abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66595586

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:21:17 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66595609
Hier geen dikhuiden. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66595640
Hiero nog niet.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:24:28 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66595732
Nog maar eens een TVP plaatsen
Don't let my username fool you...
pi_66595745
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.

Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
Pics!
pi_66596380
or it didnt happen
  zondag 1 maart 2009 @ 21:42:21 #7
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:49:45 #8
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66596786
Is van die lemon oil, erg bevorderend voor comfort?
  zondag 1 maart 2009 @ 21:52:10 #9
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66596900
TVP + Sampletje!
vrijetijds gitarist met hart en ziel
====================================================================
Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
Mijn gitaar zomer track! :D
pi_66596909
Hebben de gitaristen hier allemaal les gehad, of zijn er ook mensen tussen die het allemaal zelf thuis hebben uitgevogeld.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_66596939
Les is voor mietjes.
pi_66597027
Hehe Mja ik heb afgelopen week dus een akoestische gitaar gekocht, maar moet nog even kijken hoe k nu ga leren spelen :p
pi_66597147
Ik had een boekje waar akkoorden in stonden, ben daarmee begonnen. A, D, G, Am, E, Em enzo. Dan kun je al heel veel liedjes. Daarna barréakkoorden leren zoals de F enzo. En veeeel oefenen.

Powerchords kun je ook meteen doen maar dat klinkt niet zo op een akoestische
  zondag 1 maart 2009 @ 22:01:02 #14
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597300
Les is nooit een slecht idee. Dat hoef je niet per se jaaaaaren te doen, maar zorg dat je de goede basistechniek hebt, anders kun je je hand zo de vernieling in spelen (ook niet na een maand ofzo, maar als je jaren met een slechte techniek speelt, kan dat blessures veroorzaken).
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66597348
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
  zondag 1 maart 2009 @ 22:02:53 #16
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597378
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
  zondag 1 maart 2009 @ 22:03:49 #17
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597414
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef jordeeeh het volgende:
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:06:05 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597536
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Maseo het volgende:
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
pi_66597573
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:03 schreef Maseo het volgende:

[..]

gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
Pickoffs?
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
  zondag 1 maart 2009 @ 22:08:47 #20
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66597662
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:24 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Pics!
idd, zien zien zien!!
  zondag 1 maart 2009 @ 22:09:38 #21
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597707
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Pickoffs?
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
  zondag 1 maart 2009 @ 22:14:38 #22
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66597920
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
he dean, jullie band moet hiervan een cover maken! geheel in jullie stijl natuurlijk!
Nemen we toch gewoon deze, kunnen we tenminste verstaan:

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 1 maart 2009 @ 22:16:17 #23
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597989
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan. .
pi_66598038
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:

[..]

[..]

Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
Hehe, dat snap k wel ja Maar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:18:39 #25
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598107
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan. .
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
quote:
[..]
Hehe, dat snap k wel ja Maar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
pi_66598388
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
[..]

@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen eh K ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:27:43 #27
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598532
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

En k zal dan maar moeten oefenen eh K ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:33:45 #28
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66598786
pi_66598798
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Maseo het volgende:

[..]

Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:37:54 #31
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598957
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:38:52 #32
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66599003
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:

Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers! .

Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken . Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans ).
  zondag 1 maart 2009 @ 22:39:55 #33
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66599051
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is heul geen thin skin
pi_66599234
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:37 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:

Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers! .

Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken . Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans ).
K zal t onthouden, bedankt
  zondag 1 maart 2009 @ 22:46:02 #35
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66599310
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:44 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen. .
  zondag 1 maart 2009 @ 22:46:12 #36
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66599319
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Precies. Zorg dat je niet stil zit als je leert. Blijft nieuwe dingen (en liedjes/technieken/theorie) leren. En gaan de weg speel je vanzelf al meer nummers.
En zodra je inderdaad (probleemloos) de "D-G-E-A-C" open akkoorden en een aantal mineur/majeur varianten hier (Cadd9, Em7, A7, E7 etc) van kent, kan je al bijna 50-60% van alle pop-songs spelen.

@Witchfynder: dat zijn precies mijn woorden, onbeschrijfbaar maar makkelijk te demonstreren omdat het een gevoel is.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:47:09 #37
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66599354
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:39 schreef KaMo het volgende:

[..]

Dat is heul geen thin skin
Gaan we nu lopen schelden?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:49:34 #38
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66599465
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gaan we nu lopen schelden?
Nee, ik ben gewoon jaloers
  zondag 1 maart 2009 @ 22:59:03 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66599917
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt. Dom.

Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer af En met aceton verneuk je de lak nog meer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 1 maart 2009 @ 23:04:59 #40
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66600191
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt. Dom.

Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer af En met aceton verneuk je de lak nog meer.
Klojo

Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!

zondag 1 maart 2009 @ 23:15:19 #41
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66600679
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Klojo

Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!

Ja, fuck, ik weet het, echt zo dom. Zo'n dopje kost misschien 50 cent in de winkel. Maar ik dacht: ik probeer het gewoon.

Nouja, hij klinkt er niet minder om zullen we maar zeggen.
Check mijn band Glorybox
  zondag 1 maart 2009 @ 23:16:30 #42
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66600742
Haha, dat gelukkig niet
  zondag 1 maart 2009 @ 23:17:17 #43
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66600782
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:

Gewoon erafschuren en dan stukje finish meenemen
pi_66601222
Hoi.
PS4 online: micro_nl
pi_66605583
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
pi_66605611
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
Damn ik ben dan on call
  maandag 2 maart 2009 @ 07:43:56 #47
98135 TeleluvR
pi_66605691
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
Ik woon in Leyden, maar ben dat weekend net weg
  maandag 2 maart 2009 @ 07:55:42 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66605770
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent een week te laat, carnaval was vorige week
  maandag 2 maart 2009 @ 09:02:00 #49
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66606624
Whoei gister eerste optreden gehad met nieuwe bassist, maar 3x gejammed maar het ging echt goed voor de eerste keer
Zelfs nog gewonnen die contest en vooral tof omdat het een publieksprijs was terwijl we zelf maar 5 man meehadden ofzo Mooi om te weten dat andere mensen het ook leuk vinden
  maandag 2 maart 2009 @ 09:21:14 #50
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66607059
Da's mooi Foto's? .
pi_66607187
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:46 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen. .
Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.
Ik zit nu op stage, maar kan niet wachten tot k weer thuis ben en kan spelen
pi_66607526
Goedemorgen!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 2 maart 2009 @ 09:46:30 #53
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66607661
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:26 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.
Ik zit nu op stage, maar kan niet wachten tot k weer thuis ben en kan spelen
Volhouden!
En wat heb je voor gitaar gekocht?

Bij mij zit er momenteel niet echt progressie in.. kan alle basisakkoorden eigenlijk wel goed spelen, barré wil op zich ook wel lukken.. maar een A# / Bb krijg ik maar niet voor mekaar, hoe vaak ik het ook probeer (heb kleine handjes..) Ik doe hem als volgt: Barré met wijsvinger, en dan met ringvinger drie snaren pakken..
Een Gm is geen enkel probleem (komt door powerchords )

Misschien moet ik toch maar les oid nemen.. heb alleen zo weinig tijd..
------------------
  maandag 2 maart 2009 @ 09:57:43 #54
125915 Dribbel_
pi_66607957
Als je die G kan kan je die toch ook gewoon 3 vakjes opschuiven en klaar en 1 vinger erbij
En hoe klein je handen ook zijn, dat soort akkoorden lukt sowieso wel, gewoon oefneen
pi_66608456
Nou speel ik toch al een tijdje gitaar, maar ik heb nog nooit van een 'pickoff' gehoord. En na de uitleg is het me nog steeds niet duidelijk.
It has to mean something
pi_66608526
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:46 schreef Trigalti het volgende:

[..]

Volhouden!
En wat heb je voor gitaar gekocht?

Bij mij zit er momenteel niet echt progressie in.. kan alle basisakkoorden eigenlijk wel goed spelen, barré wil op zich ook wel lukken.. maar een A# / Bb krijg ik maar niet voor mekaar, hoe vaak ik het ook probeer (heb kleine handjes..) Ik doe hem als volgt: Barré met wijsvinger, en dan met ringvinger drie snaren pakken..
Een Gm is geen enkel probleem (komt door powerchords )

Misschien moet ik toch maar les oid nemen.. heb alleen zo weinig tijd..
Een zwarte Spaanse gitaar

Heb eigenlijk nooit echt gitaar gespeeld, maar wilde t altijd al doen. Dus toen op Ebay even een leuke opgezocht die niet te duur was. Gewoon om een beetje te oefenen en te kijken of het ook echt leuk is
  maandag 2 maart 2009 @ 10:20:41 #57
125915 Dribbel_
pi_66608552
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:15 schreef Cynic het volgende:
Nou speel ik toch al een tijdje gitaar, maar ik heb nog nooit van een 'pickoff' gehoord. En na de uitleg is het me nog steeds niet duidelijk.
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan (ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat )
pi_66608591
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan (ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat )
Op pagina 1 staat beiden wel
pi_66608639
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ah, dat zou kunnen.

Een pickoff zou ook nog een soort gitaarbattle kunnen zijn.
Zo van: "Let's have a pickoff!"
En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 11:00:01 #60
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66609684
My bad ik bedoelde pulloff, haha!
Dat zou wel heerlijk zijn, zomer's jammen op een plein.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:21:14 #61
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66610314
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ah, dat zou kunnen.

En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
Leuk idee voor een meeting komende zomer. .

Gaat die van de 28ste @ A'dam nog door? Ja toch? .
  maandag 2 maart 2009 @ 12:23:13 #62
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66612521
wie wat waar!?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:30:25 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66612740
Wie: wij
Wat: meeting
Waar: Amsterdam

.
pi_66612800
dacht dat ie in februari al was
maar goed dat ik me eigen agenda niet hoef te beheren...
  maandag 2 maart 2009 @ 12:32:30 #65
20720 brother52
Dus..........
pi_66612823
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:21 schreef Witchfynder het volgende:

Gaat die van de 28ste @ A'dam nog door? Ja toch? .
Dat was de 21e toch?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 2 maart 2009 @ 12:53:10 #66
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66613474
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat was de 21e toch?
Oh, die kan ook. .
  maandag 2 maart 2009 @ 13:05:21 #68
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66613834
dus de 21e op een (willekeurig) pleintje in amsterdam lekker jammen met 6-7 gitaren ?
pi_66618025
De 21e moet ik optreden
  maandag 2 maart 2009 @ 15:11:58 #70
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66618334
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef Maseo het volgende:
dus de 21e op een (willekeurig) pleintje tof kroegje in amsterdam lekker jammen met 6-7 gitaren biertjes ?
.
  maandag 2 maart 2009 @ 15:39:54 #71
20720 brother52
Dus..........
pi_66619445
Tof, Napalm Death op Waldrock
  maandag 2 maart 2009 @ 15:45:37 #72
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66619646
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:11 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

.
Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?
  maandag 2 maart 2009 @ 16:13:26 #73
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66620709
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:45 schreef Maseo het volgende:

[..]

Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?
Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen. .
  maandag 2 maart 2009 @ 16:46:11 #74
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66621978
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:13 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen. .
Ik zie het al voor me, staan we daar met een aangeschoten big-gitaar-band-achtig-groepje
pi_66623487
Hoor ik daar een TVP?

Trouwens afgelopen zaterdag een tas & strap gekregen voor mn gitaartje. Ben er blij mee
All your cookies are belong to us!
  maandag 2 maart 2009 @ 17:33:06 #76
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66623650
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ah, dat zou kunnen.

Goed idee voor een clip
  maandag 2 maart 2009 @ 17:37:46 #77
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66623809
Wie wilt er een online pickoff doen via youtube?
  maandag 2 maart 2009 @ 17:39:32 #78
125915 Dribbel_
pi_66623872
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef KaMo het volgende:
Wie wilt er een online pickoff doen via youtube?
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
  maandag 2 maart 2009 @ 17:44:24 #79
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66624010
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
nou, we verzinnen een opdracht... (metal solo van 20 sec bijvoorbeeld)
>1 mensen proberen en filmen

en dan een poll
  maandag 2 maart 2009 @ 17:51:55 #80
125915 Dribbel_
pi_66624269
Ah dan haak ik af ik kan alleen powerchords spelen
  maandag 2 maart 2009 @ 17:52:28 #81
125915 Dribbel_
pi_66624286
Maar ik zou zeggen zoek maar een goeie backingtrack
pi_66624374
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:33 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Goed idee voor een clip
Nou je het zegt...

Trouwens dat jammen op die meet komt er toch niet van, als het tenminste een beetje op de vorige lijkt.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 18:22:15 #83
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66625262
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar ik zou zeggen zoek maar een goeie backingtrack
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?
't is helaas alleen geen metal he ;-)

Zou toch juist lachen zijn met zo'n meeting..
4-5 gitaren, big band haha!
1 iemand die bas-akkoorden speelt,
1 iemand die een rhythm speelt, en een ander een octaaf (of 2) hoger
dan de rest solo battelen ofzo hahah

En zo'n clip, lijkt me inderdaad té leip om te filmen..!
pi_66625465
Waar blijven de '62 RI foto's .
  maandag 2 maart 2009 @ 18:32:33 #85
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66625552
Ik denk dat ik zo eens ga optreden

Whehehehe

pi_66625610
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:

[..]

Leuk, maar niet heel haalbaar.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 18:43:21 #87
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66625877
*Meld voor de solobattle
  maandag 2 maart 2009 @ 18:45:25 #88
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66625940
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:34 schreef Cynic het volgende:

[..]

Leuk, maar niet heel haalbaar.
I know, a perfect symphony only exists in my head
  maandag 2 maart 2009 @ 19:00:04 #89
125915 Dribbel_
pi_66626371
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:43 schreef The_Dean het volgende:
*Meld voor de solobattle
Wel weer shredden he
  maandag 2 maart 2009 @ 19:31:42 #91
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66627454
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wel weer shredden he
Dude, ik doe niet anders
  maandag 2 maart 2009 @ 20:04:24 #92
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_66629855
misschien een moeilijke domme vraag
maar kan iemand een guitar tab vinden of maken van
herman van veen met hilversum 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet zozeer omdat het daarvandaan komt maar de melodie vind ik zo mooi
ik hoop dat het kan

gr
  maandag 2 maart 2009 @ 20:40:08 #94
125915 Dribbel_
pi_66630174
Doe eens een link en om welk stuk het precies gaat dan, want dat melodietje wat je natuurlijk bedoelt is opzich geen gitaarstuk of bedoel je weer wat anders ?
pi_66630726

weet niet precies of dit te doen is op gitaar?
pi_66630938
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:

[..]

Wat dan wel? Blues? Ja! Ja?
  maandag 2 maart 2009 @ 21:00:17 #97
125915 Dribbel_
pi_66631010
Mi
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:53 schreef denkjedat het volgende:

weet niet precies of dit te doen is op gitaar?
Koop gewoon een panfluit joh
  maandag 2 maart 2009 @ 21:04:00 #98
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66631173
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:58 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Wat dan wel? Blues? Ja! Ja?
check mn zomernummer in mn sig, ik kan de backing track daar van online gooien (dus alleen de drums + acoustische gitaar)
pi_66631265
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Mi
[..]

Koop gewoon een panfluit joh
stille hint voor nee knuppel dat is toch geen gitaar ?
  maandag 2 maart 2009 @ 21:12:55 #100
125915 Dribbel_
pi_66631507
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:06 schreef denkjedat het volgende:

[..]

stille hint voor nee knuppel dat is toch geen gitaar ?
Ah nee je kan het wel spelen erop ja, net zoals elk melodietje maar moet je gewoon zelf een beetje kloten en beetje noot voor noot uitzoeken
pi_66632548
Bah, m'n handen zijn echt niet flexibel genoeg.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:44:55 #102
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66632808
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:39 schreef jordeeeh het volgende:
Bah, m'n handen zijn echt niet flexibel genoeg.
Komt met de tijd wel
pi_66632817
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ah nee je kan het wel spelen erop ja, net zoals elk melodietje maar moet je gewoon zelf een beetje kloten en beetje noot voor noot uitzoeken
dat is juist het probleem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:48:50 #104
125915 Dribbel_
pi_66632993
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef denkjedat het volgende:

[..]

dat is juist het probleem
SPOILER

Maarrr waarschijnlijk doe je er lang over om het uit te vogelen, maar met die dingen kan je opzich niet snel genoeg beginnen, zo leer je je gitaar kennen waar alle tonen zitten en kan je later ook sneller dingen op gehoor meespelen. Dus het is d emoeite waard.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:49:02 #105
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66633005
Morgen opnames met de band
  maandag 2 maart 2009 @ 21:51:30 #106
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66633108
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:49 schreef KaMo het volgende:
Ja? Niet digitaal?
  maandag 2 maart 2009 @ 21:55:54 #107
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66633308
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja? Niet digitaal?
Met echte drums, echte versterkers en echte stemmen!
  maandag 2 maart 2009 @ 21:59:37 #108
125915 Dribbel_
pi_66633466
He ga je het opnemen dan ?
  maandag 2 maart 2009 @ 22:02:55 #109
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66633616
School bezit een soort van studio.

Dus drum met mics, en dan de gitaren via een DI-box
En dan zang, ook met mics

En dan in een mixer met ingebouwde effcten en EQ en cdbrander
  maandag 2 maart 2009 @ 22:09:11 #110
125915 Dribbel_
pi_66633905
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef KaMo het volgende:

Gitaren via de DI-box
Waarom niet gewoon je amp micen als je toch het materiaal hebt
  maandag 2 maart 2009 @ 22:14:28 #111
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66634160
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gitaren via de DI-box [ afbeelding ]
Waarom niet gewoon je amp micen als je toch het materiaal hebt
Ik laat het over aan de mensjes die ervoor leren
  maandag 2 maart 2009 @ 22:14:36 #112
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66634169
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:02 schreef KaMo het volgende:

Zozo, doe maar luxe
pi_66634253
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:44 schreef KaMo het volgende:

[..]

Komt met de tijd wel
Mja k zit nu beetje in van die e-books te kijken.. en als k dan zie hoe je de 1e paar standaard noten moet spelen.. Heel relaxed met dat handje. En ik zit echt te passen en te meten hoe ik m'n vingers op de goede plek moet krijgen En dan zit k ook steeds met m'n pink/zijkant van m'n hand tegen de onderste snaar aan :/
  maandag 2 maart 2009 @ 22:16:28 #114
125915 Dribbel_
pi_66634262
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:14 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zozo, doe maar luxe
  maandag 2 maart 2009 @ 22:18:24 #115
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66634365
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:16 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Mja k zit nu beetje in van die e-books te kijken.. en als k dan zie hoe je de 1e paar standaard noten moet spelen.. Heel relaxed met dat handje. En ik zit echt te passen en te meten hoe ik m'n vingers op de goede plek moet krijgen En dan zit k ook steeds met m'n pink/zijkant van m'n hand tegen de onderste snaar aan :/
Jordehh, dat had ik ook, en menig gitarist hier.
Je vingers doen nog niet wat jij wilt, maar dat gaat vanzelf.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:18:42 #116
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66634412
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:

[..]

Jordehh, dat had ik ook, en menig gitarist hier.
Je vingers doen nog niet wat jij wilt, maar dat gaat vanzelf.
Ah, k ben blij om dat te horen.
pi_66634419
Misschien gaan ze wel re-ampen als ze het via DI gaan opnemen.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 22:20:52 #120
125915 Dribbel_
pi_66634500
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef Cynic het volgende:
Misschien gaan ze wel re-ampen als ze het via DI gaan opnemen.
Dat was ook het enige wat ik kon bedenken
pi_66634584
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat was ook het enige wat ik kon bedenken
Anders lijkt het me inderdaad best een slecht idee.
Dat hele re-ampen lijkt me best heel handig. Misschien gaan we dat wel doen bij de cd opnames.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 22:23:07 #122
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66634597
Re-ampen is voor pussies
pi_66634685
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:23 schreef The_Dean het volgende:
Re-ampen is voor pussies
Je moet het nog steeds gewoon inspelen hoor

Geeft je wel een heleboel flexibiliteit. En je hoeft achteraf niet alles enorm te EQ-en.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 22:25:08 #124
125915 Dribbel_
pi_66634691
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:22 schreef Cynic het volgende:

[..]

Anders lijkt het me inderdaad best een slecht idee.
Dat hele re-ampen lijkt me best heel handig. Misschien gaan we dat wel doen bij de cd opnames.
Lijkt me een beter idee dan achteraf digitaal je opnames nog aanpassen.
pi_66634728
sowieso mensen die gitaar spelen
  maandag 2 maart 2009 @ 22:26:40 #126
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66634735
Hoezo, is DI zonder EQ etc?
  maandag 2 maart 2009 @ 22:28:05 #127
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66634784
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Ah, k ben blij om dat te horen.
Veel herhaling is dan ook de sleutel !
  maandag 2 maart 2009 @ 22:28:53 #128
125915 Dribbel_
pi_66634822
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
Hoezo, is DI zonder EQ etc?
Met DI neem je zeg maar een "droog" signaal op wat uit je gitaar komt waar dus helemaal niks aan gebeurt, dus zeg maar nog voordat het je versterker ingaat.
Wat ze dan met re-ampen vaak doen is dat ze dan het droge signaal opslaan. En als alles dan gedaan is sturen ze dat signaal door je versterker zodat het net lijkt alsof je aan het spelen bent. En je dan mooi het geluid naar eigen voorkeur af kan stellen.
Maar met alleen een DI kan je dus in feite niks of je moet met moddeling software gaan werken.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:31:06 #129
125915 Dribbel_
pi_66634905
Wij gebruiken in de oefenruimte DI box om met de bas over de monitoring te spelen aangezien we geen relaxe grote basversterker hebben
pi_66634964
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Wij gebruiken in de oefenruimte DI box om met de bas over de monitoring te spelen aangezien we geen relaxe grote basversterker hebben
Bas via DI is ook best wel gangbaar toch? Wij hebben die live altijd via DI over de PA in elk geval.
Wel vanuit de versterker, dat wel.
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 22:34:16 #131
125915 Dribbel_
pi_66635061
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef Cynic het volgende:

[..]

Bas via DI is ook best wel gangbaar toch? Wij hebben die live altijd via DI over de PA in elk geval.
Wel vanuit de versterker, dat wel.
Ja dat is gewoon heel goed te doen, okee over een versterker klinkt wel wat relaxer, maar op de mengtafel hebben we toch ook de eq instellingen dus het is nog behoorlijk in te stellen ook allemaal dus dat is prima te doen, en we kunnen per monitor regelen wat waar overheen komt dus dat is wel relax
  maandag 2 maart 2009 @ 22:41:07 #132
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66635338
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Met DI neem je zeg maar een "droog" signaal op wat uit je gitaar komt waar dus helemaal niks aan gebeurt, dus zeg maar nog voordat het je versterker ingaat.
Wat ze dan met re-ampen vaak doen is dat ze dan het droge signaal opslaan. En als alles dan gedaan is sturen ze dat signaal door je versterker zodat het net lijkt alsof je aan het spelen bent. En je dan mooi het geluid naar eigen voorkeur af kan stellen.
Maar met alleen een DI kan je dus in feite niks of je moet met moddeling software gaan werken.
Ow, dan doen we geen DI, maar line out ofzo
  maandag 2 maart 2009 @ 22:42:22 #133
125915 Dribbel_
pi_66635392
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef KaMo het volgende:

[..]

Vind dan alsnog dat je een verkloot geluid hebt eigenlijk aangezien je die speakersimulatie mist en je dus een behoorlijk essentieel onderdeel mist Maarja komt wel goed
pi_66635413
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:41 schreef KaMo het volgende:

[..]

Hm, da's doorgaans ook niet echt super.
Tenminste, dat was het vroeger niet. Wat voor amps gaan jullie gebruiken?
It has to mean something
  maandag 2 maart 2009 @ 22:58:22 #135
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66636059
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:42 schreef Cynic het volgende:

[..]

Hm, da's doorgaans ook niet echt super.
Tenminste, dat was het vroeger niet. Wat voor amps gaan jullie gebruiken?
Gitarist: Boss Me50 in een Vox valvetronix iets
Ik: (bass) een fulltube bassamp van Roland (weet type niet)
pi_66638653
Net met behulp van Maseo m'n gitaar gestemd
  dinsdag 3 maart 2009 @ 00:45:58 #137
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66639731
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:49 schreef KaMo het volgende:
http://www.riagg-rnw.nl/ .
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:45:09 #138
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66645104
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 00:05 schreef jordeeeh het volgende:
Net met behulp van Maseo m'n gitaar gestemd
no problemo!

nu alleen nog je basis grepen even goed onder de knie krijgen
pi_66647221
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:45 schreef Maseo het volgende:

[..]

no problemo!

nu alleen nog je basis grepen even goed onder de knie krijgen
Vanavond weer oefenen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:01:11 #140
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66647446
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:53 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Vanavond weer oefenen
Elke dag
pi_66647480
hier soms hele weken niet...
pi_66648218
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:01 schreef Maseo het volgende:

[..]

Elke dag
Uiteraard
pi_66650240

bij 1:10 kan je wel zien hoe hij het doet maar gaat best snel voor mij
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:46:39 #144
125915 Dribbel_
pi_66650696
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:31 schreef denkjedat het volgende:

bij 1:10 kan je wel zien hoe hij het doet maar gaat best snel voor mij
Okee ik zal em even voor je uitzoeken momentje
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:58:31 #145
125915 Dribbel_
pi_66651064
1
2
3
4
5
6
-----------5---------------------------------
-5-5-7-5---7---5---5-5-7----5-----------
---------------7-------------6----7-6------
----------------------------------------7----
----------------------------------------------
----------------------------------------------

Alleen het laatste stukje klopt geloof ik neit helemaal :')
pi_66651155
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[ code verwijderd ]

Alleen het laatste stukje klopt geloof ik neit helemaal
ik al eens proberen
bedankt
pi_66657195
Heeft iemand ervaring met dit soort versterktjes? Komt er uberhaupt wel een redelijk geluid uit i.c.m. een goede koptelefoon? Het is puur bedoelt om thuis mee te oefenen, maar ik wil er wel een beetje distortion uit krijgen (eventueel i.c.m. een simpel pedaaltje of zo)

Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_66657592
Kun je beter een VOX Amplug halen die is beter dan die Dean

en die Vox zijn veel goede ervaringen mee, kijk eens wat verder dan het gitaristentopic (zie Google en Gitaarnet)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:55:14 #149
98135 TeleluvR
pi_66657670
Naar mijn idee kun je dan beter doorsparen voor een V-amp. Heb die Amplug gehad, maar was er niet kapot van. V-amp kun je ev. ook nog icm met je versterker gebruiken!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:20:34 #150
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66658738
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:55 schreef TeleluvR het volgende:
Naar mijn idee kun je dan beter doorsparen voor een V-amp. Heb die Amplug gehad, maar was er niet kapot van. V-amp kun je ev. ook nog icm met je versterker gebruiken!
een v-amp is nou ook niet echt bepaald mobiel te noemen..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:21:37 #151
98135 TeleluvR
pi_66658769
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:20 schreef Maseo het volgende:

[..]

Nee, maar je wilt toch wel een beetje fatsoenlijk geluid... Die Dean 'walkman' en de Amplug kan ik alleen maar bestempelen als prutgadget en niet veel meer dan dat!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:22:55 #152
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66658801
Ik vraag me dan altijd af wanneer je zoiets nou echt gebruikt?

Houdoehè
------------------
pi_66659118
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:20 schreef Maseo het volgende:

[..]

Je krijgt er anders wel een heel mooi draagtasje bij.
Hoe mobiel wil je het hebben? Als je toch al een gitaar bij je hebt kan die V-amp er ook wel bij.
It has to mean something
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:38:32 #154
125915 Dribbel_
pi_66659277
En hij wil het voor thuis gebruiken dus mobiel lijkt me niet echt een punt
pi_66659406
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Dribbel_ het volgende:
En hij wil het voor thuis gebruiken dus mobiel lijkt me niet echt een punt
Waarom zou je dan überhaupt zo'n ding willen?
It has to mean something
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:44:49 #156
125915 Dribbel_
pi_66659463
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

geen idee:') als je per se met koptelefoon alleen wil neem dan een toneport of zo
pi_66659557
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

geen idee:') als je per se met koptelefoon alleen wil neem dan een toneport of zo
Zo'n geval werkt wel op een batterij natuurlijk, dus als je geen stroom hebt is het wel handig misschien.
It has to mean something
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:48:36 #158
125915 Dribbel_
pi_66659595
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:47 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zo'n geval werkt wel op een batterij natuurlijk, dus als je geen stroom hebt is het wel handig misschien.
Ja in een huis wonen zonder stroom
Toneport is irritant omdat je wel aan een pc vastzit natuurlijk, maar een POD ofzo lijkt me dan zelfs nog een betere oplossing en volgens mij heb je die kleine tegenwoordig ook op batterijen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:05:17 #159
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66662333
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:53 schreef Daantke het volgende:
die is beter dan die Dean

Ón-mo-ge-lijk!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:15:00 #160
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66662788
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja in een huis wonen zonder stroom
Toneport is irritant omdat je wel aan een pc vastzit natuurlijk, maar een POD ofzo lijkt me dan zelfs nog een betere oplossing en volgens mij heb je die kleine tegenwoordig ook op batterijen
Pod Pocket geloof ik ja, leuk ding.
Maar niets boven de Pod XT.
pi_66665797
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik het ga vinden (begin net) en dit een kleine investering is.

Maar goed, alternatieven zijn welkom
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:31:22 #162
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66666120
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe leuk ik het ga vinden (begin net) en dit een kleine investering is.

Maar goed, alternatieven zijn welkom
Gitaarspelen bedoel je? Niemand in de buurt waar je eventueel een versterkertje van kan lenen? Of tweedehands iets op martkplaats scoren, meestal ook niet zo gek duur, een Roland Cube ofzo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:50:46 #163
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66667203
Zangeres van I Kissed Charles is nu op de radio

Edit: 3Fm uiteraard. En nu word even de plaat gedraaid.

Goede reclame Bri0n
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:20:04 #164
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66668286
Vet!

En Dean, was de drukkerij open?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:56:19 #165
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66669778
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:20 schreef KaMo het volgende:
Vet!

En Dean, was de drukkerij open?
Jawel, alleen net niet lang genoeg

Overwerk + file + kapotte lijnbus op de autoweg = te laat. Sorry. Morgen geen overwerk, dus dan ben ik er ruim op tijd.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:01:02 #166
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66669957
Hey Dean, ik heb eindelijk een bestemming voor die mooie sticker van je gevonden. Hij prijkt nu op mijn nieuwe-oude-laptop. .
pi_66669974
laat hem zich maar bezighouden met goldtops
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:08:38 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66670253
EADGBE

Hoe was die variant nou met die allochtoon?

Een allochtoon die ..... ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:22:39 #169
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66670959
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Dean, ik heb eindelijk een bestemming voor die mooie sticker van je gevonden. Hij prijkt nu op mijn nieuwe-oude-laptop. .
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:23:36 #170
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66671006
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Daantke het volgende:
laat hem zich maar bezighouden met goldtops
Als jij me nu eens lekker houd met foto's van je Explorer
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:26:58 #171
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66671172
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:08 schreef GoodGawd het volgende:
EADGBE

Een Aap Die Geen Bananen Eet

Of gewoon EADGBE
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:07:49 #172
20720 brother52
Dus..........
pi_66673174
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:01 schreef Daantke het volgende:
laat hem zich maar bezighouden met goldtops linkshandige samicks
Maar dat komt helemaal goed.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:09:49 #173
125915 Dribbel_
pi_66673280
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:08 schreef GoodGawd het volgende:
EADGBE

Geen bananen eet
  woensdag 4 maart 2009 @ 00:16:20 #174
157428 GoodGawd
pi_66675784
Nee, er was eens een grappige met een allohctoon....
  woensdag 4 maart 2009 @ 00:44:19 #175
125915 Dribbel_
pi_66676444
Nou denk zelf na dan
pi_66678316
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Nee, er was eens een grappige met een allohctoon....
Dat was met Dropped-D. De Allochtoon Die Geen Bananen Eet.
PS4 online: micro_nl
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:03:22 #177
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66678765
I love the sound of Rush in the morning... .
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:17:12 #178
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66678887
Eten apen dagelijs grote borden erwtensoep.
Treinen sux, en wil vanavond gitaar spelen maar heb geen tijd net als gister
Houdoehè
------------------
pi_66679104
Weet iemand leuke tabs om als beginner (en dan begin van het beginner status) te leren en te spelen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:39:47 #180
157428 GoodGawd
pi_66679184
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 06:34 schreef guitarist het volgende:

[..]

Dat was met Dropped-D. De Allochtoon Die Geen Bananen Eet.
Oh ja
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:01:41 #181
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66679636
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:33 schreef jordeeeh het volgende:
Weet iemand leuke tabs om als beginner (en dan begin van het beginner status) te leren en te spelen?
ik weet een hele shitload voor je
ben precies zo begonnen haha.

ik gooi je wel even zo een lijstje
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:40:36 #182
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66682108
Gisteren met mijn nieuwe Tele met de band geoefend, met een dual-amp setup. Moddervet. Gitaar - stemapparaat, uitgesplitst naar Mesa Boogie Triple Rectifier en Bogner Alchemist, beide toppen op hun eigen 4x12. Br00tal.

(alhoewel het met mijn LP nog vetter klonk was het met die Tele wel fijn, lekker licht en helder. )
Check mijn band Glorybox
pi_66682354
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Tele met de band geoefend, met een dual-amp setup. Moddervet. Gitaar - stemapparaat, uitgesplitst naar Mesa Boogie Triple Rectifier en Bogner Alchemist, beide toppen op hun eigen 4x12. Br00tal.

(alhoewel het met mijn LP nog vetter klonk was het met die Tele wel fijn, lekker licht en helder. )
Vertel me alsjeblieft dat je met die setup ook wel eens optreedt en niet alleen in de oefenruimte staat
It has to mean something
pi_66682403
zou anders best zonde zijn van die opstelling, lijkt me
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:11:54 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66683187
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:47 schreef Cynic het volgende:

[..]

Vertel me alsjeblieft dat je met die setup ook wel eens optreedt en niet alleen in de oefenruimte staat
Haha, ja, we treden af en toe wel op. Het is ook niet allemaal van mij hoor, maar ook van vrienden. De werkelijkheid is wel dat iedereen inmiddels een jaar of zeven aan het werk is. Allemaal goeie fulltime banen, dus genoeg geld om spullen te kopen, maar niet meer de zeeën van tijd van vroeger...dus heel veel podia zien al die spullen niet. Ik voel me daar wel eens schuldig over, maar aan de andere kant: hobby is hobby, in de oefenruimte klooien is ook al leuk, het is vooral voor de lol.
Check mijn band Glorybox
pi_66683227
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:11 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Haha, ja, we treden af en toe wel op. Het is ook niet allemaal van mij hoor, maar ook van vrienden. De werkelijkheid is wel dat iedereen inmiddels een jaar of zeven aan het werk is. Allemaal goeie fulltime banen, dus genoeg geld om spullen te kopen, maar niet meer de zeeën van tijd van vroeger...dus heel veel podia zien al die spullen niet. Ik voel me daar wel eens schuldig over, maar aan de andere kant: hobby is hobby, in de oefenruimte klooien is ook al leuk, het is vooral voor de lol.
Waar blijven de foto's?
pi_66690451
Heerlijk gerepeteerd met de band gister.
En heeft er iemand trouwnes nog een Boss GE-7 (Equalizer) liggen waar je niks meer mee doet?
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:36:16 #188
125915 Dribbel_
pi_66693291
Bwehh moet nog een solo verzinnen voor een nummer, altijd zelfde gekloot dat ik daarmee nooit er goed uitkom om wat tofs te verzinnen
pi_66693499
gooi er een stukje klassiek doorheen drib
iets als een fur elise orso
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:51:21 #190
125915 Dribbel_
pi_66696426
Ja of niet natuurlijk
pi_66697259
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja of niet natuurlijk
Heb je een tremolo?
It has to mean something
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:21:21 #192
125915 Dribbel_
pi_66697546
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:12 schreef Cynic het volgende:

[..]

Heb je een tremolo?
Op m'n ibanez wel maar die gebruik ik eigenlijk nooit live
Ik ga geen squeels erin doen
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:35:47 #193
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66697996
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Op m'n ibanez wel maar die gebruik ik eigenlijk nooit live
Ik ga geen squeels erin doen
Gewoon shredden niet soloen..
------------------
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:37:20 #194
125915 Dribbel_
pi_66698044
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:35 schreef Trigalti het volgende:

[..]

Gewoon shredden niet soloen..
Shredden is voor mensen die met Pasen naar eieren zoeken
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:44:32 #195
98135 TeleluvR
pi_66698293
quote:
Als die tele hetzelfde had geklonken, dan was er met 1 van de twee gitaren iets goed mis geweest!
pi_66699731

mijn concept voor laatsteschooldagshirt
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:32:36 #197
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66699771
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:31 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]

mijn concept voor laatsteschooldagshirt
Hmmm, waar is de gitaar?
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:33:12 #198
125915 Dribbel_
pi_66699787
Ik snap em niet
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:34:01 #199
98135 TeleluvR
pi_66699822
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap em niet
Rijk zul jij nooit worden...
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:35:56 #200
125915 Dribbel_
pi_66699887
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:34 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Rijk zul jij nooit worden...
Nee vertel mij wat, ik ben te lui om uberhaubt aan geld verdienen te denken
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:59:24 #201
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66700769
Wel laten drukken inclusief typefout hé
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:14:28 #202
125915 Dribbel_
pi_66701425
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:59 schreef The_Dean het volgende:
Wel laten drukken inclusief typefout hé
Waar dan ?
pi_66701917
quote:

Damn een Triple RectumFryer

En idd ....... or it did not happen
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:29:04 #204
125915 Dribbel_
pi_66701971
Als ik ooit een nieuwe amp neem word het een Soldano keer op gespeeld, en erruggg vet ding
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:19:38 #205
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66704098
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waar dan ?
Ik vind hem ook niet. .
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:21:39 #206
125915 Dribbel_
pi_66704197
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:19 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik vind hem ook niet. .
Zoekuhhhhh
Geflashedddd
Disssss
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:14:00 #207
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66706556
Laat maar. Nederlands

Waarom spreekt dan ook niet iedereen gewoon Fries, net als vroeger
pi_66707613
Het moet toch Lyceum zijn of niet
pi_66707638
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef The_Dean het volgende:
Vroeger toen je niet buiten je eigen dorp kwam? Klinkt als een goede tijd om naar terug te gaan .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_66707787
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:14 schreef The_Dean het volgende:
Laat maar. Nederlands

Als het Fries had moeten zijn zaten er inderdaad nogal wat spelfouten in.
It has to mean something
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:05:54 #211
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66708646
Iemand trouwens enig idee of je ergens in Nederland de volgende gitaar kunt krijgen:
http://www.kramerguitars.com/Product.aspx?ProductID=497

En dan ook in die zwarte kleur Bij Thomann hebben ze 'm alleen in het blauw
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:11:13 #212
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66708859
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je ergens in Nederland de volgende gitaar kunt krijgen:

pi_66708866
Vanmiddag een marktplaatskerel uit de buurt gemailed of hij de Boss MT2 ook los verkocht ipv als set bij gitaar en amp enzo.

"Nee want zonder pendaaltjes wordt de set minder aantrekkelijk"

woensdag 4 maart 2009 @ 22:12:28 #214
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66708907
quote:

Hotrail humbucker
pi_66722705
quote:

Leuke gitaar, maar ik kan hem inderdaad nergens vinden. Net een nieuw model ofzo?
It has to mean something
pi_66723375
quote:

mail thomann zou ik zeggen, misschien dat ze dan alsnog iets voor je kunnen betekenen?
pi_66723456
Vind die Kramer dingen er sowieso wel heerlijk oldschool utizien eigenlijk
En erg goedkoop. Wat kan je er qua geluid van verwachten eigenlijk?
It has to mean something
pi_66735853
Nieuw bij men gitaarboer:

Zijn er soms medicijnen voor GAS want het begint nu toch echt weer op te spelen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:19:35 #219
47781 Jorikjet
pi_66736178
mooi ding joah
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_66738282
Best betaalbaar ook nog, 1400 eurotjes.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:22:45 #221
157428 GoodGawd
pi_66738371
Zie ik daar nu een beveiligings plaatje in de gitaar?
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:31:58 #222
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66738740
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:04 schreef Cynic het volgende:
Daar was ik ook wel eens benieuwd naar, maar qua geluid zijn elementen ook altijd te vervangen he Was meer benieuwd naar de bespeelbaarheid. Aan die site te zien is Kramer ook van Gibson, dus dan snap ik ook waarom ze probleemloos Explorers kunnen maken.
pi_66738828
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:22 schreef GoodGawd het volgende:
Zie ik daar nu een beveiligings plaatje in de gitaar?
Geen idee, kga er binnekort heen om erop te spelen dus dat laat ik je dan wel weten.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:34:32 #224
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66738834
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:04 schreef Cynic het volgende:
Kramer en Jackson tapten vroeger erg uit hetzelfde vaatje en maakten aanvankelijk goede kopieën en zijn later meer richting de metalgitaren gegaan. Kramer is toen eens opgekocht en ongebruikt gebleven, maar leeft nu voort als label van Gibson. Eén van hun bekendere endorsements is natuurlijk K.K. Downing van Judas Priest .

Ik faal, dat is Hamer .

[ Bericht 6% gewijzigd door Witchfynder op 05-03-2009 20:13:41 ]
pi_66739674
Nieuwe Chimaira single online

Dat album word zoooo wreed

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=5795483
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:47:12 #226
98135 TeleluvR
pi_66741858
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:07 schreef Sloavink het volgende:
Nieuw bij men gitaarboer:

[ afbeelding ]

Zijn er soms medicijnen voor GAS want het begint nu toch echt weer op te spelen.
Geen gekke gitaar, maar ik vind het model met p90's/p100's aantrekkelijker!

pi_66742016
Godverdomme, om de één of andere reden reset m'n browser ineens al m'n cookies. Het is echt schijtirritant om overal steeds weer opnieuw in te loggen..
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:35:55 #228
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66743914
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:47 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Geen gekke gitaar, maar ik vind het model met p90's/p100's aantrekkelijker!

[ afbeelding ]
Sorry hoor, maar wat een lelijk ding Ben ik nu de enige die dat vindt?
pi_66744182
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een lelijk ding Ben ik nu de enige die dat vindt?
Nee hoor
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:49:46 #230
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_66744612
Dames en Heren, ik ben op zoek naar een mini gitaar
eentje die makkelijk mee te nemen is in een koffer in het vliegtuig. Ik weet dat er ukelele's zijn maar k wil een gewone gitaar. weet iemand waar ik die kan vinden? ik kan het niet vinden op google...

of weet iemand wat het kost om een gitaar in het vliegtuig mee te nemen?
pi_66744902
Je hebt van die kindergitaartjes, maar dat zijn wel akoestische... Ik weet niet wat je wil hebben?

Ik vroeg me zelf eigenlijk af of iemand nog een oud, kut, op dit moment ongebruikt akoestisch gitaartje heeft liggen dat ik voor een belachelijk klein prijsje kan overnemen? Die kan ik dan gebruiken op het strand en dergelijke, vind het zonde om mijn eigen gitaar eraan te verkutten...
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:50:53 #232
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66748102
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Metaalkop het volgende:
Je hebt van die kindergitaartjes, maar dat zijn wel akoestische... Ik weet niet wat je wil hebben?

Ik vroeg me zelf eigenlijk af of iemand nog een oud, kut, op dit moment ongebruikt akoestisch gitaartje heeft liggen dat ik voor een belachelijk klein prijsje kan overnemen? Die kan ik dan gebruiken op het strand en dergelijke, vind het zonde om mijn eigen gitaar eraan te verkutten...
Moet je eens bij kringloopwinkels gaan kijken, die hebben soms nog wel iets staan. Wat wil je eraan uitgeven? Anders is eBay misschien ook nog een optie?
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:49:20 #233
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_66750552
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Metaalkop het volgende:

akoestisch is prima! alleen welke en waar, waar moet ik op zoeken?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 01:15:22 #234
125915 Dribbel_
pi_66752546
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:49 schreef stamppot het volgende:

[..]

akoestisch is prima! alleen welke en waar, waar moet ik op zoeken?
gewoon op 3/4 gitaar zoeken, dan vind je vast wel wat, muziekwinkel bellen ofzo weet ik het
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:14:56 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66753781
Je wil een gitaar om te reizen? Travel guitar? .
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:43:40 #236
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66754696
Headless ftw
pi_66757780
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:43 schreef KaMo het volgende:
Headless ftw
Steinberger is wel lekker compact denk ik ja
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:02:11 #238
47781 Jorikjet
pi_66758837
en lelijk
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_66759058
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Jorikjet het volgende:
en lelijk
Dat wel ja.
Je moet wel een beetje Paul Masvidal zijn om ermee weg te komen

It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:00:19 #240
125915 Dribbel_
pi_66767601
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:43 schreef KaMo het volgende:
Headless ftw
Hoe zij je opnames gegaan ?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:02:28 #241
125915 Dribbel_
pi_66767661
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat wel ja.
Je moet wel een beetje Paul Masvidal zijn om ermee weg te komen

Die gast klinkt alsof die zwaar aan de drugs zit
pi_66768336
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Die gast klinkt alsof die zwaar aan de drugs zit
Dat is ook wel een beetje zo geloof ik
Wel de legale variant natuurlijk.
Maar zolang hij mij er nog aan alle kanten uitspeelt mag-ie vooral zijn gang gaan
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:50:57 #243
125915 Dribbel_
pi_66769402
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:21 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje zo geloof ik
Wel de legale variant natuurlijk.
Maar zolang hij mij er nog aan alle kanten uitspeelt mag-ie vooral zijn gang gaan
Wel jammer dat als je op zon groot veld speelt er er zo weinig publiek is dat het voorvaak nog maar een stukje gevuld is
pi_66769467
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wel jammer dat als je op zon groot veld speelt er er zo weinig publiek is dat het voorvaak nog maar een stukje gevuld is
Ja, dat ziet er wel wat treurig uit, vooral voor een legendarische band als Cynic. Maar elke band heeft wel eens zo'n optreden waar niemand is.
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:55:21 #245
125915 Dribbel_
pi_66769561
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:52 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja, dat ziet er wel wat treurig uit, vooral voor een legendarische band als Cynic. Maar elke band heeft wel eens zo'n optreden waar niemand is.
We moesten een keer 1 of andere bandcontest ergens in 1 of ander gat doen en daar stonden we letterlijk voor barpersoneel en 3 man jury te spelen de sneuheid druipt er dan ook wel vanaf ja, wel jammer ja.
pi_66769741
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

We moesten een keer 1 of andere bandcontest ergens in 1 of ander gat doen en daar stonden we letterlijk voor barpersoneel en 3 man jury te spelen de sneuheid druipt er dan ook wel vanaf ja, wel jammer ja.
2 jaar terug hebben we op een festival in Duitsland gespeeld (met bands als Therapy?, Soulfly en Vader) in een enorme zaal voor 30 man publiek. Denk dat er makkelijk een paar duizend in hadden gepast. Dat was ook wel bijzonder.

Aan de andere kant hebben we ook ooit eens een optreden in één of ander bergdorpje in zuid-Duitsland gedaan waar je met je bus doorheen rijdt en denkt: "hier wonen helemaal geen mensen". En dan is het hardstikke vol.

Rock&roll hoort gewoon onvoorspelbaar te zijn
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:04:35 #247
125915 Dribbel_
pi_66769870
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef Cynic het volgende:

[..]

2 jaar terug hebben we op een festival in Duitsland gespeeld (met bands als Therapy?, Soulfly en Vader) in een enorme zaal voor 30 man publiek. Denk dat er makkelijk een paar duizend in hadden gepast. Dat was ook wel bijzonder.

Aan de andere kant hebben we ook ooit eens een optreden in één of ander bergdorpje in zuid-Duitsland gedaan waar je met je bus doorheen rijdt en denkt: "hier wonen helemaal geen mensen". En dan is het hardstikke vol.

