abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66696401
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:47 schreef RM-rf het volgende:
natuurlijk zijn we dankzij de moderne technologie ook deels gewoonweg afhankelijk geworden...
maar dat is geen grotere afhankelijkheid dan dat het gewoon deel uitmaakt van je leven....

net zoals je brood nodig hebt, of zuurstof om te ademenen, is ook bv een grondstof als Olie bestandseel van de modrne maatschappij en functioneert geld als #smeermiddel om te kunnen handelen...

denk je serieus dat je dat zomaar eventjes kunt 'afschaffen' en dat dan opeens 'utopia' aanbeekt?
Mijn inziens is er zeker technologie die dat kan realiseren, maar wordt de ontwikkeling van die technologie weerhouden door de winst die gemaakt wordt op olie.

Stel jij beheerst Shell. Jij vangt triljoenen op olie. Denk je dat je er dan zit te wachten om de mensheid vrijheid van energie te geven en de triljoentjes winst in rook te zien opgaan?

Er is een massale volksbeweging nodig om het gewicht van de winst die gemaakt wordt te counter-balancen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:51:21 #277
33189 RM-rf
1/998001
pi_66696427
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Om de gekaapte toekomst van de mensheid op te eisen hebben we critical mass nodig. Genoeg mensen die pissed off zijn om de hele situatie waarin ze verkeren, dat ze bereid zijn om fysiek actie te ondernemen en de corrupte invloeden in onze maatschappij voor eens en altijd hun aars te kicken.
en dan?

wat komt er na de bewering 'dat er een hoop mensen boos zijn en nu eindelijk eens iets willen gaan doen'..?

ga je een publieke omroep oprichten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66696489
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dan?

wat komt er na de bewering 'dat er een hoop mensen boos zijn en nu eindelijk eens iets willen gaan doen'..?

ga je een publieke omroep oprichten?
Wellicht.
Gecombineerd met een nieuwsplatform en een politieke beweging.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:53:28 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696507
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Om de gekaapte toekomst van de mensheid op te eisen hebben we critical mass nodig. Genoeg mensen die pissed off zijn om de hele situatie waarin ze verkeren, dat ze bereid zijn om fysiek actie te ondernemen en de corrupte invloeden in onze maatschappij voor eens en altijd hun aars te kicken.
Daar zijn complotdenkers over het algemeen bijster slecht in, zieltjes te winnen om die 'critical mass' te vergaren. Mijn idee is dat complotdenkers dat ook helemaal niet willen, omdat alleen zij verlichte heldere denkers willen zijn. Dat 'wakker' maken van de massa is (wellicht ook voor de complotdenker zelf) een toneelstukje om te verhullen waar het om gaat: egostreling.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:55:28 #280
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696572
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wellicht.
Dat is al een paar keer geprobeerd, en is telkens hopeloos gefaald.
pi_66696588
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:53 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar zijn complotdenkers over het algemeen bijster slecht in, zieltjes te winnen om die 'critical mass' te vergaren. Mijn idee is dat complotdenkers dat ook helemaal niet willen, omdat alleen zij verlichte heldere denkers willen zijn. Dat 'wakker' maken van de massa is (wellicht ook voor de complotdenker zelf) een toneelstukje om te verhullen waar het om gaat: egostreling.
Dus jij denkt dat ik mijzelf op het spel zet, omdat ik een ego heb wat graag gestreeld wil worden?

Ik doe zoals ik doe, omdat ik het vertik om mijn kinderen in slavernij te laten opgroeien. Als je dat niet wilt inzien en wil blijven denken dat ik het doe omdat ik een ego heb wat gestreeld moet worden, dan zegt dat meer over jou dan over mij.
pi_66696600
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wellicht.
Wakker NEderland, GS, Telegraaf, SP, TON, Wilders. Nee, dat soort bewegingen hebben we nog niet
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:56:56 #283
33189 RM-rf
1/998001
pi_66696625
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:

Stel jij beheerst Shell. Jij vangt triljoenen op olie. Denk je dat je er dan zit te wachten om de mensheid vrijheid van energie te geven en de triljoentjes winst in rook te zien opgaan?
alks ik shell zou beheersen, zou ik gewoon de winstgevendheid het sterkste verhogen, maar dat heeft twee kanten.. je kunt als aanbieder niet zomaar de prijs verhogen eenzijdig, de vraag op de markt moet er zijn..
als andere dingen winstgevender worden, stapt zo'n producet ook gewoon netjes over, die zal het verder geen reet uitmaken waarmee hij zn geld verdient... of dat nu met olie is, of een andere energievorm.

het grootste inzichtprobleem is hierbij te realiseren dat een mart zowel een vraag- als aanbodkant heeft en daartussen altijd een vorm van evenwicht via de 'prijs' ontstaat en de prijs dus van twee kanten bepaald wordt ...

dat te ontkennen is domweg niet realistisch, te doen alsof er ergens zomaar één partij vanuit het niets dingen kan doen om 'oneindig rijk te worden' en 'alles te bepalen' klopt niet ...
heozeer bv multinationale onderneming ook invloedrijk kunnen zijn, of bv personen met een enorm vermogen invloed kunnen uitoefenen... het is heus niet zo dat er een asoort van #bsoluutheid' macht bestaat en slechts een zijde daar invloed op kan uitoefenen.

iedereen heeft nu juist macht ... enkel moet je je realiseren dat als nobody en iemand met een hoop midner geld gewoonweg veel minder macht kunt uitoefenen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66696635
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is al een paar keer geprobeerd, en is telkens hopeloos gefaald.
Zoals ik het bedacht heb, is het nog nooit geprobeerd.
pi_66696665
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

alks ik shell zou beheersen, zou ik gewoon de winstgevendheid het sterkste verhogen, maar dat heeft twee kanten.. je kunt als aanbieder niet zomaar de prijs verhogen eenzijdig, de vraag op de markt moet er zijn..
als andere dingen winstgevender worden, stapt zo'n producet ook gewoon netjes over, die zal het verder geen reet uitmaken waarmee hij zn geld verdient... of dat nu met olie is, of een andere energievorm.

het grootste inzichtprobleem is hierbij te realiseren dat een mart zowel een vraag- als aanbodkant heeft en daartussen altijd een vorm van evenwicht via de 'prijs' ontstaat en de prijs dus van twee kanten bepaald wordt ...

dat te ontkennen is domweg niet realistisch, te doen alsof er ergens zomaar één partij vanuit het niets dingen kan doen om 'oneindig rijk te worden' en 'alles te bepalen' klopt niet ...
heozeer bv multinationale onderneming ook invloedrijk kunnen zijn, of bv personen met een enorm vermogen invloed kunnen uitoefenen... het is heus niet zo dat er een asoort van #bsoluutheid' macht bestaat en slechts een zijde daar invloed op kan uitoefenen.

iedereen heeft nu juist macht ... enkel moet je je realiseren dat als nobody en iemand met een hoop midner geld gewoonweg veel minder macht kunt uitoefenen.
Doh. Als iedereen op de wereld benzine nodig heeft om naar zijn/haar werk te gaan, hoe kan je dan stellen dat de kwestie van vraag en aanbod eerlijk is?!?
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:58:45 #286
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696697
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat ik mijzelf op het spel zet, omdat ik een ego heb wat graag gestreeld wil worden?

Ik doe zoals ik doe, omdat ik het vertik om mijn kinderen in slavernij te laten opgroeien. Als je dat niet wilt inzien en wil blijven denken dat ik het doe omdat ik een ego heb wat gestreeld moet worden, dan zegt dat meer over jou dan over mij.
Jij zet je eigen helemaal niet op het spel, oetlul. Beetje veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent en andersdenkenden als kankerhaters bestempelen 'jezelf op het spel zetten' noemen .
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:58:53 #287
33189 RM-rf
1/998001
pi_66696708
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Doh. Als iedereen op de wereld benzine nodig heeft om naar zijn/haar werk te gaan, hoe kan je dan stellen dat de kwestie van vraag en aanbod eerlijk is?!?
er zijn volop manieren om op je werk te komen... dacht je dat voor de uitvinding van de benzinemotor mensen niet op hun werk kwamen?

enkel, heeft de technologische inovatie wel bv mogelijkheden geschapen.. bv is het mogelijk geworden de afstand wrk-wonen zeer te verruimen ...
dat is gewoon zo en daarvoor is er een vervoersindustrie gekomen die goed geld verdient aan de behoefte van mensen mobiel te zijn....

anderszijds is het niet zo dat mensen tot in het oneindige mobieliteit nodig hebben en als de kostprijs te hoog is, kunnen ze zich óók daaraan aanpassen...
pi_66696709
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wakker NEderland, GS, Telegraaf, SP, TON, Wilders. Nee, dat soort bewegingen hebben we nog niet
Die bewegingen zijn allemaal gecompromised door het winstbelang. Allemaal.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:59:48 #289
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696748
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zoals ik het bedacht heb, is het nog nooit geprobeerd.
Dat zeggen al die verschillende stromingen van libertariers en communisten ook.
pi_66696790
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij zet je eigen helemaal niet op het spel, oetlul. Beetje veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent en andersdenkenden als kankerhaters bestempelen 'jezelf op het spel zetten' noemen .
Kennelijk zet ik mezelf wel op het spel he, als je figuren hebt die je zonder voorbeelden te geven subjectief gaan minachten om de zaken die je wilt veranderen in de maatschappij.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:02:28 #291
33189 RM-rf
1/998001
pi_66696861
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Die bewegingen zijn allemaal gecompromised door het winstbelang. Allemaal.
ik mag het hopen... streven naar winst is een gezonde menselijke eigenschap en noodzakelijk om te overleven.

als je dol bent op verlies en liever altijd ergens achteraan of in de middenmoot wilt eindigen kun je ook gewoon netjes Feyenoord-fan worden
pi_66696880
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Kennelijk zet ik mezelf wel op het spel he, als je figuren hebt die je zonder voorbeelden te geven subjectief gaan minachten om de zaken die je wilt veranderen in de maatschappij.
Poehpoeh, wat een risico's loop jij...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66696933
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Poehpoeh, wat een risico's loop jij...
In ieder geval meer risico's dan de figuren die uit angst om hun consumptieve bestaan te verliezen hun eigen slavernij zitten te verdedigen alsof het een goede eigenschap is !!!
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:05:38 #294
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66696983
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je virtuele identiteit die als clown wordt beschouwd (en die je zelf ook bewust zo schaapt) is jezelf op het spel zetten? Man man man.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:06:17 #295
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66697008
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

In ieder geval meer risico's dan de figuren die uit angst om hun consumptieve bestaan te verliezen hun eigen slavernij zitten te verdedigen alsof het een goede eigenschap is !!!
Jij bent zelf net zo goed een slaaf van het systeem he, anders zat je ook niet op het internet te posten.
pi_66697054
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je virtuele identiteit die als clown wordt beschouwd (en die je zelf ook bewust zo schaapt) is jezelf op het spel zetten? Man man man.
Je suggestieve minachting komt werkelijk niet aan.
De enigen die als clown beschouwd worden zijn degenen die zonder voorbeelden te geven minachtende opmerkingen plaatsen richting mij. Dat zijn de werkelijke grappenmakers, niet ik .
pi_66697082
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij bent zelf net zo goed een slaaf van het systeem he, anders zat je ook niet op het internet te posten.
Nee hoor. Ik fiets.
pi_66697213
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik mag het hopen... streven naar winst is een gezonde menselijke eigenschap en noodzakelijk om te overleven.

als je dol bent op verlies en liever altijd ergens achteraan of in de middenmoot wilt eindigen kun je ook gewoon netjes Feyenoord-fan worden
Behalve dan dat "winst" per definitie "ontwikkeling" in de weg staat.

If you pray for money, then I know who is your God.
pi_66697237
De World Bank heeft niet voor niets een gekooide aardbol als logo .
pi_66697331
IBTL!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')