abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66526492
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De mol hoort niet veel geld binnen te halen, punt.
Tja, daar ben ik het zeker met je eensch. Ik heb de totaalopbrengsten van alle kandidaten niet, dus daar zou je 't mooi kunnen vergelijken. Maar voor mij is het programma verneukt als Anniek de mol is... Met Jon kan ik redelijk leven en Viv zou ik geweldig vinden.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:29:26 #77
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_66527438
TerugVindMol
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:38:42 #78
239082 Rubenaldo
Vedette in wording
pi_66527760
Vivienne zou juist een verschrikkelijk slechte mol zijn, is hofleverancier van de pot!
En Jon word door zo'n beetje door iedereen verdacht en zou dus ook een hele matige mol zijn.
Anniek is van deze drie gewoon de beste mol.

Anniek heeft als mol gewoon de pech dat de rest van de kandidaten erg fanatiek bezig waren met de pot te spekken. Dit in tegenstelling tot andere jaren. Daardoor vallen haar acties nog meer op.
Als mol heeft ze me acht weken lang kunnen foppen, maar ook ik heb nu het licht gezien: Anniek is de mol
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:46:53 #79
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_66528038
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:45 schreef DaMart het volgende:
Een mol moet zo onopvallend mogelijk de boel in het honderd laten lopen. De mol-acties van Anniek zijn te doorzichtig. Daarom geloof ik niet dat ze de mol is. En als ze het wel is, vind ik het jammer dat het zo overduidelijk was dan.
Ja, het zou misschien allemaal wat subtieler kunnen, inderdaad. Maar ondertussen heeft ze jou er wel mee om de tuin geleid.

Hmmm... Misschien is dát het probleem wel van alle mensen die het programma nu 'verneukt' vinden, die Anniek een 'misselijk mens' vinden, die haar de 'slechtste mol ooit' vinden - dat ze zich belazerd voelen door de mol.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:28:33 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66529343
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:32 schreef pfaf het volgende:
Ik heb geeeeeen idee meer wie het is.
Wel wederom een leuke aflevering.
Toch vind ik dat Viv teveel geld in heeft gebracht voor een mol. Anniek heeft zo onmeunig veel mol-acties op haar geweten dat het onverdacht wordt en Jon was de keuze van Dennis, dus die is het ook niet,,,
Onzin. Stel dat Anniek niet de mol is en ook vol voor Jon gaat, dan is de kans aanwezig dat Anniek gewoon meer vragen goed had. Zeker niet onmogelijk.

Het lijkt erop dat Viv ( ) de mol niet kan zijn, omdat ze ogenschijnlijk veel geld heeft verdiend, maar hoe vaak is niet gebleken dat een mol wel degelijk de boel verknoeid heeft zonder dat het zo leek. Vergeet ook niet dat de programmamakers het achteraf pas monteren. En ik blijf erbij dat haar opmerking tegen Anniek een uitzending of 3 geleden zeer verdacht was.

Toch hoop ik eigenlijk dat Viv de mol is en anders toch Jon. Anniek haar molacties waren te opzichtig, maar ja, dat is wel gezegd vanuit de luie stoel. Wij zien het immers allemaal anders dan de deelnemers.
pi_66529371
Kzou het eigenlijk best zielig voor Jon vinden als hij de Mol is -.- Hij zet zich zo goed in en brengt direct én indirect veel geld in de pot, en alsnog hebben Viviënne, Dennis en Anniek hem als hun Mol. Daarnaast hadden Hans en Rick hem als tweede verdachte volgens mij -.-
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:58 schreef broer het volgende:

[..]

Die redenering kan ik niet volgen. Als ze geen mol-acties uithaalt, is ze een slechte mol. En als ze veel mol-acties uithaalt, is ze ook een slechte mol. Wat moet een mol dán doen?
De Mol moet het ook onopvallend doen hoor, dat hoort ook bij het concept van het programma. Anders kan de Mol gewoon doen wat hij/zij wil om alle opdrachten te verpesten wanneer iedereen het ziet. Maar kan ik hier uit opmaken dat jij Nadja uit serie 7 en Joris uit serie 8 een héle goede Mol zou vinden?

Als Anniek het toch is, vind ik het raar dat op de Molfandag door Pieter Jan is gezegd dat de Mol nooit een rood scherm kan krijgen. Dan krijgen we nog een nietes-welles discussie of dat gezegd is, of dat er gezegd is dat de Mol nooit het spel kan verlaten, maarkben er vrij zeker van dat ik "de Mol krijgt nooit een rood scherm" had gehoord. Eventuele bron van een moderator van het WIDM-forum (Bron 1, Bron 2), en dat lijkt me duidelijke taal. Als ze de Mol is, is het dus geen wonder dat zoveel mensen haar niet verdachten, maar voor elke kandidaat die nu nog over is geldt dat het geen wonder is dat zoveel mensen hem/haar hadden weggestreept -.-

Desalniettemin is Anniek misschien niet de leukste Mol, maar wel de beste Mol van degenen die nu over zijn, als je kijkt naar de feiten. Veel geld uit de pot, en weinig verdenken haar. Als ze het is, is het sowieso wel goed voor de toekomst, want dan kan ook niemand meer dingen zoals "Die kan de Mol niet zijn, want die doet het te opvallend" zeggen. Dat argument was sowieso al een dom argument, maargoed, kwacht af tot de laatste aflevering. Zoals het er nu voor staat vond ik het dit jaar niet zo'n succes, maar khoop dat dat verandert. Pieter Jan en Anton (eindredacteur of iets dergelijks) zeiden dat de Mol écht goed was, dus ik heb nog hoop -.-

[ Bericht 0% gewijzigd door Irving op 27-02-2009 18:39:49 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:43:33 #82
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66529774
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:29 schreef Irving het volgende:

Desalniettemin is Anniek misschien niet de leukste Mol, maar wel de beste Mol van degenen die nu over zijn, als je kijkt naar de feiten. Veel geld uit de pot, en weinig verdenken haar. Als ze het is, is het sowieso wel goed voor de toekomst, want dan kan ook niemand meer dingen zoals "Die kan de Mol niet zijn, want die doet het te opvallend" zeggen. Dat argument was sowieso al een dom argument, maargoed, kwacht af tot de laatste aflevering. Zoals het er nu voor staat vond ik het dit jaar niet zo'n succes, maar khoop dat dat verandert. Pieter Jan en Anton (eindredacteur of iets dergelijks) zeiden dat de Mol écht goed was, dus ik heb nog hoop -.-
Volgens mij zegt niemand dat Anniek de mol niet kan zijn vanwege die opzichtigheid, maar meer dat het te onwaarschijnlijk is dat niemand dan haar als mol heeft. Een mol wil zichzelf immers niet verdacht maken en Anniek doet juist heel erg haar best om wel verdacht te zijn.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:52:28 #83
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_66530028
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:00 schreef Tomaz het volgende:
Omdat de eindstand van de pot (zo goed als zeker) bij de laagste 3 ooit gaat horen, heeft de mol het meer dan uitstekend gedaan.
Da's niet zo gek als er met de opdrachten nauwelijks meer fikse bedragen te winnen zijn!
Let's face it, de AVRO beknibbelt aan alle kanten op dit programma, hun paradepaardje. Op het prijzengeld, maar ook op de opdrachten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:14:55 #84
1986 Jane
pi_66530649
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:46 schreef broer het volgende:

[..]

Ja, het zou misschien allemaal wat subtieler kunnen, inderdaad. Maar ondertussen heeft ze jou er wel mee om de tuin geleid.

Hmmm... Misschien is dát het probleem wel van alle mensen die het programma nu 'verneukt' vinden, die Anniek een 'misselijk mens' vinden, die haar de 'slechtste mol ooit' vinden - dat ze zich belazerd voelen door de mol.
Hmmm, nee. Ik wil juist heel graag verrast worden! En dat is het nu juist... ik zou totaal niet verrast zijn als Anniek de Mol blijkt te zijn.

Aan het begin van de serie (na afl. 2 geloof ik) hebben we op m'n werk een pooltje gemaakt. Ik sta op het punt om die te winnen, want ik heb daarin namelijk Anniek als mol. Wat mezelf betreft was ze dus al heel snel hartstikke verdacht. Toch ben ik van haar afgestapt, maar niet omdat ze ineens onmols was. Nee, juist omdat ze zó irritant bezig was dat ik gewoon niet meer wilde dat ze het zou zijn.

Misschien kun je je herinneren dat ik in het begin van de serie in deze topics al een beetje liep te mopperen dat ik het een slappe serie vond. Tot ik op een gegeven moment Rick (en later Dennis) in het oog kreeg, die n.m.m. toch nog die subtiele, slimme mol zou kunnen zijn zoals ik hem graag zie. Maar helaas, het mocht niet zo zijn en nu is het teleurgestelde gevoel van het begin weer helemaal terug.
Jammer, want ik vind het écht, écht, écht het meest briljante tv-spel dat ooit bedacht is.
pi_66530693
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef N.i.c.k het volgende:
mag ik dit kwalificeren als een niet zo'n heel snuggere opmerking .

Als je grotere passen neemt kom je dus op een lager getal uit.
Klopt.

Desondanks:
- Ook al neem je stappen van anderhalve meter, dan nog maakt die laatste 13 m. het op het totaal van ca. 1.000 meter weinig uit.
- Haar passen leken wellicht groot, maar Viv is een klein opdondertje. Een grote vent neemt passen van ongeveer één meter. Als Viv stappen van een meter wil maken zal ze behoorlijk haar best moeten doen.
- De Mol had er niet of nauwelijks belang bij om de laatste opdracht te laten mislukken.
pi_66530736
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:00 schreef Tomaz het volgende:
PJ noemde gewoon 't opgehaalde bedrag van 400 omdat hem dat verteld werd door de kandidaten. Omdat hij ook niet weet wie de mol is kan Viv best een paar honderd achter hebben gehouden.

Volgens mij niet. PJ wist te vertellen hoeveel geld er in totaal te verdienen was, dus inclusief de ongeopende kluizen.
pi_66530754
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:01 schreef N.i.c.k het volgende:
Je weet toch niet wat er in de finale gebeurd. Bij wijze van komt er dalijk een kiet of dubbel opdracht die ze verneukt.
Dat risico is veel te groot.
pi_66530805
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:46 schreef broer het volgende:

Miloushka flashback...
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 19:20:06 #89
42184 crew  DaMart
pi_66530813
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja joh, prima dat de Mol degene is die het meeste geld binnenbrengt.
Wie weet heeft ze wel nog meer geld uit de pot weten te houden dan ze erin gebracht heeft. Maar de tijd zal het leren .
pi_66531028
Nu Anniek de finale heeft gehaald ga ik het gewoon nog een keer zeggen.

Stel dat de Mol inderdaad nooit een rood scherm zou kunnen krijgen. Dan hebben we straks in de finale één Mol, één kandidaat die zeker niet de Mol is en één andere kandidaat. Die laatstgenoemde weet dus van zichzelf zeker dat ie de Mol niet is en weet óók zeker dat Anniek de Mol niet is. Daarmee blijft nog maar één iemand over die de Mol kan zijn en alle spanning is dus weg.
pi_66531121
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:20 schreef DaMart het volgende:
Wie weet heeft ze wel nog meer geld uit de pot weten te houden dan ze erin gebracht heeft. Maar de tijd zal het leren .
Desondanks zou ze dan een belabberde Mol zijn. Ze had bijv. héél makkelijk die restaurantopdracht kunnen verprutsen, zonder zich ook maar enigszins verdacht te maken. Ik zie geen enkele reden waarom een Mol die opdracht op die manier aan zou pakken. Als ze de Mol was had ze simpelweg kunnen zeggen dat ze het niet aandurfde, of - nog beter - ergens een klein foutje maken, waardoor alles verloren zou zijn geweest.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 februari 2009 @ 19:34:59 #92
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66531269
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:14 schreef Jane het volgende:

Jammer, want ik vind het écht, écht, écht het meest briljante tv-spel dat ooit bedacht is.
Hiermee doe je Ron's Honeymoonquiz ernstig tekort...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66531369
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:52 schreef Jane het volgende:

[..]

Da's niet zo gek als er met de opdrachten nauwelijks meer fikse bedragen te winnen zijn!
Let's face it, de AVRO beknibbelt aan alle kanten op dit programma, hun paradepaardje. Op het prijzengeld, maar ook op de opdrachten.
Maar toch staat de pot nu wat hoger dan vorig jaar in de finale. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er volgende week nog een opdracht komt waarmee er geld uit de pot gehaald kan worden, maar toch, beknibbelen lijkt nu niet echt aan de orde.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_66531445
Heb inmiddels 5 afleveringen gemist en te lui ze terug te kijken, WIDM tot volgend jaar voor mij
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:45:13 #95
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_66533446
Het is nog steeds Jon.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_66534401
De enige verklaring die ik kan bedenken waarom Viv als eventuele mol zoveel geld binnen heeft gehaald, is omdat ze Dennis enigzins heeft willen beschermen dat hij eruit vliegt. Dennis vroeg Viv namelijk haarzelf verdacht te maken, zodat anderen niet op Jon gingen stemmen. Maar met het winnen van geldbedragen wordt ze minder verdacht, en als iedereen op de verkeerde mol is, heeft iedereen grote kans eruit te vliegen. Beetje rare doelstelling, dus hoop dat als Viv de mol blijkt te zijn, ze een betere verklaring heeft.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:38:36 #97
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66535805
Ik ga voor 90% voor Anniek. Zou het wel jammer vinden als ze de mol is, om redenen die hier al genoeg genoemd zijn Mja, we zullen zien...
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:13:01 #98
1986 Jane
pi_66537386
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:38 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Maar toch staat de pot nu wat hoger dan vorig jaar in de finale. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er volgende week nog een opdracht komt waarmee er geld uit de pot gehaald kan worden, maar toch, beknibbelen lijkt nu niet echt aan de orde.
Ehhh, ik kijk al ietsje langer dan een jaar. Ik zeg toch niet dat de klad er dit seizoen pas in is gekomen? Is al een aantal jaar aan de gang hoor.
pi_66537894
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Ehhh, ik kijk al ietsje langer dan een jaar. Ik zeg toch niet dat de klad er dit seizoen pas in is gekomen? Is al een aantal jaar aan de gang hoor.
Ehh ok, was niet als aanval bedoeld hoor..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_66538090
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:52 schreef Jane het volgende:

[..]

Das waar. Toen die 100 en 300 euro uit die kluizen kwamen in de trein moest ik ook even lachen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')