abonnement Unibet Coolblue
pi_66671936
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:30 schreef Ritchie het volgende:
Goffert, zou vet zijn!
Was in 93 ook al zo'n geweldig concert!
inderdaad, je voelde de bas trillen in de grond.
op het eind van with or without you trapte Adam op een effectapparaat, je voelde de bas in de grond. YES
#35.
pi_66672197
ik hoorde dat het podium in het midden zou komen te staan (oh hoe vet moet dat zijn!!!) en dat U2 weinig stadionconcerten zou gaan geven, en wel veel outdoorcontcerten. Ik concludeer hieruit dat de Goffertpark wel een grote kanshebber zou zijn!
pi_66672261
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:42 schreef Clayton1 het volgende:

inderdaad, je voelde de bas trillen in de grond.
op het eind van with or without you trapte Adam op een effectapparaat, je voelde de bas in de grond. YES
Volgens mij was het love is blindness waar de bassen door merg en been gingen en dat was iig niet minder in de Kuip.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66672570
Iemand al de film van Anton Corbijn gezien ??
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 23:03:11 #81
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66672976
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij was het love is blindness waar de bassen door merg en been gingen en dat was iig niet minder in de Kuip.
Kuip of Goffert, allebei beter dan die belediging voor concertbezoekers te a'dam.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66673561
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef PearlySpencer het volgende:
Iemand al de film van Anton Corbijn gezien ??
Ja. Aardige afwisseling tov alleen luisteren, niet bijzonder.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66673575
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:03 schreef Gert het volgende:

Kuip of Goffert, allebei beter dan die belediging voor concertbezoekers te a'dam.
Maar daar is iedereen het wel over eens denk ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 23:19:05 #84
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66673645
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar daar is iedereen het wel over eens denk ik.
Hopelijk de mensen die dit mogen beslissen óók.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66674089
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:19 schreef Gert het volgende:

Hopelijk de mensen die dit mogen beslissen óók.
Dan gaat het ook om geld... dus is geen gelopen race schat ik in. Het enige wat werkt is dat iedereen nog verdomd om naar die arena te gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:39:21 #86
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_66679178
Fez - Being Born Terug naar de sound van The Unforgettable Fire, sfeervol!

Wat mij betreft is NLOTH het beste album (als geheel) sinds Achtung Baby.

't Zal mij benieuwen waar ze gaan optreden, en of ik aan kaarten kan komen aangezien ik niet meer gezellig voor de platenboer kan overnachten maar aan zo'n online-'loterij' mee moet gaan doen...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_66680365
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef PearlySpencer het volgende:
Iemand al de film van Anton Corbijn gezien ??
Regelmatig. Ik luister het album vaak, maar soms gooi ik de DVD erin en met de beelden erbij ben ik dan ook even helemaal weg. De beelden passen goed bij de muziek.
pi_66681134
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan gaat het ook om geld... dus is geen gelopen race schat ik in. Het enige wat werkt is dat iedereen nog verdomd om naar die arena te gaan.
En dat is nu juist wat niet zal gebeuren. Die Arena zit toch wel 2 of 3 keer vol....
Just because you're paranoid,
Don't mean they're not after you
pi_66703758
Hmmz, ik zie een band als U2 echt niet rond de tafel zitten om het over de locaties te hebben, daar is vast personeel voor. En U2 verkoopt altijd als een trein en daarbij neemt een organisatie als Mojo de consument niet erg serieus. It's all about the money.
pi_66705360
Toen ze de laatste keer in die galmbak stonden nog een brief gestuurd naar Mojo om te klagen over het geluid, kreeg ik antwoord terug dat het niet aan de arena lag, en dat ze bijna geen klachten gehad hadden!
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 21:16:06 #93
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66706632
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:47 schreef Luni het volgende:
Toen ze de laatste keer in die galmbak stonden nog een brief gestuurd naar Mojo om te klagen over het geluid, kreeg ik antwoord terug dat het niet aan de arena lag, en dat ze bijna geen klachten gehad hadden!
Ik kan me nog herinneren dat het klachten régende, en dat er ook akties waren om brieven naar mojo te sturen.
Kennissen van me kwamen na afloop van het concert echt diép teleurgesteld uit de arena. Ze hadden zo'n ontzettent KUT geluid gehad. Gelukkig zat ik aan de zijkant, net voor het podium, met prima geluid en goed zicht op de band (behalve op de achterwand, die je daar weer nauwelijks zag).

Die leugenachtige brief aan jou geeft al wel aan hoe mojo er tegenover staat. Al is het eigenlijk nog best bijzonder dat ze je überhaupt nog een brief terug stuurden.

Nog 5 dagen. Ben erg benieuwd!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66707364
En na de Rolling Stones precies hetzelfde verhaal...
pi_66708078
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef Waxxer het volgende:
Hmmz, ik zie een band als U2 echt niet rond de tafel zitten om het over de locaties te hebben, daar is vast personeel voor. En U2 verkoopt altijd als een trein en daarbij neemt een organisatie als Mojo de consument niet erg serieus. It's all about the money.
Reken maar dat ze om de tafel gaan zitten. Dat maakt de bandleden echt wel uit. Ze hebben de afgelopen keren ook bewuste keuzes gemaakt om in Nijmegen, Rotterdam of Amsterdam te spelen.
En als Bono heeft geklaagd over de ArenA denk ik wel dat die op een zwarte lijst staat bij het management. Dan heef Mojo niks te zeggen over waar ze spelen. En als ze 4 keer de Kuip kunnen vullen, dan zal het voor Mojo ook lucratiever zijn dan 3 keer de Arena omdat daar mensen echt wegblijven.
pi_66708170
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:47 schreef Luni het volgende:
Toen ze de laatste keer in die galmbak stonden nog een brief gestuurd naar Mojo om te klagen over het geluid, kreeg ik antwoord terug dat het niet aan de arena lag, en dat ze bijna geen klachten gehad hadden!
Same here.
Alleen opvallend dat ze een tijdje later ineens toch allerlei aanpassingen gingen doen. Kwam een groot persbericht dat er allerlei hightech spullen kwamen om de geluidskwaliteit te verbeteren. Toch vreemd om dat te doen als er geen klachten waren.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:57:57 #97
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_66708290
Vorige keer in het voorste vak aan de binnenkant van het rechter uiteinde van de catwalk gestaan. Geen last gehad van het geluid

Robbie Williams en Phil Collins zat ik recht tegenover het podium en dat viel ook wel mee op wat vertraging na. Madonna aan de zijkant gezeten en dat was echt een drama...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:59:05 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66708341
http://www.nme.com/news/u2/43213

Nieuwe album en single eind dit jaar
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_66708400
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef eriksd het volgende:
http://www.nme.com/news/u2/43213

Nieuwe album en single eind dit jaar
Nieuwe trend?
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:07:44 #100
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_66708728
Hopen dat er weer diepe filosofische teksten in staan , en dat het geen "restanten" zijn van de opnamesessies van de afgelopen paar jaar. Op NLOTH mis ik wel een beetje de diepte qua lyrics eigenlijk, maar dat zal wel persoonlijk zijn.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_66708902
nice stuff....
quote:
Why U2 really are better than The Rolling Stones AND The Beatles

Daily Mail, March 04, 2009

Paul Connolly


You may have noticed that U2 are about to release a new album. They seem to have taken over the BBC to announce the fact (they’ve even been on Radio Five Live, a station more used to 'Boro than Bono).

They’re unquestionably the biggest band in the world and yet they first tasted success in the Eighties, a decade derided these days for being responsible for ra-ra skirts and Johnny Hates Jazz. Indeed the continued success of U2 underlines a highly significant yet overlooked aspect of that most maligned of decades: that the Eighties were much better for music than the vastly overrated Sixties.

You might already be spluttering about The Beatles this and The Rolling Stones that and wondering what Boy George ever did for music. But I can prove empirically that bands from the Sixties were creative for a shorter period of time than their Eighties counterparts.

For instance, let's take a look at the Rolling Stones' recorded output. They released their first album, The Rolling Stones, in 1964. When did they make their last half decent album? 1978's Some Girls?

At a push, 1980's Emotional Rescue. That gives them a creativity span (CS) rating of 16 years at the most.


How about The Beatles? Even including the mostly dreadful solo outpourings of Lennon, McCartney, Harrison and Starr, that leaves their last acceptable effort as Wings' 1978 album, London Town, which came a decade and a half after The Beatles' 1963 debut, Please Please Me, a CS rating of 15.

OK, so we've dealt with the creative lightweights of the Sixties; let's move on to the Eighties and U2.

Their first album was 1980's Boy. Their last album, How To Dismantle An Atomic Bomb, sold in excess of 10 million, and saw them on tour playing to more people than ever before.

U2 are still critically adored and commercially vast. The release of No Line On The Horizon gives them a CS rating of 29, not far short of double of that of The Beatles.

Now take Depeche Mode (CS rating 28), whose imminent new album Sounds Of The Universe is being acclaimed as a career high.

There are others too who easily creatively outpunch the Sixties icons, including The Cure (CS rating 25), New Order (CS rating 21) and Red Hot Chili Peppers (CS rating 18).

So why have Eighties bands so clearly outlasted their more lauded Sixties counterparts?

Simple. They were all born out of the embers of punk and new wave and they've retained that restless, adventurous, questing spirit.

Punk may have become a debased cultural currency now (and it was responsible for some terrible bands at the time) but its enduring ideals have been responsible for some of the finest music of the last 30 years.

Bands from the most ridiculed of decades are still pushing on, unafraid of change and trying something new, making some of the best music of their creative lives. The Rolling who?

(c) Daily Mail, 2009.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:33:56 #102
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66709859
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:12 schreef DrowningMan het volgende:
nice stuff....
[..]


Wat een complete fucking onzin. Wat is een CS rating, en waarom doe dat ertoe? Kom op zeg. U2 is een topband. Maar om te zeggen dat U2 beter is dan The Beatles EN The Rolling Stones... en dan ook nog zeggen dat de jaren 60 'overrated' zijn. Deze pipo weet duidelijk niks af van de jaren 60. The Beatles hebben NOOIT een slecht album uitgebracht. Sterker nog, The Beatles hebben alleen maar topalbums uitgebracht. U2 in tegendeel...

Het is sowieso erg flauw en dom U2 met The Beatles te vergelijken. U2 is een topband. Klaar. Die domme vergelijkingen hoeven niet.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:42:40 #104
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_66710240
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:33 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Wat een complete fucking onzin. Wat is een CS rating, en waarom doe dat ertoe? Kom op zeg. U2 is een topband. Maar om te zeggen dat U2 beter is dan The Beatles EN The Rolling Stones... en dan ook nog zeggen dat de jaren 60 'overrated' zijn. Deze pipo weet duidelijk niks af van de jaren 60. The Beatles hebben NOOIT een slecht album uitgebracht. Sterker nog, The Beatles hebben alleen maar topalbums uitgebracht. U2 in tegendeel...

Het is sowieso erg flauw en dom U2 met The Beatles te vergelijken. U2 is een topband. Klaar. Die domme vergelijkingen hoeven niet.
Idd, is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Op dat niveau is er geen "beste." Dat soort dingen kan je niet met cijfertjes meten. Overigens vind ik The Beatles (en Queen ) wel overrated, net zoals mijn ouders, maar ja dat kunnen anderen ook zeggen over U2.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_66710468
het is inderdaad een vaag verhaal. Maar qua creativiteit en vernieuwing staat U2 toch boven de Rolling Stones en de Beatles denk ik. 30 jaar, en nog steeds vernieuwen, dat vind ik gewoon knap.
oke, als je het gaat hebben over de invloed die bijvoorbeeld de Beatles op de popmuziek gehad hebben, dat is een ander verhaal...
pi_66710486
Als echt Beatles fan zeg ik u: U2 is super.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:52:51 #107
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_66710710
Beatles hebben inderdaad veel invloed gehad op veel wat er na hun kwam.
U2 heeft bij ieder album schijt gehad aan alles en iedereen en gingen gewoon hun eigen weg, door zichzelf nieuwe sounds aan te meten. Dat vind ik persoonlijk geweldig.

The Rolling Stones is leuk en aardig, maar altijd hetzelfde riedeltje. Ondanks dat ik hier de Four Licks DVD heb vind ik die band persoonlijk overrated. Is daar überhaupt nog wat fatsoenlijks vanaf gekomen sinds Anybody Seen My Baby? Vind ik misschien nog wel de beste RS plaat vindt eerlijk gezegd...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 23:08:06 #108
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66711361
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:52 schreef LeonH het volgende:
Beatles hebben inderdaad veel invloed gehad op veel wat er na hun kwam.
U2 heeft bij ieder album schijt gehad aan alles en iedereen en gingen gewoon hun eigen weg, door zichzelf nieuwe sounds aan te meten. Dat vind ik persoonlijk geweldig.

The Rolling Stones is leuk en aardig, maar altijd hetzelfde riedeltje. Ondanks dat ik hier de Four Licks DVD heb vind ik die band persoonlijk overrated. Is daar überhaupt nog wat fatsoenlijks vanaf gekomen sinds Anybody Seen My Baby? Vind ik misschien nog wel de beste RS plaat vindt eerlijk gezegd...
De Stones hebben in de paar jaar voor en na 1970 wel een paar gewéldige platen gemaakt hoor, zowel in artistiek als vernieuwend opzicht.

U2 vind ik niet zo vernieuwend meer. Wat is er dan zo vernieuwend aan Horizon..
Vind het wél een ontzéttend goede plaat hoor, daar niet van.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66711546
Volgens mij heeft elke band zijn eigen identiteit.
Elk nieuw album van U2 vind ik even wennen en natuurlijk is de ene beter als de andere qua
persoonlijke mening. Een album maken waar elk individu van de wereld zegt wow
dit is het beste wat ze gemaakt hebben zal nooit lukken.
Maar in elk album/nummer wat U2 maakt hoor je toch meteen de eigenschappen van U2.
#35.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:12:35 #110
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_66711550
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:08 schreef Gert het volgende:

[..]

De Stones hebben in de paar jaar voor en na 1970 wel een paar gewéldige platen gemaakt hoor, zowel in artistiek als vernieuwend opzicht.

U2 vind ik niet zo vernieuwend meer. Wat is er dan zo vernieuwend aan Horizon..
Vind het wél een ontzéttend goede plaat hoor, daar niet van.
Ja, goed. Leuk die hits van de Stones maar over het algemeen is het niet zo mijn ding en heb me er nooit al te veel in verdiept dus misschien dat daar mijn mening vandaan komt.

NLOTH heb ik nog niet helemaal kunnen beluisteren. (en dat als fan zijnde ) Paar dagen terug de eerste 3 nummers kunnen luisteren, en toen kreeg ik wel een beetje een Unforgettable Fire gevoel
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_66711573
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:08 schreef Gert het volgende:

[..]

De Stones hebben in de paar jaar voor en na 1970 wel een paar gewéldige platen gemaakt hoor, zowel in artistiek als vernieuwend opzicht.

U2 vind ik niet zo vernieuwend meer. Wat is er dan zo vernieuwend aan Horizon..
Vind het wél een ontzéttend goede plaat hoor, daar niet van.
Het nieuwe album opzich misschien niet. Fez vind ik wel vernieuwend trouwens. Maar wat denkje van Pop en Zooropa; zeker vernieuwend
verder heeft U2 een heel brede sound; van All that you can't leave tot War, van Unforgettable Fire tot Achtung Baby. Dit moet je U2 wel nageven
pi_66711617
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:12 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ja, goed. Leuk die hits van de Stones maar over het algemeen is het niet zo mijn ding en heb me er nooit al te veel in verdiept dus misschien dat daar mijn mening vandaan komt.

NLOTH heb ik nog niet helemaal kunnen beluisteren. (en dat als fan zijnde ) Paar dagen terug de eerste 3 nummers kunnen luisteren, en toen kreeg ik wel een beetje een Unforgettable Fire gevoel
Als je nu NLOTH nog niet helemaal geluisterd hebt ben je in mijn ogen geen echte fan.
#35.
pi_66711988
helaas jongens, geen goffert
kans arena groter...

Exclusive: Paul McGuinness on U2's World Tour
quote:
Paul McGuinness has been talking to Hot Press about the imminent announcement of U2's world tour, which is likely to include three Croke Park stop-offs in July.

Hot Press, March 04, 2009


"This is going to be a very big tour, the biggest shows we've ever done," he reveals. "We're going to play stadiums only. Football stadiums. That excludes, for instance, baseball stadiums because the production that we've designed is 360 degrees. It's a stage with the audience on all sides."
pi_66712362
En jij denkt dat Paul Mcguinness eerder info loslaat als 9 maart.
#35.
pi_66712445
tja, ik weet niets over de betrouwbaarheid van 'Hot Press' waar dit bericht uit schijnt te komen.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 23:36:42 #116
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66712576
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:13 schreef DrowningMan het volgende:

[..]

Het nieuwe album opzich misschien niet. Fez vind ik wel vernieuwend trouwens. Maar wat denkje van Pop en Zooropa; zeker vernieuwend
Mee eens, ik schreef ook "niet vernieuwend meer".
En trouwens: ik vind niet dat een plaat alleen maar goed is als-ie vernieuwend is hoor.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:38:25 #117
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_66712638
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:14 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Als je nu NLOTH nog niet helemaal geluisterd hebt ben je in mijn ogen geen echte fan.
Over het niet kunnen luisteren heen gelezen misschien? Met nadruk op kunnen? Deze opmerking slaat nergens op.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_66712766
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:38 schreef LeonH het volgende:

[..]

Over het niet kunnen luisteren heen gelezen misschien? Met nadruk op kunnen? Deze opmerking slaat nergens op.
Terwijl je hier op op het forum zit kun je de cd op ook opzetten.Dus tijd genoeg om te kunnen luisteren.
maar het was meer als grap bedoelt hoor.en hij is gelukt.Magnificent
#35.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:50:26 #119
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_66713057
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:42 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Terwijl je hier op op het forum zit kun je de cd op ook opzetten.Dus tijd genoeg om te kunnen luisteren.
maar het was meer als grap bedoelt hoor.en hij is gelukt.Magnificent
Kud. Ik trap er ook nog in
Zat op de laptop en op tv was voetbal. als het goed is kan ik morgen onderweg eindelijk rustig gaan luisteren. Zonder omgevingsgeluiden
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 5 maart 2009 @ 07:03:21 #120
18026 Thelonious
le samouraï
pi_66716778
Keeping an eye on the world going by my window.
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:34:47 #122
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_66720491
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:13 schreef DrowningMan het volgende:

Fez vind ik wel vernieuwend trouwens.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Naar mijn mening heeft het begin iets weg van de sound van Massive Attack, en het uitstekende nummer dat volgt hangt onmiskenbaar sterk op de sound van The Unforgettable Fire. Maar dat neemt niet weg dat ik het een zeer sterk nummer vindt, dat oude en nieuwe sounds van U2 perfect combineert. Het is tot nu toe, naast het titelnummer, mijn favoriete track op dit album!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_66737711
Nóg een album dit jaar?! Lijkt me toch sterk? Je zou toch verwachten dat ze een album zouden maken, zo van this is it, en dat het dan weer even duurt - immers, het risico bestaat dat "de consument" een beetje U2-moe wordt op die manier... Maar this is it schijnt weer door een ander geclaimd te zijn, dus wie weet..!
pi_66742513
Vandaag op de radio.
20 en 21 juni Goffertpark
#35.
pi_66742593
Heb het nieuwe album eigenlijk nog niet, maar dat komt omdat ik de single eigenlijk niet zo geweldig vond.

Maar die komt vast wel was ook op LP uit toch?
pi_66742842
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:02 schreef Clayton1 het volgende:
Vandaag op de radio.
20 en 21 juni Goffertpark
Bron?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_66743014
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:12 schreef CoExist het volgende:

[..]

Bron?
Weet ik veel, het was op radio 3 , iemand van het goffert zou gelekt hebben
#35.
pi_66746788
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:02 schreef Clayton1 het volgende:
Vandaag op de radio.
20 en 21 juni Goffertpark
Hmmm... Hebben ze daar inmiddels al een oplossing voor het parkeerprobleem? Ik weet dat illegaal in de berm kan, maar dat vind ik minder relaxed met mijn auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66751039
Daar zou ik wel erg blij mee zijn als ze al in juni komen!
pi_66751197
Hmmm.... Alleen stadions volgens de band manager
quote:
Paul McGuinness has been talking to Hot Press about the imminent announcement of U2's world tour, which is likely to include three Croke Park stop-offs in July.

"This is going to be a very big tour, the biggest shows we've ever done," he reveals. "We're going to play stadiums only. Football stadiums. That excludes, for instance, baseball stadiums because the production that we've designed is 360 degrees. It's a stage with the audience on all sides."

Will the stage be in the centre of the arena?

"Not quite in the centre, it will be towards one end of the field in a typical football stadium, so the places we're playing will be tiered football stadiums; no flat fields, no festivals, no baseball stadiums. Only big, tiered stadiums."

As with previous U2 productions, there's a heavy emphasis on new technology.

"Well, yeah. I mean the engineering to do this, obviously it has to be a freestanding structure that has to support sound, lighting and video. And that's never been done before. Some people have performed in the middle of a field or maybe in a stadium on a one-off basis, but this is a touring production designed by Mark Fischer and Willie Williams, as usual. We've been talking about it for years, and this is the time we're going to do it. It will be necessary to tell people a bit about the production before the tickets go on sale because otherwise they're going to say, 'hold on, that seat is behind the stage'. Now, it's not behind the stage. There is no behind. So we'll be playing to very large capacities and that gives us an opportunity, or we think it's an opportunity, to scale the house in quite a radical way. So I think, when the tour is announced, which will probably be on March 9th, certainly we are going to start in Europe, and basically do six weeks in Europe, take a logistical break and then six weeks in North America. The large capacities give us an opportunity to scale the house and have some seats at very low prices, and there will be higher prices as well. But the breadth of the scaling will be wider than anyone has ever done in our business. That's kinda news."

Asked about all the Croke Park speculation, McGuinness says: "It's always best to know when you are going to announce it, because there are so many things affected by this, like hotels and airlines, and there's speculation on those commodities which have nothing to do with us. So we try to be disciplined about it, otherwise there can be unforeseen circumstances. Also, sometimes with sports facilities that we are looking to use around the world, we have to wait for sports leagues to resolve. Sometimes if a team loses, such-and-such a stadium becomes available. And all those things are a part of the planning so it's better to build up to it."

It's Hot Press' understanding that U2 will initially announce two Croke Park shows on July 24 and 25, with the option of a third on July 27 if, as expected, those sell-out.

Fans hoping for something a little more intimate will be heartened by McGuiness' observation that: "The new O² in Dublin is not what I would call an arena, it's an amphitheatre in layout, but it has the same capacity as an arena, and it's an amazing facility. And this tour is exclusively outdoors, there will be no indoor shows, but I look forward to a tour when we will be indoors again."
Dus geen Goffertpark!
En maar 6 weken door Europa! Dat is kort
pi_66752314
Na How To Dismantle An Atomic Bomb had ik ze een beetje afgeschreven, maar met nummers als Moments Of Surrender en Cedars Of Lebanon, neem ik toch graag petje af hoor. Wow!
pi_66755059
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:
Hmmm.... Alleen stadions volgens de band manager
[..]


En maar 6 weken door Europa! Dat is kort
Boeiend, als ze maar in Nederland komen en natuurlijk niet in die galmbak.
pi_66756359
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:58 schreef Luni het volgende:

[..]

Boeiend, als ze maar in Nederland komen en natuurlijk niet in die galmbak.
De kans dat ze nu in die galmbak staan is nu 1 op 2 in plaats van 1 op 3
pi_66758194
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De kans dat ze nu in die galmbak staan is nu 1 op 2 in plaats van 1 op 3
Das wel zo
pi_66759627


Ik dacht dat ze deze week bij Letterman allemaal nummers van hun nieuwe album gingen spelen
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 11:56:59 #136
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66760741
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:27 schreef Young_David het volgende:


Ik dacht dat ze deze week bij Letterman allemaal nummers van hun nieuwe album gingen spelen
Ja kut zeg, dit soort verrassingen. Dadelijk spelen ze vanavond nog Boy/Girl of Rejoice of zo.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66760802
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja kut zeg, dit soort verrassingen. Dadelijk spelen ze vanavond nog Boy/Girl of Rejoice of zo.
Uhm ... dat zijn nummers die ze anders ook niet live spelen, dus daar zou ik minder moeite mee hebben
pi_66770645
http://www.billboard.com/(...)bal-1003948418.story
quote:
Exclusive: U2 To 'Kiss The Future' On Global Stadium Tour
U2 reveal "Kiss The Future" tour details.

March 06, 2009 09:00 AM ET

Ray Waddell, Nashville
Kiss The Future, U2's world tour in support of the band's new album "No Line on the Horizon," will play stadiums around the world, beginning June 30 in Barcelona, Billboard can exclusively reveal. Details of the tour will be announced March 9.

It’s a groundbreaking tour with production that includes a 360-degree audience configuration, ambitious staging, and a cylindrical video screen. “We’re very excited about the idea to go on the road with this album,” the Edge says. “It’s an album that I think is going to translate so well to the live context. The songs we’ve tried in rehearsal are sounding fantastic, so that’s got everyone really fired up.”

U2 will be playing in a setting unique among all previous tours, by any artist. The tour will be global and lengthy. U2 will stay in Europe through Aug. 22, then hit American shores on Sept. 12 with a show at Soldier Field in Chicago; they’ll play in North America until Oct. 28 and plan on working the globe until the fall of 2010. In addition to its production firsts, the tour is destined to become one of the highest-grossing tours ever; at $389 million, the band’s 2005-2007 Vertigo tour is second only to the Rolling Stones’ A Bigger Bang trek.

After playing arenas in North America and stadiums elsewhere on their last few tours, U2 will play stadiums everywhere this time out. “This is going to be completely different, and that’s what makes it exciting, finding something new to bring to the touring culture,” says the Edge. “It’s hard to come up with something that’s fundamentally different, but we have, I think, on this tour. Where we’re taking our production will never have been seen before by anybody, and that’s an amazing thing to be able to say. For a band like U2 that really thrive on breaking new ground it’s a real thrill.”

As they have for well over a decade, LiveNation global music chairman Arthur Fogel and his team will produce and promote U2 worldwide. Committing to a global stadium tour is “obviously a major undertaking on a bunch of different levels,” says Fogel. “On the last tour it basically broke down indoors in America and stadiums outside of America. Both shows were pretty different and they were both incredible, but I think the general feeling, and certainly mine, was the experience of U2 in a stadium is special and unique, and it would be great for North America to experience that the way the rest of the world did the last time around.”

Playing in a 360 configuration will increase the capacity by about 15%-20%, depending on the stadium. The configuration opens up myriad opportunities for scaling ticket prices, an important consideration for Fogel and the band. The top ticket price will be slightly higher than last time and the bottom price will be lower, with the floor seats — the closest to the stage — the lowest priced. In fact, playing larger capacity venues allows for more conservative pricing overall. Field level is going to be $55, and there will be 10,000 tickets a show, every show, at $30, Fogel says. The price points are $250, $90-$95, depending on the market; $55, and $30.

On-sales will begin in Europe in mid-March, and North American on-sales will start in late March/early April. U2 will also resurrect it's random upgrade program first seen on Elevation in 2001, where random fans purchasing GA tickets will be moved closest to the stage.

The basic layout of the tour is Euro July/Aug., America Sept.-Oct, a total of 40-45 shows this year; more stadiums in America in June/July next year, then Aug/Sept in Europe, then tentatively South America in the fall of 2010 for potentially as many as 90-100 shows over the next two years.

This will be the first tour under U2’s 12-year multi-rights deal with Live Nation, though the band’s relationship with Fogel dates back to a show at the El Mocambo in Toronto in 1979. “Arthur and I are great friends and I’ve been very interested in the Live Nation project for years now, and we’ve been very supportive of it,” says U2 manager Paul McGuinness. “We obviously intend to go on performing for a long time to come and that’s what the deal reflects. U2 always had parallel careers as recording artists and a touring act and it was always fundamental to our way of thinking that the two should be complimentary.”
pi_66771401
Nou Live Nation organiseerd de tour, dus ga er maar vanuit dat ze in die galmbak spelen.

Volgend jaar aan het einde van de zomer komen ze weer naar Europa, het zal me niet verbazen als ze dan het einde van dit jaar weer met een nieuw album komen
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 16:56:49 #141
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66771715
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:46 schreef Luni het volgende:
Nou Live Nation organiseerd de tour, dus ga er maar vanuit dat ze in die galmbak spelen.

Misschien dat het geluid in dat protserige koekblik dit keer meevalt, omdat ze zo te lezen midden in het stadion gaan spelen....
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66772839
Ga uit van de Arena, kan het enkel meevallen
Ik las dit nog op facebook:

U2 Dates for the U2360° Tour will be announced exclusively on www.U2.com at 8am Dublin time, this Monday, March 9th
pi_66774257
Hersft 2010 nogmaals in Europa. Prima!
pi_66774306
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:46 schreef Luni het volgende:
Nou Live Nation organiseerd de tour, dus ga er maar vanuit dat ze in die galmbak spelen.

Volgend jaar aan het einde van de zomer komen ze weer naar Europa, het zal me niet verbazen als ze dan het einde van dit jaar weer met een nieuw album komen
Dat hebben ze al bekend gemaakt
Ze weten zelfs de titel en 1e single al.
http://www.nme.com/news/u2/43213
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 21:50:12 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66782357
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:37 schreef DrowningMan het volgende:
heeft iemand ergens een downloadlink van dat nummer Winter op de linear film?
Heb 'm met bittorrent gedownload, via mininova.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_66787641
Erg leuk stukje ...



(ja, ik volg de letterman joetjoepjes deze week een beetje)
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:18:03 #147
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_66793384
http://www.nu.nl/muziek/1(...)nt-in-barcelona.html
quote:
'Wereldtournee U2 begint in Barcelona'

LOS ANGELES - De wereldtournee van de Ierse rockband U2 begint op 30 juni in de Spaanse stad Barcelona.

De tour zal vooralsnog zo'n negentig tot honderd optredens omvatten tot in het najaar van 2010, meldde het muziekvakblad Billboard vrijdag. Maandag wordt het programma van de stadiontour van U2, in het kader van hun nieuwe album No Line On the Horizon, officieel bekendgemaakt.

De meeste optredens zullen in Noord-Amerika en Europa plaatsvinden, met wellicht een uitstap naar Zuid-Amerika. De agent van de rockband reageerde niet op een verzoek tot commentaar over de onthulling van Billboard.

Album
U2 is druk doende met de promotie van het album, onder meer met een optreden op het dak van het BBC-hoofdkantoor in Londen vorige week. De eerste cd van U2 sinds 2004 kwam vrijdag op de eerste plek binnen in de Nederlandse Album Top 100.
Nog steeds geruchten uiteraard
pi_66793433
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/1(...)nt-in-barcelona.html
[..]

Nog steeds geruchten uiteraard
Bono heeft wel een keer gezegd dat ze eind juni in Spanje zouden starten.
pi_66793676
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/1(...)nt-in-barcelona.html
[..]

Nog steeds geruchten uiteraard
maandagochtend 9u nl tijd weten we er het fijne van... www.U2.com
U2360o zou het heten.
pi_66796415
Leuk zo'n rond podium.....

....maar ben wel benieuwd waar de eerste 2.000 man dan komen te staan. Gewoon een smalle cirkel er omheen? Dat vak was zooo relaxt de vorige keer.
pi_66796468
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:30 schreef Morrigun99 het volgende:
Leuk zo'n rond podium.....

....maar ben wel benieuwd waar de eerste 2.000 man dan komen te staan. Gewoon een smalle cirkel er omheen? Dat vak was zooo relaxt de vorige keer.
Hoezo? Zou er weer zo'n eerste vak komen?
pi_66799635
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoezo? Zou er weer zo'n eerste vak komen?
Nou ja, daar ga ik wel van uit. Ik ben nog nooit bij een grootschalig concert geweest (Kuip, Gelredome, Arena) waarbij dat niet het geval was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')