Heb je ze echt geteld?quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:24 schreef zwemmer431 het volgende:
[ afbeelding ]
één van de 345 klusjes die ons wachten...
we blijven er voorlopig (?) na de verhuizing nog twee dagen per week actief in het klooster.quote:Op zondag 8 maart 2009 09:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Heb je ze echt geteld?
Leuk (nieuw) huis, dat verzacht de pijn van het moeten verlaten van het schitterende appartement hopelijk iets.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2009 22:38 schreef zwemmer431 het volgende:
planning voor het komende weekeinde:
edit(v)
keuken stuck-klaar maken V
electrapunten monteren V
gasleiding verleggen V
badkamer verder slopen
waterpunten voor wastafel verleggen V
afvoer toilet verplaatsen V
douchebak afvoer positioneren V
naar de stort afval afvoeren -
behang afstomen woonkamer -
schruren deel schilderwerk V
keukenkastjes (begin ) monteren -
plan voor dragende balk vervanging uitwerken V
op hoop van zegen...
en een plaatje hoe het was...
[ afbeelding ]
tiolet was echt op en nog eens op..quote:Op zondag 15 maart 2009 22:21 schreef BBQ-kip het volgende:
Jullie gaan hard zeg, wel naar van die tegenslagen...
zijn jullie er al achter waarom toilet en CV het begeven hebben?
Succes!
Kwam er wel weer water uit de warmwaterkraan, of het warm of koud is maakt niet uit.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:00 schreef zwemmer431 het volgende:
[..]
tiolet was echt op en nog eens op..
de cv schijnt de "brainbox" van kaduk te zijn
...
nieuwe cv ketel komt er aan...denk ik
ja er nu weer koud "warm " water ; blijf het een beetje wonderlijk vinden...quote:Op maandag 16 maart 2009 22:22 schreef klipper het volgende:
[..]
Kwam er wel weer water uit de warmwaterkraan, of het warm of koud is maakt niet uit.
Als alle voorwaarden aanwezig zijn, en je blijft code 9 houden, dan kan het inderdaad ook de logica of brainbox zijn.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:33 schreef zwemmer431 het volgende:
[..]
ja er nu weer koud "warm " water ; blijf het een beetje wonderlijk vinden...
Is dat inclusief plaatsen of exclusief?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:37 schreef zwemmer431 het volgende:
wat voor consequenties heeft dat voor de kosten?
bij benadering: ik vernam dat de brainbox ongevver 300 euro kost inclusief.
ik heb een gasmannetje langs gehad: conclusie ten tweede male: brainbox.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Is dat inclusief plaatsen of exclusief?
het zelf vervangen is niet echt moeilijk, logica kost ongeveer ¤210
Heb je met het volgende rekening gehouden?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:23 schreef zwemmer431 het volgende:
[..]
ik heb een gasmannetje langs gehad: conclusie ten tweede male: brainbox.
Ik heb inmiddels een nieuwe HR - ketel besteld.
super klipper wat een service:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:46 schreef klipper het volgende:
[..]
Heb je met het volgende rekening gehouden?
Aangezien je eerst een VR-ketel had, en deze laat vervangen door een HR-ketel, kunnen er diverse extra voorzieningen nodig zijn.
De rookgasafvoer, het is mogelijk dat de oude rookgasafvoer geschikt is voor vr ketels, maar niet voor hr ketels, let daar op, of laat het controleren.
Afvoerleiding, een hr ketel haalt warmte uit de rookgassen, de latente warmte, hierdoor ontstaat vrij veel condens water welke afgevoerd moet worden, letop dit moet geschieden door middel van een open verbinding.
Dit houd in dat er zowel in het toestel als in de afvoerleng een syphon moet zitten, bij het toestel wordt deze bijgeleverd, maar in de afvoerleiding moet je deze zelf verzorgen indien niet aanwezig, de verbinding vanaf het toestel moet vervolgens via een open verbinding gemaakt worden met de afvoerleiding.
Kamerthermostaat: veel toestellen zijn tegenwoordig voorzien van het open therm protocol, of een merk gebonden protocol, een geschikte kamerthermostaat kan dan op betere manieren communiceren met het toestel, zo,n kamerthermostaat kost wel iets meer, maar is sterk comfort verhogend.
het zou zonde zijn om dan een gewone aan/uit thermostaat te monteren, wel op de juiste klemmen aansluiten.
Gezien de leeftijd van het oude toestel (1995, ofwel 14 jaar) raad ik tevens de vervanging van de volgende componenten aan indien deze niet pas geleden vervangen zijn:
expansievat, je zal verbaasd zijn hoeveel lege vaten met alle mogelijke storingen van dien er hangen, een expansievat gaat ongeveer 7 jaar mee.
Veiligheidsventiel of in de volksmond ook wel overstortventiel genoemd, dit is een belangrijk veiligheidsorgaan, en moet je eigenlijk gewoon iedere 5 jaar vervangen.
Inlaatcombinatie, dit veiligheids relevante toestel herbergt 3 onderdelen in zich, een veiligheidsklep, een terugslagklep en een afsluiter, letop dit onderdeel is voor de drinkwaterleiding en heeft dus een andere functie dan het cv zijdige veiligheidsventiel.
Gaskraan, als dit onderdeel net zo oud is als de ketel, gewoon vervangen, dit zijn de kosten niet, en je bent weer verzekerd van een goede afdichting.
Vulpunt en vulkraan, in veel huizen bevindt de vulkraan en het vulpunt zich in twee verschillende ruimten, als je toch bezig ben, plaats dan een vulkraan vlak bij het toestel en het vulpunt, wel zo gemakkelijk.
Tegenwoordig is een vaste verbinding tussen vulkraan en vulpunt toegestaan, er is dan echter wel een goedgekeurde terugslagklep benodigd.
zeker als je ziet wat voor verschil het is;quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:15 schreef Ml-etje het volgende:
Zooo dat stucen is altijd een keerpunt hé dan ga je pas echt zien wat het wordt.
't scheelt dat we er nog niet wonen en dus niet teveel zooi om ons heen hebben.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh wat gaan jullie hard zegJullie pakken ook echt zon beetje iedere vierkante cm van van het huis tegelijk aan !
Ik zou daar niet tegen kunnen, ik ben echt iemand die eerst het ene zover mogelijk compleet af wil hebben voordat ik in een andere ruimte ga beginnen (oke dit is niet bij alle werkzaamheden mogelijk maar echt het hele huis van boven naar beneden op ze kop hebben staan zou ik ook niet kunnen).
Hulde !![]()
bedoel je die op de muur?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
Die tegeltjes in je wc...
Wat doe je daarmee?????
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |