abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 10:57:55 #126
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_68490714
Vrijmarkt!
Ouwe platen scoren!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 11:00:19 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68490774
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:57 schreef timbob het volgende:
Vrijmarkt!
Ouwe platen scoren!
wel de bedoeling ja
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_68497458
Ik ga vertrek overmorgen naar NYC (manhattan); iemand tips om daar wat vinyl te scoren?
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 15:01:43 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68499578
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:04 schreef Rory78 het volgende:
Ik ga vertrek overmorgen naar NYC (manhattan); iemand tips om daar wat vinyl te scoren?
ken alleen downtown music store maar dat is alleen maar downtown scene spullen (john zorn et. al.) en ze zijn ook verhuisd, die zitten midden in chinatown tegenwoordig

verder ben ik daar geen vinyl tegen gekomen, toen ik er zat heb ik wel veel via ebay gekocht bijna geen verzend kosten
pi_68509115
Hmm, zal er zeker eens binnen lopen. Sowieso altijd leuk om platenzaken te bekijken tijdens je stadsvakantie; je vindt altijd wel wat leuks.
  Moderator donderdag 30 april 2009 @ 01:07:36 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68519159
vinyl van de jaarmarkt

en een best of boudewijn de groot

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 01-05-2009 10:08:30 ]
  donderdag 30 april 2009 @ 10:57:00 #132
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_68523059

volgend jaar ga ik fanatieker op jacht.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:15:39 #133
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_68807041
Gister in Zwolle New Moon van Elliott Smith gekocht, samen met Down on the upside van Soundgarden. Die laatste was slechts 10 euro... Dubbel-LP. Koopje dus. Geweldige winkel dat Minstreel. Alleen jammer dat ie voor zijn Mellon Collie's heen was. Hij keek erg verbaasd toen ik zei dat ik op internet had gelezen dat ze die verkochten
  Moderator vrijdag 8 mei 2009 @ 13:19:15 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68807157
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:15 schreef ralfseltje het volgende:
Gister in Zwolle New Moon van Elliott Smith gekocht, samen met Down on the upside van Soundgarden. Die laatste was slechts 10 euro... Dubbel-LP. Koopje dus. Geweldige winkel dat Minstreel. Alleen jammer dat ie voor zijn Mellon Collie's heen was. Hij keek erg verbaasd toen ik zei dat ik op internet had gelezen dat ze die verkochten
welke was er de kale of die met lang haar, als het die kale was dan is mijn reputatie er aan bij minstrel

maarja nogmaals minstrel
  zaterdag 9 mei 2009 @ 21:23:29 #135
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_68853559
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

welke was er de kale of die met lang haar, als het die kale was dan is mijn reputatie er aan bij minstrel

maarja nogmaals minstrel
Ik geloof een kale man. Ben verder ook niet in details getreden, dus maak je niet druk
pi_68874374
Gisteren ook weer wat lp's meegenomen uit de stad.

De staat - wait for evolution

Wel leuk dat de cd er ook in zit.

Beck - Sea Change

Funkadelic - Maggot Brain
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:14:15 #137
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_69087485
Vandaag binnen gekregen:

Agua de Annique - Air

The Gathering - Souvenirs

The Gathering - Home
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:03 schreef On het volgende:
Gisteren ook weer wat lp's meegenomen uit de stad.

De staat - wait for evolution
[ afbeelding ]
Wel leuk dat de cd er ook in zit.
Die heb ik ook, gesigneerd nog wel. Inderdaad wel leuk gedaan met de erin.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_69091203
Ik vrees dat m'n naaldjes op zijn.. en naaldjes voor dit element zijn niet meer te krijgen.. dan maar nieuwe tafels halen, want deze zijn toch geleend. Om nou 90 euro neer te leggen per tafel, leg ik liever wat bij en haal sl1210's
pi_69128122
Cool, leuk om te zien dat in allerhande genres nog veel vinylfreaks zijn, en niet alleen onder de dance-dj's!

Ik ben zelf wel van de laatste categorie, ik heb vooral veel trance en hard trance vinyls en ben een fervent verzamelaar. Heb thuis iets van 1500 platen staan en dat worden er nog elke maand meer, ik word inderdaad week van het zien van een stukje zwart goud... maar nog beter is het coloured vinyl of een picturedisc zoals onderstaande;

zondag 17 mei 2009 @ 22:18:27 #140
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_69133784
Zie geen plaatje.

Maar ja, als ik een album ga scoren probeer ik hem bij voorkeur op vinyl te krijgen. En dan als het even kan ook gekleurd vinyl
pi_69137225
quote:
Op zondag 17 mei 2009 22:18 schreef Trashcanman het volgende:
Zie geen plaatje.

Maar ja, als ik een album ga scoren probeer ik hem bij voorkeur op vinyl te krijgen. En dan als het even kan ook gekleurd vinyl
Ik ook
ben blij dat de wat nieuwere albums ook op vinyl komen.
Hotel California op groen vinyl is groen goud trouwens
pi_69170320
Ben jarig geweest (20 geworden..) en heb wat toffe vinyl gekregen. O.a. Are You Experienced van Jimi Hendrix en een Captain Beefheart plaat. Ook heb ik nog wat tweede hands spul van mijn stiefma gekregen van o.a. The Pretenders, Mike Oldfield, Sting, Status Quo en een indo band, Massada.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:17:08 #143
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_69192640
Hallo zwart-goud muziekluisteraars.

Ik ben bezig met een presentatie voorbereiden over de toekomst van muziekbeleving. En een onderdeel daarvan is de terugkeer van vinyl.

Nu hebben we hier aardig wat vinyl-luisteraars. Dus aan jullie een paar vraagjes:

Ik neem aan dat veel van jullie niet alleen maar vinyl luisteren en ook cd's en/of mp3 of zelfs radio luisteren.

• Wanneer luisteren jullie vinyl, en wanneer andere media?

• Beleef je muziek op vinyl ook anders dan op bv cd of mp3? en dan niet zozeer dan vinyl een hogere geluidskwaliteit heeft, maar echt de bijkomende emoties.

• (gewetensvraagje) Voel je je beter als je vinyl luistert? (elite gevoel, meer waarde als muziekliefhebber) (eerlijk antwoorden he)

Alvast dank voor de antwoorden

• ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
      dinsdag 19 mei 2009 @ 17:01:03 #144
    122155 arucard
    Amplifier Worship
    pi_69194329
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 16:17 schreef timbob het volgende:

Als ik de tijd heb en thuis ben, dus dat de muziek niet op de achtergrond staat. Anders laat ik m'n pc wat afspelen. Buitenshuis luister ik muziek van mijn mp3speler

• Beleef je muziek op vinyl ook anders dan op bv cd of mp3? en dan niet zozeer dan vinyl een hogere geluidskwaliteit heeft, maar echt de bijkomende emoties.
    Niet echt, maar bij vinyl luister ik ook echt goed naar de muziek, en op andere manieren staat het meer op de achtergrond

• (gewetensvraagje) Voel je je beter als je vinyl luistert? (elite gevoel, meer waarde als muziekliefhebber) (eerlijk antwoorden he)
    nee

• O)))
    pi_69194580
    Antwoordjes voor timbob van mij.

Ik luister vinyl als ik een rustige dag op mijn kamer heb en het even niet te druk heb om steeds mijn platen te verwisselen. (Het liefst met een whiskey erbij ) En andere media op de fiets of als ik gewoon even snel muziek wil draaien.

Ja ik beleef het anders. Ook omdat de muziek installatie die er aan hangt beter is, maar ik heb meer het gevoel dat ik bezig ben met die ene artiest als ik met de plaat en geluidsinstallatie in de weer ben etc.

En ik vind vinyl gewoon het beste dat je kunt hebben. Het geluid is niet alleen beter (of je hebt last van gekraak). Maar veel platen die gemaakt zijn, zijn ook voor vinyl bedoeld.. vooral de oudere platen. Dat merk je goed als je bekijkt hoe de sides e.d. verdeeld zijn. Ik luister geen vinyl omdat ik me dan elitair voel maar omdat ik gewoon het beste uit het werk van mijn favoriete artiesten wil halen. En ik vind die grote platen gewoon ook een mooi stuk decoratie.
    pi_69194815
    quote:
  • Alleen op mijn kamer op z'n tijd. Ik heb nog niet zo gek veel platen dus het ligt er ook aan wat ik wil luisteren (en daardoor luister ik ook veel muziek via pc of een cd'tje).

iPod gebruik ik op de fiets en in de tuin als het weer het toelaat.
    quote:
  • Nee, bij mij gaat het puur om het geluid.
    quote:
  • Nee
    pi_69194847
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 01:07 schreef Bosbeetle het volgende:
    vinyl van de jaarmarkt

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

en een best of boudewijn de groot

[ afbeelding ]
    Die Live van Bob Marley heb ik ook, goede plaat

En Boudewijn natuurlijk
      dinsdag 19 mei 2009 @ 17:15:40 #148
    122155 arucard
    Amplifier Worship
    pi_69194886
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 17:07 schreef On het volgende:
    En ik vind die grote platen gewoon ook een mooi stuk decoratie.
    Oja, het grotere artwork is inderdaad ook een goede reden om voor vinyl te kiezen
    O)))
      dinsdag 19 mei 2009 @ 17:52:02 #149
    96116 ralfseltje
    Sitting on a cornflake
    pi_69196155
    quote:

• 1. Thuis, als ik tijd heb om rustig muziek te luisteren. Als ik ff snel muziek wil luisteren, zet ik een mp3 aan of een cd soms, als ik echt tot rust wil komen ofzo zet ik een lp op

2. Heel anders, vaak veel intenser en voor mijn gevoel heb ik veel meer een band met de muziek, vooral bij singer songwriters.

3. Niet beter, maar het voelt wel heerlijk om op die manier bezig te zijn met muziek. Het geeft wel een extra dimensie, het omdraaien van een plaat, wat voor mij serieuzer aanvoelt dan wanneer ik een mp3'tje op zet.

Ohja, nieuwe plaatjes:

pi_69201558
    Ik neem aan dat veel van jullie niet alleen maar vinyl luisteren en ook cd's en/of mp3 of zelfs radio luisteren.

Vinyl vaak als ik echt de tijd heb om muziek te luisteren, dan is het afhankelijk van de plaat of het als achtergrond dient of dat ik uitgebreid zit te luisteren. Onderweg mp3's op mijn iPhone en op mijn werk is het mp3tjes/ online radio. Cd's luister ik eigenlijk alleen als een plaat niet op vinyl uitgebracht is

Op vinyl luister ik bewuster, cd's, mp3's en zeker online radio dienen bij mij vaker als achtergrond dan dat een plaat dat doet.

Ja, ik voel me stukken beter dan het plebs dat alleen download of alleen cd's koopt.. Nee, eerlijk gezegd maakt het me niet zo heel veel uit, maar ik vind het totaalplaatje van vinyl leuker dan een cd, het grotere artwork, het 'werk' dat je eraan hebt met opleggen/omdraaien, de kraakjes/tikjes in een plaat (al kan dat bij sommige platen ook erg irritant zijn).

Graag gedaan
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')