Dat je zoontje ook geen ID moest laten zien....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:20 schreef freecell het volgende:
Ik kreeg mijn wijn bij mijn AH laatst niet mee zonder ID.
Voor de goede orde: ik kom er al jaren, ben 25 en had mijn zoontje mee
Moet alleen bij supermarkten.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:49 schreef Chai het volgende:
Ik zie er hartstikke jonger dan 20 uit en hoefde vandaag bij tankstation iig geen ID te laten zien.
Nee op de fiets.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Moet alleen bij supermarkten.
Was je met de auto?
Waarom tot je 25e legitimeren?quote:Op zondag 3 mei 2009 06:41 schreef letterdief het volgende:
Drank kun je toch gewoon vanaf je zestiende kopen, waarom dan tot je twintigste legitimeren...
Op je 27e volwassen? Hoe kom je erop.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:35 schreef Limey het volgende:
Gewoon verbieden t/m 27. Dan ben je pas volwassen (tot die leeftijd zijn je ouders ook nog deels aansprakelijk), net als (lang geleden was dat ook zo) stemrecht. Geen drank voor kinderen.
Wat stoer man dat jij volwassen bent echt fucking tofquote:Op zondag 3 mei 2009 11:35 schreef Limey het volgende:
Gewoon verbieden t/m 27. Dan ben je pas volwassen (tot die leeftijd zijn je ouders ook nog deels aansprakelijk), net als (lang geleden was dat ook zo) stemrecht. Geen drank voor kinderen.
Ik dacht dat je ouders tot je 21e nog financieel aansprakelijk zijn voor je. Daarna niet meer. Hoe kom je er zo bij dat dat 27 is?quote:Op zondag 3 mei 2009 11:35 schreef Limey het volgende:
ja maar dat is dus het punt.. NIET alle cassieres hebben lasur ogen waarmee ze dat kunnen checken, dus als je onder de 20 bent gewoon ff laten zien (21 zouden ze dan wel weer kunnen zien schijnbaar)quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat een onzinonder de 20... met 18 ben je voor de wet volwassen.
Ze werken niet voor niets achter de kassa.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik wat bier haalde en toen moest ik ook legitimeren. Dus ik geef m'n rijbewijs, staat die kassaslet dat ook gewoon een kwartier lang te bekijken of ik wel 16 ben
In zijn haast om snel een gevatte en stoere opmerking te maken is hij vergeten dat er het niet 27, maar 21 jaar is.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:49 schreef Empje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ouders tot je 21e nog financieel aansprakelijk zijn voor je. Daarna niet meer. Hoe kom je er zo bij dat dat 27 is?
Godver die zooi is goor.quote:
Wat is er mis mee met de grens hoger leggen? Ik zou geen alcohol tot 18 jaar een prima maatregel vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:04 schreef Crane het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overigens wel belachelijk dit. We gaan steeds meer de kant van Amerika op met die gristenen in de regering.Zou met niet verbazen als dit een opstapje is naar alleen drank vanaf 21.
Het zal me dan toch een worst wezen. Dan ben ik die leeftijd dan wel gepasseerd.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:25 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Wat is er mis mee met de grens hoger leggen? Ik zou geen alcohol tot 18 jaar een prima maatregel vinden.
Heel veel. Dan krijg je mensen die auto gaan rijden. Uitgaan. Niet weten wat drank met ze doet. En een paar biertjes nemen. Huppa in de auto, merken ze de eerste keer het effect!!quote:Op maandag 4 mei 2009 01:25 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Wat is er mis mee met de grens hoger leggen? Ik zou geen alcohol tot 18 jaar een prima maatregel vinden.
Ja over 2 jaar vind ik het ook prima.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:25 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Geslacht: Vrouwquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:49 schreef Chai het volgende:
Ik zie er hartstikke jonger dan 20 uit en hoefde vandaag bij tankstation iig geen ID te laten zien.
Omdat er genoeg 13/14 jarigen zijn die er ouder uitzien dan sommige 16-18 jarigequote:Op zondag 3 mei 2009 06:41 schreef letterdief het volgende:
Drank kun je toch gewoon vanaf je zestiende kopen, waarom dan tot je twintigste legitimeren...
Inderdaad, kijk maar eens naar Amerika. Wel op je 16e rijden, maar (officieel) moet je wachten tot je 21e voordat je gaat drinken. REsultaat? Zodra iemand 21 is keihard zuipen en vervolgens met je auto vol op een boom rijden.quote:Op maandag 4 mei 2009 02:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heel veel. Dan krijg je mensen die auto gaan rijden. Uitgaan. Niet weten wat drank met ze doet. En een paar biertjes nemen. Huppa in de auto, merken ze de eerste keer het effect!!
Terwijl zoals het nu is, weet men het effect van alcohol al, en zo gaan de slimme mensen niet achter het stuur met drank op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |