maar je had dat geld nodig voor je nieuwe woning die ook flink gestegen wasquote:Op zondag 1 maart 2009 19:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan had ik niet zoveel winst gemaakt op mijn vorige woningen.
Nee. Dat geld heb ik niet voor 100% in de nieuwe woning gestoken.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar je had dat geld nodig voor je nieuwe woning die ook flink gestegen was
In een stacaravan. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu verkopen levert dan nog heel veel winst op voor heel veel mensen. Zeker als je langer dan 5 jaar geleden gekocht hebt. Maar ja, waar moet je dan wonen he...
Waarom zou een bedrijf geen afbetaalde woningen moeten bezitten en een burger wel?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben voor nationaliseren van alle woningbouwclubs, die ondertussen 25 miljard euro in kas hebben, zeker niet bijdragen aan voldoende betaalbare woningen, en ondertussen miljoenen afbetaalde (!) woningen bezitten... Ronduit belachelijk dat zulke clubjes zoveel geld vangen!
Of een wet dat huurders na 30 jaar automatisch eigenaar worden van de woning, die woningbouwclub is dan al lang en breed binnen...
Ik ben bang dat de overgang van ons huis naar een stacaravan iets te groot is.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In een stacaravan. Bijvoorbeeld.
Ik zou m'n winst pakken als ik jou was. Laat een ander maar lekker de rit naar beneden maken.
Dat is inderdaad wel een uitzonderlijke waardestijging, van 3 naar 5. Buiten de Randstad is dat een stuk minder geweest. Maar vaak worden zulke uitzonderlijke stijgingen opgevolgd door uitzonderlijke dalingen.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overgang van ons huis naar een stacaravan iets te groot is.
En mocht het 30% dalen dan hebben we nog steeds overwaarde.
In 2004 gekocht voor 3 (nieuwbouw) en nu op funda voor 5 nogwat te koop (de buren dan he...).
Laat het zakken naar 4, dan lach ik nog.
Waar ik niet om lach is de WOZ. Maar die zal op termijn ook meedalen.
Kun je nagaan hoeveel waardestijging er geweest is...
je bedoeld zoals het was toen ze opgericht werdenquote:Op zondag 1 maart 2009 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou een bedrijf geen afbetaalde woningen moeten bezitten en een burger wel?
Maar goed, als je niet wilt dat winstbeluste aandeelhouders de huurders uitknijpen, dan kan je hun macht ook op een andere manier beperken. Geef elke huurder een aandeel van de corporatie en verander het statuut zo dat ieder persoon één stem heeft, ook de grootaandeelhouders.
Dat heet overigens het "rochdale" principe, waar één van de grote woningcorporaties naar vernoemd is.
Mijn ervaring met nieuwbouw is dat als de wijk wat meer af is, de woningen veel stijgen. Dan zijn er scholen en winkels die er eerst niet waren. En dan heb je tenminste een park voor je deur ipv een hoop bouwpuin enzo.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een uitzonderlijke waardestijging, van 3 naar 5. Buiten de Randstad is dat een stuk minder geweest. Maar vaak worden zulke uitzonderlijke stijgingen opgevolgd door uitzonderlijke dalingen.
Klopt. Maar er zijn nu nieuwbouwprojecten die niet meer af worden gebouwd. Dan ben je dus de lul, want dan kun je dat parkje wel vergeten. Dan wil ineens niemand er meer wonen.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn ervaring met nieuwbouw is dat als de wijk wat meer af is, de woningen veel stijgen. Dan zijn er scholen en winkels die er eerst niet waren. En dan heb je tenminste een park voor je deur ipv een hoop bouwpuin enzo.
Dus als je vroeg instapt in zo'n project, maak je meestal wel een goede winst. Is mijn ervaring.
Dat zal nu dan even niet het geval meer zijn...
Ja, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren idd.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Klopt. Maar er zijn nu nieuwbouwprojecten die niet meer af worden gebouwd. Dan ben je dus de lul, want dan kun je dat parkje wel vergeten. Dan wil ineens niemand er meer wonen.
Inderdaad. Of nog erger: dat je gevraagd wordt om je eigen weg en parkje te bekostigen. Om het over een winkel nog maar niet eens te hebben.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren idd.
Lijkt me knap lullig als je dat overkomt. Zit je in de bouwpuin voor de komende 10 jaar.
Zo was het vroeger 1960 -1970 , je moest eerst lid worden van de woningbouwvereniging en een instapbedrag betalen van 1000 gulden.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Geef elke huurder een aandeel van de corporatie en verander het statuut zo dat ieder persoon één stem heeft, ook de grootaandeelhouders.
Waarom is dat dan afgeschaft?quote:Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Zo was het vroeger 1960 -1970 , je moest eerst lid worden van de woningbouwvereniging en een instapbedrag betalen van 1000 gulden.
Men voorzag dat wel, maar er is niemand die daadwerkelijk zegt wat het échte probleem is. Men schuift dit keurig netjes door naar de volgende generaties. We kunnen immers niet gaan snijden in het inkomen van een groot deel van het electoraat.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:53 schreef capricia het volgende:
Ik blijf toch het gevoel houden dat de problemen met het betaalbaar houden van de AOW al veel langer aan de hand was. En dat de crisis aangegrepen wordt om dit soort zaken eventjes te regelen.
Ook denk ik dat de oplossing niet zit in de leeftijd opschroeven naar 67.
Het probleem is de luchtbel. Maar die is opgeblazen door de Babyboomers. Door uit te geven en de werkelijke kosten de toekomst in te schuiven. De huidige jeugd "moest" er noodgedwongen aan meedoen, door een jaren '70 premie-A woning voor 2,5 ton Euro te kopen, wat natuurlijk een belachelijke prijs is voor een afgeschreven woning die ooit 40K kostte.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:00 schreef hondjes het volgende:
Het probleem zit hem in de luchtbel, en iedereen deed mee.
en die loopt nu langzaam leeg, en degene die teveel geleend heeft, zit met de gebakken peren.
Raakt er een werkloos, kan men het huis verkopen.
nogmaals, eerst sparen , dan kopen.
Lijkt me wat moeilijk voor de meeste mensen om eerst een woning bij elkaar te sparen alvorens die te kopen.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:00 schreef hondjes het volgende:
Het probleem zit hem in de luchtbel, en iedereen deed mee.
en die loopt nu langzaam leeg, en degene die teveel geleend heeft, zit met de gebakken peren.
Raakt er een werkloos, kan men het huis verkopen.
nogmaals, eerst sparen , dan kopen.
Deze crisis is iets dat bovenop de al veel langer bekende problemen komt. Hierdoor worden de financiële problemen in de toekomst vele malen groter dan men al vermoedde.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is de luchtbel. Maar die is opgeblazen door de Babyboomers. Door uit te geven en de werkelijke kosten de toekomst in te schuiven. De huidige jeugd "moest" er noodgedwongen aan meedoen, door een jaren '70 premie-A woning voor 2,5 ton Euro te kopen, wat natuurlijk een belachelijke prijs is voor een afgeschreven woning die ooit 40K kostte.
Dat bedoel ik niet, koop een huis wat je kunt betalen, en ga niet meer lenen voor andere zaken, zoals meubels, vakanties, etc,quote:Op zondag 1 maart 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me wat moeilijk voor de meeste mensen om eerst een woning bij elkaar te sparen alvorens die te kopen.
Als ik 10 jaar geleden was blijven zitten in dat woningbouwflatje was ik nu meer geld kwijt voor minder ruimte ...quote:Op zondag 1 maart 2009 18:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maak daar maar gewoon 10 jaar geleden van, de hele bubbel loopt leeg.
Nee, die waren slim door zich niet gek te laten maken en lekker in hun bijnagratis woningbouwflatje te blijven zitten.
Ik ook hoor. Je kunt wel je hele leven blijven wachten...ondertussen woon ik lekker in het huis wat ik zelf wil en niet in een woningbouwflatje.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Als ik 10 jaar geleden was blijven zitten in dat woningbouwflatje was ik nu meer geld kwijt voor minder ruimte ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |