abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66587208
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Toen kon 1 salaris het huis in 30 jaar afbetalen. Nu kunnen 2 salarissen aflossingsvrij alleen rente betalen. En de postzegels zijn aanzienlijk kleiner geworden.
Ja maar deze 2 salarissen - v.s. 1 salaris hypotheek heeft te maken met de emancipatie, die de prijzen hebben opgestuwd. Als je daarvoor een schuldige aan wilt wijzen wijs dan naar emancipatie, en niet naar de babyboomers. Babyboomers waren niet geemancipeerd, dat werden hun kinderen.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:33:29 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66587278
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd ik ben nu al eigenaar van 1/6de huis en een 1/4de huis met als voorwaarde dat ik mijn oma en oom er niet uitschop
Netjes.

Rijke familie zo te horen. Mag ik jouw vriendje zijn?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66587368
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toen kon 1 salaris het huis in 30 jaar afbetalen. Nu kunnen 2 salarissen aflossingsvrij alleen rente betalen. En de postzegels zijn aanzienlijk kleiner geworden.
Ja, die dertigers en veertigers (plus jongeren die daar dan weer niets aan kunnen doen) hebben zichzelf flink in de zak laten schijten door met z'n tweeën te gaan werken. Opeens was er veel meer inkomen, dus geld beschikbaar. Daar is de huizenmarkt op in gesprongen. Gebracht onder het mom van iedereen gelijke rechten, gelijkheid tussen man en vrouw zijn ze beiden de arbeidsmarkt opgejaagd, ten faveure van het kapitaal.
pi_66587393
Ook hebben Babyboomers geen voordeel bij de hoge huizenprijzen. Het geld zit vast in stenen. Vast goed = niet liquide bezit.

Je hebt enkel voordeel als je verkoopt en gaat huren, of kleiner gaat wonen. En aangezien tegenwoordig nieuwbouw appartementen ook tegen de hoofdprijs worden verkocht (vroeger heette dit 'flatje') gaat dit ze niet zoveel opleveren.

Ze kunnen ook een lening nemen op de overwaarde maar dan betaal je nog steeds rente. Dit is dus vergelijkbaar met het nemen van een Doorlopende krediet of PLetje met iets minder rente. Dus dit is ook niet het grote schip met goud wat binnenvaart!

Verder wonen de meeste babyboomers in zo'n standaard jaren 60/70/80/90 doorzonwoning en dan kun je niet zoveel kleiner gaan wonen.
pi_66587400
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nope
al weet ik niet precies hoe het zit (is al geregeld ver voordat ik me daar mee bezig hield), het huis is deels mijn eigendom maar alle belastingen en ongein worden door mijn oma en oom betaald, ik betaal in ieder geval niets.

zelfde trouwens met bankrekeningen die al op naam staan van de kinderen en kleinkinderen.
Overigens zou je de hele fiscus toch kunnen foppen door gewoon vlak voor het overlijden al het geld over te laten maken naar een andere rekening
Je zou denken dat dit een makkelijke manier is om de fiscus te foppen maar zulke transacties binnen x termijn ziet de fiscus toch als schenking oid. Dus als je op deze manier de fiscus probeert te tillen kom je bedrogen uit
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 17:37:06 #81
236264 crew  capricia
pi_66587408
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ja, die dertigers en veertigers (plus jongeren die daar dan weer niets aan kunnen doen) hebben zichzelf flink in de zak laten schijten door met z'n tweeën te gaan werken. Opeens was er veel meer inkomen, dus geld beschikbaar. Daar is de huizenmarkt op in gesprongen. Gebracht onder het mom van iedereen gelijke rechten, gelijkheid tussen man en vrouw zijn ze beiden de arbeidsmarkt opgejaagd, ten faveure van het kapitaal.
Nee, mensen zijn zelf met dat dubbele salaris huizen gaan kopen. Je was niet verplicht om 2 salarissen mee te nemen...dat deden ze zelf.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 17:38:00 #82
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66587439
quote:
Overigens zou je de hele fiscus toch kunnen foppen door gewoon vlak voor het overlijden al het geld over te laten maken naar een andere rekening
Nee, helaas. Dat heeft de fiscus door. Daar is zelfs aparte regelgeving over gemaakt.
pi_66587466
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Netjes.

Rijke familie zo te horen. Mag ik jouw vriendje zijn?
nee gewoon goed geregeld van te voren.
Persoonlijke info verwijderd

[ Bericht 48% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-03-2009 17:51:14 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66587484
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

relevant voor dit topic?

[ Bericht 50% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-03-2009 17:51:24 ]
pi_66587505
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, mensen zijn zelf met dat dubbele salaris huizen gaan kopen. Je was niet verplicht om 2 salarissen mee te nemen...dat deden ze zelf.
Jawel, uiteindelijk doe je alles zelf, dat is waar. Maar er was budgettaire ruimte, die is simpelweg opgeslokt. Kocht jij het niet, dan kocht een ander het wel.
pi_66587525
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:39 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

relevant voor dit topic?
niet echt maar antwoord op de vraag van lemmeb,
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_66587542
quote:
Inderdaad en daar kunnen WIJ (na babyboom) dus niet de babyboomers aanrekenen.
pi_66587581
quote:
Op schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Moeder gestopt met werken (zonder aanspraak te maken op de uitkering waar ze recht op had) om voor de kinderen te zorgen, uit principe omdat ze vinden dat je je eigen kind moet opvoeden.
Deden dat maar meer mensen! Eén van de twee gewoon een x-aantal dagen thuisblijven om voor het kroost te zorgen i.p.v. alle verantwoordelijkheden afwentelen op "de maatschappij" onder het mom van "De kinderen zorgen later voor ons allemaal".

Het zou in ieder geval de solidariteit van mij met gezinnen weer flink opkrikken!

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-03-2009 17:57:02 ]
pi_66587643
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Deden dat maar meer mensen! Eén van de twee gewoon een x-aantal dagen thuisblijven om voor het kroost te zorgen i.p.v. alle verantwoordelijkheden afwentelen op "de maatschappij" onder het mom van "De kinderen zorgen later voor ons allemaal".

Het zou in ieder geval de solidariteit van mij met gezinnen weer flink opkrikken!
ik ben het later dan zelf ook van plan om het te gaan doen, beide deeltijd en het kind hooguit 2 dagen naar een kinderopvang
pi_66587651
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Jawel, uiteindelijk doe je alles zelf, dat is waar. Maar er was budgettaire ruimte, die is simpelweg opgeslokt. Kocht jij het niet, dan kocht een ander het wel.
Je zegt nu: ik kon er niks aan doen. Ik moest wel. Nou je moest helemaal niks. Je had ook een goedkoop appartementje kunnen kopen. Je had in een iets slechtere buurt kunnen gaan wonen. Maar nee, daar haalde de groep die zo nu praat toen hun neus voor op. Dat was te min voor hun. Oke, maar dan nu ook niet zo zeuren.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 17:46:14 #91
236264 crew  capricia
pi_66587706
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Tja...als je betaalbare huizen zou willen hebben, had je beter iederen op een half salaris kunnen zetten...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 17:47:41 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66587765
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerlijke, hardwerkende mensen, zo te horen. Niet dat graaituig dat hier in Nederland momenteel nog steeds de boventoon voert. Je komt uit een goed nest.

[ Bericht 32% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-03-2009 17:52:47 ]
pi_66588056
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eerlijke, hardwerkende mensen, zo te horen. Niet dat graaituig dat hier in Nederland momenteel nog steeds de boventoon voert. Je komt uit een goed nest.
Dankje daar had ik het vroeger moeilijk mee (financieel niet veel mogelijk etc.) maar nu weet ik des te beter.

Overigens aan allen ik heb het verhaal nu weggehaald omdat niet alles op internet hoeft te belanden en er zo een connectie met mijn offline leven gemaakt kon worden, tevens niet relevant voor het topic.
pi_66588180
Nog een mogelijkheid om iet of wat te ontsnappen, is een cursus bouw gaan volgen en wat ervaring daarin opdoen, kan je lekker een groot stuk van je eigen huis bouwen.
  zondag 1 maart 2009 @ 18:04:17 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66588374
quote:

[..]
zelfde trouwens met bankrekeningen die al op naam staan van de kinderen en kleinkinderen.
Schenkingsheffing i.p.v. successieheffing...
censuur :O
pi_66588470
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Schenkingsheffing i.p.v. successieheffing...
die eerste is toch veel gunstiger en vrij tot iets van ¤50.000
Verder is het heffen van belasting op erfenissen te belachelijk voor woorden over dat geld is al 3x belasting betaald en dan gaat er nog een keer een laag overheen.

En qua opbrengsten is het peanuts
  zondag 1 maart 2009 @ 18:09:30 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66588546
quote:

[..]

Vraag en aanbod in een kunstmatig schaars gehouden markt...
Grappig hoe het basis-probleem van de hele kredietcrisis in Nederland toch simpelweg weer komt op het tekort aan woonruimte en de kunstmatige (goed bedoelde) HRA...
  zondag 1 maart 2009 @ 18:10:03 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66588565
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die eerste is toch veel gunstiger en vrij tot iets van ¤50.000
Eenmalig van ouder op kind iets van 30.000 euro, maar dat moet VOORAF bij de fiscus worden aangemeld...
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 18:11:57 #99
236264 crew  capricia
pi_66588611
Als je echt een reeel beeld wilt hebben van de NL-se woningmarkt dan moet je de HRA afschaffen, overdrachtsbelasting weg.
Maar ook aan de huurkant grote veranderingen doorvoeren: Markgerelateerde prijzen...geen "wie het langst op de wachtlijst staat heeft voorrang". Geen huursubsidie e.d. meer. Gewoon vrije prijsvorming.
Eens kijken of dat de doorstroming bevordert...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 18:13:42 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_66588662
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eenmalig van ouder op kind iets van 30.000 euro, maar dat moet VOORAF bij de fiscus worden aangemeld...
en kleinere bedragen als ¤1000 worden toch ook niet gerekend of moet je bij betaling erbij zetten voor de vakantie ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')