http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/quote:Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.
Het is schokkend om te zien dat overal in het buitenland journalisten Geert wel direct door hebben en ook met de vloer gelijk maken, zoals hier op CNN en hier op Russia Today maar in Nederland niet. Het is ook schokkend om te zien hoe zijn retoriek in de loop der tijd is uitgegroeid tot pure Nazi-achtige haatpropganda. Nog steeds wordt het door nederlandse journalisten en politici verdedigd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Tja, het blijkt maar weer dat geschiedenislessen er zijn om zelf nog een keer mee te maken.
Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?
Is helaas de waarheidquote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Lekker neutrale OP...
Ja sorry hoor maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat sommige mensen na 30 jaar nog geen 3 woorden Nederlands spreken, voor hen speciale tolken moeten komen als ze de bijstandsconsulente niet begrijpen , er speciale folders in *moedertaal* moeten komen of opsporing verzocht in 6 talen oproepen doet om achter de identiteit van daders te komen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat mensen die misschien al wel 30 jaar lang Nederlands staatsburger zijn het land worden uitgetrapt wanneer ze niet mee gaan in sommige delen van Wilders' magische fantasiewereld.
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.
Je moet toch wat doen aan je definitie van 'problemen hebben met'.
Mijn posting is ook helaas de waarheid, Ook jij spreekt nog steeds koeloejukie Nederlands.quote:
Amerika, hè.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Loedertje het volgende:
Als ik in Duitsland woon dan zal er niemand mij 30 jaar lang folders in het Nederlands gaan geven, ken eigenlijk geen enkel land die dit zolang blijft doen.
Nooit een aanvaring gehad met Marokkanen nee. Wel 2x met mensen die zomaar fan van Wilders zouden kunnen zijn, dat wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je niet minimaal één zo'n ervaring hebt; ik heb zelf al zoveel voorbeelden, en woon toch ver buiten de Randstad in een goede buurt, en ga paupers, paupersituaties en pauperbuurten zoveel mogelijk uit de weg...
daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik vind het woord deportatie wel degelijk WOII associaties hebben.
En dan vreemd opkijken dat hij met Hitler vergeleken wordt...
En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
Meki en spamquote:
Omdat het niet alleen hier is, je ziet het door heel Nederland. Het is niet meer een kleine groep. Het is zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap, maar relatief is daar aanzienlijk meer mis, en dat ligt behalve aan die jongens zelf, mijn inziens ook aan de ouders en cultuur.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?
De meisjes veroorzaken dezelfde problemen toch ook niet?
Gewoon hard aanpakken...maar los van het feit of ze Marokkaans zijn, dunk me.
De essentie van de discussie.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
Alsof deporteren alleen in het Nederland van Wilders zou voorkomen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.
vanwege zulke opvattingen.
Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
Precies, crimineel gedrag hard afstraffen. Desnoods heropvoeden in werk kampen.Ooh nee dat is weer niet goed voor de werkgelegenheidquote:Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[.
Gewoon hard aanpakken...maar los van het feit of ze Marokkaans zijn, dunk me.
Dat is een toeschrijving. Jij weet niet waar die frustratie vandaan komt bij (significant gezien) veel Nederlanders.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.
Ik denk dat we die jongeren straks hard genoeg nodig hebben om onze AOW bij elkaar te verdienen...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.
Ok, het is een gokje, jij gokt ook wel vaker over wat nou wel of niet de werkelijkheid is...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is een toeschrijving. Jij weet niet waar die frustratie vandaan komt bij (significant gezien) veel Nederlanders.
Waar de Nederlander dan blijkbaar last van heeft, is een compleet gebrek aan ratio en gezond verstand. Niet van criminaliteit. Een groep kan nooit, ik ga het eens herhalen, nooit verantwoordelijk zijn voor de -al dan niet criminele- daden van een individu.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik weet wat de werkelijkheid is.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ok, het is een gokje, jij gokt ook wel vaker over wat nou wel of niet de werkelijkheid is...
Alsof die ooit een bijdrage gaan leveren aan onze maatschappij. Als we ze kwijt zijn scheelt dat juist een hoop politie-kosten, subsidie en uitkeringen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we die jongeren straks hard genoeg nodig hebben om onze AOW bij elkaar te verdienen...
Wat een leukE citaat is ditquote:
Precies en er moet alles aan gedaan worden om ze deel te laten nemen aan de samenleving.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we die jongeren straks hard genoeg nodig hebben om onze AOW bij elkaar te verdienen...
Zo simpel is het wel, ja. Kan niet eenvoudiger (behalve, natuurlijk: 'je hebt ongelijk') worden gesteld.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar de Nederlander dan blijkbaar last van heeft, is een compleet gebrek aan ratio en gezond verstand. Niet van criminaliteit. Een groep kan nooit, ik ga het eens herhalen, nooit verantwoordelijk zijn voor de -al dan niet criminele- daden van een individu.
Punt. 'Last' hebben van een groep omdat individuen wat doen, is echt te idioot voor woorden.
Asl je ze het land uitzet, zul je dat nooit weten...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Alsof die ooit een bijdrage gaan leveren aan onze maatschappij. Als we ze kwijt zijn scheelt dat juist een hoop politie-kosten, subsidie en uitkeringen.
De extreem rechtse achterban van Wilders zou daartoe in staat zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alsof deporteren alleen in het Nederland van Wilders zou voorkomen.
Een groot deel kreeg anders wel na 3 jaar rugklachten en zit nog steeds in de wao.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:27 schreef Meki het volgende:
het is stank voor dank, dat alle gastarbeiders tientallen jarenlang hebben geholpen met de economie van Nederland te pushen..
Oh ja, dan is generalisatie natuurlijk WEL normaal, je doet 100% precies wat je mensen hier verwijt, 1 incident op de hele groep afschuivenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Meki het volgende:
[..]
De extreem rechtse achterban van Wilders zou daartoe in staat zijn.
Herrinner je de de doden in Antwerpen door een extreem rechtse man die lid is van Vlaams belang ? die verantwoordelijk is voor een dode baby ??
Nee, je gokt het. Dat is overigens zo wijdverspreid, het is je nauwelijks kwalijk te nemen (ik doe het zelf ook wel eens), maar het verstoort wel de visie van werkelijkheid.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik ook waar de frustratie van veel Nederlanders vandaan komt.
En als je nou last heb van een groep individuen?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar de Nederlander dan blijkbaar last van heeft, is een compleet gebrek aan ratio en gezond verstand. Niet van criminaliteit. Een groep kan nooit, ik ga het eens herhalen, nooit verantwoordelijk zijn voor de -al dan niet criminele- daden van een individu.
Punt. 'Last' hebben van een groep omdat individuen wat doen, is echt te idioot voor woorden.
Je doet je naam eer aan om op die manier naar iemands ouders te vragen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een groot deel kreeg anders wel na 3 jaar rugklachten en zit nog steeds in de wao.
Wat doen je ouders eigenlijk in het dagelijks leven ? Spreken zijn Nederlands?
Sinds wanneer is het doden van mensen alleen toe te schrijven aan extreem rechtsquote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Meki het volgende:
Herrinner je de de doden in Antwerpen door een extreem rechtse man die lid is van Vlaams belang ? die verantwoordelijk is voor een dode baby ??
Los van deze hele discussie is volgens mij overbevolking sowieso hét probleem van Nederland en deze aardbol, dus des te minder mensen, des te beter.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Asl je ze het land uitzet, zul je dat nooit weten...
Duidelijk. Maar dan is het probleem in dit geval jouw intellectuele luiheid en omarming van tribalisme, niet De Groep. Jij hebt geen zin te nuanceren tussen daders en niet-daders. Sja. Kan. Maar het probleem ligt dus bij jou.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb weinig zin meer in dergelijke nuance.
Dan heb je last van een groep individuen. Zo moeilijk is die vraag niet. Een mens kan inderdaad 'last' hebben van meerdere individuen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En als je nou last heb van een groep individuen?
Ik ga denk ik voor de meesten iets ongemakkelijks zeggen, hoewel ik het al eerder in gelijke woorden zei.quote:Hoelang wil je blijven spreken over individuen en incidenten en het grotere plaatje blijven negeren? Ik heb weinig zin meer in dergelijke nuance.
Epic Fail.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een groot deel kreeg anders wel na 3 jaar rugklachten en zit nog steeds in de wao.
Maar ik maak het hun probleem als ik op Wilders stemquote:Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar dan is het probleem in dit geval jouw intellectuele luiheid en omarming van tribalisme, niet De Groep. Jij hebt geen zin te nuanceren tussen daders en niet-daders. Sja. Kan. Maar het probleem ligt dus bij jou.
Onzin. Eerste generatie heeft tientallen jaren kutwerk gedaan en kregen inderdaad later last van kwalen. Maar dat is logisch.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja... we moeten ze gewoon allemaal een eigen 'crib' geven, bitches en een dikke BMW. Dan kunnen ze daarin lekker de hele dag de 'G' uithangenquote:Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef IHVK het volgende:
Precies en er moet alles aan gedaan worden om ze deel te laten nemen aan de samenleving.
Geert kunnen we daar niet bij gebruiken.
Zou jij als dertigjarige die in het Midden Oosten werkt ook meteen vloeiend arabisch spreken/schrijven?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat doen je ouders eigenlijk in het dagelijks leven ? Spreken zij Nederlands?
Jah natuurlijk doe ik dat.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, dan is generalisatie natuurlijk WEL normaal, je doet 100% precies wat je mensen hier verwijt, 1 incident op de hele groep afschuiven.
JIj maakt een net zo grote "fout" dan, fail moet niet met een hoofdletterquote:
Die overbevolking los je niet op door mensen tussen landen te verplaatsen, tenzij je er onderweg een paar kwijt gaat raken.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Los van deze hele discussie is volgens mij overbevolking sowieso hét probleem van Nederland en deze aardbol, dus des te minder mensen, des te beter.
Voila, tribalisme.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar ik maak het hun probleem als ik op Wilders stem
Extreem rechts... ok, ff terugkaatsten:quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah natuurlijk doe ik dat.
vindt jij soms extreem rechts wel een leuke clubje
Extreem rechts is in elke staat tot alles uit te voeren..
We hebben het gezien met de dode baby in Antwerpen.
en nou is een grootste club in Nederland een zeer gevaarlijke duivelse extreem rechtse PVV
Het gaat meer om de context.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
JIj maakt een net zo grote "fout" dan, fail moet niet met een hoofdletter. Komop zeg, 1 "n" teveel...
vermakelijk die topics waarbij al die onzin van jou voorbij komt.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Meki het volgende:
[..]
en nou is een grootste club in Nederland een zeer gevaarlijke duivelse extreem rechtse PVV
whehehehequote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef buachaille het volgende:
Hehe, houd je dubbele paspoort alvast maar bij de hand
Ok even zere neus, ik snap je punt wel. En het idee is natuurlijk niet om die hele groep te straffen, maar profilering en gerichte probleemaanpak zijn mijn inziens te rechtvaardigen als middelen voor wetshandhaving. Ja, dan wordt er dus mogelijk onderscheid gemaakt op afkomst, maar niet in een mate dat onschuldigen daar onacceptabel veel last van zullen hebben als je het mij vraagt.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan heb je last van een groep individuen. Zo moeilijk is die vraag niet. Een mens kan inderdaad 'last' hebben van meerdere individuen.
[..]
Ik ga denk ik voor de meesten iets ongemakkelijks zeggen, hoewel ik het al eerder in gelijke woorden zei.
Zelfs als 99% van een bevolkingsgroep criminele activiteiten bezigt, zelfs dan kun je niet de gehele groep straffen voor de daden van het individu. Dat heeft echt helemaal niets met nuance te maken. Als je een complete groep gaat straffen vanwege daden van individuen, dan is nuance inderdaad al lange tijd terug verdwenen, net zoals gezond verstand, ratio en de wens naar een gezonde rechtsstaat, overigens.
