abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_69214255
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:52 schreef ralfseltje het volgende:

[..]
Ohja, nieuwe plaatjes:
[ afbeelding ]
Pilgrimage
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 08:31:17 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69214811
1. In de trein luister ik naar cds, en ik luister thuis veel mp3's het lieft over mijn stereo set. Vinyl luister ik als ik aandachtig wil luisteren of echt op wil gaan in de muziek. Het feit dat ik de plaat om moet draaien maar het luisterprocess sowieso al een stuk actiever. Ook zet ik vaak een plaat op als ik strijk of andere werkzaamheden doe die zich niet achter de computer plaats vinden en ik even snel af kan stappen.

2. Anders beleven is een groot woord het is dezelfde muziek en die maakt onder verschillende omstandigheden verschillende gevoelens los. Wel is het luisterprocess zoals ik zei bij vinyl veel actiever waardoor het minder als muziekaal behang gaat werken.

3.Ja anders zou het stom zijn dat ik veel platen dubbel heb op cd en op vinyl ik vind dat vinyl iets heeft en dat iets kan ik slecht definiëren misschien komt het nog wel wat van vroeger toen ik als klein jongetje luistersessies had met mijn 13 jaar oudere broer met een bak vol platen voor je allerlei nieuwe geluiden ontdekken. Die nostalgie hangt nu nog wel een beetje aan mijn platen ook ben ik een sucker voor groot artwork en kleurtjes vinyl. Bij mij moet je het ook zien als een verzameling (al is het maar een kleintje)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 08:33:21 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_69214851
Trrouwens alle platen van primus zijn nu ook op vinyl verkrijgbaar. Jammer dat ik alles al heb en ik vind het niet de moeite waard om een discografie van 10 cds nu te gaan aanvullen met 10 LPs.

Ook Les Claypools' nieuwste cd die ik gepreordered had is nu ineens in vinyl verkrijgbaar vanaf nu bij les claypool maar niet meer preorderen dus...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_69216606
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 08:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Trrouwens alle platen van primus zijn nu ook op vinyl verkrijgbaar. Jammer dat ik alles al heb en ik vind het niet de moeite waard om een discografie van 10 cds nu te gaan aanvullen met 10 LPs.
Vervangen ipv aanvullen is natuurlijk altijd nog een mooie optie
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:12:45 #155
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_69219461
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 07:57 schreef On het volgende:

[..]

Pilgrimage
Ik wíst dat jij daarop ging reageren
pi_69226234
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:17 schreef timbob het volgende:
Hallo zwart-goud muziekluisteraars.

Hallo timbob.

Ik ben bezig met een presentatie voorbereiden over de toekomst van muziekbeleving. En een onderdeel daarvan is de terugkeer van vinyl.

Leuk onderwerp!

Nu hebben we hier aardig wat vinyl-luisteraars. Dus aan jullie een paar vraagjes:

Ik neem aan dat veel van jullie niet alleen maar vinyl luisteren en ook cd's en/of mp3 of zelfs radio luisteren.

  • Wanneer luisteren jullie vinyl, en wanneer andere media?

    Vinyl luister ik als ik bewust muziek wil luisteren; het leuke is dat dat ook echt gebeurd. MP3's zet ik meestal gewoon als achtergrond op of brand ik op CD. Die CD's draai ik eigenlijk alleen nog maar in de auto en dan ook nog meestal als CD-rom met MP3's.. Radio luister ik ook voornamelijk in de auto; bijna niet meer thuis.

  • Beleef je muziek op vinyl ook anders dan op bv cd of mp3? en dan niet zozeer dan vinyl een hogere geluidskwaliteit heeft, maar echt de bijkomende emoties.

    Je luistert gewoon beter, omdat je ook veel meer bezig bent met het uitkiezen, uit de hoes halen, alle handelingen met de naald en natuurlijk het omdraaien of wisselen van de plaat. Omdat een kant vrij snel is afgelopen, blijf je ook als het ware wakker, bij de muziek. De enige emotie, die ik heb bij de muziek op LP is melancholie, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik voornamelijk classic spul heb. Ik kan nog niet echt zeggen dat muziek op vinyl zoveel warmer is; volgens mij is dat gewoon ingegeven door de bewustere beleving.. (of gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok hier) Anyway, het is gewoon een veel mooier product.

  • (gewetensvraagje) Voel je je beter als je vinyl luistert? (elite gevoel, meer waarde als muziekliefhebber) (eerlijk antwoorden he)

    Ja, natuurlijk; je hebt er meer voor over dan één of andere downloader. Maar het is goed dat je altijd in je achterhoofd blijft houden dat dat ook daadwerkelijk het enige verschil is..

    Alvast dank voor de antwoorden

    Graag gedaan en succes met je presentatie!
  • pi_69231905
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 11:12 schreef ralfseltje het volgende:

    [..]

    Ik wíst dat jij daarop ging reageren
    Ik ga Live in Jerusalem binnenkort bestellen, Bhimas Theme is mijn favoriete nummer van ze.. staat ook op Pilgrimage.
    pi_69251496
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ook zet ik vaak een plaat op als ik strijk
    Dit is wel heel erg Rock&Roll...
      donderdag 21 mei 2009 @ 12:11:22 #159
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_69256204
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 06:58 schreef Ruud het volgende:

    [..]

    Dit is wel heel erg Rock&Roll...

    Extreme Ironing.. Heel erg Rock&Roll

    Allen bedankt voor de antwoorden
    Heb gister een kleine presentatie gedaan (moest echt in 7 minuten gepropt worden.. heb er maar 10 van gemaakt)
    En het was goed ontvangen, dus misschien mag ik het uitbouwen tot een grote presentatie, uurtje over muziek praten

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_69256609
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 12:11 schreef timbob het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Extreme Ironing.. Heel erg Rock&Roll
    Hehe
      donderdag 21 mei 2009 @ 13:10:09 #161
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_69257946
    Gisteren binnen gekomen:



    En 100 inner sleeves, 100 plastic hoezen en een static-off borsteltje.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      donderdag 21 mei 2009 @ 16:39:03 #162
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_69264065
    Ik kwam er zojuist achter dat kant 2 van LP 2 van Agua de Annique een picture disc is. Best tof. Dat was me helemaal nog niet opgevallen.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_69264672
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 13:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
    Gisteren binnen gekomen:

    [ afbeelding ]

    En 100 inner sleeves, 100 plastic hoezen en een static-off borsteltje.
    Netjes album wat het uit elkaar vallen van deze groep helaas verkondigt.
    pi_69290711
    Tvp-tje maar weer eens.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_69711140
    Een boek. Ja een boek, maar wel één met veel bijzonder vinyl.

    Uitgeverij Taschen komt met Extraordinary Records, 432 pagina's voor 30 Euro. Ik weet wel wat ik dit weekend ga kopen
    quote:
    Any Color Except Black

    The High Baroque Of Vinyl Recordings

    This original collection features the most remarkable vinyl artifacts ever produced: a connoisseur's selection of records in a plethora of colors, shapes, and forms, imprinted with extraordinary effects and images. Produced in collaboration with Colors magazine, this book showcases over 500 of the most exceptional records owned by leading collectors Alessandro Benedetti and Peter Bastine. Featuring the recordings of Pink Floyd, Queen, the Beatles, Prince, Michael Jackson, Elvis Presley, Bon Jovi and many others, these are rare and valuable records in countless designs and colors - gold, transparent, photo-printed - in a dazzling variety of shapes: butterfly, heart, star, and even a tree-shaped disc.

    About the author:
    Italian producer and songwriter Giorgio Moroder helped create electronic dance music, and has worked with Donna Summer, David Bowie, Janet Jackson, Barbra Streisand, and many others. He also founded Musicland Studios in Munich, once used by legendary acts like Led Zeppelin, Queen, and Elton John.

    About the contributing author:
    Alessandro Benedetti began collecting colored and unusual records in 1981, and now has 8,000 discs, including 1,200 colored vinyl discs. In 1998 his collection won recognition in The Guinness Book of Records. His dream is to open a record museum so he can share his collection with the public.

    About the contributor:
    Peter Bastine, born in 1952, has been a DJ, record seller, and concert organizer. From 1977 until 1998 he collected every kind of picture disc; since then, mostly historical 78rpm records. Today his collection comprises around 8,000 picture discs, and has been the subject of several European exhibitions.











      Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 19:20:32 #166
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_69711590
    ik kreeg gisteren deze binnen



    De nieuwe secret chiefs 3

    [ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 04-06-2009 21:39:37 ]
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      donderdag 4 juni 2009 @ 19:29:26 #167
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_69711937
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 19:07 schreef rosstek het volgende:
    Een boek. Ja een boek, maar wel één met veel bijzonder vinyl.

    Uitgeverij Taschen komt met Extraordinary Records, 432 pagina's voor 30 Euro. Ik weet wel wat ik dit weekend ga kopen
    [..]


    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Oeh!
    vet
    hebbeeeh.

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_69716612
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 19:07 schreef rosstek het volgende:
    Een boek. Ja een boek, maar wel één met veel bijzonder vinyl.

    Uitgeverij Taschen komt met Extraordinary Records, 432 pagina's voor 30 Euro. Ik weet wel wat ik dit weekend ga kopen

    Denk dat ik die binnenkot ook maar eens ga opsnorren, ziet er vet uit.
      donderdag 4 juni 2009 @ 23:17:45 #169
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_69722140
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ook zet ik vaak een plaat op als ik strijk
    Ik luister graag Merzbow bij het strijken.

    Heb net weer een wasje gedraaid, dus morgen mag ik weer

    O ja en ik heb de nieuwe Venetian Snares op vinyl gehaald, leuk plaatje.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:34:46 #170
    96116 ralfseltje
    Sitting on a cornflake
    pi_69858749

    Le Pré Où Je Suis Mort
      dinsdag 9 juni 2009 @ 14:07:06 #172
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_69861033
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:34 schreef ralfseltje het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Prima verjaardagsopbrengst
    Sonic Youth is eergisteren mijn kant op gestuurd. Althans toen kreeg ik daarover een mailtje. Dus die zal binnenkort wel bezorgd worden.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_69869691
    Deze is vandaag binnengekomen.



    Ik heb die met het marmer printje .
    pi_69871229
    Nu ik op mezelf woon ben ik ook op zoek naar een platenspeler, heeft iemand tips? Plan was gewoon tweedehands via marktplaats iets te kopen maar het aanbod is daar vrij overweldigend, waar moet ik op letten? Budget... geen idee, zo min mogelijk eurotje of 50, is dat te doen?
      dinsdag 9 juni 2009 @ 22:12:46 #175
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_69879025
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 18:40 schreef KdR het volgende:
    Nu ik op mezelf woon ben ik ook op zoek naar een platenspeler, heeft iemand tips? Plan was gewoon tweedehands via marktplaats iets te kopen maar het aanbod is daar vrij overweldigend, waar moet ik op letten? Budget... geen idee, zo min mogelijk eurotje of 50, is dat te doen?
    De staat waarin deze verkeert en hoe simpeler (weinig poespas) hoe beter denk ik.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')