abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:17:12 #26
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66526984
Die fipo
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66527355
Het begint een beetje gênant te worden met eerst geen gewonden, niets aan de handje, geen doden en nu weer dat het aan een ander toestel ligt.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 17:44:56 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66527978
quote:
Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een nationaal vraagstuk van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.
bron

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:55:35 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66528293
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
Het begint een beetje gênant te worden met eerst geen gewonden, niets aan de handje, geen doden en nu weer dat het aan een ander toestel ligt.
Inderdaad, in plaats dat men gewoon de resultaten van het Nederlands/Amerikaans/Frans/Turks onderzoek afwacht lijkt ze er daar alles aan gelegen om de Turkse onschuld direct te willen bewijzen.

Het zou mij niet verbazen als men vanuit Den Haag nog een keer wilt spreken met wat regeringsleiders uit Turkije. Echt sjiek is het allemaal niet verlopen afgelopen dagen...
pi_66528306
quote:
Man overleeft twee rampvluchten binnen week

Gepubliceerd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC

Dordrecht - De Nederlander Rob de Knecht heeft twee vliegtuigongelukken in een week overleefd.

De Knecht ontsnapte woensdag aan de dood bij de vliegtuigcrash bij Schiphol. Nog geen week eerder, op 19 februari, was de Nederlander betrokken bij een incident in Istanbul. Toen gleed het toestel waar hij in zat van het talud en kwam met een harde klap tegen een lichtmast tot stilstand.

De Knecht, een 60-jarige zakenman uit Dordrecht, heeft aan de Schipholcrash vier gebroken ribben en een hoofdwond overgehouden. Bij het ongeluk in Istanbul vielen geen gewonden.

In het AD noemt De Knecht het 'een wonder' dat hij nog leeft. De Knecht reisde afgelopen woensdag bijvoorbeeld economy class, terwijl hij meestal business class reist. Juist in de business class vielen woensdag dodelijke slachtoffers.
http://www.wereldomroep.n(...)vluchten-binnen-week
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66528379
Voor de duidelijkheid: een vliegvereniging geeft een MOGELIJKE oorzaak.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:59:39 #32
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66528447
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??

dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.

luchtverkeersleider liep zeker stage daar
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:01:00 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66528498
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:03 schreef Me_Wesley het volgende:


Punt is alleen dat er gewoon separatie minima voor zijn. In deze situatie was de minimale separatie voor de wake turbulence 2 minuten. Daar is ruimschoots aan voldaan voor zover ik weet.
Voor een boeing 757 geldt meer tijd dacht ik..
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66528541
Dus eerst haalt het nieuws er een EX piloot met de naam 'baksteen' bij

en nou bemoeit de turkse vereniging talpa (wat volgens mij latijns voor MOL is) zich er ook al mee??

Is dit een grap ofzo
pi_66528785
Bedankt F04, voor je alertheid om een nieuwe te openen. Ik heb de OP (deels) gekopieerd, ook het één en ander weggehaald, omdat het niet actueel meer is. Aanvullingen/correcties op de OP zijn altijd welkom.

Enne... het grapje over "ik land, wei land" hebben we nu zo'n 20 keer gelezen en kennen we nu wel.
pi_66528806
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.

Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66528885
Aanvullend:
quote:
Een woordvoerder van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) zei dat het bekend is dat grotere vliegtuigen turbulentie kunnen veroorzaken. Maar een marge van 2 minuten tussen twee toestellen die gaan landen noemde hij normaal. „Het hangt een beetje van de grootte van het toestel af, maar dit is gemiddeld een goede marge. En die wordt in de gaten gehouden”, aldus directeur Gelf Jan Wieringa. Hij benadrukte wel dat zolang de feiten niet bekend zijn, heel veel mogelijke oorzaken te noemen zijn.

Door de crash met het toestel met 135 inzittenden kwamen negen mensen om het leven. Er vielen tientallen gewonden.
bron
pi_66528925
Staat er nou tapla in de OP?
pi_66529120
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2009 18:21:29 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:20:54 #40
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66529141
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:55 schreef Falco het volgende:
Talpa
+1 voorspelbaar
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66529149
tvp
pi_66529193
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef zoalshetis het volgende:
onzin. we weten allemaal dat het komt omdat het vliegtuig te zwaar beladen was vanwege die bolle van de meiden van halal.
pi_66529211
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:21 schreef Specularium het volgende:
tvp
pi_66529685
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.


Deze wiki haalt een fout voorbeeld aan. Volgens air crash investigataion en volgens deze wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587) is vlucht 587 neergestord door een overactieve piloot

The A300-600, which took off minutes after a Japan Airlines Boeing 747 on the same runway, flew into the larger jet's wake, an area of turbulent air referred to as wake turbulence. The first officer attempted to keep the plane upright with aggressive rudder inputs. The strength of the air flowing against the moving rudder stressed the aircraft's vertical stabilizer and eventually snapped it off entirely, causing the aircraft to lose control and crash. The National Transportation Safety Board (NTSB) concluded that the enormous stress on the rudder was due to the first officer's "unnecessary and excessive" rudder inputs, and not the wake turbulence caused by the 747. The NTSB further stated "if the first officer had stopped making additional inputs, the aircraft would have stabilized".[1]

(meteen maar even het foutieve stuk uit de wiki gehaald)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:47:52 #45
132191 -jos-
Money=Power
pi_66529879
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
quote:
Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa. (ANP)
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_66529982
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:44 schreef Gert het volgende:

[..]

bron

minister van informatie it is
  Donald Duck held vrijdag 27 februari 2009 @ 18:57:33 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66530164
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]

Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
Da's alleen maar een poging de oorzaak van zich af te schuiven. Die Turken kunnen het gewoon niet verkroppen dat hun nationale trots nu zo in het nieuws komt met al die negativiteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66530294
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]

Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
doet me hieraan denken



Namelijk deze snelle berekening:
"2 minutes in trail, normally 160kts to 4DME or the OM, gives 6NM separation. Even categorising the B757 as a heavy, there only need be 5 NM for a medium category aircraft following it."

Oftewel: 2 minutes is ruim voldoende afstand volgens alle regels voor een 737 die een 757 volgt,

Verder info, zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulence


Overigens vermeldt de telegraaf als bron voor dit artikel de turkste piloten vereniging.

Propaganda tot zover
- het ligt niet aan de piloten, ze zijn allemaal erg ervaren (feit: we wachten nog op de reden van de 3de pilot, informatie over zijn aanwezigheid en het gerucht dat het om een opleidingsvlucht gaat)
- het lag aan de 757 (zie hierboven: volgens de regels moet dit gewoon kunnen)


Laten we ff lekker het onderzoek afwachten voordat we dit soort zaken gaan roepen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:08:34 #49
192928 BananaSplitje
Met slagroom enzo...
pi_66530461
Zie nog net op SBS staan: "Exclusieve beelden vanuit vliegtuig" of iets in die richting.
Iemand het wel gezien?
Een B. is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de B.plant. Een B.plant of B.boom is in werkelijkheid `s werelds grootste kruid. Volgens de tuinbouwkundige is de B. een groente, volgens de culinaire is het een vrucht.
pi_66530493
en de Turkse vakbond heeft ook al een mening er over:
quote:
An airline workers union mired in an ugly labor dispute with Turkish Airlines called Friday for the resignation of the company's top management, as well as the sacking of top government ministers.

Atilay Aycin, the chairman of Hava-Is which claims to represent 12,000 workers, denounced Turkish Airlines executives at a news conference Friday, accusing them of "failing to manage a crisis" and calling Wednesday's plane crash "work-related murder."


A week before the accident, Hava-Is published a statement that accused Turkish Airlines management of "inviting a disaster" by "ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."
http://www.cnn.com/2009/W(...)line.crash.vertical/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')