Shandy graagquote:
"Het was een drieling: Piet, Pieter, en Peter (als engels uitspreken AUB)."quote:Op vrijdag 27 februari 2009 03:20 schreef Morwen het volgende:
Katwijkers, Piet van onze Piet die heeft een zoon gekregen: Piet
Krijgt het kind zeker gelijk ook spleetogen aangemeten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:08 schreef Isabeau het volgende:
En 2 ouders vonden de spelling van Jan toch wat te simpel en noemden hun kind Yan...toch nog ingewikkeld gedaan
Bij de jongetjes geboren in 2008 was er idd 1 met de naam Shandy.quote:
Nee, dit is van alle kinderbijslagaanvragen van 2008quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heb je de gemeentelijke databases gehackt ofzo?
Wel zonder e, maar dat is voor het gewone volkquote:
Je hebt ze allemaal al gezien?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:25 schreef Morwen het volgende:
Wel zonder e, maar dat is voor het gewone volk![]()
Ik vind de namen nogal meevallen deze keer, het kan nog vele malen erger
Nee, alleen die op de beginpagina.quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
8 jongens zijn Diesel genoemd.
Euro Blei Frei, nee nee, dat is m'n neef, ik ben Diesel.
35x Geertquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:31 schreef Gabbylicious het volgende:
Ik heb die lijst niet gezien (want geen PDF-bestand opener)
Hoeveel mensen hebben hun kind Geert genoemd? Barack?
1 Barack en 35 Geerten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:31 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ik heb die lijst niet gezien (want geen PDF-bestand opener)
Hoeveel mensen hebben hun kind Geert genoemd? Barack?
Je vergist je, er zijn 35 nieuwe Steijn`s geboren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
In 2007 45 Steijn's [ afbeelding ] In 2008 niet een, zou mijn naam in 2007 in de Libelle ofzo gestaan hebben.
Hmmm, vaagquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:45 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Je vergist je, er zijn 35 nieuwe Steijn`s geboren.
Dat is een Steijndichtheid van bijna 3 per maand.
Splinterquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:44 schreef Peter6000 het volgende:
Ik zat te kijken of er misschien iemand Spinvis genoemd is, maar das niet het geval.
Er heten wel 7 kinderen Splinter.
Jammer. Er heet niemand Balk...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SplinterZou dat iets zeggen over de bevalling?
het zusje heet April en de broertjes heten Donatello, Raphael, Leonardo, Michelangelo en Schredderquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SplinterZou dat iets zeggen over de bevalling?
In 2008:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 05:31 schreef Ruud het volgende:
het zusje heet April en de broertjes heten Donatello, Raphael, Leonardo, Michelangelo en Schredder
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 05:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In 2008:
April 1x (ik had meer verwacht)
Donatello 1x
Raphael 16x (Raphaël 20x)
Leonardo 15x
Michael-Angelo 1x en Michelange 1x (geen Michelangelo!)
tja, dat was dan ook de bad guy hèquote:Schredder 0x
Het was heel vroeger redelijk gebruikelijk om de oudste dochter Zus te noemen (dit fenomeen kende ik nog niet met Broer overigens). Dus deze kan ook in je lijstje met oude namen die weer terug komen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:29 schreef Isabeau het volgende:
Bij de jongens dus 1x Broer-Jan, maar ook 1x Broer.
Bij de meisjes 1x Zus en 1x Zusje
dezelfde mensen die hun kind Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116 wilden noemen.quote:
Ik vind dat geen aanbeveling als ik zo naar de namen met een 1 kijk, meestal denk ik dan: ja, logisch dat er daar maar 1 van is en godzijdank niet meer.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:22 schreef 19patje72 het volgende:
gelukkig blijft mijn zoon's naam ook nog redelijk uniek... maar eentje erbij in 2008
Precies!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat geen aanbeveling als ik zo naar de namen met een 1 kijk, meestal denk ik dan: ja, logisch dat er daar maar 1 van is en godzijdank niet meer.
Nee niet echt, voor de meeste namen heb je toch wel verschillende schrijfwijzes.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Precies!
Toevallig heb ik hier gisteren nog een discussie over gehad.
Iemand was op zoek naar een babynaam en toen zei een ander iemand. Een naam die je mooi vindt, behalve als hij in de top 10 staat.
Ik had zoiets van, WTF? Dus als de naam in de top 10 staat dan is je kind minderwaardig ofzo?
Nee originele namen waar er maar 1 van zijn zijn een verrijking voor het kind. Het zijn meestal intrieste namen.
En inderdaad namen waarvan er 10 schrijfwijzen bestaan. Dan denk ik, pfff dieslektiese ouders??
Mijn dochter heeft een top 10 naam namelijk Eva.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:45 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
Nee niet echt, voor de meeste namen heb je toch wel verschillende schrijfwijzes.
Maar een populaire naam, als je die roept, dat de halve groep omkijkt vindt ik niet prettig. Of in de klas... Jan K, . Jan de B en Jan R.... om aan te geven welke Jan nu bedoelt wordt.
Nu is zijn naam redelijk uniek. En vooral hier in Singapore. Bovendien is onze Brennen een vurig menneke.
Acda en de Munnik hadden nog een leuk stukje cabaret over een prachtig meisje....met de naam Geurtje.quote:
editquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:06 schreef freecell het volgende:
Geurtje?
Wij staan er inErg vindbaar ook
maar veel namen zijn echt raar
Aafra?
Tammy? (voor een meisje)
Is dat niet op zn Frans? Zeg maar net als Yann Tiersenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 04:08 schreef Isabeau het volgende:
En 2 ouders vonden de spelling van Jan toch wat te simpel en noemden hun kind Yan...toch nog ingewikkeld gedaan
ja oubollig is inderdaad niet het goeie woordquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Dirk, Jan en Kees eigenlijk helemaal niet oubollig, ik vind ze wel leuk en stoer voor een jongen.
Ik ben bang van niet...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:15 schreef Ruud het volgende:
[..]
da's waarschijnlijk een negertje, dan is het niet zo vreemd
zo te zien is het een oud-Hollandse (Friese?) naam. Maar wel eh, gevalletje dubieus om je kind tegenwoordig nog zo te noemen. Schieten me gelijk allemaal oeleboele rijmpjes door mn hoofdquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet...
(in 2007 waren er twee jongetjes met die naam)
ach, zieligquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet...
(in 2007 waren er twee jongetjes met die naam)
tieten voelenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zo te zien is het een oud-Hollandse (Friese?) naam. Maar wel eh, gevalletje dubieus om je kind tegenwoordig nog zo te noemen. Schieten me gelijk allemaal oeleboele rijmpjes door mn hoofd
Geen Oeleboele, Oebele!quote:
Anna had je ook gewoon Jan kunnen noemen natuurlijk...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:51 schreef bixister het volgende:
een Jan erbij had ik ook leuk gevonden.
Ik had een tante Janna.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:00 schreef Ruud het volgende:
[..]
Anna had je ook gewoon Jan kunnen noemen natuurlijk...
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:32 schreef LXIV het volgende:
Ik zou graag mijn aanstaande kind ook Jan noemen (als het een jongen is). Maar mijn vrouw vind het niet zo geweldig.
Jan is echt een stoere naam. Een Jan kun je iets toevertrouwen, die fikst het wel. Piet vind ik wat minder.
Willem of Huub vind ik ook prima namen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |