abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67387223
En volgens de fansite van AGOVV is het rond met Mertens, hij komt voor 6 ton deze kant op, en er gaan 3 spelers die kant op volgend seizoen op huurbasis.

www.agovvapeldoorn.com

En nu ook op VI.nl
quote:
Mertens: 'Transfer naar FC Utrecht is perfect voor mij'
25/03/2009 12:10

EXCLUSIEF - Dries Mertens voetbalt vanaf het nieuwe seizoen in de Galgenwaard. De 21-jarige Belg tekent een contract voor drie jaar bij FC Utrecht. Mertens komt over van AGOVV Apeldoorn en aan die club moet FC Utrecht een transfersom betalen aangezien de aanvaller nog een doorlopend contract heeft tot medio 2011.

Voor Mertens, bezig aan zijn derde seizoen bij AGOVV, komt een droom uit. 'Ik ben heel blij. Dat ik nu in de Eredivisie mag spelen is geweldig. Ik ben hier ook aan toe. Ik had vorig jaar deze stap al willen maken, maar toen gebeurde het niet vanwege de afkoopsom die voor clubs te hoog was. Ik ben blij en trots dat Utrecht het aandurft mij nu te kopen.'

Hoewel Mertens over een jaar transfervrij zou zijn, wilde FC Utrecht niet langer wachten met het vastleggen van de Belg. Mertens: 'Het geeft veel vertrouwen dat ze mij nemen. Er waren meer clubs die mij wilden hebben, maar ik heb mij altijd gericht op FC Utrecht.'

'Het is een club die bij mij past', vervolgt Mertens. 'Ik kom daar aan spelen toe en kan me nog volop ontwikkelen. Er waren ook geïnteresseerde clubs (vooral FC Groningen en AZ, red.) die nog te hoog voor mij zijn. Dit is gewoon een perfecte transfer.'

[ Bericht 74% gewijzigd door PBateman1978 op 25-03-2009 12:16:22 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_67399977
Mooie aanwinst, Mertens. Benieuwd of hij zijn potentie ook in de eredivisie kan waar maken. Robert Braber zal dan wel niet meer komen of er moeten twee nummers tien vertrekken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:12:50 #153
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_67405734
Ik zeg 4-3-3 splen en lekker veel goals maken!!

Vorm

Cornelisse-Keller-Schut-Nesu
Dinges-Van dijk- Caluwe
Vd Gun-Mertens-Boeekenbon

komt goed!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_67406813
Dinges?

Silberbauer of Maguire bedoel je?

Ik zie meer:
Vorm
Silberbauer-Maguire-Caluwé
vd Gun-Mertens-Loval

Maar ik gok erop dat vd Gun en Caluwe nog vertrekken.
pi_67407113
Vorm
Silberbauer - Maguire - Van Dijk
Mertens
Vandenbergh - Aankoop

Maar laten we eerst nog hopen op een ommekeer, veel punten de komende tijd, playoffs en Europees voetbal.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:07:26 #156
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_67410531
In de VI staat een artikel over FCU/Vandenbergh en in dat artikel staat ook dat er van FC-zijde belangstelling is voor Oper
pi_67412059
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:07 schreef Eilanden het volgende:
In de VI staat een artikel over FCU/Vandenbergh en in dat artikel staat ook dat er van FC-zijde belangstelling is voor Oper
Las het ook, hoop dat het niet waar is.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:04:02 #158
50237 dribbel79
pi_67419812
Oper, leuke voetballer, als ie niet het tape 2 mm dik op de enkels heeft zitten...die vent heeft veruit de slechtste enkels van de eredivisie.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:04:55 #159
50237 dribbel79
pi_67419830
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Dinges?

Silberbauer of Maguire bedoel je?

Ik zie meer:
Vorm
Silberbauer-Maguire-Caluwé
vd Gun-Mertens-Loval

Maar ik gok erop dat vd Gun en Caluwe nog vertrekken.
Silberbauer ja...en geen Boekenbon?? Boekenbon ipv Loval man!!
pi_67421218
Ali
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:32:32 #161
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_67474669
Jan Wouters
Dichter bij de bundel
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:46:29 #162
26251 Eilanden
pi_67477753
Technische staf voor komend seizoen is dus rond
pi_67478185
Foeke, Ton & Jan.

Tsja, ik heb er toch weer vertrouwen in.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:02:28 #164
26251 Eilanden
pi_67478438
Ik ben benieuwd wat we er aan spelersmateriaal bijkrijgen. Een Belg terug en eenje erbij is niet voldoende lijkt me
pi_67479297
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 22:02 schreef Eilanden het volgende:
Ik ben benieuwd wat we er aan spelersmateriaal bijkrijgen. Een Belg terug en eenje erbij is niet voldoende lijkt me
Er zal vast nog wel wat gebeuren komende zomer, 1 of 2 aankopen in aanvallend opzicht verwacht ik nog wel.
pi_67488506
Misschien Brabertje nog, al moet je daar nog niet direct wonderen van verwachten.

Zal me niet verbazen als Utrecht ook een poging gaat wagen voor Lucius of Greene en eventueel een speler van Sparta die Booy goed kent.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_67545111
quote:
maandag, 30 maart 2009
Proef met schapen op grasmat in Stadion Galgenwaard

FC Utrecht start een proef met schapen die de grasmat van Stadion Galgenwaard gaan begrazen. De proef in samenwerking met Biologica, de organisatie voor biologische landbouw en productie, begint woensdag.
De schapen moeten ervoor zorgen dat de grasmat in het stadion weer van goede kwaliteit wordt. Volgens Biologica zou het onderhoud door schapen wel eens de oplossing voor de grasmatproblematiek kunnen zijn. “Door hun geringere gewicht dan grasmaaimachines laten ze de bodem beter intact, waardoor er minder snel drainageproblemen optreden. De mest hoeft geen probleem te vormen, mits je daar goed mee omspringt”, meent Peter Jens, algemeen directeur van Biologica.

Eerder zijn veldproeven uitgevoerd op een proefbedrijf in Wageningen met verschillende schapenrassen. Bij de proef die deze week in het stadion start, wordt gebruik gemaakt van een Bretons dwergschapenras, de Ouessant. “Voor dit ras is gekozen omdat deze schapen door hun geringe formaat en gewicht de bodem veel minder belasten. Een klein dier zet relatief meer voedsel om in verhouding tot zijn lichaamsgewicht. De mest vormt bovendien een perfecte voeding voor het gras”, verduidelijkt Jens. “Concreet gezegd, een klein schaap betekent kleine keutels. Dit is eenvoudig uit het gras te harken, dan merken de spelers het niet eens.”

FC Utrecht is enthousiast over de proef, die aansluit op de doelstellingen die de club heeft op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.“Als we met biologisch beheer een betere grasmat kunnen krijgen, dan is dat een goede reden om aan dit experiment mee te werken”, stelt commercieel directeur Henry Vermeulen. “En als het tegenvalt, zijn de schapen natuurlijk zo weer weg.”

De schapen komen van de biologische boerderij De Maarschalkerweerd, vlakbij Stadion Galgenwaard. De dieren worden woensdagmiddag om 12.00 uur voor het eerst geweid op de voetbalgrasmat. Bij onverhoopt slecht weer wordt uitgeweken naar donderdag. Voor deze gelegenheid opent FC Utrecht de hoofdtribune van het stadion voor geïnteresseerde toeschouwers.
Ik ben benieuwd of het de kwaliteit omhoog tilt. Het is slecht gesteld met het veld op het moment.
pi_67545138
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het de kwaliteit omhoog tilt. Het is slecht gesteld met het veld op het moment.
Het is woensdag 1 april he.
pi_67545482
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het is woensdag 1 april he.
Duh, maar dat is toch niet leuk om erbij te zeggen
pi_67635819
Het is stil hier rond zaterdag!!

Maar ik heb er zin in
pi_67635941
18:45

En we moeten winnen !
pi_67638058
Goed stuk in het AD :
quote:
De uithaal van Van Dijk

De uitbarsting van aanvoerder Gregoor van Dijk baarde opzien. De FC Utrecht- middenvelder haalde na het uitduel tegen Volendam (0-0) hard uit naar enkele medespelers.

Hij had het echt met ze gehad. Wegwezen met die gasten, als ze niet met hart en ziel voor FC Utrecht wilden spelen.

Die ondiplomatieke, directe taal van de geboren Groninger Van Dijk viel op. Er waren mannen in een televisiestudio die zich in de handen wreven. Eensgezind besloten ze om FC Utrechts aanvoerder de les te lezen. Wat Van Dijk deed... dat kon toch niet! Schandelijk! Met verwijzingen naar de in het verleden al te driest opererende Van Dijk maakten ze weer leuke televisie. Maar wel een beetje gemakkelijk.

Want natuurlijk mag Van Dijk dat doen. Zeker als je de achtergrond kent van zijn boosheid.

FC Utrecht heeft dit seizoen een heel behoorlijke selectie, echter met belangrijke minpunten.

De selectie is niet in balans. Er is een overvloed aan verdedigers en middenvelders, maar een tekort aan spitsen. Die onevenwichtigheid heeft de afgelopen weken punten gekost en doelpunten gescheeld.

Tweede negatief punt is dat het team qua mentale hardheid tekort schiet. Ook dat kost punten.

Een jaar of vijf geleden heette FC Utrecht een ploeg te zijn die van iedereen kon winnen. Maar ook een team dat van iedereen kon verliezen, als er niet kei- en keihard werd gewerkt. Omdat bij spelers zelf het besef bestond dat ze voetbaltechnisch niet bovenmodaal waren. En dat, om het verschil te kunnen maken, de mouwen moesten worden opgestroopt.

Spelers zeiden dat ook in hun commentaren. Voor wie er een naam aan wil koppelen: het was het FC Utrecht van trainer Foeke Booy.

In het team dat de afgelopen anderhalf jaar onder trainer Willem van Hanegem is gebouwd, is hard gewerkt aan het voetbal. Dat betekende schier eindeloze combinatiespelletjes op de training. Resultaat: af en toe staaltjes voetbal, bijna on-Utrechts goed.

Minder aandacht was er voor de discipline en mentale weerbaarheid. Met als gevolg ook vreselijke uitglijders van ongeïnspireerd ogende voetballers. Inspiratie moest uit de spelers zelf komen, redeneerde Van Hanegem. Ze hebben toch het mooiste beroep van de wereld?

Spelerscommentaren uit de tijd van de Kromme: 'we weten dat we goed kunnen voetballen en waarom het er dan niet uit komt...'

Van Hanegem is weg, tegenwoordig legt opvolger Ton du Chatinier de accenten. Met Du Chatinier aan het roer, hoopt FC Utrecht de discipline weer aan te halen.

Na een goede start, dito puntenoogst en de bijhorende hosanna's is het FC Utrecht van 'Chat' de laatste weken ernstig de weg kwijt. Vijf duels niet gescoord, de wedstrijd van het jaar (thuis tegen Ajax) kansloos en ogenschijnlijk inspiratieloos verloren. De rapen zijn - ook logisch, want zo gaat dat - gaar.

De kritiek van Van Dijk op enkele van zijn medespelers valt niet te duiden als een plotselinge, emotionele uitbarsting. Want Van Dijk ergert zich al langer aan de houding en inzet van ploegmakkers. Na Roda JC uit bijvoorbeeld - een bloedeloze 0-0 tegen de staartploeg uit het diepe zuiden - stond zijn gezicht al op oorlog.

Toen weigerde Van Dijk commentaar. Wilde zijn kritiek op de Utrechtse gemakzucht eerst in de spelersgroep ventileren. ,,Daarom ben ik toen doorgelopen,'' verklaarde Van Dijk, na de wedstrijd tegen Volendam het Kras-stadion aan de Dijk.

Het is zo duidelijk als wat, hoe de uitlatingen van Van Dijk zijn bedoeld. Het is de noodkreet van sportman Van Dijk aan het adres van de medespelers, die hij hard nodig heeft om zijn doelen te bereiken. Voetbal blijft nu eenmaal een teamsport, waaraan ook de als betere gekwalificeerde spelers hun fysieke bijdrage moeten leveren.

Van Dijk noemde geen namen in de pers. Wie de schoen past, trekke hem aan. En kreeg op de internetfora teruggevuurd dat Van Dijk zelf ook geen schim is van de speler uit voorgaande jaren. Dat krijg je dus als je je nek uitsteekt. Je zult aanvoerder van een club zijn, waar je jezelf voor lange tijd aan hebt gebonden, die sommige spelers nog net niet als te min kwalificeren.

Cedric van der Gun gaat niet in op een riante aanbieding van FC Utrecht, omdat hij een avontuur in het buitenland of bij een topclub prefereert. Het is zijn goed recht, maar het kan ook irritatie oproepen.

Ook AZ-huurling Simon Cziommer meende na twee goede wedstrijden in het FC Utrecht-shirt alweer aan hogere regionen en clubs van meer naam en faam dan FC Utrecht te kunnen denken. Ambitie is niet verkeerd, maar pas op met zelfoverschatting. Van wat Cziommer de laatste tijd op het veld laat zien, wordt geen clubbestuurder opgewonden.

En dan zijn er, zeker bij clubs waar het al een paar weken niet lekker loopt, altijd spelers die vinden dat zij recht hebben op een basisplaats. Die, als ze de vervelende boodschap krijgen dat dat toch echt niet doorgaat, teleurgesteld op het trainingsveld rondlopen. Al is bij sommigen het woord sjokken meer op zijn plaats.

De poging om de troepen op scherp te krijgen, kent vele varianten. Mag Van Dijk dan? Ja toch?

Zeker van trainer Ton du Chatinier, als voetballer een vechter, een Utrechts bijtertje dat nooit verzaakte. Het is niet gek te denken dat Du Chatinier zelfs blij was met de woorden van zijn aanvoerder. Want als dat onderdeel van de teamsport - het elkaar bij de les houden of krijgen - alleen van een trainer moet komen, is het ook niet goed.

Alleen, vraag Du Chatinier niet om zijn spelers publiekelijk af te vallen. Want een derde transferperiode in een seizoen is er niet. FC Utrecht moet met de bestaande troepen in de laatste zes wedstrijden de play-offs om Europees voetbal halen.

Opvallend was dat ook reserve-aanvoerder Tim Cornelisse vorige week een duit in het zakje deed. De rechtsback viel de middenvelder bij. Zonder al te gedetailleerd in te willen gaan op de problemen: ,,Er moet wel iets veranderen. Daar moeten we met het hele team aan werken.''

En: ,,Mijn wil is er zeker, ik zit bij een prachtige club. Ik wil de play-offs halen met FC Utrecht.''

Zo bezien is het een geregisseerde uitbarsting geweest. Beetje jammer alleen dat het venijn bij FC Utrecht de laatste tijd vooral buiten de wedstrijden om voelbaar is. Zondag tegen FC Groningen kan het team daadwerkelijk beterschap tonen.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:07:01 #173
50237 dribbel79
pi_67641364
Zeker een goed stuk!
pi_67642469
Goed stuk en goede punten
pi_67673176
De verwachtingen voor zaterdag maar wat bijstellen nu Schut en Vorm er niet zijn? Hopen op een attractieve wedstrijd... maar denk geen doelpunten 0-0 !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')