Pics!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Cybey het volgende:
Gister een nieuwe gitaar gekocht.
Ben voor een Fender Stratocaster USA gegaan uit de customshop van Bob Allison.
Prachtig ding! Vind vooral de v-hals die erop zit echt heel lekker spelen.
SPOILERSure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef jordeeeh het volgende:
Maar hoe doe je op een akoestische snel wat tonen achter elkaar spelen. Want dan moet je dus de vorige noot loslaten, maar dan verandert de toon dus ook
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Maseo het volgende:
Maar les is ook niet geweldig. Je moet de basis technieken evt. idd leren, maar je kan beter je eigen manier van spelen ontdekken, dan iemand zijn les/style (over)leren.
Want dat gebeurt vaak 9/10×. Je gaat de stijl van je leraar/lerares overnemen.
Pickoffs?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:03 schreef Maseo het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat je geen pickoff's doet. dan kan het wel. Op een elektrische is het alleen maar erger.
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin. Als ik de stijl van mijn leraren has overgenomen dan had ik nu in een funkband staan slappen.
Er is een universele basistechniek die na jaren ploeteren is ontwikkeld. Waarom zou je zelf weer het wiel uitvinden als je je dit uitstekende startpunt kunt aanmeten? Het is niet aan een leraar om jou te vertellen wat je moelt spelen. Deze persoon moet faciliteren dat jij kunt spelen wat jij wilt spelen.
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).quote:Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Pickoffs?![]()
K ben zeg maar nog een leek met gitaarspelen
Nemen we toch gewoon deze, kunnen we tenminste verstaan:quote:Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
he dean, jullie band moet hiervan een cover maken! geheel in jullie stijl natuurlijk!
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
Hehe, dat snap k wel jaquote:Op zondag 1 maart 2009 22:09 schreef Maseo het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer de stijl van muziek wat de persoon speelt, maar de stijl en manier van hoe de persoon zélf speelt. Inderdaad is de basis kennis van belang, maar elk persoon is anders.
Ik kan namelijk niet met mijn pink spelen omdat die een keer een fractuur heeft gehad, daardoor speel ik meer crooked en met mn ringvinger. Dat zie je ook niet altijd in de basis.
[..]
Je moet zorgen dat je de snaar gewoon goed loslaat, en niet er aan "trekt" (een pick off).
Lastig uit te leggen. Maar wat er gebeurt wanneer je je vinger van de snaar afhaalt is dat je de snaar nog beweegt waardoor je een nieuwe klank hoort (van de open snaar).
Dat zeker, maar dan moet je echt iemand vinden die ook met hart en ziel speelt. En niet iemand die er zomaar z'n centen mee wilt verdienen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Neuh, maar een goede leraar moet daar op inspelen, vind ik dan..
@ Jordeeh: Het is cliché maar oefenen oefenen en oefenen natuurlijk.quote:[..]
Hehe, dat snap k wel jaMaar hoe voorkom je dat?
En als ik snel achter elkaar tonen wil doen glijd ik zeg maar met m'n vinger over de snaar en dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Maar moet je dan zo snel je vinger optillen, slepen naar de goede plek en dan weer indrukken?
Want dat lukt toch nooit zo snel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |