Er is hier idd geen schade aan derden, dus niet verzekerd.quote:WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Daarmee bent u uitsluitend verzekerd voor schade aan derden. Deze dekking is door de overheid verplicht gesteld.
Dat las ik ook net. Nou ja, waarschijnlijk is het verschil tussen wat we al 3 jaar voor die auto betalen WA en All-risk nog steeds minder dan de plaatsing van de nieuwe ruit.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:26 schreef ktnxbye het volgende:
WA verzekering dekt inderdaad waarschijnlijk geen ruitschade. Zelfs bij All Risk heb je vaak nog een eigen risico.
[..]
Er is hier idd geen schade aan derden, dus niet verzekerd.
Wacht even.. je zegt dat het dus toch zin heeft om aangifte te doen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:31 schreef Adfundum het volgende:
Hopen dat ze de dader vinden en die aansprakelijk stellen.
Weinig kans maar dat is mij jaren geleden toch gebeurd. Ik kreeg zowaar via slachtofferhulp een brief met de naam van de dader.
Waarom zou je geen aangifte doen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat las ik ook net. Nou ja, waarschijnlijk is het verschil tussen wat we al 3 jaar voor die auto betalen WA en All-risk nog steeds minder dan de plaatsing van de nieuwe ruit.
Het is ook gewoon een hoop gezeur moet ik zeggen.
Zelf rij ik al jaren in een lease-wagen, daar boeit het allemaal niet zo. Alles wordt toch wel betaald, dus dan maakt het niet uit. Maar als het dan je eigen auto is..
[..]
Wacht even.. je zegt dat het dus toch zin heeft om aangifte te doen?![]()
De grootste reden dat draaideur criminelen niet gepakt worden, is omdat veel mensen te laks zijn aangifte te doen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef avotar het volgende:
[..]
Dat las ik ook net. Nou ja, waarschijnlijk is het verschil tussen wat we al 3 jaar voor die auto betalen WA en All-risk nog steeds minder dan de plaatsing van de nieuwe ruit.
Het is ook gewoon een hoop gezeur moet ik zeggen.
Zelf rij ik al jaren in een lease-wagen, daar boeit het allemaal niet zo. Alles wordt toch wel betaald, dus dan maakt het niet uit. Maar als het dan je eigen auto is..
[..]
Wacht even.. je zegt dat het dus toch zin heeft om aangifte te doen?![]()
Dat denk ik wel jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:35 schreef avotar het volgende:
Iemand een educated guess wat zo'n nieuwe zijruit kost overigens?
Meer dan 75 euro gok als ik Mikkie zo lees.
Bij ons was het destijds 300 euro, maar dat was ook omdat wij geen standaardruitje hadden maar iets met getint glas dat speciaal van Peugeot in Frankrijk moest komen. Plaatsen enzo duurde in totaal een half uur of zo en toen konden we dus 300 euro aftikken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:35 schreef avotar het volgende:
Iemand een educated guess wat zo'n nieuwe zijruit kost overigens?
Meer dan 75 euro gok als ik Mikkie zo lees.
dat is ook ongeveer het bedraag waar ik mee in m'n hoofd zit.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja.
Bij mij waren ze alleen al een ruim half uur aan het knutselen aan de auto, dus qua arbeidsloon telt het al lekker op. Ik zou uitgaan van rond de 150 - 200 euro, maar dat is een wilde gok. Waarom bel je ze anders niet even?
Mwaoh zoveel geld was de auto niet eens meer waard. Niet de moeite om dit erbij te verzekeren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:01 schreef FortunaHome het volgende:
Ik heb dit als extra's op mijn WA verzekering laten zetten, ruitschade, brand, diefstal... kost al met al een euro of 8 a 9 per maand.
Laatst ook ingebroken en de schade van 280 euro aan de auto + mijn radio netjes vergoed gekregen.
Fraude, anyone? Dingen verzinnen heeft geen zin, dan moet je ook de bonnen hebben om aan te tonen dat het echt dure dingen waren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:16 schreef 1DIOOT het volgende:
gok het op je inboedel. deze wordt tot 250 euro uitgekeerd. dus gewoon wat dingen verzinnen wat gestolen is, en daar lekker je raampje van betalen (heb ik toen ook gedaan)
Gore oplichterquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:16 schreef 1DIOOT het volgende:
gok het op je inboedel. deze wordt tot 250 euro uitgekeerd. dus gewoon wat dingen verzinnen wat gestolen is, en daar lekker je raampje van betalen (heb ik toen ook gedaan)
En dit dus ook......quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Gore oplichter
Jij bent de reden dat verzekeringen onbetaalbaar worden. Bah, ik kots op je.
Het is wel fraude he, hou je daar rekening mee.....quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:32 schreef avotar het volgende:
Dat van die inboedelverzekering vind ik nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Zal ik eens achteraan gaan.
Tanx for the tip.
Nee maar wel als je spullen gaat verzinnen die zogenaamd gestolen zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom zou dat fraude zijn???
Als je een goede inboedelverzekering hebt dan dekt deze gewoon diefstal uit de auto, dat is geen fraude.
Valt wel mee hoor.. Mijn kadettje zat nog perfect in elkaar toen m'n autoradio gejat was... alleen aan de bijrijderskant was het slot een beetje verbogen maar ging nog perfect open. Blijkt dat je kadetts en corsa's gewoon met een platkopschroevendraaier open kunt makenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:31 schreef Mikkie het volgende:
Wees overigens maar blij dat het 'alleen' een ruit is. Als ze je slot forceren ben je vaak verder van huis.
Nou dat werktquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:08 schreef karr-1 het volgende:
Aangifte moet je tegenwoordig zelf doen via internet, maar het werkt wel.
Dat ligt niet aan het internet, maar aan de josti die het behandeld he.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nou dat werkt
Ik moest uiteindelijk toch naar het bureau na mijn aangifte van inbraak. Omdat er een politie josti alles verkeerd had gedaan met de internet aangifte. Echt handig.
Leuk, maar een van de redenen dat ZLM goedkoop is (behalve dat ze hoofdzakelijk in Zeeland en Brabant opereren), is dat ze geen WA-Plus (minicasco, extra whatever) kennen. De keus is WA of Casco, geen tussenweg...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:01 schreef FortunaHome het volgende:
Ik heb dit als extra's op mijn WA verzekering laten zetten, ruitschade, brand, diefstal... kost al met al een euro of 8 a 9 per maand.
Laatst ook ingebroken en de schade van 280 euro aan de auto + mijn radio netjes vergoed gekregen.
Nope, is een onderdeel van de auto en als zodanig niet gedekt op de inboedel. Op de inboedel kun je alleen losse zaken claimen die op zich niets met de auto te maken hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
TS: Radio kan je misschien opvoeren bij Inboedel inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |