abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:01:48 #1
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484016
Eind januari heb ik, binnen mijn proeftijd, ontslag genomen bij mijn werkgever. Ik had toen nog 60 overuren te goed plus wat vakantie uren enzo en m'n contract uren van die maand, dat geld had gisteren op mijn rekening moeten staan. In mijn contract staat dat mijn werkgever elke maand op de 25ste uitbetaald. Maar gisteren geen geld, vandaag ook niet, dus heb ik even gebeld met de salarisadministratie. Daar kreeg ik te horen dat ik volgens de computer nog niet uit dienst ben, maar dat mijn salaris is bevroren, want de salarisadministratie had van mijn rayon manager nog geen mutatie ontvangen. Als ik meer informatie wilde moest ik maar even mijn rayon manager bellen.
Dat heb ik gedaan, van hem kreeg ik te horen dat de mutatie wel is verstuurd, maar niet is aangekomen bij P&O, hij heeft gebeld, mijn salaris laten bevriezen. Ik moet nu tot zeker volgende week woensdag wachten op mijn geld, en als het er dan nog niet is dan moet ik wachten tot 25 maart.

Mijn vragen: had mijn werkgever het mij niet moeten laten weten dat mijn salaris is bevroren en ik dus geen geld zou krijgen?
Mijn werkgever houdt zich duidelijk niet aan de afspraak (want in het contract staat dat het geld op de 25ste betaald wordt), kan ik hier nog iets mee/aan doen, en zo ja wat?

Meer vragen komen ongetwijfeld nog, alvast bedankt voor tips en hulp enzo

[ Bericht 0% gewijzigd door Pien85 op 26-02-2009 16:07:49 ]
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66484441
De eindafrekening vindt vaak niet plaats gelijk met de normale loonafwikkeling. De keren dat ik ergens uit dienst ging was het ook nooit op tijd, maar vaak een halve maand later. Het had netjes geweest van je ex-baas om het te melden, ik weet niet hoe het juridisch zit.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:13:15 #3
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484499
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:11 schreef ducati_st2 het volgende:
De eindafrekening vindt vaak niet plaats gelijk met de normale loonafwikkeling. De keren dat ik ergens uit dienst ging was het ook nooit op tijd, maar vaak een halve maand later. Het had netjes geweest van je ex-baas om het te melden, ik weet niet hoe het juridisch zit.
Volgens P&O had het gewoon op tijd moeten zijn, áls de mutatie op tijd was geweest...
pi_66484555
Het hoort gewoon op tijd gestort te worden, en ik zou zeker eisen dat ze dit binnen een redelijke termijn doen (een week ofzo).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66484559
Op grond van het Burgerlijk Wetboek moet je werkgever het loon over een bepaalde periode binnen maximaal een maand na afloop van die periode voldoen (art. 7:623 lid 1). Als jij eind januari hebt opgezegd, dat moet het dus voor eind februari zijn betaald. Je loon over de uren die je in januari hebt gewerkt, moeten dus uiterlijk in februari worden betaald.

Is je werkgever langer dan 3 werkdagen te laat met betalen van het loon, en is dat aan hem toe te rekenen, dan heb je recht op een verhoging van het bedrag wegens vertraging. Van de vierde t/m achtste werkdag is dat 5% per dag, en voor elke volgende werkdag 1%. Deze verhoging bedraagt maximaal 50% van het salaris waar je recht op hebt. En hiervan mag je werkgever niet afwijken.

Krijg jij je geld pas eind maart, dan kun je dus een flinke verhoging eisen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:15:45 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484613
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:14 schreef DaMart het volgende:
Op grond van het Burgerlijk Wetboek moet je werkgever het loon over een bepaalde periode binnen maximaal een maand na afloop van die periode voldoen (art. 7:623 lid 1). Als jij eind januari hebt opgezegd, dat moet het dus voor eind februari zijn betaald.

Is je werkgever langer dan 3 werkdagen te laat met betalen van het loon, en is dat aan hem toe te rekenen, dan heb je recht op een verhoging van het bedrag wegens vertraging. Van de vierde t/m achtste werkdag is dat 5% per dag, en voor elke volgende werkdag 1%. Deze verhoging bedraagt maximaal 50% van het salaris waar je recht op hebt. En hiervan mag je werkgever niet afwijken.

Maar hoe ga ik hen dat duidelijk maken DM? Ben een beetje huiverig voor om zelf te bellen, ik laat me nogal makkelijk afschepen
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:16:21 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484633
Bovendien ben ik volgens de gegevens in de computer nog niet uit dienst... Wat ook weer raar is
pi_66484752
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:15 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Maar hoe ga ik hen dat duidelijk maken DM? Ben een beetje huiverig voor om zelf te bellen, ik laat me nogal makkelijk afschepen
Gewoon, een e-mail sturen en naar die wetsartikelen verwijzen .

Ik heb overigens een zin aangepast in mijn vorige post, omdat ik niet helemaal zei wat ik eigenlijk wilde zeggen .
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:20:11 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484796
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:19 schreef DaMart het volgende:

[..]

Gewoon, een e-mail sturen en naar die wetsartikelen verwijzen .

Ik heb overigens een zin aangepast in mijn vorige post, omdat ik niet helemaal zei wat ik eigenlijk wilde zeggen .
Ze hebben geen email adres
pi_66484799
Je hebt recht op dat geld, hoe ze dat regelen is verder hun zaak. En wat DM zegt.
pi_66484836
ik zou zijn lul afsnijden en in zijn bek proppen. maar als je je al aan de telefoon laat afschepen dan vrees ik dat je zwak staat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:21:14 #12
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66484845
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je hebt recht op dat geld, hoe ze dat regelen is verder hun zaak. En wat DM zegt.
Ik ga gewoon nog een keer bellen denk ik... en proberen me niet af te laten schepen...
pi_66484994
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:21 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon nog een keer bellen denk ik... en proberen me niet af te laten schepen...
soms wil het wel eens helpen als je alleen maar dreigt met juridische stappen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:42 #14
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66485038
Oh, DM, geldt dat dan ook voor de overuren over januari die ik nog te goed heb en mijn vakantie dagen enzo?
pi_66485199
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:21 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Het is belangrijk dat je weet wat je recht is, dat de wederpartij dat ook weet, en dat je niet aarzelt dat recht te effectueren. Dan kom je vaak sneller tot een bevredigend resultaat. Maar laat vooral de interne regeltjes van het bedrijf niet jouw probleem worden.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:31:22 #16
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66485279
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is belangrijk dat je weet wat je recht is, dat de wederpartij dat ook weet, en dat je niet aarzelt dat recht te effectueren. Dan kom je vaak sneller tot een bevredigend resultaat. Maar laat vooral de interne regeltjes van het bedrijf niet jouw probleem worden.
Hoe ga ik dit aanpakken, is dan nog de vraag, ik kan ze niet mailen, dus ik moet wel bellen... Dat wetsartikel vermelden dus? En verder? Geldt dat wetsartikel ook voor de overuren enzo? Als ik genoeg info heb ga ik morgen even bellen, vandaag zijn ze niet meer te bereiken, iedereen op P&O vertrekt om 4 uur
pi_66485616
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:31 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Hoe ga ik dit aanpakken, is dan nog de vraag, ik kan ze niet mailen, dus ik moet wel bellen... Dat wetsartikel vermelden dus? En verder? Geldt dat wetsartikel ook voor de overuren enzo? Als ik genoeg info heb ga ik morgen even bellen, vandaag zijn ze niet meer te bereiken, iedereen op P&O vertrekt om 4 uur
Ik zou dat wetsartikel niet direct noemen, dat komt over de telefoon niet lekker over. Wel kun je er op wijzen dat ze wettelijk verplicht zijn je tijdig te betalen, en dat bij overschrijding van de gestelde termijn er wettelijke rente verschuldigd is. Overuren verschillen niet van normaal gewerkte uren.

En als je echt vervelend wil doen, moet je een steunvordering zoeken en dan kun je een faillissementsaanvraag doen ( ).
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:49:45 #18
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66486009
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zou dat wetsartikel niet direct noemen, dat komt over de telefoon niet lekker over. Wel kun je er op wijzen dat ze wettelijk verplicht zijn je tijdig te betalen, en dat bij overschrijding van de gestelde termijn er wettelijke rente verschuldigd is. Overuren verschillen niet van normaal gewerkte uren.

En als je echt vervelend wil doen, moet je een steunvordering zoeken en dan kun je een faillissementsaanvraag doen ( ).
Steunvordering? En nee, denk niet dat dat gaat werken hoor Maar goed, vertellen hoe t precies in de wet staat moet wel lukken ja
pi_66486171
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:49 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Steunvordering?
Een andere schuldeiser met vordering op een bedrijf (bv een collega met hetzelfde probleem).
quote:
En nee, denk niet dat dat gaat werken hoor
Het wordt in de rechtspraktijk nogal eens gebruikt als (oneigenlijk) drukmiddel om een onwillige partij tot betalen aan te zetten. Als je dreigt failliet te worden verklaard wil je wel betalen
quote:
Maar goed, vertellen hoe t precies in de wet staat moet wel lukken ja
Ok, succes
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:03:29 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66495417
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:14 schreef DaMart het volgende:
Op grond van het Burgerlijk Wetboek moet je werkgever het loon over een bepaalde periode binnen maximaal een maand na afloop van die periode voldoen (art. 7:623 lid 1). Als jij eind januari hebt opgezegd, dat moet het dus voor eind februari zijn betaald. Je loon over de uren die je in januari hebt gewerkt, moeten dus uiterlijk in februari worden betaald.

Tof dat jij nu reageert in dit topic, want een soortgelijke situatie is ook op mij van toepassing. Maar het is wel wat ingewikkelder.
Per 1 februari ben ik uit dienst bij mijn vorige werkgever ivm een bedrijfssluiting (per 15 december 2008) met bijbehorend sociaal plan en een vroegvertrekregeling. Mensen die meehielpen met de sluiting kregen een retentiebonus. Ik was daar 1 van. Nu krijg ik nog het volgende van mijn vorige werkgever:
* Retentiebonus
* Afrekening van vakantiegeld en evt vakantiedagen.
* Uitbetaling restant uitkering van sociaal plan.

Wat zijn de wettelijke termijnen om deze betalingen te voldoen? In mijn retentieovereenkomst en het sociaal plan zijn geen expliciete termijnen genoemd, behalve dan dat het 'na einde dienstverband' plaatsvindt .
Alvast bedankt voor je antwoord.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66498476
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tof dat jij nu reageert in dit topic, want een soortgelijke situatie is ook op mij van toepassing. Maar het is wel wat ingewikkelder.
Per 1 februari ben ik uit dienst bij mijn vorige werkgever ivm een bedrijfssluiting (per 15 december 2008) met bijbehorend sociaal plan en een vroegvertrekregeling. Mensen die meehielpen met de sluiting kregen een retentiebonus. Ik was daar 1 van. Nu krijg ik nog het volgende van mijn vorige werkgever:
* Retentiebonus
* Afrekening van vakantiegeld en evt vakantiedagen.
* Uitbetaling restant uitkering van sociaal plan.

Wat zijn de wettelijke termijnen om deze betalingen te voldoen? In mijn retentieovereenkomst en het sociaal plan zijn geen expliciete termijnen genoemd, behalve dan dat het 'na einde dienstverband' plaatsvindt .
Alvast bedankt voor je antwoord.
Meestal vindt verrekening plaats met de laatste loonbetaling. Dus alle extra uitbetalingen worden in principe met je laatste loon betaald. En op die loonbetaling zijn weer de termijnen van toepassing die ik eerder heb genoemd.

Ik zit alleen niet voldoende in de materie van bedrijfssluiting om met zekerheid te zeggen dat bij een sociaal plan geen uitzonderingen bestaan. Maar misschien kan iemand anders daar wat gerichtere uitspraken over doen .
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:47:34 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66504295
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:58 schreef DaMart het volgende:

[..]

Meestal vindt verrekening plaats met de laatste loonbetaling. Dus alle extra uitbetalingen worden in principe met je laatste loon betaald. En op die loonbetaling zijn weer de termijnen van toepassing die ik eerder heb genoemd.

Ik zit alleen niet voldoende in de materie van bedrijfssluiting om met zekerheid te zeggen dat bij een sociaal plan geen uitzonderingen bestaan. Maar misschien kan iemand anders daar wat gerichtere uitspraken over doen .
Mijn laatste loonbetaling is gewoon gedaan in de maand dat ik daar nog werkte, da's gebruikelijk. Maargoed, morgen is de maand februari dus voorbij en informeel is gezegd dat het eind februari verrekend zou worden. Kan ik ze vanaf volgende week in gebreke gaan stellen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66586881
Ik zou ze gewoon een briefje sturen (aangetekend?) dat je geld niet is binnengekomen en dat je van p & o had vernomen dat die geen mutatie hadden gehad waardoor die de betaling niet konden verrichten,vraag ze om zo snel mogelijk aan te geven wanneer ze gaan betalen en dat je eventueel bij een langdurige overschrijding ze de wettige vertragingsrente zal berekenen.

Voordeel hiervan is dat je bewijzen kan dat je ze over het geld hebt aangesproken (ook over de rente) en dat door het niet doorgeven van een mutatie hun eigen schuld is dat het exstra geld gaat kosten.

Wel even een copie ervan maken en zorgvuldig bewaren, omdat je het schriftelijk afhandeld heb je ook niet het risico dat je je alsnog laat ompraten.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:19:45 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_66646149
je vertrekt binnen je proeftijd, de eerste maand dus en hebt dan al 60 overuren staan ???? OF iemand overdrijft of je bent vertrokken omdat het een slaven drijver was.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:24:45 #25
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66646309
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:19 schreef klusfoobje het volgende:
je vertrekt binnen je proeftijd, de eerste maand dus en hebt dan al 60 overuren staan ???? OF iemand overdrijft of je bent vertrokken omdat het een slaven drijver was.
Ik had een contract voor 20 uur, werkte er 40 en had een proeftijd van 2 maanden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:25:07 #26
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66646321
Overigens wordt het morgen overgemaakt.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:26:17 #27
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66718684
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:25 schreef Pien85 het volgende:
Overigens wordt het morgen overgemaakt.
De mevrouw die dit tegen me zei heeft volgens de salaris administratie in een verkeerd lijstje zitten kijken, ik had net wéér iemand anders aan de lijn, en het schijnt nu komende woensdag te komen... we wachten het weer af...
Ben nu écht heel kwaad, maar kan vrij weinig doen, de tussentijdse betalingen gebeuren op woensdag, en dus moet ik het maar afwachten...
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 09:30:58 #28
42184 crew  DaMart
pi_66718803
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:26 schreef Pien85 het volgende:

[..]

De mevrouw die dit tegen me zei heeft volgens de salaris administratie in een verkeerd lijstje zitten kijken, ik had net wéér iemand anders aan de lijn, en het schijnt nu komende woensdag te komen... we wachten het weer af...
Ik zou ze in ieder geval een brief sturen waarin je je beroept op de wettelijke verhoging. Daar heb je nu gewoon recht op!

Als het volgende week woensdag komt, betekent dat dat ze 8 werkdagen te laat zijn. De eerste 3 werkdagen geldt de verhoging nog niet, op dag 4,5 en 6 heb je recht op 5% extra, de andere dagen 1%, dus in totaal mag je dan al 17% extra claimen (nog buiten wettelijke rente om) .
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:34:26 #29
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66718888
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:30 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik zou ze in ieder geval een brief sturen waarin je je beroept op de wettelijke verhoging. Daar heb je nu gewoon recht op!

Als het volgende week woensdag komt, betekent dat dat ze 8 werkdagen te laat zijn. De eerste 3 werkdagen geldt de verhoging nog niet, op dag 4,5 en 6 heb je recht op 5% extra, de andere dagen 1%, dus in totaal mag je dan al 17% extra claimen (nog buiten wettelijke rente om) .
Ik ga maar 's een briefje typen dan... ergens voorbeeldbrieven beschikbaar?

Ik had maandag trouwens iemand aan de telefoon die mij vertelde in het systeem te kunnen zien dat het gisteren had moeten komen, de vrouw die ik net aan de lijn had kon dat er niet in terug vinden, heb nog aan haar gevraagd hoe t kon dat 2 mensen in het zelfde systeem totaal verschillende dingen zien, maar daar kon ze geen antwoord op geven...
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 09:52:55 #30
42184 crew  DaMart
pi_66719306
Zie PM, Pien.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:58:35 #31
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66719440
Nou, net wéér iemand aan de lijn gehad...
Globaal het gesprek:

Ik: Ik had u net ook al aan de lijn, ik heb inmiddels zelf ook even informatie ingewonnen, en volgens de wet heb ik recht op een wettelijke verhoging, aangezien jullie mij te laat uitbetalen.
Zij: nou mevrouw, dat is niet zo, bovendien krijgen wij geld van u, want volgens de lijst die ik hier voor me heb heeft u sinds 1 december maar 64 uur gewerkt, in plaats van de 180 die u beweerd gewerkt te hebben, dus u moet dat maar even oplossen
Ik: oh, dus jullie maken fouten, en IK moet het oplossen?!
Zij: daar komt het wel op neer, fijne dag nog mevrouw, *tuut tuut tuut*

KUTBEDRIJF
pi_66752590
rustig aan.
Gewoon een aanmaning sturen. In een gesprek willen bedrijven nog best wel eens schermen met interne regelingen en richtlijnen. Maar als jij een aanmaning stuurt met een mooie termijn erin dan komt dat meestal wel goed.

En hou gewoon al je communicatie met het bedrijf goed bij. Maak een 'dossier' waarin je invult met wie je wanneer spreekt en wat ze zeggen. Het is nu gewoon zaak om netjes en direct te handelen, dus stuur gewoon een officiele brief. Dan kunnen ze niet moeilijk doen of over de telefoon zeiken.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:42:46 #33
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66931190
We zijn inmiddels een week verder, ik heb een aangetekende brief gestuurd, maar die, vreemd genoeg, nog niet op de afdeling aangekomen. Salaris administratie heeft een uitdienstdatum staan die absoluut niet klopt, volgens P&O ben ik namelijk sinds 16 januari uit dienst, terwijl ik op 19 januari nog gewoon gewerkt heb. Daarvoor moet ik, volgens P&O mijn rayon manager bellen, die zegt weer dat ik P&O maar moet bellen... Ofwel: ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en kom geen stap verder.

Kent iemand een advocaat die even een telefoontje voor me wil plegen?
pi_66940375
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:42 schreef Pien85 het volgende:
We zijn inmiddels een week verder, ik heb een aangetekende brief gestuurd, maar die, vreemd genoeg, nog niet op de afdeling aangekomen. Salaris administratie heeft een uitdienstdatum staan die absoluut niet klopt, volgens P&O ben ik namelijk sinds 16 januari uit dienst, terwijl ik op 19 januari nog gewoon gewerkt heb. Daarvoor moet ik, volgens P&O mijn rayon manager bellen, die zegt weer dat ik P&O maar moet bellen... Ofwel: ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en kom geen stap verder.

Kent iemand een advocaat die even een telefoontje voor me wil plegen?
-Heb je al een ontvangstbewijs van de brief gehad?
-Ben je te lam om zelf een e-mail/brief over de datum te sturen? Waarom zou je daar je rayonmanager voor moeten bellen? Jij weet toch wel wanneer je voor het laatst gewerkt hebt?
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:49:02 #35
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66940413
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