Rock&roll hoort gewoon onvoorspelbaar te zijn
Haha, dan vraag je je ook wel af wat die organisatoren hebben gedaan
Dan liever een klein kroegje waar je je reet niet kan keren waar het met 30 man volzit dan bij zo'n zaal

Heb ergens ook nog zo'n foto van de achter kant vnaf het podium genomen, groot podium grote zaal, en dan net 30 man erin verspreid Beetje jammer dat soort dingen
pi_66769882
ben benieuwd hoeveel mensen er morgen zijn bij het optreden...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:08:16 #249
125915 Dribbel_
pi_66769995
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:04 schreef Aresdreams het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er morgen zijn bij het optreden...
Hoeveel mensen heb je meegenomen, is meestal de vraag
pi_66770042
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Haha, dan vraag je je ook wel af wat die organisatoren hebben gedaan
Dan liever een klein kroegje waar je je reet niet kan keren waar het met 30 man volzit dan bij zo'n zaal

Heb ergens ook nog zo'n foto van de achter kant vnaf het podium genomen, groot podium grote zaal, en dan net 30 man erin verspreid Beetje jammer dat soort dingen
Toch een aardige lineup:

Het jaar daarvoor waren er 15000 bezoekers geloof ik, maar het jaar dat wij er speelden was er een soort ruzietje met een ander festival. Wilden ze allebei op dezelfde dag op dezelfde locatie een festival doen. En in plaats van het te verschuiven heeft de organisator van het ene festival gewoon 100 km verderop een festival gedaan. Op dat andere festival stonden nog betere namen.
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:11:11 #251
125915 Dribbel_
pi_66770113
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:09 schreef Cynic het volgende:

[..]

Toch een aardige lineup:

[ afbeelding ]

Het jaar daarvoor waren er 15000 bezoekers geloof ik, maar het jaar dat wij er speelden was er een soort ruzietje met een ander festival. Wilden ze allebei op dezelfde dag op dezelfde locatie een festival doen. En in plaats van het te verschuiven heeft de organisator van het ene festival gewoon 100 km verderop een festival gedaan. Op dat andere festival stonden nog betere namen.
Ja dan mag je wel verwachten dat er wat mensen zijn Zal ook wel lekker veel verlies gedraait hebben dan
Maarja beetje loze manier van problemen oplossen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:12:20 #252
125915 Dribbel_
pi_66770157
We moesten vorige jaar met Millions of Dead Cops spelen, dacht toen ook van crappy kutbandje cheapass punk
Was toen ook helemaal verrast dat er nog vollop veel mensen waren, en dan kom je erachter dat die band in de punkscene gewoon echt heel groot is
pi_66770209
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja dan mag je wel verwachten dat er wat mensen zijn Zal ook wel lekker veel verlies gedraait hebben dan
Maarja beetje loze manier van problemen oplossen
Erg dan ja. Helemaal in Duitsland, 100 of 200 km is daar echt geen afstand.
It has to mean something
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:18:12 #254
125915 Dribbel_
pi_66770386
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:13 schreef Cynic het volgende:

[..]

Erg dan ja. Helemaal in Duitsland, 100 of 200 km is daar echt geen afstand.
Tsja, sommige mensen en koppigheid
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:18:41 #255
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66770404
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
We moesten vorige jaar met Millions of Dead Cops spelen, dacht toen ook van crappy kutbandje cheapass punk
Was toen ook helemaal verrast dat er nog vollop veel mensen waren, en dan kom je erachter dat die band in de punkscene gewoon echt heel groot is
Moet je even dit nummer luisteren, daar wordt genoeg in gename-dropt.

Check mijn band Glorybox
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:21:10 #256
125915 Dribbel_
pi_66770489
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:18 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Moet je even dit nummer luisteren, daar wordt genoeg in gename-dropt.

ik heb dat nummer vaak zat gehoord en nu valt het me pas op
pi_66770789
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoeveel mensen heb je meegenomen, is meestal de vraag
euhm, denk dat er in geheel door onze band 1 persoon meegenomen wordt, denk ik...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:45:27 #258
125915 Dribbel_
pi_66773244
Nou dan is er minimaal 1 iemand
pi_66773461
Wie weet er een goed(koop) pedaal om ruis tegen te houden?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:20:35 #260
125915 Dribbel_
pi_66774197
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Wie weet er een goed(koop) pedaal om ruis tegen te houden?
Moet je eerst eens bedenken waar je ruis vandaan komt, als het uit je amp komt heeft het weinig nut

Ik heb gewoon een noisesuppressor van Boss, niet de goedkoopste maar doet wel z'n werk goed, stil is stil.
Maar ik weet niet wat je eruit wil halen, ruis tijdens het spelen gaat neit lukken
pi_66774416
Nee, geen ruis tijdens het spelen, maar als ik de schakelaar(van de elementen) op het brug element zet, heb ik er erg veel last van en het element aan de kop-kant ook, de middelste ook, maar de 2e en 4e niet, wel apart. Het ligt denk ik wel aan m'n single-coils.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:31:27 #262
151740 Metaalkop
Hard Hoofd
pi_66774497
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Moet je eens bij kringloopwinkels gaan kijken, die hebben soms nog wel iets staan. Wat wil je eraan uitgeven? Anders is eBay misschien ook nog een optie?
Liefst niet meer dan een paar tientjes, zit niet zo ruim in de centen. De enige kringloopwinkel hier in de buurt ga ik zeker kijken, maar daar verwacht ik niet zoveel van...
Ebay moet ik nog afstruinen, marktplaats en tweedehands.nl al gehad:P
Edit: Ebay ook gehad, niet echt iets interessants gezien...

[ Bericht 5% gewijzigd door Metaalkop op 06-03-2009 20:00:04 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:34:35 #263
125915 Dribbel_
pi_66774589
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Nee, geen ruis tijdens het spelen, maar als ik de schakelaar(van de elementen) op het brug element zet, heb ik er erg veel last van en het element aan de kop-kant ook, de middelste ook, maar de 2e en 4e niet, wel apart. Het ligt denk ik wel aan m'n single-coils.
Mja singelcoils gaan sneller feedbacken/ruisen idd. Maar het enige wat een noise suppressor doet is als het geluid onder een bepaald volume komt het helemaal dichtgooien, dus als je net ruis hebt wat zacht is kan je hem zo instellen dat er tot aan dat volume niks doorgestuurd moet worden. In feite word er geen ruis uitgehaald maar word het alleen neit doorgestuurd zodra je niet aan het spelen bent dat is het hele idee achter zo'n ding.

Vooral handig als je meerdere pedaaltejs ook achter elkaar hebt waardoor je ook wel wat ruis opbouwt
pi_66774674
Dat heb ik nog niet , maar ik denk dat ik het eerst gewoon laat bij mn volume knop steeds op 0 zetten bij optredens, als er tussendoor wat wordt gepraat ofzow.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:53:27 #265
125915 Dribbel_
pi_66775148
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat heb ik nog niet , maar ik denk dat ik het eerst gewoon laat bij mn volume knop steeds op 0 zetten bij optredens, als er tussendoor wat wordt gepraat ofzow.
Ja precies, dat doe ik sowieso ook, op momenten dat het stil moet zijn moet het ook stil zijn, hatelijk altijd van die gitaristen die altijd nog ff na het nummer ff een keer moeten rammen of een stom pingelstukje er doorheen moeten doen
Maar beetje overbodige luxe nu voor je om zo'n ding te kopen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:36:31 #266
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66776655
Gewoon killswitchen

Maarja, ik gebruik dan ook slechts alleen mijn brugelement
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:01:41 #267
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66777648
Al men picks kwijt
------------------
pi_66778322
PWND
pi_66780170
Pff. Weet niet meer wat ik moet doen Wilde binnenkort wat gitaarzooi gaan kopen. In eerste instantie wilde ik een Fender Strat met een Fender Amp en een Boss GT-10, maar dit zit uiteindelijk wss toch net wat boven m'n budget.

Dus ben ik wat verder gaan kijken en toen kwam ik uit op dezelfde Fender Strat met ditmaal een Marshall transistor amp. Hier komen dan nog 1 of 2 losse pedaaltjes bij, bijv. distortion en wah.

Een andere optie is nog om de gitaar weg te laten en voor een Marshall Tube Combo te gaan samen met wat effecten.

Nu zit ik dus over die laatste twee opties te twijfelen. Is een tube amp zo veel relaxter om het te veroorloven geen fender strat te kopen? Ik kan op dit moment helaas nog geen tube amp uitproberen, ik ga morgen nml m'n gitaar wegbrengen om er twee GFS Cruncy Pafs in te zetten en die is helaas pas na een paar dagen klaar.
pi_66780265
Die laatste twee opties tja, dat ligt er aan welke gitaar je nu hebt
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:15:32 #271
47781 Jorikjet
pi_66780770
woei, morgen nieuwe versterker erbij waarschijnlijk!

...spannend....
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_66780823
Een Epiphone G-400 met twee GFS Crunchy PAFs.

Alleen ik wil gewoon redelijk gevarieerde muziek kunnen maken
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:18:05 #273
47781 Jorikjet
pi_66780898
ga NIET Voor die MG serie! er is voor het geld zoveel beters te krijgen...!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_66781284
Suggesties welke transistor amps er in die prijsklasse dan wel goed zijn? Ook evt Marshall? Of is het het niet waard om zoveel geld aan een transistor amp uit te geven.

Wat is er trouwens mis met die MG serie?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:42:01 #275
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66782017
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe zij je opnames gegaan ?
Prima, volgende week nog een paar nummers inspelen

Dan nog mixen en masteren
  vrijdag 6 maart 2009 @ 23:22:36 #276
98135 TeleluvR
pi_66786620
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:15 schreef Jorikjet het volgende:
woei, morgen nieuwe versterker erbij waarschijnlijk!

...spannend....
Welks? Je gaat toch niet je twin wegdoen he?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 06:40:34 #277
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66791171
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:18 schreef Jorikjet het volgende:
ga NIET Voor die MG serie! er is voor het geld zoveel beters te krijgen...!
Mwah, die MG serie is best prima hoor
Heb jaren met veel plezier op een MG100 gespeeld.

Heb nog een Marshall MG100HDFX te koop Xylon, mocht je interesse hebben. Het is een halfstack.
[TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
pi_66791632
zo eerst maar eens slapen vannacht met vrienden doorgehaald met lotr
pi_66792446
Whiskey in the Jar!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:29:20 #281
47781 Jorikjet
pi_66792600
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:22 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Welks? Je gaat toch niet je twin wegdoen he?
marshall 1959 super lead plexi. ga er vanmiddag heen, is hier in de buurt, en de oude amp van de gitarist van Normaal! en dan ga ik me twin als speakercabinet gebruiken voorlopig. misschien met een switch zo maken dat ik kan kiezen welke amp ik wil ofzo. oja, er zit ook een switch op van 50/100 watt en nog een potmeter om nog verder bij te draaien tot 1 watt ofzoiets

[ Bericht 11% gewijzigd door Jorikjet op 07-03-2009 14:02:20 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:38:07 #282
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66792742
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:16 schreef Xylon het volgende:
Een Epiphone G-400 met twee GFS Crunchy PAFs.
Hm, klinkt bekend. .
pi_66793450
Vandaag de onderdelen voor mijn flightcases bestellen
Ik bestel eerst maar geen wielen, die dingen zijn echt idioot duur. Ik neem wel een steekkarretje ofzo.
It has to mean something
pi_66793598
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 06:40 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Mwah, die MG serie is best prima hoor
Heb jaren met veel plezier op een MG100 gespeeld.

Heb nog een Marshall MG100HDFX te koop Xylon, mocht je interesse hebben. Het is een halfstack.
[TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
Ziet er wel leuk en interessant uit, alleen wss 'n beetje moeilijk om die in Limburg te krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Xylon op 07-03-2009 12:23:23 ]
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:46:21 #285
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66801089
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:27 schreef Xylon het volgende:

[..]

Ziet er wel leuk en interessant uit, alleen wss 'n beetje moeilijk om die in Limburg te krijgen
Niks is onmogelijk
Zo het nu lijkt rij ik zaterdagmiddag via Emmercompascuum naar Rotterdam/Schiedam ... hoever woon je van Rotterdam?
Mits je zeker wil dat je hem wil natuurlijk
pi_66801216
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:46 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niks is onmogelijk
Zo het nu lijkt rij ik zaterdagmiddag via Emmercompascuum naar Rotterdam/Schiedam ... hoever woon je van Rotterdam?
Da's een aardige wereldreis!
It has to mean something
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:52:53 #287
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66801268
Ja
Het moet er toch maar eens van komen. Bij jou staat die cab nog, in Schiedam staat een gitaar op me te wachten, en mogelijk een klant in Rotterdam...

Dus lekker even alles combineren
pi_66801299
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:46 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niks is onmogelijk
Ongeveer 160km maar
Als je dat wilt doen moet ik er sowieso nog ff overna denken Het is mss wel 'n beetje overkill voor m'n kamer
Heb je trouwens de afmetingen ergens?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:56:25 #289
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66801353
Nja, hij kan en klinkt prima op lage volumes hoor, dus wat dat betreft
En 160? Dat valt mee

Afmetingen krijg je straks even, staat op de oefenzolder. Moet zo toch nog even naar mijn ouders, dus dan meet ik wel even

Edit: Ho wacht! Ze staan wel op de Marshall site
http://www.marshallamps.c(...)highend-mg-specs.htm en dan de MG100HDFX. Cabinetten staan in het onderste tabelletje. Het is de MG412A.
pi_66801632
Van die link is het dan de MG100HDFX met de MG412A?

Dus ong. 69.5cm breed, 92.5cm hoog en 36.0cm diep.

Jezus, en dan vind ik al veel geluid uit m'n Line6 Spider III 30 watt amp komen als ie vol open staat

Edit: Krijg je daar btw ook zo'n relaxte AC/DC sound uit?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:12:46 #291
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66801824
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:21 schreef Cynic het volgende:
Vandaag de onderdelen voor mijn flightcases bestellen
Ik bestel eerst maar geen wielen, die dingen zijn echt idioot duur. Ik neem wel een steekkarretje ofzo.
En wielen met rem later? .
pi_66801938
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:12 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En wielen met rem later? .
Waarschijnlijk zal het daar wel op uitdraaien ja, maar ik probeer eerst zonder. Ik kwam op dik 80 euro voor wieltjes voor 2 cabs

Overigens heb ik nu een 7mm sluitprofiel gevonden, maar 7mm is dus helemaal geen gangbare houtmaat....
Vaag gedoe.
It has to mean something
pi_66802102
Weet iemand ook of ze bij muziekwinkels een beetje goedkoop een koffer repareren? De scharnier van mijn koffer is stuk maar bij de Doe het zelf winkel kan ik geen geschikte scharnieren vinden.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:32:59 #294
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66802532
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:06 schreef Xylon het volgende:
Van die link is het dan de MG100HDFX met de MG412A?

Dus ong. 69.5cm breed, 92.5cm hoog en 36.0cm diep.

Jezus, en dan vind ik al veel geluid uit m'n Line6 Spider III 30 watt amp komen als ie vol open staat

Edit: Krijg je daar btw ook zo'n relaxte AC/DC sound uit?
Jep, die twee. En ja, die Marshall gaat HARD, maar hoeft niet. Dat is het voordeel van een volume knop
Joah, AC/DC gaat prima hoor
Heb er van blues tot harde metal, van punk tot lekker clean uit gekregen, dus AC/DC werkt ook wel
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:34:40 #295
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66802584
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand ook of ze bij muziekwinkels een beetje goedkoop een koffer repareren? De scharnier van mijn koffer is stuk maar bij de Doe het zelf winkel kan ik geen geschikte scharnieren vinden.
Denk het wel
Ook al bij Newtone of Vox Humana gekeken?
pi_66802782
Zal gelijk ff doen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:36:55 #297
125915 Dribbel_
pi_66804457
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:15 schreef Cynic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal het daar wel op uitdraaien ja, maar ik probeer eerst zonder. Ik kwam op dik 80 euro voor wieltjes voor 2 cabs

Overigens heb ik nu een 7mm sluitprofiel gevonden, maar 7mm is dus helemaal geen gangbare houtmaat....
Vaag gedoe.
Ik heb er gewoon gamma wieltjes onder geschroeft werkt perfect, 2 euro per stuk
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:37:58 #298
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66804485
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon gamma wieltjes onder geschroeft werkt perfect, 2 euro per stuk
Wij ook onder het basscabinet, werkt inderdaad perfect
Nja, zijn van die ietwat grotere, maar ook van een bouwmarkt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:39:03 #299
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66804518
Trouwens, zowel de nieuwe Papa Roach als de nieuwe Lamb Of God zijn weer meesterlijk
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:42:49 #300
125915 Dribbel_
pi_66804616
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:39 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens, zowel de nieuwe Papa Roach als de nieuwe Lamb Of God zijn weer meesterlijk
Ik vind die van papa roach een paar vette tracks hebben maar de rest vind ik vies tegenvallen MAar nog niet zo goed geluisterd dus misschien valt het mee
Wel binnenkort naar het concert
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:48:50 #301
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66804802
Waar?
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')