abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:28:34 #241
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69910976
het is niet eens zozeer alleen een het in de sauna zitten, het is de rust en de relaxheid van lekker eten/uitrusten/wat zon/wat water/wat zweten in een hete sauna/wat stomen in het stoombad/massage/opgooiingen en afkoelen.
Een thuissauna lijkt daar niet eens op.
pi_69912014
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:28 schreef Grumpey het volgende:
het is niet eens zozeer alleen een het in de sauna zitten, het is de rust en de relaxheid van lekker eten/uitrusten/wat zon/wat water/wat zweten in een hete sauna/wat stomen in het stoombad/massage/opgooiingen en afkoelen.
Een thuissauna lijkt daar niet eens op.
Ja precies Het is gewoon een heerlijk dagje ontspannen En daarnaast is het echt quality time voor mij en mn vriend
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:12:01 #243
1762 YPPY
Yppiaans
pi_69912963
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me Thermen Holiday Schiedam niet als druk, dit in tegenstelling tot Elysium dus.
Op koninginnedag was het anders rustig in het Elysium.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_69913036
Ik vind het een grote luxe en ik voel me net een miljonair als ik een hele dag in badjas in warmte kan rondlopen.
En verder ga ik vrijwel altijd met een vast maatje, en ik vind het heel leuk om naar haar te kijken en we hebben een hele dag om op ons gemak een beetje bij te praten, een spelletje te doen en wat te slapen of zo.
Misschien, als de hagen rond mijn tuin wat hoger zijn, zou ik een sauna kunnen aanleggen en zelfs een dompelbad kunnen graven. Maar dat zou, denk ik, toch lang niet hetzelfde zijn, alleen al omdat dan de afwas roept na het eten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69913778
quote:
Isabeau [ Moderator ] woensdag 10 juni 2009 @ 14:44 (#238)

Ik herinner me Thermen Holiday Schiedam niet als druk, dit in tegenstelling tot Elysium dus.
"I don't want to achieve immortality through my work; I want to achieve immortality through not dying." -- Woody Allen
Nou, misschien treffen we elkaar een keer in Thermen Holiday Schiedam Isabeau.
Beschuitjes.
pi_69914407
quote:
Locusta
Sleep woensdag 10 juni 2009 @ 18:40 (#239)

Binnenkort met mijn moeder naar de Zwaluwhoeve. We hebben allemaal beautybehandelingen (hammam, pakking en massage) erbij geboekt en laten ons eens lekker verwennen
Ga toch niet op vakantie deze zomer, dus een beetje uit de band springen kan
Groot gelijk Locusta! Zo'n arrangement in de Zwaluwhoeve voelt een beetje als vakantie.
Beschuitjes.
pi_69914822
quote:
Mertofzo
Spacer woensdag 10 juni 2009 @ 20:25 (#240)

Wat vinden jullie zo lekker aan een sauna? We hebben thuis zelf een sauna maar zit er hoogstens 1 keer per jaar in als ik me ziek voel.
Ik sluit me in deze volledig aan bij aan bij de reacties van Grumpey en Sylvana.
Beschuitjes.
pi_69962512
Thermae son geweest. Erg goed bevallen. Goed te zien dat in deze sauna geinvesteerd wordt in nieuwe voorzieningen. Met name buiten is men druk bezig. Helaas was er daardoor tjdelijk geen buitensauna beschikbaar. De kleinere "oude" buitensauna wordt vervangen door een volledig nieuw exemplaar die nagenoeg af was, blijkbaar wachten ze nog op de levering van de kachel. Verder is de tuin grotendeels nieuw aangelegd met veel mooi groen en meer ligbedden en terrasjes.
Binnengedeelte onveranderd. Vind dit nog altijd een van meer relaxte sauna's. Niet supergroot, maar veel echte saunagangers binnen, dwz, laag centerparcs gehalte. Klinkt beetje cru maar hierdoor begrijpen jullie misschien beste wat ik bedoel Veel vaste klanten zeg maar. Brabantse gemoedelijkheid
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_69969736
Ik kreeg net een smsje van de Zwaluwhoeve dat ik een gratis entree kon winnen

WTF, op dat soort smsjes zit ik echt niet te wachten hoor

Zo dus maar ff bellen dat ik hier niet van gediend ben.
pi_69973734
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:00 schreef Sylvana het volgende:

Kreeg ik net ook.
Je kunt je afmelden voor dit soort acties bij de link die ze bij de sms stuurde.

Het is trouwens geen wedstrijd.
Als je naar de link gaat kun je je aanmelden
gelijk boeken en dan heb je een gratis entree.
Zo heb ik het tenminste begrepen...
pi_69978989
Thnx, dan ga ik me meteen even afmelden
pi_69979077
Ik zou eerst die gratis entree pakken en me dan afmelden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_69979151
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou eerst die gratis entree pakken en me dan afmelden
Nee, doen we niet, de laatste keer Zwaluwhoeve is ons best tegengevallen. Dan gaan we liever nog een keer naar de Veluwse Bron van de zomer
pi_69994753
En is het gelukt om je af te melden?
Jammer dat het zo is tegengevallen bij de ZH.

Wij vermaken er ons altijd wel. Tsja het is heel
groot en uitgestrekt en vaak ook best druk.
Maar ik heb daar persoonlijk geen last van.
Wat ik daar wel een minpunt vind is dat
je met zijn tweetjes een piepklein kleedhokje
moet delen.
pi_69996069
Ja, je moest je telefoonnummer invullen en dan kreeg je via sms een afmeldingscode die je dan weer moest invullen
pi_70001331
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:00 schreef Sylvana het volgende:

Niet dat je gratis entree kon winnen.

Dat je gratis entree hebt gekregen
pi_70312126
Gister heerlijke dag bij thermen son. Was niet erg druk dus kon lekker je gang gaan. Het weer was super dus lekker in de zon kunnen liggen in de gerenoveerde tuin. Eten was ook weer goed en sfeer prima.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_70313206
Wij gaan zondag weer naar de Veluwse Bron, om het buitengedeelte te doen. Binnengedeelte hebben we van de winter al gedaan

Heb ook nog bonnen uit de Stentor, dus een gratis ontbijt of lunch, of drankje met gebak ofzo Moeten we nog ff kijken, je mag per persoon 1 bon gebruiken per keer.

[ Bericht 39% gewijzigd door _Hestia_ op 24-06-2009 15:51:09 ]
pi_70474787
Gisteren zijn mn vriend en ik weer naar de Veluwse Bron geweest. We waren er rond 11 uur en nadat we ons hadden omgekleed hebben we buiten op het terras lekker een aardbeiengebakje en een kopje koffie/thee gedronken. Daarna hebben we gedouched en heb ik mezelf gescrubd en hebben we in het stoombad gezeten. We kwamen vandaag vooral voor de buitenfaciliteiten, maar we hebben ook een aantal binnenfaciliteiten gedaan.

Binnen hebben we in de Finse sauna van 70 graden gezeten. 70 graden is een mooie temperatuur, dan kun je het goed volhouden in de sauna. Ook hebben we in het laconium van 70 graden gelegen. Een laconium is een hete en droge ruimte van natuursteen. Door de intense straling voelt het heet aan. Het was echt lekker om op die hete steen te liggen en dat heb ik dan ook een hele tijd gedaan. Verder hebben we binnen in het zwembad gezwommen, zijn we in de ijsgrot geweest, in het kruidenbad en in een badje met een waterval. Dat was echt lekker om daar onder te staan en de waterval op je schouders/rug terecht te laten komen.

Buiten hebben we 2 keer een opgieting gedaan. De eerste was een normale opgieting en de tweede was een honing-opgieting. Dan krijg je dus tussendoor honing om je mee in te smeren, waarvan je een heerlijk zacht huidje krijgt. Na de opgietingen gingen we met zn allen naar het meer om af te koelen. Doordat het buiten zo warm was, was het meer aardig opgewarmd en was het alleen in het begin even koud. Maar als je eenmaal door was, was het heerlijk.

Verder hebben we nog in verschillende andere sauna's gezeten. Zo hebben we in de wildobservatiesauna gezeten, die uitkijkt over het meer. We hebben alleen weinig wild gespot, op een paar eenden na. De Pakistaanse zoutsteenmijn was ook erg lekker en we hebben ook nog in de muzieksauna gezeten. We dachten eigenlijk dat daar echt liedjes te horen waren, maar het was gewoon wat instrumentele muziek. We hebben ook nog in de goedgespreksauna gezeten en verder hebben we buiten gezwommen, gebubbeld en in het zoutwaterbad gelegen. Dat blijft toch een aparte ervaring, dat je zo goed blijft drijven door het zout.

Tussen de sauna's en het zwemmen door hebben we buiten lekker op een ligbedje in de zon liggen lezen en natuurlijk tussendoor wat gegeten en gedronken. We hadden 2 buffetten, een lunch- en een dinerbuffet. Bij het lunchbuffet heb ik een kop heldere groentebouillon met wat broodjes gegeten en een salade met van alles erin. Bij het dinerbuffet heb ik weer een kop heldere groentebouillon gegeten, een klein stukje entrecote, nasi en gekookte groenten. 's Avonds hebben we ook nog een portie bitterballen gegeten.

We hebben dus weer een heerlijke relaxte dag gehad en goed van het mooie weer genoten. Een mooi begin van mijn vakantie dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 29-06-2009 12:50:17 ]
pi_70476742
Veluwse Bron wil ik binnenkort ook weer eens naar toe, zijn er nog leuke aanbiedingen voor op dit moment?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')