abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2009 @ 11:48:31 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66575842
Ik heb geen hele nieuwe babykamer nodig omdat we al het een en ander hebben. Er staat sinds gisteren een leuke kast op het toekomstige babykamertje. Binnenkort komt het bedje, waar ik zelf nog in gelegen heb. (en na mij mijn neefjes en nichtjes)
Van een tante krijg ik een wiegje te leen voor op onze slaapkamer.

Wat we echter nog wel nodig hebben is een commode voor het babykamertje. Ik heb al wat rondgekeken maar ik vind het best wel moeilijk. De ene helft adviseert een kindje in de breedte te verschonen, de andere helft zegt je kunt ze beter in de lengte leggen.

Hoe doen jullie dat?
Waar hebben jullie je commode vandaan en wat is er heel fijn of juist vervelend aan?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:14:52 #2
5428 crew  miss_sly
pi_66576450
Nou, dat is toevallig, wij zitten met hetzelfde.
Ik heb een commode van Stokke gezien die ik erg mooi vind en die me ook handig lijkt. Verschonen in de lengte inderdaad. Nu liet ik hem vrijdag aan mijn moeder zien, en die vroeg zich af of dat verschonen in de lengte nou echt zoveel handiger was dan in de breedte. Bovendien heeft deze commode geen laden, dus moet je aparte bakjes kopen voor luiers sokjes rompertjes etc. Kan natuurlijk wel een heel leuk effect geven, maar is het ook handig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66576541
Persoonlijk vind ik verschonen in de lengte NIET handig.
Bij kleine babietjes gaat dat nog wel, maar een dreumes/peuter verschonen in de lengte is onhandig.

Ik ben dol op laatjes, laatjes en laatjes. Wij hebben geen gewone commode maar een dressoirkast van de ikea.

Deze in de oude versie, met middenboven 3 kleine laadjes en daar onder 2. Ideaal, gewoon zo'n mini la voor sokken. En heerlijk breed zodat je alle ruimte hebt.

Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:22:39 #4
5428 crew  miss_sly
pi_66576624
Wat vind je er onhandig aan, piglet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66576658
Die is mooi p_iglet.

Wij gaan in de breedte verschonen, gewoon omdat we niet echt een andere optie hebben maar ik heb geen ervaring met in de lengte verschonen, geen idee of dat handiger of minder handig is.
En wij hebben een gewone normale ladekast (die we nog hadden) waar nog een blad met opstaande randen bovenop geklust gaat worden.

Het is jammer genoeg geen royaal werkoppervlak, dat laat het kamertje ook niet toe, maar dat lossen we op door er wat extra plankjes boven te maken. En ik hou ook erg van laatjes en vakjes en dergelijke bergruimte enzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66576703
probeer jij eens naar voren de benen van een dreumes omhoog te doen en dan ook nog te zorgen dat ie stil blijft liggen... met naar op zij verschonen gaat dat handiger, net als schoonmaken van billen.

Plus dat ik me afvraag hoe diep zo'n commode dan is als je in de lengte verschoont, beetje dreumes is al snel 80+cm en als de beentjes geen uitsteken richting je gezicht lijkt me dan helemaal niet meer handig.

maar het is vast heel persoonlijk en er zijn ongetwijfeld ook mensen die het wel handig vinden. Persoonlijk kan ik in alle houdingen luiers verschonen t/m kruipende kinderen aan toe, maar dus niet als ze met de benen naar me toe liggen.
pi_66576786
Oh en ik ben nog aan het overwegen om deze in de badkamer aan de muur te hangen. Onze badkamer is namelijk beneden en de slaapkamers enzo zijn boven. Ik weet niet hoe handig of onhandig het is om je kindje steeds na het badje en dergelijke mee naar boven te moeten nemen. Maar ik twijfel ook een beetje over de stevigheid van het ding in kwestie... Iemand ervaring daarmee?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 maart 2009 @ 12:38:44 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66577017
Ik heb geen ervaring met kinderen in de lengte verschonen, maar het LIJKT me onhandig. Noah altijd in de breedte verschoond en heb dat nooit echt als onhandig ervaren.

Wij hebben gekozen voor deze commode:

En ik verheug me er idd nu al op om alle laadjes te vullen, met sokjes, rompertjes, luiers, etc. Vooral omdat onze kledingkasten niet super veel ruimte hebben voor de kleertjes e.d. lijkt me zoveel laadjes ideaal!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:24:10 #9
100412 mefke79
komt goed!
pi_66578465
Ehm, wij hebben een commode die we al jaren als gewone ladenkast gebruiken. Verschonen in de breedte in dit geval. Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe hoog moet ie zijn? We moeten em anders op de een of andere manier nog wat verhogen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 1 maart 2009 @ 13:30:31 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66578679
Ik heb onze commode nauwelijks gebruikt. Beneden had ik een extra aankleedkussen liggen, hup, op tafel of op de bank. En boven verschoonde ik hem eigenlijk altijd bij ons op bed. Nu is dat nog steeds zo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66579295
Net als moonah heb ik de commode nauwelijks gebruikt. Wij verschonen altijd op bed en in de huiskamer op de bank, tafel of vloer. Het aankleedkussen (of een handdoek) ligt altijd wel ergens voor het grijpen.

Ik heb spijt dat ik een commode heb gekocht, het vloeroppervlak had beter besteed kunnen worden aan nog meer bergruimte
  zondag 1 maart 2009 @ 13:49:34 #12
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_66579380
Ik heb mijn commode van marktplaats
Ik kende dit oude model van vroomshoop al, omdat mijn zus deze ook heeft en ik hem erg praktisch vind.
3 lades, 1 deurtje met 2 legplanken en in het midden 2 open planken om eventueel nog op te leuken met mandjes
En naast het gedeelte waar het aankleedkussen op komt is nog een ophoging waar je ook nog wat spulletjes kwijt kunt (al dan niet in een mandje)
Daarbij heb ik gelukkig wel handig een inbouwkast in het kamertje

ik moet zeggen dat ik die oude grenen kasten ook erg leuk vind met de deurtjes en lades (vooral in whitewash)
No more games, no more drama...
  zondag 1 maart 2009 @ 14:05:10 #13
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66579975
Wij hebben niet echt een commode, maar een kast van IKEA en daar een plank in de lengte op gedaan. Ik vind het verschonen in de lengte makkelijker dan in de breedte al kan ik allebei...

@huup, wat die opstaande randen betreft, die hebben wij niet en was ook niet nodig, dus die hoef je er niet op te klussen.

rechtergedeelte wordt gebruikt als commode.

Ik gebruik hem wel, maar ik verschoon Lennon ook wel eens op de bank of in de box.
Make love, not war ☮
pi_66579997
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:47 schreef owlet het volgende:
Net als moonah heb ik de commode nauwelijks gebruikt. Wij verschonen altijd op bed en in de huiskamer op de bank, tafel of vloer. Het aankleedkussen (of een handdoek) ligt altijd wel ergens voor het grijpen.

Ik heb spijt dat ik een commode heb gekocht, het vloeroppervlak had beter besteed kunnen worden aan nog meer bergruimte
oke ik dacht dus dat ik de enigste was die de commode niet gebruikte.
de commode word hier gebruikt als opslag ruimte.
verschonen doe wij op de bank of op de badkamer op dit ding:
mama van 3 kids!
  zondag 1 maart 2009 @ 14:09:08 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_66580129
onze commode is dus een grote ladenkast, drie hele grote laden en twee kleintjes bovenaan, lijkt me heerlijk al die bergruimte, maar er komt waarschijnlijk ook nog wel een gewone kast bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 1 maart 2009 @ 14:09:28 #16
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66580135
Ik zou niert zonder commode kunnen. Bij Jetske hadden we er een van Ikea, niet zo groot. Bij Stijn hebben we mede daarom een grote gekocht. Heerlijk. Met ruimte om zijn kleertjes op te leggen de doekjes op te doen enzovoort. Ik verschoon ook in de breedte, handig, want dan kun je ze soms nog met je elleboog tegenhouden Ik denk trouwens dat het niet echt uitmaakt maar dat het is waar je aan gewend bent.
Lekker douchen!
pi_66580430
Ik wil een commode met glas in lood raampjes
Volgens mij heet die babykamer Emiel, die willik

ontopic: Op kdv waar ik ooit stage liep werd er gewoon in breedte verschoond (babies tot 1 jaar) ik vond het gewoon makkelijk gaan, schuin kon ik beter de voetjes vasthouden volgens mij
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66580531
Wij verschonen in de lengte, heel handig! Kan je tenminste alles goed schoon maken , ook aan de zijkant.

Wij hebben een commode van Ikea met verlengstuk erop, waardoor je in de lengte kan verschonen. Haal je het verlengstuk er af, heb je weer een gewoon kastje.

Maar het is idd wat je zelf prettig vindt, lengte of breedte.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:25:59 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66580736
Toen Noah baby was woonden we gelijkvloers en hebben we de commode wel veel gebruikt. Verschoonde Noah eigenlijk nooit op de bank ofzow, vond ik ook niet handig. Nu is de babykamer en de woonkamer weer op dezelfde verdieping dus verwacht de commode weer veel te gebruiken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:35:33 #20
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_66581107
wij hebben ook in de breedte
ook omdat je met n onrustig draaiertje niet het risico wil nemen (of pappa een schop op een edele deel )
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  zondag 1 maart 2009 @ 14:45:52 #21
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66581483
Ik ben zelf ook gewend (oppaskindjes vroeger) in de breedte te verschonen maar omdat ik las dat 'tegenwoordig wordt aangeraden in de lengte te verschonen' dacht ik al dat ik hopeloos ouderwets was.

Mijn ouders hebben vroeger een keukenblok van Ikea gekocht als commode voor mij. Later toen ik groter werd hebben ze de middelste kastjes eruit gehaald en de plint eraf zodat het blok lager kwam te staan: bureautje! Achteraf helemaal geen gek idee natuurlijk.

De leukste commodes zijn meestal onderdeel van een setje, en op de plaatsen waar je ze los kunt kopen twijfel ik wat over de kwaliteit. Baby-waltz ofzo, die vind ik er zo goedkoop uitzien. Misschien vergis ik me wel hoor.
Gewoon een leuke ladekast is misschien ook nog niet zo'n gek idee. Ach ja, we hebben nog een maand of zes de tijd zullen we maar zeggen. Ik mag van Lief sowiezo geen geld uitgeven tot de builoft achter de rug is en we een beetje duidelijk hebben hoe we er financieel voorstaan.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:52:19 #22
105850 Fuente
mamamuts
pi_66581713
Wij hebben in de lengte, ik vind dat echt superhandig. In de breedte vind ik zelf onpraktisch omdat je dan (naar mijn mening) vaak scheef staat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 maart 2009 @ 14:58:52 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_66581941
Wij hebben een commode van de Prenatal die je ook als ietwat groot uitgevallen ladekast zou kunnen gebruiken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 maart 2009 @ 15:14:09 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66582471
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:17 schreef Poppejans het volgende:
Die heb ik
Duurt alleen nog wel even voor ik 'm verkoop

OT: ik heb de commode veel gebruikt, en gebruik 'm nog steeds veel Aankleden, slaapzak aan- en uittrekken.. Als we beneden zijn en er moet een luier verschoond worden, doe ik dat wel gewoon in de kamer maar meestal gaan de luiers bij het aan/uitkleden vlak voor of na een slaapje meteen mee.

Overigens ben ik ook een voorstander van in de breedte verschonen.. Sjak noemde het ook al; op een gegeven moment wordt je elleboog een onmisbaar stuk gereedschap

Trouwens, ook al zijn commodes vaak onderdeel van een 'set' .. 99% van de gevallen worden de onderdelen gewoon los verkocht zodat je ze zelf kunt combineren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:38:25 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66583251
Oh, dan ga ik Lief toch echt meeslepen richting prenatal, babydump en aanverwanten

Maar goed, eerst nog wachten tot dat hele bruilofts-gedoe achter de rug is.... pfff nog 2 weken!
  zondag 1 maart 2009 @ 15:43:40 #26
156412 hestria
erg gastvrij
pi_66583452
hier ook gewoon in de breedte, bij michelle heel veel gebruikt, nu eigenlijk alleen na het douchen(en dan nog allen voor pamper en romper, de rest is zittent op schoot, of idd beneden op de bank, tafel, grond.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 1 maart 2009 @ 15:54:34 #27
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66583849
Als je een ventje krijgt en hij ligt met zn 'spuitje' naar je toe....
Bij Ikea een kast kopen en eventueel zelf een randje erop maken. Niet te moeilijk doen. Ik had toevallig eentje van vroegah.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_66584182
Wij hadden (in '93) van die metalen strips aan de muren gedaan, met houders waar je een plank op kon laten steunen. Brede en lange plank erop, kon op elke hoogte versteld worden. En op ooghoogte zeg maar een smallere plank met mandjes voor de spulletjes e.d. .....

Vond ik zelf zeer praktisch, na de luierperiode plank laten zakken en kind had een lekkere grote knutsel/teken/speeltafel

(maar dat was mss wel heel erg 90-er jaren )
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  zondag 1 maart 2009 @ 17:18:43 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66586740
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:29 schreef huuphuup het volgende:
Oh en ik ben nog aan het overwegen om deze in de badkamer aan de muur te hangen. Onze badkamer is namelijk beneden en de slaapkamers enzo zijn boven. Ik weet niet hoe handig of onhandig het is om je kindje steeds na het badje en dergelijke mee naar boven te moeten nemen. Maar ik twijfel ook een beetje over de stevigheid van het ding in kwestie... Iemand ervaring daarmee?
Geen ervaring mee, maar deze lijkt me handiger op de een of andere manier
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66587178
In de breedte of de lengte.........tsja net wat je makkelijk vindt denk ik??!?!

Wij hebben onze babykamer uiteindelijk 2e hands gekocht, want wil je een beetje kwaliteit dan betaal je hier de hoofdprijs voor! En wat heeft het spul nu te lijden van een paar jaar staan. Die euro'skunnen we mooi weer aan luiers besteden!

[ Bericht 5% gewijzigd door RockabeIIa op 01-03-2009 18:58:03 ]
pi_66587283

[ Bericht 41% gewijzigd door RockabeIIa op 01-03-2009 18:56:44 (Effe je quote weggehaald ;)) ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_66587438
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:18 schreef E.T. het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar deze lijkt me handiger op de een of andere manier
Ja die heb ik ook gezien zat ik nog over te twijfelen. *zucht* moeilijk gedoe allemaal haha. Zoveel keuzes Ik vond die er ook handiger of stabieler uitzien maar het probleem is het vloeroppervlak, voor die opklapdinges heb je dat natuurlijk niet nodig, die zou dan bij ons half boven het bad, half aan de muur naast het bad komen te hangen (als je me volgt), maar naast het bad hebben we niet zoveel vloer oppervlak over.

Nouja, wie weet doen we het wel gewoon op de eettafel, ik had de tummytub toch ook voor de eettafel gepland staan kan daar mooi een aankleedkussen naast.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66587522
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:33 schreef Webkim het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

was je nou nog maar mod hè
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66591233
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:14 schreef E.T. het volgende:

[..]

Die heb ik
Duurt alleen nog wel even voor ik 'm verkoop

Ik ben gaan rondzoeken, en toevallig had je er een foto van gepost, van Nienke's commode
Wie weet doe jij hem weg in een periode dat ik op zoek ben naar een kamertje!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66591706
Ik wilde een ladenkast van de Ikea, maar toen ik zwanger was en ik helemaal blij naar Ikea ging om de kast te halen (had hem al 3 jaar op het oog) bleek die natuurlijk net uit het assortiment te zijn .