Een moslim is natuurlijk geen lid van één specifieke politieke stroming. Nogal een verschil met iemand die extreem-rechts isquote:Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Extreem rechts... ok, ff terugkaatsten:
Moslims zijn in staat vliegtuigen in flatgebouwen te boren....
Hou toch op met je generalisatie als je als enig tegenstandpunt hebt dat "wij" aan het generaliseren zijn man...
Dus omdat een of andere moslim zich gewreekt heeft op zijn vriendin op een station in Haarlem of zo zijn alle moslims eerwraakfanaten?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom?Gaat de huidige CDA/PVDA/CU-regering mensen met een dubbel paspoort uitzetten dan?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef buachaille het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus omdat een of andere moslim zich gewreekt heeft op zijn vriendin op een station in Haarlem of zo zijn alle moslims eerwraakfanaten?
Maar dan is Nederland om te beginnen minder overbevolkt, dan voel ik me al beterquote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Die overbevolking los je niet op door mensen tussen landen te verplaatsen, tenzij je er onderweg een paar kwijt gaat raken.
Vergelijking is totaal slechtquote:Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Extreem rechts... ok, ff terugkaatsten:
Moslims zijn in staat vliegtuigen in flatgebouwen te boren....
Hou toch op met je generalisatie als je als enig tegenstandpunt hebt dat "wij" aan het generaliseren zijn man...
Voor Meki wel, dan snapt ie het een beetjequote:
Blijf lekker dromen, Nederland behoort ook aan ons toe.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef buachaille het volgende:
Ik vraag me af of deportatie ook betekent dat ze verplicht aankomen in land van bestemming...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar dan is Nederland om te beginnen minder overbevolkt, dan voel ik me al beter![]()
De rest komt later wanneer ik mijn sterilisatiebeleid werkelijkheid maak voor de hele wereld.
Giga-moskeeën hoeven van mij ook niet in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar niet in Rotterdam, dat is net zoiets als de Eifeltoren in Las Vegas.
Het is ethisch niet correct. Dat heeft niets met naïeviteit te maken, niets met een of ander vermeend politiek-correctisme, het gaat erom dat jij moet lijden voor wat je buurman doet. Hang zo'n visie maar aan, 'tuurlijk, keihard aanpakken en realisme, eufemiseer de hele boel maar, maar besef wel hoe abject het is.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:43 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien is het niet erg politiek correct, maar anders ben je ook maar naief bezig.
Ik heb het enkel tegen Wildersstemmers en PVV en Extreem rechtsquote:Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor Meki wel, dan snapt ie het een beetje.
Komop, hij doet zelf precies hetzelfde, constant...
Ik snap je punt.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor Meki wel, dan snapt ie het een beetje.
Komop, hij doet zelf precies hetzelfde, constant...
Dat weet ik niet hoor, Meki.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb het enkel tegen Wildersstemmers en PVV en Extreem rechts
allemaal een pot nat
Valt er wel een zinnige discussie met jou te voeren?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Meki het volgende:
[..]
allemaal een pot nat
Is het dan niet een beter idee om niet de hele groep tegen je in het harnas te jagen door extreme taal te bezigen, maar door alleen de probleemveroorzakers in die groep aan te wijzen zodat de andere leden van die groep je kunnen helpen bij het verwijderen van deze rotte appels?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ok even zere neus, ik snap je punt wel. En het idee is natuurlijk niet om die hele groep te straffen, maar profilering en gerichte probleemaanpak zijn mijn inziens te rechtvaardigen als middelen voor wetshandhaving. Ja, dan wordt er dus mogelijk onderscheid gemaakt op afkomst, maar niet in een mate dat onschuldigen daar onacceptabel veel last van zullen hebben als je het mij vraagt.
Misschien is het niet erg politiek correct, maar anders ben je ook maar naief bezig.
Wiens ethiek?. Ik heb geen probleem met profilering. En tjsa, ik ben wel zo'n cynische realist, maar ik voel me geen slecht mens.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is ethisch niet correct. Dat heeft niets met naïeviteit te maken, niets met een of ander vermeend politiek-correctisme, het gaat erom dat jij moet lijden voor wat je buurman doet. Hang zo'n visie maar aan, 'tuurlijk, keihard aanpakken en realisme, maar besef wel hoe abject het is.
Ik vraag me dan ook af hoe NL zich gaat ontwikkelen met een grote Wilders-partij in de 2e kamer.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Is het dan niet een beter idee om niet de hele groep tegen je in het harnas te jagen door extreme taal te bezigen, maar door alleen de probleemveroorzakers in die groep aan te wijzen zodat de andere leden van die groep je kunnen helpen bij het verwijderen van deze rotte appels?
Dat is wat het probleem is met Wilders. Door criminelen en fundamentalisten niet apart te benoemen maar door de gehele groep (moslims/Islam) aan te spreken jaagt ie deze groep ook tegen zich op.
Jij noemt het realisme, maar woorden zijn geen werkelijkheid en vormen abjecte intellectuele luiheid niet om tot cynisch realisme.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wiens ethiek?. Ik heb geen probleem met profilering. En tjsa, ik ben wel zo'n cynische realist, maar ik voel me geen slecht mens.
Nee, dat weet ik al jaren, maar Meki topics zijn wel leuk popcornvermaak vaakquote:Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Valt er wel een zinnige discussie met jou te voeren?
En belangrijker nog: hij jaagt kiezers die net zo simplistisch denken naar zich toe.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Is het dan niet een beter idee om niet de hele groep tegen je in het harnas te jagen door extreme taal te bezigen, maar door alleen de probleemveroorzakers in die groep aan te wijzen zodat de andere leden van die groep je kunnen helpen bij het verwijderen van deze rotte appels?
Dat is wat het probleem is met Wilders. Door criminelen en fundamentalisten niet apart te benoemen maar door de gehele groep (moslims/Islam) aan te spreken jaagt ie deze groep ook tegen zich op.
Constantinopel en daarvoor Byzantium, in ieder geval voor de Islamisering van de stad.quote:
Waar zou jij op stemmen als je stemrecht zou krijgen?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Meki het volgende:
[..]
allemaal een pot nat
Gokje, PVDAquote:Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waar zou jij op stemmen als je stemrecht zou krijgen?
Dat maakt niet uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor, Meki.
Mensen kunnen verschillende motieven hebben om op de PVV of een andere extreem rechtse partij te stemmen.
Je kunt niet van twee walletjes eten, het is of er voor gaan of vertrekken. En dhr. WIlders gaat straks het kaf van het koren scheiden.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:
Blijf lekker dromen, Nederland behoort ook aan ons toe.
Dat zou het beste zijn, maar inmiddels zitten we vrees ik al zo diep in die spiraal dat het niet meer zal baten. Daarbij zullen velen ook een gerichte aanpak interpreteren als een aanval op een bredere groep, weer een excuus om anderen de schuld te geven van je problemen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad, maar vandaag de dag (sinds 1453) heet het Istanbul. Je kunt namelijk geen vlucht meer boeken naar Constantinopel.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Constantinopel en daarvoor Byzantium, in ieder geval voor de Islamisering van de stad.
Op het forum lijkt men te denken dat dat een vaardigheid is die alleen Wildersstemmers beheersen.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, dan is generalisatie natuurlijk WEL normaal, je doet 100% precies wat je mensen hier verwijt, 1 incident op de hele groep afschuiven.
Maar even specifiek over profilering, dat zie jij dus als abjece intellectuele luiheid?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij noemt het realisme, maar woorden zijn geen werkelijkheid en vormen abjecte intellectuele luiheid niet om tot cynisch realisme.
Die kans is 0,0. De kans dat hij in de bak beland wegens zijn uitspraken is vele malen groter.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je kunt niet van twee walletjes eten, het is of er voor gaan of vertrekken. En dhr. WIlders gaat straks het kaf van het koren scheiden.
Ah, het edele ras der Moslims iddquote:Op zondag 1 maart 2009 15:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit.
Je gaat toch niet op iemand stemmen die duivelsachtig is en wil discrimineren en racistisch bezig is ?. of wel
Of wil je enkel op Wilders stemmen vanwege belastingvoordeel die jou tientjes per jaar gaat schelen ?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |