abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66582605
quote:
Op de vraag van een Amerikaanse vrouw of deportatie van Moslims mogelijk zou zijn om zo van de Islam in Europa af te komen, antwoordt Geert Wilders dat dit een goed idee zou zijn, een enorme stap, en zeker een mogelijkheid indien hij hier politieke steun van andere partijen voor zou krijgen.

Het is schokkend om te zien dat overal in het buitenland journalisten Geert wel direct door hebben en ook met de vloer gelijk maken, zoals hier op CNN en hier op Russia Today maar in Nederland niet. Het is ook schokkend om te zien hoe zijn retoriek in de loop der tijd is uitgegroeid tot pure Nazi-achtige haatpropganda. Nog steeds wordt het door nederlandse journalisten en politici verdedigd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Tja, het blijkt maar weer dat geschiedenislessen er zijn om zelf nog een keer mee te maken.
http://zapruder.nl/portal(...)als_mogelijke_optie/

Geert Wilders in drieentwintig leugens

Onlangs hield parlementariër G. Wilders een speech in Jeruzalem voor een gehoor van islam-vreters. Een aantal quotes becommentarieerd. Oftewel: de koning van de cognitieve dissonantie in zijn eigen woorden. De lezing van W. was in het Engels.

Israel: the only country in the region with a functioning parliament, a rule of law and free elections.

Onjuist, Libanon beschikt over hetzelfde. Dat zou overigens ook voor de Palestijnse Gebieden hebben kunnen gelden ware het niet dat Fatah met Israëlische en Amerikaanse steun een staatsgreep pleegde op de Westelijke Jordaanoever en de democratisch gekozen Hamas er uit de zetel van de macht verdreef - na verkiezingen die de Palestijnen van “het westen” moesten houden. Daar komt nog bij dat Israël geen democratie is in de zin dat alle burgers voor de wet gelijk zijn - Palestijnen die beschikken over een Israëlisch paspoort zijn onderworpen aan discriminerende bepalingen, en niet-joden kunnen bijv. niet voor de wet trouwen in Israël. Onlangs werd een Arabische politieke partij van de Israëlische kieslijst geschrapt.

The only country in the region that shares the values of our Western societies, in fact is one of the foundations of our Judeo-Christian identity.

Een vaag beroep op niet-gedefinieerde concepten, voorbijgaand aan het feit dat noch het christendom, noch het jodendom afhankelijk zijn van enige geografische locatie.

… the values of ancient Israel have become the values of the West.

Vandaar dat er tientallen passages voorkomen in de Hebreeuwse Bijbel die, onverklaard en zonder context, bij de meeste mensen in “het westen” een diep afgrijzen zouden oproepen.

Meer op : http://yelamdenu.blogsome(...)rieenwintig-leugens/
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66582641
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
  zondag 1 maart 2009 @ 15:20:30 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66582650
Lekker neutrale OP...
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:20:53 #4
236264 crew  capricia
pi_66582665
Ik vind het woord deportatie wel degelijk WOII associaties hebben.
En dan vreemd opkijken dat hij met Hitler vergeleken wordt...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66582667
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?
Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.

Je moet toch wat doen aan je definitie van 'problemen hebben met'.
pi_66582751
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Lekker neutrale OP...
Is helaas de waarheid
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:23:44 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66582765
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:18 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat mensen die misschien al wel 30 jaar lang Nederlands staatsburger zijn het land worden uitgetrapt wanneer ze niet mee gaan in sommige delen van Wilders' magische fantasiewereld.
Ja sorry hoor maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat sommige mensen na 30 jaar nog geen 3 woorden Nederlands spreken, voor hen speciale tolken moeten komen als ze de bijstandsconsulente niet begrijpen , er speciale folders in *moedertaal* moeten komen of opsporing verzocht in 6 talen oproepen doet om achter de identiteit van daders te komen.

Als ik in Duitsland woon dan zal er niemand mij 30 jaar lang folders in het Nederlands gaan geven, ken eigenlijk geen enkel land die dit zolang blijft doen.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:24:05 #8
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66582773
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar problemen heb je sowieso, Marokkanen zijn niet uebermenschen, ofzo, die dit soort dingen nooit doen. Het zijn net mensen, zeg maar. Heb je problemen met blanke autochtonen als je door een daarvan geslagen wordt? Lijkt me niet. Heb je dan wel problemen als je geslagen wordt door een Marokkaan? Lijkt mij ook niet.

Je moet toch wat doen aan je definitie van 'problemen hebben met'.
Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:24:38 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66582789
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Is helaas de waarheid
Mijn posting is ook helaas de waarheid, Ook jij spreekt nog steeds koeloejukie Nederlands.
pi_66582791
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:23 schreef Loedertje het volgende:

Als ik in Duitsland woon dan zal er niemand mij 30 jaar lang folders in het Nederlands gaan geven, ken eigenlijk geen enkel land die dit zolang blijft doen.
Amerika, hè.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:25:10 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66582805
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:17 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nooit een aanvaring gehad met een groepje Marokkaanse hangjongeren? Nooit slachtoffer geworden van een beroving of diefstal waarbij de afkomst van de dader(s) je bekend was? Nooit een vechtpartij? Nooit vandalisme in je buurt gezien door Marokkaanse jeugd? Geen getuige geweest van criminaliteit? Of ben je dat soort zaken gewoon gaan accepteren als feit des levens?

Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat je niet minimaal één zo'n ervaring hebt; ik heb zelf al zoveel voorbeelden, en woon toch ver buiten de Randstad in een goede buurt, en ga paupers, paupersituaties en pauperbuurten zoveel mogelijk uit de weg...
Nooit een aanvaring gehad met Marokkanen nee. Wel 2x met mensen die zomaar fan van Wilders zouden kunnen zijn, dat wel.

Maar moet ik nu 'problemen' hebben met alle mensen met een blanke huid en blond haar? Nee. Tenzij ik een compleet achterlijke Tokkie zou zijn met het IQ van een gehaktbal, dan.

Maar, wat dan nog. Het zijn mensen. Sommige mensen gedragen zich soms crimineel.
Om dat tegen te gaan, hebben we een wet. Een wet die individuen veroordeeld op basis van hun individuele daden.

Een complete groep straffen omdat er statistisch gezien meer criminaliteit in voorkomt (zoals ongeveer elke minderheid in elk land presteert) is echt compleet idioot, volledig achterlijk en ronduit debiel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66582813
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik vind het woord deportatie wel degelijk WOII associaties hebben.
En dan vreemd opkijken dat hij met Hitler vergeleken wordt...
daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.
vanwege zulke opvattingen.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:25:47 #13
236264 crew  capricia
pi_66582824
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het gaat om de verhouding. Ik woon ergens waar Marokkanen en andere immigranten maar een klein deel van de bevolking zijn, echter in driekwart van de keren dat ik getuige en/of slachtoffer geweest van overlast en criminaliteit waren de daders geen blanke autochtonen.
En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?
De meisjes veroorzaken dezelfde problemen toch ook niet?

Gewoon hard aanpakken...maar los van het feit of ze Marokkaans zijn, dunk me.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66582827
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:26:34 #15
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:27:12 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66582865
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:26 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Meki en neutraal
Meki en spam

En dat in het NWS forum
pi_66582884
het is stank voor dank, dat alle gastarbeiders tientallen jarenlang hebben geholpen met de economie van Nederland te pushen.. nu alles over zich heen krijgen.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:28:14 #18
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66582900
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan heb je het over een kleine groep jongens. Waarom laat je dit afstralen naar de hele Marokkaanse gemeenschap?
De meisjes veroorzaken dezelfde problemen toch ook niet?

Omdat het niet alleen hier is, je ziet het door heel Nederland. Het is niet meer een kleine groep. Het is zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap, maar relatief is daar aanzienlijk meer mis, en dat ligt behalve aan die jongens zelf, mijn inziens ook aan de ouders en cultuur.

Ik ben sowieso geen fan van massa-immigratie, nog even los van mijn bezwaren tegen Islamitische culturen.
pi_66582938
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sure, maar heb ik dan problemen met Marokkanen als ik een keer last heb gehad van een Marokkaan?
De essentie van de discussie.
pi_66582946
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Meki het volgende:

[..]

daarom is het terecht dat hij wordt vergeleken met Hitler.
vanwege zulke opvattingen.
Alsof deporteren alleen in het Nederland van Wilders zou voorkomen.
Cool story, Hansel.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:30:05 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66582948
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.
pi_66582957
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:

[.
Precies, crimineel gedrag hard afstraffen. Desnoods heropvoeden in werk kampen.Ooh nee dat is weer niet goed voor de werkgelegenheid
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66582971
Ik ga denk ik couscous eten vandaag.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:32:11 #24
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583001
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef IHVK het volgende:
NSB'er.

Maar enfin, in ieder geval is het vegetarisch.
pi_66583014
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dan heb je er ooit eens een probleem mee gehad, zo bedoelde ik de vraag. Ik wil er ook geen conclusies aan verbinden, maar het is waar de frustratie van veel Nederlanders voor een groot deel vandaan komt; Overlast en criminaliteit.
Dat is een toeschrijving. Jij weet niet waar die frustratie vandaan komt bij (significant gezien) veel Nederlanders.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:32:32 #26
236264 crew  capricia
pi_66583021
quote:

[..]

Ik denk dat we die jongeren straks hard genoeg nodig hebben om onze AOW bij elkaar te verdienen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 15:33:20 #27
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583056
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is een toeschrijving. Jij weet niet waar die frustratie vandaan komt bij (significant gezien) veel Nederlanders.
Ok, het is een gokje, jij gokt ook wel vaker over wat nou wel of niet de werkelijkheid is...
  zondag 1 maart 2009 @ 15:33:24 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66583059
quote:

[..]

Waar de Nederlander dan blijkbaar last van heeft, is een compleet gebrek aan ratio en gezond verstand. Niet van criminaliteit. Een groep kan nooit, ik ga het eens herhalen, nooit verantwoordelijk zijn voor de -al dan niet criminele- daden van een individu.

Punt. 'Last' hebben van een groep omdat individuen wat doen, is echt te idioot voor woorden.
pi_66583093
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ok, het is een gokje, jij gokt ook wel vaker over wat nou wel of niet de werkelijkheid is...
Ik weet wat de werkelijkheid is.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:34:27 #30
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583095
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat we die jongeren straks hard genoeg nodig hebben om onze AOW bij elkaar te verdienen...
Alsof die ooit een bijdrage gaan leveren aan onze maatschappij. Als we ze kwijt zijn scheelt dat juist een hoop politie-kosten, subsidie en uitkeringen.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:34:41 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583104
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:30 schreef IHVK het volgende:
Wat een leukE citaat is dit .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_66583113
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies en er moet alles aan gedaan worden om ze deel te laten nemen aan de samenleving.

Geert kunnen we daar niet bij gebruiken.
pi_66583118
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waar de Nederlander dan blijkbaar last van heeft, is een compleet gebrek aan ratio en gezond verstand. Niet van criminaliteit. Een groep kan nooit, ik ga het eens herhalen, nooit verantwoordelijk zijn voor de -al dan niet criminele- daden van een individu.

Punt. 'Last' hebben van een groep omdat individuen wat doen, is echt te idioot voor woorden.
Zo simpel is het wel, ja. Kan niet eenvoudiger (behalve, natuurlijk: 'je hebt ongelijk') worden gesteld.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:35:20 #34
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583125
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet wat de werkelijkheid is.
Oh, dan weet ik ook waar de frustratie van veel Nederlanders vandaan komt.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:35:40 #35
236264 crew  capricia
pi_66583141
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Alsof die ooit een bijdrage gaan leveren aan onze maatschappij. Als we ze kwijt zijn scheelt dat juist een hoop politie-kosten, subsidie en uitkeringen.
Asl je ze het land uitzet, zul je dat nooit weten...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583144
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een leukE citaat is dit .
Ik krijg altijd honger van dit soort discussies, jullie niet?
pi_66583147
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:29 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alsof deporteren alleen in het Nederland van Wilders zou voorkomen.
De extreem rechtse achterban van Wilders zou daartoe in staat zijn.

Herrinner je de de doden in Antwerpen door een extreem rechtse man die lid is van Vlaams belang ? die verantwoordelijk is voor een dode baby ??
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:36:16 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66583167
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:27 schreef Meki het volgende:
het is stank voor dank, dat alle gastarbeiders tientallen jarenlang hebben geholpen met de economie van Nederland te pushen..
Een groot deel kreeg anders wel na 3 jaar rugklachten en zit nog steeds in de wao.

Wat doen je ouders eigenlijk in het dagelijks leven ? Spreken zij Nederlands?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:36:54 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583188
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Meki het volgende:

[..]

De extreem rechtse achterban van Wilders zou daartoe in staat zijn.

Herrinner je de de doden in Antwerpen door een extreem rechtse man die lid is van Vlaams belang ? die verantwoordelijk is voor een dode baby ??
Oh ja, dan is generalisatie natuurlijk WEL normaal, je doet 100% precies wat je mensen hier verwijt, 1 incident op de hele groep afschuiven .
Get woke, go broke!
pi_66583190
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Oh, dan weet ik ook waar de frustratie van veel Nederlanders vandaan komt.
Nee, je gokt het. Dat is overigens zo wijdverspreid, het is je nauwelijks kwalijk te nemen (ik doe het zelf ook wel eens), maar het verstoort wel de visie van werkelijkheid.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:37:08 #41
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583198
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En als je nou last heb van een groep individuen?

Hoelang wil je blijven spreken over individuen en incidenten en het grotere plaatje blijven negeren? Ik heb weinig zin meer in dergelijke nuance.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:37:44 #42
236264 crew  capricia
pi_66583217
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een groot deel kreeg anders wel na 3 jaar rugklachten en zit nog steeds in de wao.

Wat doen je ouders eigenlijk in het dagelijks leven ? Spreken zijn Nederlands?
Je doet je naam eer aan om op die manier naar iemands ouders te vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:38:36 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66583258
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef Meki het volgende:

Sinds wanneer is het doden van mensen alleen toe te schrijven aan extreem rechts

Mafkees.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:39:04 #44
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583280
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Asl je ze het land uitzet, zul je dat nooit weten...
Los van deze hele discussie is volgens mij overbevolking sowieso hét probleem van Nederland en deze aardbol, dus des te minder mensen, des te beter.
pi_66583287
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb weinig zin meer in dergelijke nuance.
Duidelijk. Maar dan is het probleem in dit geval jouw intellectuele luiheid en omarming van tribalisme, niet De Groep. Jij hebt geen zin te nuanceren tussen daders en niet-daders. Sja. Kan. Maar het probleem ligt dus bij jou.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:39:57 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66583315
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En als je nou last heb van een groep individuen?
Dan heb je last van een groep individuen. Zo moeilijk is die vraag niet. Een mens kan inderdaad 'last' hebben van meerdere individuen.
quote:
Hoelang wil je blijven spreken over individuen en incidenten en het grotere plaatje blijven negeren? Ik heb weinig zin meer in dergelijke nuance.
Ik ga denk ik voor de meesten iets ongemakkelijks zeggen, hoewel ik het al eerder in gelijke woorden zei.

Zelfs als 99% van een bevolkingsgroep criminele activiteiten bezigt, zelfs dan kun je niet de gehele groep straffen voor de daden van het individu. Dat heeft echt helemaal niets met nuance te maken. Als je een complete groep gaat straffen vanwege daden van individuen, dan is nuance inderdaad al lange tijd terug verdwenen, net zoals gezond verstand, ratio en de wens naar een gezonde rechtsstaat, overigens.
pi_66583324
quote:

[..]

Epic Fail.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:40:16 #48
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583325
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Duidelijk. Maar dan is het probleem in dit geval jouw intellectuele luiheid en omarming van tribalisme, niet De Groep. Jij hebt geen zin te nuanceren tussen daders en niet-daders. Sja. Kan. Maar het probleem ligt dus bij jou.
Maar ik maak het hun probleem als ik op Wilders stem
pi_66583326
quote:

[..]

Onzin. Eerste generatie heeft tientallen jaren kutwerk gedaan en kregen inderdaad later last van kwalen. Maar dat is logisch.

Ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Respect voor die mensen.
Jammer dat de derde generatie de weg kwijt lijkt te zijn, maar ook zij worden ooit volwassen. Er is altijd wel een pispaal, eerst waren het de Surinamers, toen de Turken en nu de Marokkanen.
Uiteindelijk komt het wel goed. En we hebben geen feaky politicus nodig met absurde ideeën om het wél uit de hand te laten lopen.

Over het islamisme: De Nederlandse moslims seculariseren in een hoog tempo.
pi_66583336
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:34 schreef IHVK het volgende:

Precies en er moet alles aan gedaan worden om ze deel te laten nemen aan de samenleving.

Geert kunnen we daar niet bij gebruiken.
Ja... we moeten ze gewoon allemaal een eigen 'crib' geven, bitches en een dikke BMW. Dan kunnen ze daarin lekker de hele dag de 'G' uithangen

Veel van die lui die zo klagen over alle kansen die zij niet krijgen zijn zelf debet aan hun eigen kansloze bestaan.
I'll sing you a lullaby.
pi_66583349
quote:

[..]

Wat doen je ouders eigenlijk in het dagelijks leven ? Spreken zij Nederlands?
Zou jij als dertigjarige die in het Midden Oosten werkt ook meteen vloeiend arabisch spreken/schrijven?
Cool story, Hansel.
pi_66583352
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja, dan is generalisatie natuurlijk WEL normaal, je doet 100% precies wat je mensen hier verwijt, 1 incident op de hele groep afschuiven .
Jah natuurlijk doe ik dat.
vindt jij soms extreem rechts wel een leuke clubje
Extreem rechts is in elke staat tot alles uit te voeren..
We hebben het gezien met de dode baby in Antwerpen.
en nou is een grootste club in Nederland een zeer gevaarlijke duivelse extreem rechtse PVV
  zondag 1 maart 2009 @ 15:41:04 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583356
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:40 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Epic Fail.
JIj maakt een net zo grote "fout" dan, fail moet niet met een hoofdletter . Komop zeg, 1 "n" teveel...
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:41:14 #54
236264 crew  capricia
pi_66583363
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Los van deze hele discussie is volgens mij overbevolking sowieso hét probleem van Nederland en deze aardbol, dus des te minder mensen, des te beter.
Die overbevolking los je niet op door mensen tussen landen te verplaatsen, tenzij je er onderweg een paar kwijt gaat raken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583368
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar ik maak het hun probleem als ik op Wilders stem
Voila, tribalisme.
pi_66583382
Hehe, houd je dubbele paspoort alvast maar bij de hand
  zondag 1 maart 2009 @ 15:42:27 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583408
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Meki het volgende:

[..]

en nou is een grootste club in Nederland een zeer gevaarlijke duivelse extreem rechtse PVV
Extreem rechts... ok, ff terugkaatsten:

Moslims zijn in staat vliegtuigen in flatgebouwen te boren....

Hou toch op met je generalisatie als je als enig tegenstandpunt hebt dat "wij" aan het generaliseren zijn man...
Get woke, go broke!
pi_66583434
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

JIj maakt een net zo grote "fout" dan, fail moet niet met een hoofdletter . Komop zeg, 1 "n" teveel...
Het gaat meer om de context.
pi_66583447
quote:

[..]

vermakelijk die topics waarbij al die onzin van jou voorbij komt.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66583448
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef buachaille het volgende:
whehehehe
  zondag 1 maart 2009 @ 15:43:36 #61
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583449
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan heb je last van een groep individuen. Zo moeilijk is die vraag niet. Een mens kan inderdaad 'last' hebben van meerdere individuen.
[..]

Ik ga denk ik voor de meesten iets ongemakkelijks zeggen, hoewel ik het al eerder in gelijke woorden zei.

Zelfs als 99% van een bevolkingsgroep criminele activiteiten bezigt, zelfs dan kun je niet de gehele groep straffen voor de daden van het individu. Dat heeft echt helemaal niets met nuance te maken. Als je een complete groep gaat straffen vanwege daden van individuen, dan is nuance inderdaad al lange tijd terug verdwenen, net zoals gezond verstand, ratio en de wens naar een gezonde rechtsstaat, overigens.
Ok even zere neus, ik snap je punt wel. En het idee is natuurlijk niet om die hele groep te straffen, maar profilering en gerichte probleemaanpak zijn mijn inziens te rechtvaardigen als middelen voor wetshandhaving. Ja, dan wordt er dus mogelijk onderscheid gemaakt op afkomst, maar niet in een mate dat onschuldigen daar onacceptabel veel last van zullen hebben als je het mij vraagt.

Misschien is het niet erg politiek correct, maar anders ben je ook maar naief bezig.
pi_66583462
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hou toch op met je generalisatie als je als enig tegenstandpunt hebt dat "wij" aan het generaliseren zijn man...
Een moslim is natuurlijk geen lid van één specifieke politieke stroming. Nogal een verschil met iemand die extreem-rechts is .
pi_66583467
quote:

[..]

Dus omdat een of andere moslim zich gewreekt heeft op zijn vriendin op een station in Haarlem of zo zijn alle moslims eerwraakfanaten?
Cool story, Hansel.
pi_66583472
quote:
Waarom?Gaat de huidige CDA/PVDA/CU-regering mensen met een dubbel paspoort uitzetten dan?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:44:32 #65
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583482
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dus omdat een of andere moslim zich gewreekt heeft op zijn vriendin op een station in Haarlem of zo zijn alle moslims eerwraakfanaten?
.
Get woke, go broke!
pi_66583486

islamiseert het topic*
pi_66583505
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]

islamiseert het topic*
Prachtig .
  zondag 1 maart 2009 @ 15:45:16 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583507
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Die overbevolking los je niet op door mensen tussen landen te verplaatsen, tenzij je er onderweg een paar kwijt gaat raken.
Maar dan is Nederland om te beginnen minder overbevolkt, dan voel ik me al beter

De rest komt later wanneer ik mijn sterilisatiebeleid werkelijkheid maak voor de hele wereld.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:45:17 #69
236264 crew  capricia
pi_66583508
Istanboel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583512
Vallen over een per ongeluk misplaatst 'n'-etje is gewoon, ik wou zeggen treurig, maar het gaat in ieder geval nergens over.
pi_66583514
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

.
Dit meen je?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:45:56 #72
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583533
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Prachtig .
Maar niet in Rotterdam, dat is net zoiets als de Eifeltoren in Las Vegas.
pi_66583538
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vergelijking is totaal slecht
Ik heb het over extreem rechts. en jij over Moslims
Je kon een punt maken met extreminsten.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:46:12 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583544
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dit meen je?
Voor Meki wel, dan snapt ie het een beetje .

Komop, hij doet zelf precies hetzelfde, constant...
Get woke, go broke!
pi_66583546
quote:
Blijf lekker dromen, Nederland behoort ook aan ons toe.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:46:34 #76
236264 crew  capricia
pi_66583552
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar dan is Nederland om te beginnen minder overbevolkt, dan voel ik me al beter

De rest komt later wanneer ik mijn sterilisatiebeleid werkelijkheid maak voor de hele wereld.
Ik vraag me af of deportatie ook betekent dat ze verplicht aankomen in land van bestemming...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583573
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:44 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]

islamiseert het topic*

Scheer je weg, vampier!
Cool story, Hansel.
pi_66583576
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar niet in Rotterdam, dat is net zoiets als de Eifeltoren in Las Vegas.
Giga-moskeeën hoeven van mij ook niet in Nederland.

Maar wel moet de mogelijkheid er zijn om überhaupt een moskee te kunnen bouwen/kopen.
pi_66583590
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:43 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien is het niet erg politiek correct, maar anders ben je ook maar naief bezig.
Het is ethisch niet correct. Dat heeft niets met naïeviteit te maken, niets met een of ander vermeend politiek-correctisme, het gaat erom dat jij moet lijden voor wat je buurman doet. Hang zo'n visie maar aan, 'tuurlijk, keihard aanpakken en realisme, eufemiseer de hele boel maar, maar besef wel hoe abject het is.
pi_66583594
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb het enkel tegen Wildersstemmers en PVV en Extreem rechts
allemaal een pot nat
pi_66583609
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap je punt.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:48:57 #82
236264 crew  capricia
pi_66583647
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Meki het volgende:

[..]

allemaal een pot nat
Dat weet ik niet hoor, Meki.
Mensen kunnen verschillende motieven hebben om op de PVV of een andere extreem rechtse partij te stemmen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583651
quote:

[..]

allemaal een pot nat
Valt er wel een zinnige discussie met jou te voeren?
Cool story, Hansel.
pi_66583662
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ok even zere neus, ik snap je punt wel. En het idee is natuurlijk niet om die hele groep te straffen, maar profilering en gerichte probleemaanpak zijn mijn inziens te rechtvaardigen als middelen voor wetshandhaving. Ja, dan wordt er dus mogelijk onderscheid gemaakt op afkomst, maar niet in een mate dat onschuldigen daar onacceptabel veel last van zullen hebben als je het mij vraagt.

Is het dan niet een beter idee om niet de hele groep tegen je in het harnas te jagen door extreme taal te bezigen, maar door alleen de probleemveroorzakers in die groep aan te wijzen zodat de andere leden van die groep je kunnen helpen bij het verwijderen van deze rotte appels?
Dat is wat het probleem is met Wilders. Door criminelen en fundamentalisten niet apart te benoemen maar door de gehele groep (moslims/Islam) aan te spreken jaagt ie deze groep ook tegen zich op.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:49:52 #85
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583680
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is ethisch niet correct. Dat heeft niets met naïeviteit te maken, niets met een of ander vermeend politiek-correctisme, het gaat erom dat jij moet lijden voor wat je buurman doet. Hang zo'n visie maar aan, 'tuurlijk, keihard aanpakken en realisme, maar besef wel hoe abject het is.
Wiens ethiek?. Ik heb geen probleem met profilering. En tjsa, ik ben wel zo'n cynische realist, maar ik voel me geen slecht mens.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:50:52 #86
236264 crew  capricia
pi_66583718
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is het dan niet een beter idee om niet de hele groep tegen je in het harnas te jagen door extreme taal te bezigen, maar door alleen de probleemveroorzakers in die groep aan te wijzen zodat de andere leden van die groep je kunnen helpen bij het verwijderen van deze rotte appels?
Dat is wat het probleem is met Wilders. Door criminelen en fundamentalisten niet apart te benoemen maar door de gehele groep (moslims/Islam) aan te spreken jaagt ie deze groep ook tegen zich op.
Ik vraag me dan ook af hoe NL zich gaat ontwikkelen met een grote Wilders-partij in de 2e kamer.
Lijkt me dat het zich heel erg gaat polariseren...soort verzuiling, maar dan extremer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583729
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wiens ethiek?. Ik heb geen probleem met profilering. En tjsa, ik ben wel zo'n cynische realist, maar ik voel me geen slecht mens.
Jij noemt het realisme, maar woorden zijn geen werkelijkheid en vormen abjecte intellectuele luiheid niet om tot cynisch realisme.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:51:38 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583742
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Valt er wel een zinnige discussie met jou te voeren?
Nee, dat weet ik al jaren, maar Meki topics zijn wel leuk popcornvermaak vaak .
Get woke, go broke!
pi_66583743
quote:

[..]

En belangrijker nog: hij jaagt kiezers die net zo simplistisch denken naar zich toe.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66583773
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:45 schreef capricia het volgende:
Istanboel?
Constantinopel en daarvoor Byzantium, in ieder geval voor de Islamisering van de stad.
I'll sing you a lullaby.
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:52:39 #91
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66583778
quote:

[..]

allemaal een pot nat
Waar zou jij op stemmen als je stemrecht zou krijgen?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:53:14 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583799
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waar zou jij op stemmen als je stemrecht zou krijgen?
Gokje, PVDA .
Get woke, go broke!
pi_66583801
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor, Meki.
Mensen kunnen verschillende motieven hebben om op de PVV of een andere extreem rechtse partij te stemmen.
Dat maakt niet uit.
Je gaat toch niet op iemand stemmen die duivelsachtig is en wil discrimineren en racistisch bezig is ?. of wel

Of wil je enkel op Wilders stemmen vanwege belastingvoordeel die jou tientjes per jaar gaat schelen ?.
pi_66583822
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:
Blijf lekker dromen, Nederland behoort ook aan ons toe.
Je kunt niet van twee walletjes eten, het is of er voor gaan of vertrekken. En dhr. WIlders gaat straks het kaf van het koren scheiden.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:53:55 #95
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583825
quote:

[..]

Dat zou het beste zijn, maar inmiddels zitten we vrees ik al zo diep in die spiraal dat het niet meer zal baten. Daarbij zullen velen ook een gerichte aanpak interpreteren als een aanval op een bredere groep, weer een excuus om anderen de schuld te geven van je problemen.

Ik heb sowieso geen grijntje respect voor degene die hun wandaden proberen te goed te praten als 'reactie op'. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet...
pi_66583829
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Constantinopel en daarvoor Byzantium, in ieder geval voor de Islamisering van de stad.
Inderdaad, maar vandaag de dag (sinds 1453) heet het Istanbul. Je kunt namelijk geen vlucht meer boeken naar Constantinopel.
pi_66583863
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Op het forum lijkt men te denken dat dat een vaardigheid is die alleen Wildersstemmers beheersen.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:54:59 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66583864
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jij noemt het realisme, maar woorden zijn geen werkelijkheid en vormen abjecte intellectuele luiheid niet om tot cynisch realisme.
Maar even specifiek over profilering, dat zie jij dus als abjece intellectuele luiheid?
pi_66583870
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je kunt niet van twee walletjes eten, het is of er voor gaan of vertrekken. En dhr. WIlders gaat straks het kaf van het koren scheiden.
Die kans is 0,0. De kans dat hij in de bak beland wegens zijn uitspraken is vele malen groter.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:55:20 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66583880
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.
Je gaat toch niet op iemand stemmen die duivelsachtig is en wil discrimineren en racistisch bezig is ?. of wel

Of wil je enkel op Wilders stemmen vanwege belastingvoordeel die jou tientjes per jaar gaat schelen ?.
Ah, het edele ras der Moslims idd .
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')