Mijn inziens is er zeker technologie die dat kan realiseren, maar wordt de ontwikkeling van die technologie weerhouden door de winst die gemaakt wordt op olie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:47 schreef RM-rf het volgende:
natuurlijk zijn we dankzij de moderne technologie ook deels gewoonweg afhankelijk geworden...
maar dat is geen grotere afhankelijkheid dan dat het gewoon deel uitmaakt van je leven....
net zoals je brood nodig hebt, of zuurstof om te ademenen, is ook bv een grondstof als Olie bestandseel van de modrne maatschappij en functioneert geld als #smeermiddel om te kunnen handelen...
denk je serieus dat je dat zomaar eventjes kunt 'afschaffen' en dat dan opeens 'utopia' aanbeekt?
en dan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Om de gekaapte toekomst van de mensheid op te eisen hebben we critical mass nodig. Genoeg mensen die pissed off zijn om de hele situatie waarin ze verkeren, dat ze bereid zijn om fysiek actie te ondernemen en de corrupte invloeden in onze maatschappij voor eens en altijd hun aars te kicken.
Wellicht.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en dan?
wat komt er na de bewering 'dat er een hoop mensen boos zijn en nu eindelijk eens iets willen gaan doen'..?
ga je een publieke omroep oprichten?
Daar zijn complotdenkers over het algemeen bijster slecht in, zieltjes te winnen om die 'critical mass' te vergaren. Mijn idee is dat complotdenkers dat ook helemaal niet willen, omdat alleen zij verlichte heldere denkers willen zijn. Dat 'wakker' maken van de massa is (wellicht ook voor de complotdenker zelf) een toneelstukje om te verhullen waar het om gaat: egostreling.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Om de gekaapte toekomst van de mensheid op te eisen hebben we critical mass nodig. Genoeg mensen die pissed off zijn om de hele situatie waarin ze verkeren, dat ze bereid zijn om fysiek actie te ondernemen en de corrupte invloeden in onze maatschappij voor eens en altijd hun aars te kicken.
Dat is al een paar keer geprobeerd, en is telkens hopeloos gefaald.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wellicht.
Gecombineerd met een nieuwsplatform en een politieke beweging.
Dus jij denkt dat ik mijzelf op het spel zet, omdat ik een ego heb wat graag gestreeld wil worden?quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar zijn complotdenkers over het algemeen bijster slecht in, zieltjes te winnen om die 'critical mass' te vergaren. Mijn idee is dat complotdenkers dat ook helemaal niet willen, omdat alleen zij verlichte heldere denkers willen zijn. Dat 'wakker' maken van de massa is (wellicht ook voor de complotdenker zelf) een toneelstukje om te verhullen waar het om gaat: egostreling.
Wakker NEderland, GS, Telegraaf, SP, TON, Wilders. Nee, dat soort bewegingen hebben we nog nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wellicht.
Gecombineerd met een nieuwsplatform en een politieke beweging.
alks ik shell zou beheersen, zou ik gewoon de winstgevendheid het sterkste verhogen, maar dat heeft twee kanten.. je kunt als aanbieder niet zomaar de prijs verhogen eenzijdig, de vraag op de markt moet er zijn..quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
Stel jij beheerst Shell. Jij vangt triljoenen op olie. Denk je dat je er dan zit te wachten om de mensheid vrijheid van energie te geven en de triljoentjes winst in rook te zien opgaan?
Zoals ik het bedacht heb, is het nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:55 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat is al een paar keer geprobeerd, en is telkens hopeloos gefaald.
Doh. Als iedereen op de wereld benzine nodig heeft om naar zijn/haar werk te gaan, hoe kan je dan stellen dat de kwestie van vraag en aanbod eerlijk is?!?quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
alks ik shell zou beheersen, zou ik gewoon de winstgevendheid het sterkste verhogen, maar dat heeft twee kanten.. je kunt als aanbieder niet zomaar de prijs verhogen eenzijdig, de vraag op de markt moet er zijn..
als andere dingen winstgevender worden, stapt zo'n producet ook gewoon netjes over, die zal het verder geen reet uitmaken waarmee hij zn geld verdient... of dat nu met olie is, of een andere energievorm.
het grootste inzichtprobleem is hierbij te realiseren dat een mart zowel een vraag- als aanbodkant heeft en daartussen altijd een vorm van evenwicht via de 'prijs' ontstaat en de prijs dus van twee kanten bepaald wordt ...
dat te ontkennen is domweg niet realistisch, te doen alsof er ergens zomaar één partij vanuit het niets dingen kan doen om 'oneindig rijk te worden' en 'alles te bepalen' klopt niet ...
heozeer bv multinationale onderneming ook invloedrijk kunnen zijn, of bv personen met een enorm vermogen invloed kunnen uitoefenen... het is heus niet zo dat er een asoort van #bsoluutheid' macht bestaat en slechts een zijde daar invloed op kan uitoefenen.
iedereen heeft nu juist macht ... enkel moet je je realiseren dat als nobody en iemand met een hoop midner geld gewoonweg veel minder macht kunt uitoefenen.
Jij zet je eigen helemaal niet op het spel, oetlul.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:55 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ik mijzelf op het spel zet, omdat ik een ego heb wat graag gestreeld wil worden?
Ik doe zoals ik doe, omdat ik het vertik om mijn kinderen in slavernij te laten opgroeien. Als je dat niet wilt inzien en wil blijven denken dat ik het doe omdat ik een ego heb wat gestreeld moet worden, dan zegt dat meer over jou dan over mij.
er zijn volop manieren om op je werk te komen... dacht je dat voor de uitvinding van de benzinemotor mensen niet op hun werk kwamen?quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Doh. Als iedereen op de wereld benzine nodig heeft om naar zijn/haar werk te gaan, hoe kan je dan stellen dat de kwestie van vraag en aanbod eerlijk is?!?
Die bewegingen zijn allemaal gecompromised door het winstbelang. Allemaal.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wakker NEderland, GS, Telegraaf, SP, TON, Wilders. Nee, dat soort bewegingen hebben we nog niet
Dat zeggen al die verschillende stromingen van libertariers en communisten ook.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zoals ik het bedacht heb, is het nog nooit geprobeerd.
Kennelijk zet ik mezelf wel op het spel he, als je figuren hebt die je zonder voorbeelden te geven subjectief gaan minachten om de zaken die je wilt veranderen in de maatschappij.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij zet je eigen helemaal niet op het spel, oetlul.Beetje veilig vanachter de computer roepen dat je het er niet mee eens bent en andersdenkenden als kankerhaters bestempelen 'jezelf op het spel zetten' noemen
.
ik mag het hopen... streven naar winst is een gezonde menselijke eigenschap en noodzakelijk om te overleven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die bewegingen zijn allemaal gecompromised door het winstbelang. Allemaal.
Poehpoeh, wat een risico's loop jij...quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kennelijk zet ik mezelf wel op het spel he, als je figuren hebt die je zonder voorbeelden te geven subjectief gaan minachten om de zaken die je wilt veranderen in de maatschappij.
In ieder geval meer risico's dan de figuren die uit angst om hun consumptieve bestaan te verliezen hun eigen slavernij zitten te verdedigen alsof het een goede eigenschap isquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Poehpoeh, wat een risico's loop jij...
Je virtuele identiteit die als clown wordt beschouwd (en die je zelf ook bewust zo schaapt) is jezelf op het spel zetten? Man man man.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kennelijk zet ik mezelf wel op het spel he, als je figuren hebt die je zonder voorbeelden te geven subjectief gaan minachten om de zaken die je wilt veranderen in de maatschappij.
Jij bent zelf net zo goed een slaaf van het systeem he, anders zat je ook niet op het internet te posten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
In ieder geval meer risico's dan de figuren die uit angst om hun consumptieve bestaan te verliezen hun eigen slavernij zitten te verdedigen alsof het een goede eigenschap is!!!
Je suggestieve minachting komt werkelijk niet aan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je virtuele identiteit die als clown wordt beschouwd (en die je zelf ook bewust zo schaapt) is jezelf op het spel zetten? Man man man.
Nee hoor. Ik fiets.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij bent zelf net zo goed een slaaf van het systeem he, anders zat je ook niet op het internet te posten.
Behalve dan dat "winst" per definitie "ontwikkeling" in de weg staat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik mag het hopen... streven naar winst is een gezonde menselijke eigenschap en noodzakelijk om te overleven.
als je dol bent op verlies en liever altijd ergens achteraan of in de middenmoot wilt eindigen kun je ook gewoon netjes Feyenoord-fan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |