Pics!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.
Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
SPOILERSure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef jordeeeh het volgende:
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Maseo het volgende:
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Pickoffs?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:03 schreef Maseo het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).quote:Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Pickoffs?![]()
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
Nemen we toch gewoon deze, kunnen we tenminste verstaan:quote:Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
he dean, jullie band moet hiervan een cover maken! geheel in jullie stijl natuurlijk!
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
Hehe, dat snap k wel jaquote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
[..]
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan..
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.quote:[..]
Hehe, dat snap k wel jaMaar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuivenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
[..]
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen ehK ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Maseo het volgende:
[..]
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:quote:Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen ehK ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:37 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
K zal t onthouden, bedanktquote:Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:
Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers!.
Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken. Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans
).
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:44 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
Precies. Zorg dat je niet stil zit als je leert. Blijft nieuwe dingen (en liedjes/technieken/theorie) leren. En gaan de weg speel je vanzelf al meer nummers.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:
Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers!.
Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken. Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans
).
Gaan we nu lopen schelden?quote:
Klojoquote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt.Dom.
Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer afEn met aceton verneuk je de lak nog meer.
![]()
Ja, fuck, ik weet het, echt zo dom. Zo'n dopje kost misschien 50 cent in de winkel. Maar ik dacht: ik probeer het gewoon.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klojo
Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!
Gewoon erafschuren en dan stukje finish meenemenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt.Dom.
Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer afEn met aceton verneuk je de lak nog meer.
![]()
Damn ik ben dan on callquote:Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
Ik woon in Leyden, maar ben dat weekend net wegquote:Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen..
Volhouden!quote:Op maandag 2 maart 2009 09:26 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hm, t lukte toch wel redelijk naarmate ik bleef oefenen.
Ik zit nu op stage, maar kan niet wachten tot k weer thuis ben en kan spelen
Een zwarte Spaanse gitaarquote:Op maandag 2 maart 2009 09:46 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Volhouden!
En wat heb je voor gitaar gekocht?
Bij mij zit er momenteel niet echt progressie in.. kan alle basisakkoorden eigenlijk wel goed spelen, barré wil op zich ook wel lukken.. maar een A# / Bb krijg ik maar niet voor mekaar, hoe vaak ik het ook probeer (heb kleine handjes..) Ik doe hem als volgt: Barré met wijsvinger, en dan met ringvinger drie snaren pakken..
Een Gm is geen enkel probleem (komt door powerchords)
Misschien moet ik toch maar les oid nemen.. heb alleen zo weinig tijd..
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff danquote:Op maandag 2 maart 2009 10:15 schreef Cynic het volgende:
Nou speel ik toch al een tijdje gitaar, maar ik heb nog nooit van een 'pickoff' gehoord. En na de uitleg is het me nog steeds niet duidelijk.
Op pagina 1 staat beiden welquote:Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan(ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat
)
Ah, dat zou kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bedoelen waarschijnlijk en pulloff dan(ik heb het ff niet gelezen dus geen idee waar het over gaat
)
Leuk idee voor een meeting komende zomer.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen.
Een pickoff zou ook nog een soort gitaarbattle kunnen zijn.
Zo van: "Let's have a pickoff!"
En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
Dat was de 21e toch?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:21 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat die van de 28ste @ A'dam nog door? Ja toch?.
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef Maseo het volgende:
dus de 21e op een (willekeurig) pleintje tof kroegje in amsterdam lekker jammen met 6-7 gitaren biertjes ?
Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?quote:
Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
Gaan we dan dus aangeschoten pingelen ?
Ik zie het al voor me, staan we daar met een aangeschoten big-gitaar-band-achtig-groepjequote:Op maandag 2 maart 2009 16:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tuurlijk, we gaan aangeschoten..uh..pingelen..
Goed idee voor een clipquote:Op maandag 2 maart 2009 10:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen.
Een pickoff zou ook nog een soort gitaarbattle kunnen zijn.
Zo van: "Let's have a pickoff!"
En dat je dan om 12 uur afspreekt op een verlaten dorpsplein, beide met je gitaar en versterker. En dat ondertussen de dorpelingen vanachter de ramen van de saloon het geheel gadeslaan en de tumbleweed door de straten waait.
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:37 schreef KaMo het volgende:
Wie wilt er een online pickoff doen via youtube?
nou, we verzinnen een opdracht... (metal solo van 20 sec bijvoorbeeld)quote:Op maandag 2 maart 2009 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Nou je het zegt...quote:
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar ik zou zeggen zoek maar een goeie backingtrack![]()
Leuk, maar niet heel haalbaar.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?
't is helaas alleen geen metal he ;-)
Zou toch juist lachen zijn met zo'n meeting..
4-5 gitaren, big band haha!
1 iemand die bas-akkoorden speelt,
1 iemand die een rhythm speelt, en een ander een octaaf (of 2) hoger
dan de rest solo battelen ofzo hahah
En zo'n clip, lijkt me inderdaad té leip om te filmen..!
I know, a perfect symphony only exists in my headquote:
Make my dayquote:Op maandag 2 maart 2009 18:43 schreef The_Dean het volgende:
*Meld voor de solobattle
Dude, ik doe niet andersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet zozeer omdat het daarvandaan komt maar de melodie vind ik zo mooi
ik hoop dat het kan
gr
Wat dan wel? Blues? Ja! Ja?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:22 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik kan mijn instrumental online gooien zonder de solo's die er in zitten ?
't is helaas alleen geen metal he ;-)
Zou toch juist lachen zijn met zo'n meeting..
4-5 gitaren, big band haha!
1 iemand die bas-akkoorden speelt,
1 iemand die een rhythm speelt, en een ander een octaaf (of 2) hoger
dan de rest solo battelen ofzo hahah
En zo'n clip, lijkt me inderdaad té leip om te filmen..!
Koop gewoon een panfluit johquote:Op maandag 2 maart 2009 20:53 schreef denkjedat het volgende:
weet niet precies of dit te doen is op gitaar?
check mn zomernummer in mn sig, ik kan de backing track daar van online gooien (dus alleen de drums + acoustische gitaar)quote:
Ah nee je kan het wel spelen erop ja, net zoals elk melodietje maar moet je gewoon zelf een beetje kloten en beetje noot voor noot uitzoekenquote:Op maandag 2 maart 2009 21:06 schreef denkjedat het volgende:
[..]
stille hint voor nee knuppel dat is toch geen gitaar ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |