Laat de topclubs maar komen! Ze zullen allemaal zo'n topper met plezier inlijven denk ikquote:Voor Van der Gun dreigt weer een lange absentie
09/03/2009 08:49
FC Utrecht dreigt Cedric van der Gun lang te moeten missen. De aanvaller haakte zondag af met een hamstringblessure.
Van der Gun had vrijdag uit voorzorg de training laten schieten omdat hij te veel last had van een bovenbeen. Twee dagen later moest de aanvaller zich in de tachtigste minuut van het uitduel met Roda JC (0-0) laten wisselen vanwege een hamstringblessure.
'We zullen moeten afwachten hoe ernstig het is', zegt trainer Ton du Chatinier in het Algemeen Dagblad. 'Maar het is wel vervelend, voor de ploeg maar vooral voor Cedric zelf. Het is bij hem wat blessures betreft vallen en opstaan. Periodes is hij erg goed, maar dan loopt hij weer tegen een kwetsuur aan.'
Onderzoek moet maandag uitwijzen of er sprake is van een verrekking of een scheurtje. Dan wordt ook duidelijk hoe lang Van der Gun nodig zal hebben voor zijn herstel. De spits heeft in zijn carrière veel last gehad van blessureleed. De eerste wedstrijden van het huidige seizoen miste hij door fysiek ongemak. Voor de Hagenaar begon het seizoen in november.
ah jaquote:Op maandag 9 maart 2009 14:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op het vuurwerkje jegens Vermeer
quote:Skoubo onzeker voor duel tegen AZ
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - Het is onzeker of spits Morten Skoubo zondag tegen koploper AZ van de partij kan zijn. Zijn tweede test bij Jong FC Utrecht verliep tot de 54ste minuut hoopvol.
afbeelding vergroten Morten Skoubo. FOTO RUUD VOEST
Een lompe actie van Jong Ajax-keeper Sergio Padt bezorgde de Deen echter een rugblessure.
Verzorger Elseline Lefeber slaagde er niet in Skoubo bij het consult op te lappen. De spits wandelde met een van pijn vertrokken gezicht naar de kleedkamer en keerde niet meer terug..
Met Skoubo verdween niet alleen de man die het elftal van de nieuwe beloftentrainer Robbie Alflen aan de leiding had gebracht tegen Jong Ajax. Weg was ook het balvaste aanspeelpunt voorin.
In die zin deed Skoubo dus (bijna) alles goed, in de tijd die hem was vergund: kaatsen, combineren, passen, koppen, scoren en de Amsterdamse opbouw verstoren.
Maar na het laatste fluitsignaal resteerde Jong FC Utrecht - degradatiekandidaat in de eredivisie - een kater. Het team leed op eigen veld een 2-1 nederlaag tegen Jong Ajax, dat hoogstwaarschijnlijk met de kampioensschaal aan de haal gaat.
Skoubo zorgde al in de vierde minuut met een rake kopbal (na een goed aangesneden vrije trap van middenvelder Barry Maguire) voor hoop in de Utrechtse harten. Jong FC Utrecht had het verdedigend echter heel lastig, tegen de snelle en gewiekste aanvallers van Jong Ajax.
Dat de voorsprong tegen de koploper tot aan de rust standhield, hadden de Utrechtse beloften mede te danken aan het optreden van assistent-scheidsrechter Nicolet Bakker. Ze stak bij twee Amsterdamse treffers de vlag resoluut omhoog, wegens buitenspel. Na rust vlagde Bakker de Utrechtse aanvallers af.
Met twee treffers trokken de Amsterdammers de wedstrijd in de tweede helft naar zich toe. Het was met name voor de zwoegende, met bezieling spelende Maguire sneu dat hij zijn optreden vlak voor tijd niet bekroonde met een doelpunt. Zijn schot ging voorlangs.
www.vi.nlquote:Du Chatinier loopt stage bij AZ, drie dagen voor AZ-thuis
10/03/2009 20:16
Ton du Chatinier mag het seizoen afmaken als hoofdcoach van FC Utrecht. Tegelijkertijd moet hij zijn diploma coach betaald voetbal zien te behalen. Voor die opleiding wacht hem donderdag een interessante stage.
Die dag moeten Du Chatinier en zijn collega-cursisten namelijk op bezoek bij AZ en coach Louis van Gaal. En laat die ploeg uitgerekend komende zondag de tegenstander zijn van 'zijn' FC Utrecht in Nieuw Galgenwaard.
Du Chatinier kan er de lol wel van inzien. 'We gaan de training bekijken en krijgen een presentatie', vertelt de trainer op de site van zijn club. 'Ik zal in ieder geval goed opletten. Maar misschien mag ik er niet bij zijn, omdat ze liever niet hebben dat ik drie dagen voor die wedstrijd in de keuken kom kijken.'
Volgens mij zijn we kansloos verloren tegen AZquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
0-0 in Kerkrade en nu zonder vd Gun, Cornelisse en Van Dijk tegen AZ.. Benieuwd of Utrecht weet te verrassen (in positieve zin dan..)
Zou Dickoh weer spelen (nu als vervanger van Cornellise) of komt een Maguire voor de rechtsback in aanmerking?
Ik denk Wormgoor als rechtsback en Maguire als vervanger van Van Dijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
0-0 in Kerkrade en nu zonder vd Gun, Cornelisse en Van Dijk tegen AZ.. Benieuwd of Utrecht weet te verrassen (in positieve zin dan..)
Zou Dickoh weer spelen (nu als vervanger van Cornellise) of komt een Maguire voor de rechtsback in aanmerking?
Wormgoor was ik helemaal vergeten... Dickoh was kennelijk nog geen groot succes als vervanger van de geschorste Schut?quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk Wormgoor als rechtsback en Maguire als vervanger van Van Dijk.
Hij deed het niet slecht tegen Roda volgens mij, maar Schut zal toch wel weer de voorkeur krijgen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Wormgoor was ik helemaal vergeten... Dickoh was kennelijk nog geen groot succes als vervanger van de geschorste Schut?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |