Je verwoord het zo omdat je zelf ook weet dat het boek niet verboden is.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij is de verspreiding van Mein Kampf nog steeds verboden..
Ach met al die peilingen kan de Zwansen huiskamerpeiling er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik zal het eens ff peilen. Haha, peilen.
Komt op hetzelfde neer, niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Je verwoord het zo omdat je zelf ook weet dat het boek niet verboden is.
Nee, want als ik wil kan ik het boek maandag in m'n handen hebben, Wilders wilt niet dat de Koran in de handen van Moslims komtquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer, niet?
Ik vind het een nuance verschil, maar enfin, als jij het te rechtvaardigen vindt..quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, want als ik wil kan ik het boek maandag in m'n handen hebben, Wilders wilt niet dat de Koran in de handen van Moslims komt
Stop die woorden maar in m'n mond hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
als jij het te rechtvaardigen vindt..
Ongenoegen die er inderdaad is. Ongenoegen als 'joah, ik werrek me hejemaal de pleurahs bij de vuihlstoaht, en kan niet eens twee botah kope! Komt door de belasting en die buut'nloanders die die belasting opmaken!'quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij verwoord de ongenoegens in een deel van de samenleving op een directe concrete manier. Je hebt Wilders die van alles zegt en roept maar als het puntje bij paaltje komt wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Hij vormt meer een spreekbuis voor het ongenoegen waarmee een deel van de samenleving zich mee identificeert.
Probeer jij maar eens copyright op de Koran te krijgen dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik vind het een nuance verschil, maar enfin, als jij het te rechtvaardigen vindt..
Als de peilingen kloppen dan denk ik van wel hoor.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:47 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd. Ik ken persoonlijk niemand die op Wilders zou stemmen.
Wat mij betreft mag geen enkel boek op geen enkele manier verboden worden, dus ook niet de verspreiding daarvan. Lijkt me dat jij het daarmee eens bent, daarom verbaast het me dat je zo uitvliegt tegen Wilders terwijl de huidige politiek iets vergelijkbaars al doet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens copyright op de Koran te krijgen dan.
Er zullen ongetwijfeld een paar rascisten onder de PVV-stemmers zitten, maar de meeste PVV-stemmers willen op die manier hun ongenoegen of onvrede uiten.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ongenoegen die er inderdaad is. Ongenoegen als 'joah, ik werrek me hejemaal de pleurahs bij de vuihlstoaht, en kan niet eens twee botah kope! Komt door de belasting en die buut'nloanders die die belasting opmaken!'
Dat ongenoegen kan en zal nooit weggenomen worden. De wens naar meer zit misschien in de mens, en dat is niet zo erg, maar om vervolgens de schuld te geven aan complete bevolkingsgroepen omdat dat 'meer' nog niet bereikt is, is ronduit belachelijk.
Net als de NSDAP stemmers niet allemaal Nazi`s waren.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld een paar rascisten onder de PVV-stemmers zitten, maar de meeste PVV-stemmers willen op die manier hun ongenoegen of onvrede uiten.
Ene kant begrijpelijk, aan de andere kant is het angstig.
Ik kan het mis hebben, maar ging het Wilders niet alleen om de koran? Je praat over boeken terwijl ik in de veronderstelling ben dat het hem alleen om de koran gaat in de context van het verbod op mein kampf.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Integendeel, men gaat met Wilders normaal in discussie, dit in tegenstelling tot met Fortuyn. Het laatste betreur ik, maar het eerste keur ik af. Een achterlijke mongool die boeken wil verbieden dien je uit te lachen en belachelijk te maken -niet te remmen in zijn mening, hij doet maar- maar normaal in discussie gaan met Wilders is als normaal in discussie gaan met iemand over de woonplaats van de Kerstman, belachelijk.
Dat is wat nu gebeurd naar mijn mening, politici proberen normaal in discussie te gaan met een abnormaal als Wilders, waardoor Staatsburgers gaan denken dat iemand die boeken wil verbieden heel normaal is in een gezonde Staat.
Het meest belachelijke zijn politici die zeggen 'ja, Wilders zegt het misschien bot, maar hij heeft wel een punt'. Nee, dat heeft hij niet.
Voor deze post heb je speciaal een kloon aangemaakt?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:11 schreef ShyteHappens. het volgende:
[..]
Net als de NSDAP stemmers niet allemaal Nazi`s waren.
Dus de minderheid van Nederland is moreel superieur?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:27 schreef damian5700 het volgende:
'Allemaal racisten, islamofoben, bruinhempjes et cetera, want 'wij' zijn moreel superieur.'
Wat dacht je van mensen die zichzelf als slachtoffer beschouwen van de bekende straatterroristjes? Mensen die een blokje om moeten om dat er weer zo'n groep de buurt onveilig staat te maken; Mensen die elke week op Opsporing Verzocht 20 keer 'lichtgetint' en schetsen van Noord-Afrikaanse koppies voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ongenoegen die er inderdaad is. Ongenoegen als 'joah, ik werrek me hejemaal de pleurahs bij de vuihlstoaht, en kan niet eens twee botah kope! Komt door de belasting en die buut'nloanders die die belasting opmaken!'
Dat ongenoegen kan en zal nooit weggenomen worden. De wens naar meer zit misschien in de mens, en dat is niet zo erg, maar om vervolgens de schuld te geven aan complete bevolkingsgroepen omdat dat 'meer' nog niet bereikt is, is ronduit belachelijk.
Ja klopt. En omdat de traditionele partijen daar nauwelijks iets aan doen, zoeken veel mensen hun heil in de PVV.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:14 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen die zichzelf als slachtoffer beschouwen van de bekende straatterroristjes? Mensen die een blokje om moeten om dat er weer zo'n groep de buurt onveilig staat te maken; Mensen die elke week op Opsporing Verzocht 20 keer 'lichtgetint' en schetsen van Noord-Afrikaanse koppies voorbij zien komen.
Ik denk dat je dat ongenoegen moet zoeken in zorgen over misdaad en overlast, niet zozeer betreffende belasting.
Er is een behoorlijke groep dat zich latent moreel superieur waant.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de minderheid van Nederland is moreel superieur?
Daarom, de verkiezingen zijn nog ver weg.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef qonmann het volgende:
Het is natuurlijk maar een momentopname. Ook Rita Verdonk stond eens hoog
Dat ongenoegen wat je nu noemt is natuurlijk wat gechargeerd. Waar het wel omgaat is dat de autochtone arbeidersklasse in wijken woont die steeds "zwarter" worden. Dat kan beangstigend werken en als men dan ziet dat de politiek ver weg in hun ivoren toren blijft mekkeren over een ideaal beeld waarin iedereen harmonieus samenleeft kan ik me voorstellen dat ze naar Wilders uitwijken. Daarin vind ik dat de politieke elite heeft gefaald de afgelopen jaren. Ze hebben dat ongenoegen en die angst niet weg kunnen nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Wederom een bijzonder realistische voorspelling van LXIVquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:17 schreef LXIV het volgende:
Als de crisis flink doorzet dan krijgt Wilders nog veel en veel meer stemmen. Want voorheen zou je de buitenlanders wel ergens de schuld van willen geven, maar waarvan dan? Er was meer welvaart dan ooit tevoren. Dat er sowieso al zoveel interesse was onder die omstandigheden was opmerkelijk.
Maar als er straks echt veel werkelozen zijn, of zelf onvoldoende voedsel, dan heeft Wilders zo een kamermeerderheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |