Pics!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.
Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
SPOILERSure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef jordeeeh het volgende:
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Maseo het volgende:
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Pickoffs?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:03 schreef Maseo het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).quote:Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Pickoffs?![]()
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
Nemen we toch gewoon deze, kunnen we tenminste verstaan:quote:Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
he dean, jullie band moet hiervan een cover maken! geheel in jullie stijl natuurlijk!
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
Hehe, dat snap k wel jaquote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
[..]
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan..
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.quote:[..]
Hehe, dat snap k wel jaMaar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuivenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
[..]
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen ehK ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Maseo het volgende:
[..]
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:quote:Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen ehK ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:37 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
K zal t onthouden, bedanktquote:Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:
Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers!.
Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken. Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans
).
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:44 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
Precies. Zorg dat je niet stil zit als je leert. Blijft nieuwe dingen (en liedjes/technieken/theorie) leren. En gaan de weg speel je vanzelf al meer nummers.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:
Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers!.
Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken. Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans
).
Gaan we nu lopen schelden?quote:
Klojoquote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt.Dom.
Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer afEn met aceton verneuk je de lak nog meer.
![]()
Ja, fuck, ik weet het, echt zo dom. Zo'n dopje kost misschien 50 cent in de winkel. Maar ik dacht: ik probeer het gewoon.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klojo
Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!
Gewoon erafschuren en dan stukje finish meenemenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt.Dom.
Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer afEn met aceton verneuk je de lak nog meer.
![]()
Damn ik ben dan on callquote:Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
Ik woon in Leyden, maar ben dat weekend net wegquote:Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen..
Volhouden!quote:Op maandag 2 maart 2009 09:26 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.
Ik zit nu op stage, maar kan niet wachten tot k weer thuis ben en kan spelen
Een zwarte Spaanse gitaarquote:Op maandag 2 maart 2009 09:46 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Volhouden!
En wat heb je voor gitaar gekocht?
Bij mij zit er momenteel niet echt progressie in.. kan alle basisakkoorden eigenlijk wel goed spelen, barré wil op zich ook wel lukken.. maar een A# / Bb krijg ik maar niet voor mekaar, hoe vaak ik het ook probeer (heb kleine handjes..) Ik doe hem als volgt: Barré met wijsvinger, en dan met ringvinger drie snaren pakken..
Een Gm is geen enkel probleem (komt door powerchords)
Misschien moet ik toch maar les oid nemen.. heb alleen zo weinig tijd..
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff danquote:Op maandag 2 maart 2009 10:15 schreef Cynic het volgende:
Nou speel ik toch al een tijdje gitaar, maar ik heb nog nooit van een 'pickoff' gehoord. En na de uitleg is het me nog steeds niet duidelijk.
Op pagina 1 staat beiden welquote:Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan(ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat
)
Ah, dat zou kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan(ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat
)
Leuk idee voor een meeting komende zomer.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen.
Een pickoff zou ook nog een soort gitaarbattle kunnen zijn.
Zo van: "Let's have a pickoff!"
En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
Dat was de 21e toch?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:21 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat die van de 28ste @ A'dam nog door? Ja toch?.
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef Maseo het volgende:
dus de 21e op een (willekeurig) pleintje tof kroegje in amsterdam lekker jammen met 6-7 gitaren biertjes ?
Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?quote:
Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?
Ik zie het al voor me, staan we daar met een aangeschoten big-gitaar-band-achtig-groepjequote:Op maandag 2 maart 2009 16:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen..
Goed idee voor een clipquote:Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen.
Een pickoff zou ook nog een soort gitaarbattle kunnen zijn.
Zo van: "Let's have a pickoff!"
En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef KaMo het volgende:
Wie wilt er een online pickoff doen via youtube?
nou, we verzinnen een opdracht... (metal solo van 20 sec bijvoorbeeld)quote:Op maandag 2 maart 2009 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Nou je het zegt...quote:
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar ik zou zeggen zoek maar een goeie backingtrack![]()
Leuk, maar niet heel haalbaar.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?
't is helaas alleen geen metal he ;-)
Zou toch juist lachen zijn met zo'n meeting..