Uiteindelijk is het deze van de Prenatal geworden, allemaal laden, lekker breed, vind hem ideaal ! Hij kostte 199 euro.

zondag 1 maart 2009 @ 19:49:15 #36
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66592043
Oeh Madelieve, die is inderdaad mooi. Valt qua prijs ook niet tegen vind ik. Hij ziet er kwalitatief in ieder geval ook een stuk beter uit.

En wat heb je een mooie lamp!
pi_66592599
In vergelijking met de andere commodes bij Prenatal was deze inderdaad heel betaalbaar! En kwalitatief inderdaad ook prima. Ik heb hem 3/4 jaar geleden gekocht maar de laatste keer dat ik er was zag ik hem niet meer dus wellicht alweer uit het assortiment gehaald...

De pinguinlamp heb ik van mij zus gehad en ik wordt er nog steeds erg blij van - het is alleen jammer dat Jasja hem inmiddels regelmatig tegen de muur trapt waardoor zijn zwarte velletje steeds meer witte vlekjes krijgt van het schuren langs de muur met structuurverf .
  zondag 1 maart 2009 @ 20:37:35 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_66593715
Wij hebben die die Madelieve ook heeft, alleen dan met maar vier laden (drie boven, 1 onder) en dan een plank
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66594077
ik heb Amber in de breedte verschoond enzo en dat ga ik nu weer doen.
Wij hebben deze commode:

maar ons kamertje is heel erg klein, een grotere commode of iets met laden is al snel te groot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66594420
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:17 schreef Poppejans het volgende:
Die glas in lood raampjes zitten niet stevig vast. Veel problemen mee geweest, veel mensen hebben ze vervangen door plexiglas. Dus houd daar wat rekening mee.

Voor mij zou het geen optie zijn om meubels los te kopen, in een babykamer wil ik graag alles van hetzelfde merk / type hebben. Ik ken wel vrienden die bij Ikea een dressoir gekocht hebben en dat gebruiken. Zelf zou ik niet voor verschonen in de lengte gaan, lijkt me echt helemaal niks. Maar ik heb misschien makkelijk praten omdat ik een groot huis heb en daardoor genoeg ruimte heb.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:16:03 #41
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66595383
Vicky, is dat een beetje stabiel zo'n 'zwevend' gedeelte? Vooral als ze wat groter worden?
pi_66595533
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:16 schreef Ca.ra het volgende:
Vicky, is dat een beetje stabiel zo'n 'zwevend' gedeelte? Vooral als ze wat groter worden?
de commode is bevestigd aan de muur en staat dus heel stevig. Het voorblad kan je erafhalen als je 'm niet meer als commode wil gebruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:54:20 #43
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66597004
Wij hebben dezelfde als Vicky en die wordt heel vaak gebruikt. Is ook superstevig, Anna kan er op springen. Ik vind het fijn dat je er zoveel spulletjes in kwijt kunt. Onderaan speelgoed en boven luiers en doeken heeeeel veel haarspeldjes en elastiekjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66597825
Is dat Ikea meubel niet onhandig omdat je kind alles eruit kan halen? Dat vond ik , naast de bovenkant die niet mijn smaak is) het grootste nadeel van deze commode. Hij was wel goedkoop en je kan hem goed hergebruiken later.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:55:04 #45
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66599747
verschonen doe ik het liefste in de breedte zeker als Isa een wilde bui heeft en begint te spartelen zeker nu ik weer zwanger ben moet ik er niet aan denken om voeten van Isa in mijn buik te krijgen

wij hebben trouwens heel de kinderkamer zelf gemaakt, kosten nog geen 150 euro voor commode en bedje, duurste waren de greepjes die kwamen op 85 euro. En alles hardhout.

Hoge deel achteraan is de plank voor tegen de muur, die moesten we toen nog ophangen.
Dit gaat dus nu voor een 2de ronde Isa heeft een nieuwe knalroze kast op haar kamer wederom op 90cm hoogte lager zou ik niet willen, en ik ben vrij klein, lange mensen zouden dus best een hogere commode kunnen hebben, krom staan is niet fijn bij verschonen.
Mama van Isa en Ties
pi_66600048
Ik verschoon nog wel in de lengte.
Maar als dame straks groter is ga ik over op de breedte.

Wel een andere tip. koop geen commode met een voorgevormd "bakje" voor het aankleedkussen.
Grote kans dat als je kindje wat groter is vaak haar hoofd zal stoten eraan.. hier dus het geval
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2009 @ 23:03:56 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_66600136
die is wel heel mooi marlieske!!

ik heb een tweedehandscommode die lang dienst heeft gedaan als "die kleding gebruik ik niet meer" opbergkast, maar toen ik onverwacht (ja ik vond het onverwacht, omdat er tien jaar tussen mijn dochter en zoon zit) zwanger werd, was hij snel verhuisd van mijn ex (ik had m daar laten staan, ivm ruimte gebrek) naar mij, en ingeruimd als commode twee laden, rechts liggen sokken en spuugdoekjes, links rompertjes en boxpakjes, erboven hangt een rood kastje, daarin liggen de luiers, een mandje met de thermometer enzulks, en kleertjes (broekjes en truitjes) kan hij onmogelijk zelf bij komen.

aan de zijkanten en achterkant zit een kleine opstaande rand, en mocht ik een stap opzij moeten zetten, trek ik de laatjes open, zodat hij mocht ik niet opletten en hij kan ineens draaien, niet op de grond dondert,maar in de laatjes.

in de lengte verschonen, nee bedankt, doe mij maar in de breedte, kan ik hem veel makkelijker in "bedwang" houden bij een poepluier enzo..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 1 maart 2009 @ 23:18:59 #48
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66600848
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:29 schreef huuphuup het volgende:
wij verschoonden en kleedden de kinderen toendertijd gewoon aan in de woonkamer Lekker warm en in zo`n wikkeldoek neem je ze mee en zijn ze al grotendeels afgedroogd als je in de woonkamer aankomt

Ik verschoon in de breedte, dan kan ik m`n arm haar maaiende benen uit de weg houden als ik probeer te verschonen Onze commode heeft 3 hele brede laden, waar weer mandjes in kunnen voor sokken en maillots enzo
Saartje
  maandag 2 maart 2009 @ 06:57:40 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66605524
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:12 schreef Kahlen het volgende:
Is dat Ikea meubel niet onhandig omdat je kind alles eruit kan halen? Dat vond ik , naast de bovenkant die niet mijn smaak is) het grootste nadeel van deze commode. Hij was wel goedkoop en je kan hem goed hergebruiken later.
Op de commodeplank (op de hoogde van het aankleedkussen zeg maar) daar liggen alleen luiers en hydrofiele doeken. Als ze die zou pakken (waar ze eigenlijk geen interesse in heeft), is dat geen probleem. Daarboven, waar ze liggend niet bij kan, staat het interessantere werk pas. Dat pakt ze soms wel, maar het lastigste is het bakje met haarspeldjes en dat houd je denk ik toch. Die moet je anders zelf ook pakken.
Wij hebben aan de ene kant van de plank een bakje hangen met billendoekjes en aan de andere kant een vuilnisbakje. Dat vind ik zelf erg handig, dat het zo in de buurt is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 2 maart 2009 @ 08:14:00 #50
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66605912
Oei, in de lengte verschonen lukt echt niet bij Julia, die schopt je dan precies in je buik (AUW) ...

Ik heb het ook nooit prettig gevonden, ik denk dat dat ook komt omdat je wat minder contact hebt met je kindje. Ik vind in de breedte verschonen 'gezelliger' .

Wij hebben zelf drie commodes, 1 van de Ikea waarbij je kunt wisselen of je in de lengte of breedte verschoont, een andere waarbij dat niet het geval is en nog 1 waarbij dat wel het geval is. Maar die optie gebruik ik nooit, ik doe er mandjes achter zodat ik daaar de luiers in kan doen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')