Gisteren zijn mn vriend en ik weer naar de Veluwse Bron geweest. We waren er rond 11 uur en nadat we ons hadden omgekleed hebben we buiten op het terras lekker een aardbeiengebakje en een kopje koffie/thee gedronken. Daarna hebben we gedouched en heb ik mezelf gescrubd en hebben we in het stoombad gezeten. We kwamen vandaag vooral voor de buitenfaciliteiten, maar we hebben ook een aantal binnenfaciliteiten gedaan.
Binnen hebben we in de Finse sauna van 70 graden gezeten. 70 graden is een mooie temperatuur, dan kun je het goed volhouden in de sauna. Ook hebben we in het laconium van 70 graden gelegen. Een laconium is een hete en droge ruimte van natuursteen. Door de intense straling voelt het heet aan. Het was echt lekker om op die hete steen te liggen en dat heb ik dan ook een hele tijd gedaan. Verder hebben we binnen in het zwembad gezwommen, zijn we in de ijsgrot geweest, in het kruidenbad en in een badje met een waterval. Dat was echt lekker om daar onder te staan en de waterval op je schouders/rug terecht te laten komen.
Buiten hebben we 2 keer een opgieting gedaan. De eerste was een normale opgieting en de tweede was een honing-opgieting. Dan krijg je dus tussendoor honing om je mee in te smeren, waarvan je een heerlijk zacht huidje krijgt. Na de opgietingen gingen we met zn allen naar het meer om af te koelen. Doordat het buiten zo warm was, was het meer aardig opgewarmd en was het alleen in het begin even koud. Maar als je eenmaal door was, was het heerlijk.
Verder hebben we nog in verschillende andere sauna's gezeten. Zo hebben we in de wildobservatiesauna gezeten, die uitkijkt over het meer. We hebben alleen weinig wild gespot, op een paar eenden na. De Pakistaanse zoutsteenmijn was ook erg lekker en we hebben ook nog in de muzieksauna gezeten. We dachten eigenlijk dat daar echt liedjes te horen waren, maar het was gewoon wat instrumentele muziek. We hebben ook nog in de goedgespreksauna gezeten en verder hebben we buiten gezwommen, gebubbeld en in het zoutwaterbad gelegen. Dat blijft toch een aparte ervaring, dat je zo goed blijft drijven door het zout.
Tussen de sauna's en het zwemmen door hebben we buiten lekker op een ligbedje in de zon liggen lezen en natuurlijk tussendoor wat gegeten en gedronken. We hadden 2 buffetten, een lunch- en een dinerbuffet. Bij het lunchbuffet heb ik een kop heldere groentebouillon met wat broodjes gegeten en een salade met van alles erin. Bij het dinerbuffet heb ik weer een kop heldere groentebouillon gegeten, een klein stukje entrecote, nasi en gekookte groenten. 's Avonds hebben we ook nog een portie bitterballen gegeten.
We hebben dus weer een heerlijke relaxte dag gehad en goed van het mooie weer genoten. Een mooi begin van mijn vakantie dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 29-06-2009 12:50:17 ]