abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66825946
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We zijn niet eens instaat om onze eigen aarde te doorgronden, laat staan het heelal.
deze redenatie is nogal eigenaardig maar goed, ik had graag mijn vraag beantwoord: geloof jij nu echt Darwin hetverkeerd had?
pi_66825971
Laten we hier geen Darwin versus creationisme-topic van maken. Dat is zonde van al die mooie diertjes.
  zondag 8 maart 2009 @ 14:39:32 #103
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_66826021
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We zijn niet eens instaat om onze eigen aarde te doorgronden, laat staan het heelal.
Gast Darwin is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en bewijzen in de vorm van diverse dieren (Galapagos eilanden), archeologisch bewijs (botten van dieren zoals we ze nu niet meer kennen wegens evolutie), DNA onderzoek. Heel erg dat jij dat in twijfel trekt (net zoals zo veel ongeschoolde mensen). Hier kan ik me echt aan storen, hoog wetenschappelijk onderzoek aan de kant schuiven als hetzijnde onzin.

Heel erg dat mensen zoals jij wel in een 1 of ander boek geloven wat geschreven is door een stel bijgelovige mensen die door de eeuwen heen het verhaal zelf hebben gemanipuleerd door middel van subjectieve schrijf technieken.

Darwin is gebaseerd op feiten, gods boeken zijn gebaseerd op blabla en fabels door de eeuwen heen.

Ook deze dieren/vissen zijn het resultaat van evolutie, zoals deze spookvis, hij heeft zeer specifieke ogen die in staat zijn om zeer goed in de diepte te kunnen kijken van zijn leef omgeving, kortom het ras van de spookvissen heeft zich aangepast op de omgeving (door de eeuwen heen). Hoe kun je echt in vredesnaam nu niet in deze wetenschap (geen theorie natuurlijk) geloven, dit heet evolutie en is keiharde wetenschap zoals wiskunde dat ook is, onomstootbaar.

Maarja zoals ik dus van alle christen of wat voor geloof dan ook fundamentalisten vind, ik vind het ongeschoolde mensen met onvoldoende kennis over biologie en het leven. Het is gewoon om uit de realiteit te stappen om ten einde het leven zo dragelijker te maken, kortom jezelf voor de gek houden, het leven en zo ook evolutie is niet altijd een feest, face it!
pi_66826024
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

JohnDope is een Gristenfundi, dus dat is nogal een rare vraag van je.
ok, dat wist ik niet. maar als jij nu verder van iedere poster hier zijn religieuze achtergrond geeft kan dat mij veel moeite besparen!

wel gek trouwens dat hij als "fundi" op een zondag nota bene zit te posten!!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door attila_de_hun op 08-03-2009 14:45:06 ]
pi_66826114
pi_66826950
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Gast Darwin is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en bewijzen in de vorm van diverse dieren (Galapagos eilanden), archeologisch bewijs (botten van dieren zoals we ze nu niet meer kennen wegens evolutie), DNA onderzoek. Heel erg dat jij dat in twijfel trekt (net zoals zo veel ongeschoolde mensen). Hier kan ik me echt aan storen, hoog wetenschappelijk onderzoek aan de kant schuiven als hetzijnde onzin.

Heel erg dat mensen zoals jij wel in een 1 of ander boek geloven wat geschreven is door een stel bijgelovige mensen die door de eeuwen heen het verhaal zelf hebben gemanipuleerd door middel van subjectieve schrijf technieken.

Darwin is gebaseerd op feiten, gods boeken zijn gebaseerd op blabla en fabels door de eeuwen heen.

Ook deze dieren/vissen zijn het resultaat van evolutie, zoals deze spookvis, hij heeft zeer specifieke ogen die in staat zijn om zeer goed in de diepte te kunnen kijken van zijn leef omgeving, kortom het ras van de spookvissen heeft zich aangepast op de omgeving (door de eeuwen heen). Hoe kun je echt in vredesnaam nu niet in deze wetenschap (geen theorie natuurlijk) geloven, dit heet evolutie en is keiharde wetenschap zoals wiskunde dat ook is, onomstootbaar.

Maarja zoals ik dus van alle christen of wat voor geloof dan ook fundamentalisten vind, ik vind het ongeschoolde mensen met onvoldoende kennis over biologie en het leven. Het is gewoon om uit de realiteit te stappen om ten einde het leven zo dragelijker te maken, kortom jezelf voor de gek houden, het leven en zo ook evolutie is niet altijd een feest, face it!
Om te beginnen wil ik je zeggen, dat jij agressiever en fundamentalistischer overkomt dan een gemiddelde Christen fundamentalist.

Overigens is Darwin met zijn "natuurlijke selectie" de grondlegger van de Holocaust geweest, alleen al vanwege dit feit moet je niet te snel geloven in Darwin.

Voor de evolutie theorie en schepping theorie is even weinig bewijs. Mensen die fanatiek in evolutie geloven, sluiten buitenaards leven ook uit.

En uiteraard zal er misschien wel kleine evolutie kunnen plaats vinden (bijvoorbeeld als mensen generaties in de ruimte zouden voort leven), want de mens is in principe een hele complexe machine (voor hetzelfde geldt zijn wij mensen het toppunt van aardse kunstmatige intelligentie, alleen zijn we nog te achterlijk om dat te kunnen beseffen), maar in dat verhaal van Darwin geloof ik gewoon niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnDope op 08-03-2009 15:18:02 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66827182
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:
Mensen die fanatiek in evolutie geloven, sluiten buitenaards leven ook uit.
t.
Volgens mij is alles zowat verkeerd in jou post maar het hierboven geciteerde is toch wel een uiterst fraaie. Hoe kom je eigenlijk aan die onzin? De meeste verstandige biologen, mensen die in de evolutie "geloven", zullen zonder probleem aanvaarden dat in het heelal op meerdere plaatsen leven aanwezig zal zijn.
pi_66827218
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:14 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Volgens mij is alles zowat verkeerd in jou post maar het hierboven geciteerde is toch wel een uiterst fraaie. Hoe kom je eigenlijk aan die onzin? De meeste verstandige biologen, mensen die in de evolutie "geloven", zullen zonder probleem aanvaarden dat in het heelal op meerdere plaatsen leven aanwezig zal zijn.
Maar die Darwin-fundamentalisten beweren dat Darwin de enige waarheid is en dat het dus totaal uitgesloten is dat het leven op aarde door een derde partij in een soort space-lab is gecreëerd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66827337
Kan deze debiele discussie ergens anders gevoerd worden en kunnen we hier gewoon verdergaan met het ons verwonderen over de schepselen ( ) van de diepzee?

zondag 8 maart 2009 @ 16:09:25 #110
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_66828821
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar die Darwin-fundamentalisten beweren dat Darwin de enige waarheid is en dat het dus totaal uitgesloten is dat het leven op aarde door een derde partij in een soort space-lab is gecreëerd.
Onzin, de wetenschap van Darwin kan overal plaats vinden, waar dat ook is in dit heelal. Het gaat om de evolutie van organismen, dus niet alleen persee om aardse organismen.

En het is rond uit triest om te zeggen dat er voor Darwin net zo weinig bewijs is als voor het geloof. Darwin is nogmaals, gebaseerd op keiharde bewijzen, geloof totaal niet.

Het blijkt maar des te meer hoe slecht jij bent geschoold als het gaat om biologie, dan had je teminste begrepen hoe organismen zich ontwikkelen.
pi_66829220
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Onzin, de wetenschap van Darwin kan overal plaats vinden, waar dat ook is in dit heelal. Het gaat om de evolutie van organismen, dus niet alleen persee om aardse organismen.

En het is rond uit triest om te zeggen dat er voor Darwin net zo weinig bewijs is als voor het geloof. Darwin is nogmaals, gebaseerd op keiharde bewijzen, geloof totaal niet.

Het blijkt maar des te meer hoe slecht jij bent geschoold als het gaat om biologie, dan had je teminste begrepen hoe organismen zich ontwikkelen.
Sowieso begrijpen de meeste mensen die in Darwin geloven, niks van de evolutie theorie.

En het is ook opmerkelijk dat Amerikaanse wetenschappers die de evolutie theorie verwerpen bijna alle debatten met Darwin-aanhangers gewonnen hebben.

Overigens de Amerikaanse wetenschapper dr. Kent Hovind heeft een prijs van 250 000 dollar uitgeloofd voor de persoon die het bewijs kan leveren dat het leven en alle organismen uit een micro-organisme zijn voortgekomen.
Uiteraard is die prijs nooit uitgeloofd.

Een andere Amerikaanse wetenschapper, een moleculair bioloog Michael Denton besloot op wetenschappelijk niveau te onderzoeken welke bewijzen de theorie van Darwin nou werkelijk ondersteunen.
Hij bracht daar een boekje over uit "Evolution, a theory in crisis" en kwam daar tot de volgende schokkende conclusie: "Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1859.
En ook deze man is geen christen.

Maar goed jij - als afgestudeerde televisiekijker - weet het natuurlijk allemaal beter

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnDope op 08-03-2009 16:28:43 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 16:24:15 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66829286
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:19 schreef Isegrim het volgende:
Kan deze debiele discussie ergens anders gevoerd worden en kunnen we hier gewoon verdergaan met het ons verwonderen over de schepselen ( ) van de diepzee?

[ afbeelding ]
Precies, optiefen met dat gejank over evolutie vs. creationisme! Je ziet toch zeker wel dat dit een produkt van degeneratie is???
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 8 maart 2009 @ 16:37:26 #113
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_66829699
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sowieso begrijpen de meeste mensen die in Darwin geloven, niks van de evolutie theorie.

En het is ook opmerkelijk dat Amerikaanse wetenschappers die de evolutie theorie verwerpen bijna alle debatten met Darwin-aanhangers gewonnen hebben.

Overigens de Amerikaanse wetenschapper dr. Kent Hovind heeft een prijs van 250 000 dollar uitgeloofd voor de persoon die het bewijs kan leveren dat het leven en alle organismen uit een micro-organisme zijn voortgekomen.
Uiteraard is die prijs nooit uitgeloofd.

Een andere Amerikaanse wetenschapper, een moleculair bioloog Michael Denton besloot op wetenschappelijk niveau te onderzoeken welke bewijzen de theorie van Darwin nou werkelijk ondersteunen.
Hij bracht daar een boekje over uit "Evolution, a theory in crisis" en kwam daar tot de volgende schokkende conclusie: "Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1859.
En ook deze man is geen christen.

Maar goed jij - als afgestudeerde televisiekijker - weet het natuurlijk allemaal beter
Ja en een aarde scheppen in 7 dagen door de hand van god is wel logisch zeker.
pi_66829828
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja en een aarde scheppen in 7 dagen door de hand van god is wel logisch zeker.
De ontwikkeling van al die genetische machines heeft uiteraard langer geduurd, alleen het live uitrollen van het project ging misschien in 7 dagen.
pi_66830737
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
......
Beste JohnDope,
zijn de topics op WFL en met name [Centraal] Creationisme deel 2 of [ Centraal ] Evolutie discussie & vragentopic. niet betere plaatsen om de discussie in deze richting voort te zetten?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_66833902
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef barthol het volgende:
Beste JohnDope,
zijn de topics op WFL en met name [Centraal] Creationisme deel 2 of [ Centraal ] Evolutie discussie & vragentopic. niet betere plaatsen om de discussie in deze richting voort te zetten?
Volledig eens met deze opmerking en die in NWS-feedback. Ga maar verder in genoemde topics, niet hier. Dit topic gaat over doorschijnende vissen. Tevens een verzoek aan iedereen om hier NIET meer te reageren op posts over de evolutietheorie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2009 18:52:14 ]
pi_66843941
precies .. verpest dit topic over het rare onderzeese leven niet met dat soort gelul

pleased to meet you
pi_66843965
Een zwemmende piemel.
pi_66846320
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

==

Overigens is Darwin met zijn "natuurlijke selectie" de grondlegger van de Holocaust geweest, alleen al vanwege dit feit moet je niet te snel geloven in Darwin.

Voor de evolutie theorie en schepping theorie is even weinig bewijs. Mensen die fanatiek in evolutie geloven, sluiten buitenaards leven ook uit.

En uiteraard zal er misschien wel kleine evolutie kunnen plaats vinden (bijvoorbeeld als mensen generaties in de ruimte zouden voort leven), want de mens is in principe een hele complexe machine (voor hetzelfde geldt zijn wij mensen het toppunt van aardse kunstmatige intelligentie, alleen zijn we nog te achterlijk om dat te kunnen beseffen), maar in dat verhaal van Darwin geloof ik gewoon niet.
Maar dat past hier niet: open er een topic over, dan dien ik je van repliek.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 10-03-2009 15:29:50 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66846368
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volledig eens met deze opmerking en die in NWS-feedback. Ga maar verder in genoemde topics, niet hier. Dit topic gaat over doorschijnende vissen. Tevens een verzoek aan iedereen om hier NIET meer te reageren op posts over de evolutietheorie.
Sorry, deze had ik nog niet gezien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 maart 2009 @ 00:58:09 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66847628
wow, bijzondere vis
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66849034
De ogen van deze vis zijn MI het meest intrigerend, met een relatief dikke laag doorzichtig weefsel bovenop de ogen, om zo naar kwallen te kunnen kijken, zonder dat ie kwallententakels in z'n ogen krijgt. Optisch gezien is dat ook best interessant, ook omdat de vis zo niet met z'n ogen hoeft te knipperen. Hmm, dat is waarschijnlijk zo voor (bijna) alle vissen.

Als je je een beetje verdiept in het oog, iets dat sommige mensen beroepshalve moeten doen, dan valt op hoe geweldig het oog in elkaar zit.

Het menselijk oog is technisch gezien een verschrikkelijk goed ontwikkeld instrument. De staafjes in het oog zijn zo gevoelig, dat ze in principe in staat zijn om 1 enkel foton te detecteren, iets dat een CCD camera nog steeds niet kan. Hele dure cameras voor de sterrenkunde zitten in de buurt, maar kunnen het (als ik het goed heb) nog steeds niet.

Over CCD cameras gesproken: in een CCD camera liggen de sporen die het elektrisch signaal dat wordt opgebouwd op iedere sensor meestal naast de sensor. In het menselijk oog liggen die sporen (neuronen) bovenop de sensoren (de staafjes en kegeltjes het netvlies). Dat is zo in alle gewervelden, dus we kijken allemaal door onze eigen zenuwen heen (en bloedvaten, iets dat je zelf kunt zien als je naar de blauwe lucht kijkt). Maar - heel apart - de natuur heeft dat in een geval anders geregeld: in de reuzeninktvis liggen de zenuwen onder de sensoren. De natuur is een geweldige ingenieur.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 9 maart 2009 @ 05:44:55 #123
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_66849075
tvp
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_66890578
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:57 schreef moussie het volgende:
precies .. verpest dit topic over het rare onderzeese leven niet met dat soort gelul

[ afbeelding ]
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:57 schreef Isegrim het volgende:
Een zwemmende piemel.
Moest ik ook aan denken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66891265
quote:
Op zondag 1 maart 2009 00:44 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]

Deze vis is ook als nieuwe soort ontdekt. De psychedelica. Ziet er ook appart uit en beweegt zich stuiterend voort op de zeebodem.
Maar het is wel een soort die behoort tot de groep hengelaarvissen, frogfish in het engels. Antennarius met hun latijnse naam. Vissen van die groep zien er allemaal wat appart uit, en "lopen" of "hoppen" over de zeebodem. Ze hebben een hengelltje voor hun kop met een soort nepwormpje, daar lokken ze andere vissen mee en dan "hap".

even nog een afbeelding frontaal:
[ afbeelding ]

die kan zo in sesamstraat
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')