abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66595586

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:21:17 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66595609
Hier geen dikhuiden. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66595640
Hiero nog niet.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:24:28 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66595732
Nog maar eens een TVP plaatsen
Don't let my username fool you...
pi_66595745
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.

Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
Pics!
pi_66596380
or it didnt happen
  zondag 1 maart 2009 @ 21:42:21 #7
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:49:45 #8
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66596786
Is van die lemon oil, erg bevorderend voor comfort?
  zondag 1 maart 2009 @ 21:52:10 #9
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66596900
TVP + Sampletje!
vrijetijds gitarist met hart en ziel
====================================================================
Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
Mijn gitaar zomer track! :D
pi_66596909
Hebben de gitaristen hier allemaal les gehad, of zijn er ook mensen tussen die het allemaal zelf thuis hebben uitgevogeld.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_66596939
Les is voor mietjes.
pi_66597027
Hehe Mja ik heb afgelopen week dus een akoestische gitaar gekocht, maar moet nog even kijken hoe k nu ga leren spelen :p
pi_66597147
Ik had een boekje waar akkoorden in stonden, ben daarmee begonnen. A, D, G, Am, E, Em enzo. Dan kun je al heel veel liedjes. Daarna barréakkoorden leren zoals de F enzo. En veeeel oefenen.

Powerchords kun je ook meteen doen maar dat klinkt niet zo op een akoestische
  zondag 1 maart 2009 @ 22:01:02 #14
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597300
Les is nooit een slecht idee. Dat hoef je niet per se jaaaaaren te doen, maar zorg dat je de goede basistechniek hebt, anders kun je je hand zo de vernieling in spelen (ook niet na een maand ofzo, maar als je jaren met een slechte techniek speelt, kan dat blessures veroorzaken).
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66597348
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
  zondag 1 maart 2009 @ 22:02:53 #16
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597378
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
  zondag 1 maart 2009 @ 22:03:49 #17
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597414
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef jordeeeh het volgende:
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:06:05 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597536
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Maseo het volgende:
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
pi_66597573
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:03 schreef Maseo het volgende:

[..]

gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
Pickoffs?
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
  zondag 1 maart 2009 @ 22:08:47 #20
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_66597662
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:24 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Pics!
idd, zien zien zien!!
  zondag 1 maart 2009 @ 22:09:38 #21
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66597707
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Pickoffs?
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
  zondag 1 maart 2009 @ 22:14:38 #22
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66597920
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
he dean, jullie band moet hiervan een cover maken! geheel in jullie stijl natuurlijk!
Nemen we toch gewoon deze, kunnen we tenminste verstaan:

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 1 maart 2009 @ 22:16:17 #23
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66597989
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan. .
pi_66598038
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:

[..]

[..]

Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
Hehe, dat snap k wel ja Maar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:18:39 #25
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598107
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan. .
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
quote:
[..]
Hehe, dat snap k wel ja Maar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
pi_66598388
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.
[..]

@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.
Maar het hangt natuurlijk ook af van wat je speelt. Maar in het begin heb je er vaker last van.
Maar je hebt meer vingers, dus waarom niet proberen die ene snaar verderop met je pink te spelen, of een snaar hoger/lager ?
Mja k probeer t wel maar t is altijd wel dat je een stuk moet verschuiven
En k zal dan maar moeten oefenen eh K ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:27:43 #27
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598532
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

En k zal dan maar moeten oefenen eh K ben btw bezig met Seven Nation Army, misschien geen goed nummer om mee te beginnen?
Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:33:45 #28
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66598786
pi_66598798
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Maseo het volgende:

[..]

Niet zo'n gek moeilijk nummer, maar snelle afwisselingen tussen akkoorden dat wel.
Speel je strummend of fingerstyle ?
Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:37:54 #31
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66598957
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Na even opgezocht hebben wat beiden was; strummend.
Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:38:52 #32
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66599003
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:

Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers! .

Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken . Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans ).
  zondag 1 maart 2009 @ 22:39:55 #33
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66599051
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is heul geen thin skin
pi_66599234
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:37 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dan is je probleem puur en puur je techniek nog.
Want dan wil je (te snel) wisselen van je akkoorden waardoor je dan perongeluk een paar pull-off's doet.
Wat een goed truukje is, is om eens een paar keer van akkoord-grepen te wisselen, maar niet te strummen, en opletten wat je vingers doen.
Zodra je weer een pull-off toon hoort ga je terug en kijk je hoe dat veroorzaakt werd, en probeer je weer geluid loos te wisselen.
Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goede. Ik vond het altijd erg motiverend om snel een nummer te kunnen spelen, dan merk je echt resultaat. Houd wel rekening met het volgende:

Ik heb geconstateerd dat wanneer je leert spelen het in het begin best snel gaat, omdat je op 0 begint. Dan maak je een periode mee dat het echt kut gaat en je niet verder komt. Dit is meestal na een aantal maanden. Vele mensen haken hier af. Maar als je doorzet (en ook daar kan een goede, inspirerende leraar je helpen) dan merk je niet zo lang hierna dat je ineens muziek aan het spelen bent. Yeah, je speelt nummers! .

Althans, zo ging het bij mij en anderen om mij heen. Na een aantal jaren stoot je vaak weer tegen een plafond aan, maar daar moet je je nu niet zo'n zorgen om maken . Ik heb het nu namelijk en ik speel al 14 jaar (op papier althans ).
K zal t onthouden, bedankt
  zondag 1 maart 2009 @ 22:46:02 #35
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66599310
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:44 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Hm.. maar t probleem is zeg maar dat de toon te lang door blijft gaan. En dan kan k zeg maar niet van fret wisselen nog.
Dit is typisch zo'n ding wat haast iedereen in dit topic je makkelijk kan laten zien, maar het is echt gruwelijk om uit te typen hoe je dat moet doen. .
  zondag 1 maart 2009 @ 22:46:12 #36
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66599319
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Precies. Zorg dat je niet stil zit als je leert. Blijft nieuwe dingen (en liedjes/technieken/theorie) leren. En gaan de weg speel je vanzelf al meer nummers.
En zodra je inderdaad (probleemloos) de "D-G-E-A-C" open akkoorden en een aantal mineur/majeur varianten hier (Cadd9, Em7, A7, E7 etc) van kent, kan je al bijna 50-60% van alle pop-songs spelen.

@Witchfynder: dat zijn precies mijn woorden, onbeschrijfbaar maar makkelijk te demonstreren omdat het een gevoel is.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:47:09 #37
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66599354
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:39 schreef KaMo het volgende:

[..]

Dat is heul geen thin skin
Gaan we nu lopen schelden?
  zondag 1 maart 2009 @ 22:49:34 #38
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66599465
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gaan we nu lopen schelden?
Nee, ik ben gewoon jaloers
  zondag 1 maart 2009 @ 22:59:03 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66599917
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt. Dom.

Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer af En met aceton verneuk je de lak nog meer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 1 maart 2009 @ 23:04:59 #40
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66600191
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Retegevoelig is het wel. zo'n thin skin. Dopje van de selectorswitch zat los, even de secondelijm erbij gepakt. Dom.

Gemortst. Dat gaat er dus nooit meer af En met aceton verneuk je de lak nog meer.
Klojo

Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!

zondag 1 maart 2009 @ 23:15:19 #41
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66600679
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Klojo

Even een heel klein stukje a4 werkt ook prima, of 2 keer rond met wat plakband... maar neeeeeee: LIJMEN!!!

Ja, fuck, ik weet het, echt zo dom. Zo'n dopje kost misschien 50 cent in de winkel. Maar ik dacht: ik probeer het gewoon.

Nouja, hij klinkt er niet minder om zullen we maar zeggen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 1 maart 2009 @ 23:16:30 #42
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_66600742
Haha, dat gelukkig niet
  zondag 1 maart 2009 @ 23:17:17 #43
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66600782
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Svyatagor het volgende:

Gewoon erafschuren en dan stukje finish meenemen
pi_66601222
Hoi.
PS4 online: micro_nl
pi_66605583
goeie smorgens...
7 maart Leiden, cafe de Lazerus
dus wie dan niks te doen heeft en in de buurt is...
http://www.solarfall.nl/flyer/flyer_leiden_big.jpg
pi_66605611
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
Damn ik ben dan on call
  maandag 2 maart 2009 @ 07:43:56 #47
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_66605691
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:16 schreef Aresdreams het volgende:
goeie smorgens...
Ik woon in Leyden, maar ben dat weekend net weg
  maandag 2 maart 2009 @ 07:55:42 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66605770
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent een week te laat, carnaval was vorige week
Don't let my username fool you...
  maandag 2 maart 2009 @ 09:02:00 #49
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66606624
Whoei gister eerste optreden gehad met nieuwe bassist, maar 3x gejammed maar het ging echt goed voor de eerste keer
Zelfs nog gewonnen die contest en vooral tof omdat het een publieksprijs was terwijl we zelf maar 5 man meehadden ofzo Mooi om te weten dat andere mensen het ook leuk vinden
  maandag 2 maart 2009 @ 09:21:14 #50
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66607059
Da's mooi Foto's? .
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')