4-5 gitaren, big band haha!
1 iemand die bas-akkoorden speelt,
1 iemand die een rhythm speelt, en een ander een octaaf (of 2) hoger
dan de rest solo battelen ofzo hahah
En zo'n clip, lijkt me inderdaad té leip om te filmen..!
I know, a perfect symphony only exists in my headquote:
Make my dayquote:Op maandag 2 maart 2009 18:43 schreef The_Dean het volgende:
*Meld voor de solobattle
Dude, ik doe niet andersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet zozeer omdat het daarvandaan komt maar de melodie vind ik zo mooi
ik hoop dat het kan
gr
Wat dan wel? Blues? Ja! Ja?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?
't is helaas alleen geen metal he ;-)
Zou toch juist lachen zijn met zo'n meeting..
4-5 gitaren, big band haha!
1 iemand die bas-akkoorden speelt,
1 iemand die een rhythm speelt, en een ander een octaaf (of 2) hoger
dan de rest solo battelen ofzo hahah
En zo'n clip, lijkt me inderdaad té leip om te filmen..!
Koop gewoon een panfluit johquote:Op maandag 2 maart 2009 20:53 schreef denkjedat het volgende:
weet niet precies of dit te doen is op gitaar?
check mn zomernummer in mn sig, ik kan de backing track daar van online gooien (dus alleen de drums + acoustische gitaar)quote:
Ah nee je kan het wel spelen erop ja, net zoals elk melodietje maar moet je gewoon zelf een beetje kloten en beetje noot voor noot uitzoekenquote:Op maandag 2 maart 2009 21:06 schreef denkjedat het volgende:
[..]
stille hint voor nee knuppel dat is toch geen gitaar ?
Komt met de tijd welquote:Op maandag 2 maart 2009 21:39 schreef jordeeeh het volgende:
Bah, m'n handen zijn echt niet flexibel genoeg.
dat is juist het probleemquote:Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah nee je kan het wel spelen erop ja, net zoals elk melodietje maar moet je gewoon zelf een beetje kloten en beetje noot voor noot uitzoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef denkjedat het volgende:
[..]
dat is juist het probleemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maarrr waarschijnlijk doe je er lang over om het uit te vogelen, maar met die dingen kan je opzich niet snel genoeg beginnen, zo leer je je gitaar kennen waar alle tonen zitten en kan je later ook sneller dingen op gehoor meespelen. Dus het is d emoeite waard.
Ja? Niet digitaal?quote:
Met echte drums, echte versterkers en echte stemmen!quote:
Gitaren via de DI-boxquote:Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef KaMo het volgende:
School bezit een soort van studio.
Dus drum met mics, en dan de gitaren via een DI-box
En dan zang, ook met mics
En dan in een mixer met ingebouwde effcten en EQ en cdbrander
Ik laat het over aan de mensjes die ervoor lerenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gitaren via de DI-box [ afbeelding ]
Waarom niet gewoon je amp micen als je toch het materiaal hebt
Zozo, doe maar luxequote:Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef KaMo het volgende:
School bezit een soort van studio.
Dus drum met mics, en dan de gitaren via een DI-box
En dan zang, ook met mics
En dan in een mixer met ingebouwde effcten en EQ en cdbrander
Mja k zit nu beetje in van die e-books te kijken.. en als k dan zie hoe je de 1e paar standaard noten moet spelen.. Heel relaxed met dat handje. En ik zit echt te passen en te meten hoe ik m'n vingers op de goede plek moet krijgenquote:
Jordehh, dat had ik ook, en menig gitarist hier.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:16 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja k zit nu beetje in van die e-books te kijken.. en als k dan zie hoe je de 1e paar standaard noten moet spelen.. Heel relaxed met dat handje. En ik zit echt te passen en te meten hoe ik m'n vingers op de goede plek moet krijgenEn dan zit k ook steeds met m'n pink/zijkant van m'n hand tegen de onderste snaar aan :/
Ah, k ben blij om dat te horen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:
[..]
Jordehh, dat had ik ook, en menig gitarist hier.
Je vingers doen nog niet wat jij wilt, maar dat gaat vanzelf.
Dat was ook het enige wat ik kon bedenkenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef Cynic het volgende:
Misschien gaan ze wel re-ampen als ze het via DI gaan opnemen.
Anders lijkt het me inderdaad best een slecht idee.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat was ook het enige wat ik kon bedenken
Je moet het nog steeds gewoon inspelen hoorquote:
Lijkt me een beter idee dan achteraf digitaal je opnames nog aanpassen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Anders lijkt het me inderdaad best een slecht idee.
Dat hele re-ampen lijkt me best heel handig. Misschien gaan we dat wel doen bij de cd opnames.
Veel herhaling is dan ook de sleutelquote:
Met DI neem je zeg maar een "droog" signaal op wat uit je gitaar komt waar dus helemaal niks aan gebeurt, dus zeg maar nog voordat het je versterker ingaat.quote:
Bas via DI is ook best wel gangbaar toch? Wij hebben die live altijd via DI over de PA in elk geval.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Wij gebruiken in de oefenruimte DI box om met de bas over de monitoring te spelen aangezien we geen relaxe grote basversterker hebben
Ja dat is gewoon heel goed te doen, okee over een versterker klinkt wel wat relaxer, maar op de mengtafel hebben we toch ook de eq instellingen dus het is nog behoorlijk in te stellen ook allemaal dus dat is prima te doen, en we kunnen per monitor regelen wat waar overheen komt dus dat is wel relaxquote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Bas via DI is ook best wel gangbaar toch? Wij hebben die live altijd via DI over de PA in elk geval.
Wel vanuit de versterker, dat wel.
Ow, dan doen we geen DI, maar line out ofzoquote:Op maandag 2 maart 2009 22:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met DI neem je zeg maar een "droog" signaal op wat uit je gitaar komt waar dus helemaal niks aan gebeurt, dus zeg maar nog voordat het je versterker ingaat.
Wat ze dan met re-ampen vaak doen is dat ze dan het droge signaal opslaan. En als alles dan gedaan is sturen ze dat signaal door je versterker zodat het net lijkt alsof je aan het spelen bent. En je dan mooi het geluid naar eigen voorkeur af kan stellen.
Maar met alleen een DI kan je dus in feite niks of je moet met moddeling software gaan werken.
Vind dan alsnog dat je een verkloot geluid hebt eigenlijk aangezien je die speakersimulatie mist en je dus een behoorlijk essentieel onderdeel mistquote:Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ow, dan doen we geen DI, maar line out ofzo
Hm, da's doorgaans ook niet echt super.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ow, dan doen we geen DI, maar line out ofzo
Gitarist: Boss Me50 in een Vox valvetronix ietsquote:Op maandag 2 maart 2009 22:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, da's doorgaans ook niet echt super.
Tenminste, dat was het vroeger niet. Wat voor amps gaan jullie gebruiken?
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:05 schreef jordeeeh het volgende:
Net met behulp van Maseo m'n gitaar gestemd
Vanavond weer oefenenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
no problemo!
nu alleen nog je basis grepen even goed onder de knie krijgen
Elke dagquote:
Okee ik zal em even voor je uitzoeken momentjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:31 schreef denkjedat het volgende:
bij 1:10 kan je wel zien hoe hij het doet maar gaat best snel voor mij
1 2 3 4 5 6 | -5-5-7-5---7---5---5-5-7----5----------- ---------------7-------------6----7-6------ ----------------------------------------7---- ---------------------------------------------- ---------------------------------------------- |
ik al eens proberenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[ code verwijderd ]
Alleen het laatste stukje klopt geloof ik neit helemaal
een v-amp is nou ook niet echt bepaald mobiel te noemen..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:55 schreef TeleluvR het volgende:
Naar mijn idee kun je dan beter doorsparen voor een V-amp. Heb die Amplug gehad, maar was er niet kapot van. V-amp kun je ev. ook nog icm met je versterker gebruiken!
Nee, maar je wilt toch wel een beetje fatsoenlijk geluid... Die Dean 'walkman' en de Amplug kan ik alleen maar bestempelen als prutgadget en niet veel meer dan dat!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:20 schreef Maseo het volgende:
[..]
een v-amp is nou ook niet echt bepaald mobiel te noemen..
Je krijgt er anders wel een heel mooi draagtasje bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:20 schreef Maseo het volgende:
[..]
een v-amp is nou ook niet echt bepaald mobiel te noemen..
Waarom zou je dan überhaupt zo'n ding willen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Dribbel_ het volgende:
En hij wil het voor thuis gebruiken dus mobiel lijkt me niet echt een punt
geen idee:') als je per se met koptelefoon alleen wil neem dan een toneport of zoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom zou je dan überhaupt zo'n ding willen?
Zo'n geval werkt wel op een batterij natuurlijk, dus als je geen stroom hebt is het wel handig misschien.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
geen idee:') als je per se met koptelefoon alleen wil neem dan een toneport of zo
Ja in een huis wonen zonder stroomquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo'n geval werkt wel op een batterij natuurlijk, dus als je geen stroom hebt is het wel handig misschien.
Ón-mo-ge-lijk!quote:
Pod Pocket geloof ik ja, leuk ding.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja in een huis wonen zonder stroom
Toneport is irritant omdat je wel aan een pc vastzit natuurlijk, maar een POD ofzo lijkt me dan zelfs nog een betere oplossing en volgens mij heb je die kleine tegenwoordig ook op batterijen
Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik het ga vinden (begin net) en dit een kleine investering is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom zou je dan überhaupt zo'n ding willen?
Gitaarspelen bedoel je? Niemand in de buurt waar je eventueel een versterkertje van kan lenen? Of tweedehands iets op martkplaats scoren, meestal ook niet zo gek duur, een Roland Cube ofzoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik het ga vinden (begin net) en dit een kleine investering is.
Maar goed, alternatieven zijn welkom
Jawel, alleen net niet lang genoegquote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Dean, ik heb eindelijk een bestemming voor die mooie sticker van je gevonden. Hij prijkt nu op mijn nieuwe-oude-laptop..
Als jij me nu eens lekker houd met foto's van je Explorerquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Daantke het volgende:
laat hem zich maar bezighouden met goldtops
Een Aap Die Geen Bananen Eetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:08 schreef GoodGawd het volgende:
EADGBE
Hoe was die variant nou met die allochtoon?
Een allochtoon die ..... ?
Maar dat komt helemaal goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Daantke het volgende:
laat hem zich maar bezighouden met goldtops linkshandige samicks
Geen bananen eetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:08 schreef GoodGawd het volgende:
EADGBE
Hoe was die variant nou met die allochtoon?
Een allochtoon die ..... ?
Dat was met Dropped-D. De Allochtoon Die Geen Bananen Eet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Nee, er was eens een grappige met een allohctoon....
Oh jaquote:Op woensdag 4 maart 2009 06:34 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dat was met Dropped-D. De Allochtoon Die Geen Bananen Eet.
ik weet een hele shitload voor jequote:Op woensdag 4 maart 2009 08:33 schreef jordeeeh het volgende:
Weet iemand leuke tabs om als beginner (en dan begin van het beginner status) te leren en te spelen?
Vertel me alsjeblieft dat je met die setup ook wel eens optreedt en niet alleen in de oefenruimte staatquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Tele met de band geoefend, met een dual-amp setup. Moddervet.Gitaar - stemapparaat, uitgesplitst naar Mesa Boogie Triple Rectifier en Bogner Alchemist, beide toppen op hun eigen 4x12. Br00tal.
(alhoewel het met mijn LP nog vetter klonk was het met die Tele wel fijn, lekker licht en helder.)
Haha, ja, we treden af en toe wel op. Het is ook niet allemaal van mij hoor, maar ook van vrienden. De werkelijkheid is wel dat iedereen inmiddels een jaar of zeven aan het werk is. Allemaal goeie fulltime banen, dus genoeg geld om spullen te kopen, maar niet meer de zeeën van tijd van vroeger...dus heel veel podia zien al die spullen niet. Ik voel me daar wel eens schuldig over, maar aan de andere kant: hobby is hobby, in de oefenruimte klooien is ook al leuk, het is vooral voor de lol.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Vertel me alsjeblieft dat je met die setup ook wel eens optreedt en niet alleen in de oefenruimte staat
Waar blijven de foto's?quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Haha, ja, we treden af en toe wel op. Het is ook niet allemaal van mij hoor, maar ook van vrienden. De werkelijkheid is wel dat iedereen inmiddels een jaar of zeven aan het werk is. Allemaal goeie fulltime banen, dus genoeg geld om spullen te kopen, maar niet meer de zeeën van tijd van vroeger...dus heel veel podia zien al die spullen niet. Ik voel me daar wel eens schuldig over, maar aan de andere kant: hobby is hobby, in de oefenruimte klooien is ook al leuk, het is vooral voor de lol.
Gewoon shredden niet soloen..quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Op m'n ibanez wel maar die gebruik ik eigenlijk nooit live![]()
Ik ga geen squeels erin doen
Als die tele hetzelfde had geklonken, dan was er met 1 van de twee gitaren iets goed mis geweest!quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
(alhoewel het met mijn LP nog vetter klonk was het met die Tele wel fijn, lekker licht en helder.)
Hmmm, waar is de gitaar?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:31 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
mijn concept voor laatsteschooldagshirt
Rijk zul jij nooit worden...quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap em niet
Waar dan ?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:59 schreef The_Dean het volgende:
Wel laten drukken inclusief typefout hé
Damn een Triple RectumFryerquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Tele met de band geoefend, met een dual-amp setup. Moddervet.Gitaar - stemapparaat, uitgesplitst naar Mesa Boogie Triple Rectifier en Bogner Alchemist, beide toppen op hun eigen 4x12. Br00tal.
Vroeger toen je niet buiten je eigen dorp kwam? Klinkt als een goede tijd om naar terug te gaanquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef The_Dean het volgende:
Waarom spreekt dan ook niet iedereen gewoon Fries, net als vroeger
Als het Fries had moeten zijn zaten er inderdaad nogal wat spelfouten in.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef The_Dean het volgende:
Laat maar. Nederlands
Waarom spreekt dan ook niet iedereen gewoon Fries, net als vroeger
quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je ergens in Nederland de volgende gitaar kunt krijgen:
http://www.kramerguitars.com/Product.aspx?ProductID=497
En dan ook in die zwarte kleurBij Thomann hebben ze 'm alleen in het blauw
Hotrail humbuckerquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je ergens in Nederland de volgende gitaar kunt krijgen:
Leuke gitaar, maar ik kan hem inderdaad nergens vinden. Net een nieuw model ofzo?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
mail thomann zou ik zeggen, misschien dat ze dan alsnog iets voor je kunnen betekenen?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
Daar was ik ook wel eens benieuwd naar, maar qua geluid zijn elementen ook altijd te vervangen hequote:Op donderdag 5 maart 2009 12:04 schreef Cynic het volgende:
Vind die Kramer dingen er sowieso wel heerlijk oldschool utizien eigenlijk
En erg goedkoop. Wat kan je er qua geluid van verwachten eigenlijk?
Geen idee, kga er binnekort heen om erop te spelen dus dat laat ik je dan wel weten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:22 schreef GoodGawd het volgende:
Zie ik daar nu een beveiligings plaatje in de gitaar?
Kramer en Jackson tapten vroeger erg uit hetzelfde vaatje en maakten aanvankelijk goede kopieën en zijn later meer richting de metalgitaren gegaan. Kramer is toen eens opgekocht en ongebruikt gebleven, maar leeft nu voort als label van Gibson. Eén van hun bekendere endorsements is natuurlijk K.K. Downing van Judas Priestquote:Op donderdag 5 maart 2009 12:04 schreef Cynic het volgende:
Vind die Kramer dingen er sowieso wel heerlijk oldschool utizien eigenlijk
En erg goedkoop. Wat kan je er qua geluid van verwachten eigenlijk?
Geen gekke gitaar, maar ik vind het model met p90's/p100's aantrekkelijker!quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:07 schreef Sloavink het volgende:
Nieuw bij men gitaarboer:
[ afbeelding ]
Zijn er soms medicijnen voor GAS want het begint nu toch echt weer op te spelen.
Sorry hoor, maar wat een lelijk dingquote:Op donderdag 5 maart 2009 20:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen gekke gitaar, maar ik vind het model met p90's/p100's aantrekkelijker!
[ afbeelding ]
Nee hoorquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een lelijk dingBen ik nu de enige die dat vindt?
Moet je eens bij kringloopwinkels gaan kijken, die hebben soms nog wel iets staan. Wat wil je eraan uitgeven? Anders is eBay misschien ook nog een optie?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Metaalkop het volgende:
Je hebt van die kindergitaartjes, maar dat zijn wel akoestische... Ik weet niet wat je wil hebben?
Ik vroeg me zelf eigenlijk af of iemand nog een oud, kut, op dit moment ongebruikt akoestisch gitaartje heeft liggen dat ik voor een belachelijk klein prijsje kan overnemen? Die kan ik dan gebruiken op het strand en dergelijke, vind het zonde om mijn eigen gitaar eraan te verkutten...
akoestisch is prima! alleen welke en waar, waar moet ik op zoeken?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Metaalkop het volgende:
Je hebt van die kindergitaartjes, maar dat zijn wel akoestische... Ik weet niet wat je wil hebben?
Ik vroeg me zelf eigenlijk af of iemand nog een oud, kut, op dit moment ongebruikt akoestisch gitaartje heeft liggen dat ik voor een belachelijk klein prijsje kan overnemen? Die kan ik dan gebruiken op het strand en dergelijke, vind het zonde om mijn eigen gitaar eraan te verkutten...
gewoon op 3/4 gitaar zoeken, dan vind je vast wel wat, muziekwinkel bellen ofzo weet ik hetquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:49 schreef stamppot het volgende:
[..]
akoestisch is prima! alleen welke en waar, waar moet ik op zoeken?
Steinberger is wel lekker compact denk ik jaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:43 schreef KaMo het volgende:
Headless ftw
Dat wel ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Jorikjet het volgende:
en lelijk
Die gast klinkt alsof die zwaar aan de drugs zitquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Je moet wel een beetje Paul Masvidal zijn om ermee weg te komen
Dat is ook wel een beetje zo geloof ikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die gast klinkt alsof die zwaar aan de drugs zit
Wel jammer dat als je op zon groot veld speelt er er zo weinig publiek is dat het voorvaak nog maar een stukje gevuld isquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje zo geloof ik
Wel de legale variant natuurlijk.
Maar zolang hij mij er nog aan alle kanten uitspeelt mag-ie vooral zijn gang gaan
Ja, dat ziet er wel wat treurig uit, vooral voor een legendarische band als Cynic. Maar elke band heeft wel eens zo'n optreden waar niemand is.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wel jammer dat als je op zon groot veld speelt er er zo weinig publiek is dat het voorvaak nog maar een stukje gevuld is
We moesten een keer 1 of andere bandcontest ergens in 1 of ander gat doenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er wel wat treurig uit, vooral voor een legendarische band als Cynic. Maar elke band heeft wel eens zo'n optreden waar niemand is.
2 jaar terug hebben we op een festival in Duitsland gespeeld (met bands als Therapy?, Soulfly en Vader) in een enorme zaal voor 30 man publiek. Denk dat er makkelijk een paar duizend in hadden gepast. Dat was ook wel bijzonder.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We moesten een keer 1 of andere bandcontest ergens in 1 of ander gat doenen daar stonden we letterlijk voor barpersoneel en 3 man jury te spelen
de sneuheid druipt er dan ook wel vanaf ja, wel jammer ja.
Haha, dan vraag je je ook wel af wat die organisatoren hebben gedaanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
2 jaar terug hebben we op een festival in Duitsland gespeeld (met bands als Therapy?, Soulfly en Vader) in een enorme zaal voor 30 man publiek. Denk dat er makkelijk een paar duizend in hadden gepast. Dat was ook wel bijzonder.
Aan de andere kant hebben we ook ooit eens een optreden in één of ander bergdorpje in zuid-Duitsland gedaan waar je met je bus doorheen rijdt en denkt: "hier wonen helemaal geen mensen". En dan is het hardstikke vol.
Rock&roll hoort gewoon onvoorspelbaar te zijn
Hoeveel mensen heb je meegenomen, is meestal de vraagquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:04 schreef Aresdreams het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er morgen zijn bij het optreden...
Toch een aardige lineup:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Haha, dan vraag je je ook wel af wat die organisatoren hebben gedaan
Dan liever een klein kroegje waar je je reet niet kan keren waar het met 30 man volzit dan bij zo'n zaal
Heb ergens ook nog zo'n foto van de achter kant vnaf het podium genomen, groot podium grote zaal, en dan net 30 man erin verspreidBeetje jammer dat soort dingen
Ja dan mag je wel verwachten dat er wat mensen zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Toch een aardige lineup:
[ afbeelding ]
Het jaar daarvoor waren er 15000 bezoekers geloof ik, maar het jaar dat wij er speelden was er een soort ruzietje met een ander festival. Wilden ze allebei op dezelfde dag op dezelfde locatie een festival doen. En in plaats van het te verschuiven heeft de organisator van het ene festival gewoon 100 km verderop een festival gedaan.Op dat andere festival stonden nog betere namen.
Erg dan ja. Helemaal in Duitsland, 100 of 200 km is daar echt geen afstand.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dan mag je wel verwachten dat er wat mensen zijnZal ook wel lekker veel verlies gedraait hebben dan
Maarja beetje loze manier van problemen oplossen
Tsja, sommige mensen en koppigheidquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Erg dan ja. Helemaal in Duitsland, 100 of 200 km is daar echt geen afstand.
Moet je even dit nummer luisteren, daar wordt genoeg in gename-dropt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
We moesten vorige jaar met Millions of Dead Cops spelen, dacht toen ook van crappy kutbandje cheapass punk
Was toen ook helemaal verrast dat er nog vollop veel mensen waren, en dan kom je erachter dat die band in de punkscene gewoon echt heel groot is
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Moet je even dit nummer luisteren, daar wordt genoeg in gename-dropt.
euhm, denk dat er in geheel door onze band 1 persoon meegenomen wordt, denk ik...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb je meegenomen, is meestal de vraag
Moet je eerst eens bedenken waar je ruis vandaan komt, als het uit je amp komt heeft het weinig nutquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Wie weet er een goed(koop) pedaal om ruis tegen te houden?
Liefst niet meer dan een paar tientjes, zit niet zo ruim in de centen. De enige kringloopwinkel hier in de buurt ga ik zeker kijken, maar daar verwacht ik niet zoveel van...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Moet je eens bij kringloopwinkels gaan kijken, die hebben soms nog wel iets staan. Wat wil je eraan uitgeven? Anders is eBay misschien ook nog een optie?
Mja singelcoils gaan sneller feedbacken/ruisen idd. Maar het enige wat een noise suppressor doet is als het geluid onder een bepaald volume komt het helemaal dichtgooien, dus als je net ruis hebt wat zacht is kan je hem zo instellen dat er tot aan dat volume niks doorgestuurd moet worden. In feite word er geen ruis uitgehaald maar word het alleen neit doorgestuurd zodra je niet aan het spelen bent dat is het hele idee achter zo'n ding.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Nee, geen ruis tijdens het spelen, maar als ik de schakelaar(van de elementen) op het brug element zet, heb ik er erg veel last van en het element aan de kop-kant ook, de middelste ook, maar de 2e en 4e niet, wel apart. Het ligt denk ik wel aan m'n single-coils.
Ja precies, dat doe ik sowieso ook, op momenten dat het stil moet zijn moet het ook stil zijn, hatelijk altijd van die gitaristen die altijd nog ff na het nummer ff een keer moeten rammen of een stom pingelstukje er doorheen moeten doenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat heb ik nog niet, maar ik denk dat ik het eerst gewoon laat bij mn volume knop steeds op 0 zetten bij optredens, als er tussendoor wat wordt gepraat ofzow.
Prima, volgende week nog een paar nummers inspelenquote:
Welks? Je gaat toch niet je twin wegdoen he?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:15 schreef Jorikjet het volgende:
woei, morgen nieuwe versterker erbij waarschijnlijk!
...spannend....![]()
Mwah, die MG serie is best prima hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:18 schreef Jorikjet het volgende:
ga NIET Voor die MG serie! er is voor het geld zoveel beters te krijgen...!
marshall 1959 super lead plexi. ga er vanmiddag heen, is hier in de buurt, en de oude amp van de gitarist van Normaal! en dan ga ik me twin als speakercabinet gebruiken voorlopig. misschien met een switch zo maken dat ik kan kiezen welke amp ik wil ofzo. oja, er zit ook een switch op van 50/100 watt en nog een potmeter om nog verder bij te draaien tot 1 watt ofzoietsquote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Welks? Je gaat toch niet je twin wegdoen he?
Hm, klinkt bekend.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:16 schreef Xylon het volgende:
Een Epiphone G-400 met twee GFS Crunchy PAFs.
Ziet er wel leuk en interessant uit, alleen wss 'n beetje moeilijk om die in Limburg te krijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 06:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mwah, die MG serie is best prima hoor
Heb jaren met veel plezier op een MG100 gespeeld.
Heb nog een Marshall MG100HDFX te koop Xylon, mocht je interesse hebben. Het is een halfstack.
[TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
Niks is onmogelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:27 schreef Xylon het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk en interessant uit, alleen wss 'n beetje moeilijk om die in Limburg te krijgen
Da's een aardige wereldreis!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niks is onmogelijk![]()
Zo het nu lijkt rij ik zaterdagmiddag via Emmercompascuum naar Rotterdam/Schiedam ... hoever woon je van Rotterdam?
Mits je zeker wil dat je hem wil natuurlijk
Ongeveer 160km maarquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niks is onmogelijk![]()
Zo het nu lijkt rij ik zaterdagmiddag via Emmercompascuum naar Rotterdam/Schiedam ... hoever woon je van Rotterdam?
Mits je zeker wil dat je hem wil natuurlijk
En wielen met rem later?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:21 schreef Cynic het volgende:
Vandaag de onderdelen voor mijn flightcases bestellen
Ik bestel eerst maar geen wielen, die dingen zijn echt idioot duur. Ik neem wel een steekkarretje ofzo.
Waarschijnlijk zal het daar wel op uitdraaien ja, maar ik probeer eerst zonder. Ik kwam op dik 80 euro voor wieltjes voor 2 cabsquote:
Jep, die twee. En ja, die Marshall gaat HARD, maar hoeft niet. Dat is het voordeel van een volume knopquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:06 schreef Xylon het volgende:
Van die link is het dan de MG100HDFX met de MG412A?
Dus ong. 69.5cm breed, 92.5cm hoog en 36.0cm diep.
Jezus, en dan vind ik al veel geluid uit m'n Line6 Spider III 30 watt amp komen als ie vol open staat
Edit: Krijg je daar btw ook zo'n relaxte AC/DC sound uit?
Denk het welquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand ook of ze bij muziekwinkels een beetje goedkoop een koffer repareren? De scharnier van mijn koffer is stuk maar bij de Doe het zelf winkel kan ik geen geschikte scharnieren vinden.
Ik heb er gewoon gamma wieltjes onder geschroeftquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal het daar wel op uitdraaien ja, maar ik probeer eerst zonder. Ik kwam op dik 80 euro voor wieltjes voor 2 cabs
Overigens heb ik nu een 7mm sluitprofiel gevonden, maar 7mm is dus helemaal geen gangbare houtmaat....
Vaag gedoe.
Wij ook onder het basscabinet, werkt inderdaad perfectquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon gamma wieltjes onder geschroeftwerkt perfect, 2 euro per stuk
Ik vind die van papa roach een paar vette tracks hebben maar de rest vind ik vies tegenvallenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:39 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens, zowel de nieuwe Papa Roach als de nieuwe Lamb Of God zijn weer meesterlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |