maar ik ben te jaloers.
Toeval is toeval
pi_66982686
Oeh super.
Hebben er meerderen mensen een bezichtiging gehad of waren jullie de eersten?

Maarrreh, wc, badkamer komt er nieuw in? Is het kapot allemaal?
(niet stiekem een fototoestel meegenomen naar de bezichtiging? )
pi_66982738
Die mensen hebben er 50 jaar gewoond. Nooit iets aan dat huis gedaan.

Totaal alles wordt vervangen, keuken, wc, badkamer, alles wordt gestuct.
pi_66982900
En die twee schuren zijn van mij, de ene maak ik een werkplaats van en van de andere een kroeg

En in mijn kroeg mag je roken
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:40:10 #91
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66983226
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoef je maar 2 jaar te wachten voordat je in aanmerking komt voor de goede/leuke buurten, of staan jullie beiden ingeschreven en komen die 2 jaar bovenop de wachttijd (of punten in jullie geval) die diegene al heeft opgespaard?

Toch gefeliciteerd natuurlijk. Een nieuw huis, leuke plannen, zucht.... je kunt er zo lekker bij wegdromen
Toeval is toeval
pi_66983664
Nee hoor, wij staan ruim drie jaar ingeschreven, dat is 1 punt per maand, plus ik woon al 8 jaar in onze huidige flat, en dat is nog 1 punt per woonjaar erbij. Dus zo komen wij aan de 47 punten.
  donderdag 12 maart 2009 @ 21:00:38 #93
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66984273
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:48 schreef Biancavia het volgende:
Nee hoor, wij staan ruim drie jaar ingeschreven, dat is 1 punt per maand, plus ik woon al 8 jaar in onze huidige flat, en dat is nog 1 punt per woonjaar erbij. Dus zo komen wij aan de 47 punten.
Ja, nee ja nee, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel de twee jaar die jullie moeten wachten voor jullie in aanmerking komen voor de volgende woning (die in de echt leuke buurt?). Ik woon namelijk ook samen en als een van ons een volgende woning accepteert (we staan beiden ingeschreven), vervalt de opgebouwde woonduur van de ander. Is dat bij jullie niet zo, is mijn vraag meer.
Toeval is toeval
pi_66986041
Oh, zo. Nee, wij hebben nu sowieso besloten dat dit het huis wordt waarin we heel lang gaan wonen, we zien dit niet meer als een 'tussen'huisje.

Wij staan samen ingeschreven (dus niet apart). We laten de inschrijving ook wel doorlopen en dan vervalt inderdaad de opgebouwde woonduur (wat voor ons dus 8 punten is).
Dat van jullie allebei de woonduur vervalt is logisch, want als je eenmaal verhuist dan beginnen ze opnieuw met woonjaren te tellen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 22:15:53 #95
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66988764
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:27 schreef Conflict het volgende:
Oh, zo. Nee, wij hebben nu sowieso besloten dat dit het huis wordt waarin we heel lang gaan wonen, we zien dit niet meer als een 'tussen'huisje.

Wij staan samen ingeschreven (dus niet apart). We laten de inschrijving ook wel doorlopen en dan vervalt inderdaad de opgebouwde woonduur (wat voor ons dus 8 punten is).
Dat van jullie allebei de woonduur vervalt is logisch, want als je eenmaal verhuist dan beginnen ze opnieuw met woonjaren te tellen.
Je kunt je inschrijfduur gewoon door laten lopen? Hier vervalt alles indien je een woning accepteert, en dan moet je je gewoon weer opnieuw inschrijven en minstens 4 jaar wachten (6 a 7 voor een eengezinswoning). Maarja, Randstad, ik moet ook niet zeuren.

Edit: ahum, jullie wonen ook in de Randstad. Mja anyway, wij wonen in de buurt van Amsterdam en hier werken ze alleen met inschrijfduur, niet met punten

Ik neem aan dat er nu wel een hoop geklust gaat worden, nu jullie er langer gaan blijven?

[ Bericht 3% gewijzigd door Pyjama op 12-03-2009 22:21:59 ]
Toeval is toeval
pi_66990368
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:29 schreef Conflict het volgende:
Die mensen hebben er 50 jaar gewoond. Nooit iets aan dat huis gedaan.

De woningcorporatie doet dit alles, ook het stucen?
Goed voor mekaar

Ben wel benieuwd naar de foto's van de keuken/wc/badkamer
  donderdag 12 maart 2009 @ 22:49:23 #97
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66990765
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:29 schreef Conflict het volgende:

*Pyjama gaat zich schamen omdat ze hierover heen heeft gelezen.

Maar wat Hanneke1983 zegt, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zou wel leuk zijn als je het zelf mocht uitzoeken

Gaan jullie er verder nog wat aan doen in de zin van behangen, vloer etc? Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.

Ik heb zelf maar even een topic geopend over sociale woningbouw, wil jullie topic niet kapen
Toeval is toeval
pi_66993354
Gefeliciteerd!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:44:39 #99
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_67000869
Gaaf zeg, gefeliciteerd!
Wanneer krijgen jullie de sleutel?
pi_67016155
* Hanneke1983 wacht op reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')