-Heb je al een ontvangstbewijs van de brief gehad?
-Ben je te lam om zelf een e-mail/brief over de datum te sturen? Waarom zou je daar je rayonmanager voor moeten bellen? Jij weet toch wel wanneer je voor het laatst gewerkt hebt?
Ik moet van pz de rm bellen omdat ze niets kunnen doen zonder de gegevens die de rm heeft.
pi_66940465
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:49 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ik moet van pz de rm bellen omdat ze niets kunnen doen zonder de gegevens die de rm heeft.
Hoe ze dat intern regelen heb jij niets mee te maken. Jij neemt (schriftelijk dus) contact op met de afdeling die over de salarissen gaat en die moet zorgen dat jouw salaris correct overgemaakt wordt. Wat zij wel en niet van de regiomanager moeten hebben is niet jouw zaak.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:50:45 #37
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66940467
En ja, ik heb een ontvangstbevestiging gehad, maar die brief moet blijkbaar eerst intern nog naar 10 mensen ofzo
pi_66940540
Ook daar moet je je niets van aantrekken... gewoon blijven stalken (binnen de redelijkheid) en alles schriftelijk doen.
pi_66940577
Welk bedrijf is dat trouwens? Misschien handig voor anderen om te weten mochten ze daar willen gaan werken.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:55:45 #40
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66940636
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe ze dat intern regelen heb jij niets mee te maken. Jij neemt (schriftelijk dus) contact op met de afdeling die over de salarissen gaat en die moet zorgen dat jouw salaris correct overgemaakt wordt. Wat zij wel en niet van de regiomanager moeten hebben is niet jouw zaak.
Dat zei ik dus ook al, letterlijk:
"Dus JULLIE maken een fout, en IK moet het nu maar op gaan lossen?!"
"Daar komt het wel op neer ja, ik kan ook niks voor je doen"
pi_66943281
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:55 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook al, letterlijk:
"Dus JULLIE maken een fout, en IK moet het nu maar op gaan lossen?!"
"Daar komt het wel op neer ja, ik kan ook niks voor je doen"
Leuk dat de bedrijfsvoering dat denkt, maar jij hebt nog steeds gewoon recht op je loon.
Ongeacht of de rayonmanager in het ziekenhuis ligt na wintersport, die ene van administratie nog een handtekening moet zetten of dat iedereen weg is voor een bedrijfsuitje, jij bent nu geen 'deel' van het bedrijf meer.

Je hoeft je dus niet aan hun regelingen te houden, enkel de wettelijke regelingen, ontslagrecht en de bepalingen omtrent ontslag in je oude contract en CAO.

Je probeert nu nog redelijk te zijn en de fouten opgelost te zien. Maar het is in feite het probleem van het bedrijf, wat daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden. Doe dat ook en laat ze merken dat er negatieve gevolgen aan verbonden zijn.

Kijk alleen uit dat je weer niet te negatief wordt. "Ik ga jullie kapotmaken" doet het niet echt goed. "Ik snap dat het een probleem is, maar ik zal toch de wettelijke rente van x % over te laat uitgekeerd loon doorrekenen. Daarnaast heb ik een duidelijke betalingstermijn gesteld, daarnaast gaan alle administratiekosten en arbeidskosten om deze zaak van mijn kant te regelen ook meegerekend worden. Dit moet gewoon goed geregeld worden en ik heb niet zin om de dupe te worden hiervan."

Of zoiets.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_67700563
tvp
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:50:23 #43
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67705220
Ik heb inmiddels het schrikbarend hoge bedrag van ¤14,93 uitbetaald gekregen... Heb gevraagd waar ze dat bedrag vandaan halen en hoe ze er aan komen dat dat het enige is wat ze me verschuldigd zijn... Maar daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven

The story continues...
pi_67712843
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:50 schreef Pien85 het volgende:
Ik heb inmiddels het schrikbarend hoge bedrag van ¤14,93 uitbetaald gekregen... Heb gevraagd waar ze dat bedrag vandaan halen en hoe ze er aan komen dat dat het enige is wat ze me verschuldigd zijn... Maar daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven

The story continues...
Ze verstrekken je anders toch ook salarisspecificaties?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:35:30 #45
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67713538
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Ze verstrekken je anders toch ook salarisspecificaties?
Ja... dat zouden ze inderdaad moeten doen ja... Maar dit bedrijf zou dit bedrijf niet zijn als ik er niet elke keer weer om zou moeten vragen... Hij wordt (wederom) opgestuurd, en dan kan ik 't eens na gaan kijken *zucht*
pi_67713962
Hetzelfde probleem heb ik gehad met de oude werkgever van mijn moeder. Mbv de rechtwinkel heb ik twee brieven opgesteld, de eerste was om de werkgever het geld te vragen/eisen.
De tweede (die overigens nooit is verstuurd) is om hem eraan te herrineren dat er stappen ondernomen worden.

Misschien kan je brief 1 al overslaan omdat er al een soortgelijke brief verstuurd is. Maar het kan geen kwaad om 'm te posten denk ik

Brief 1:

<Gegevens bedrijf>

Betreft: Loonvordering

<Plaats, datum>

<Jou gegevens>

Geachte heer/mevrouw,

Tot <datum> ben bij uw bedrijf in dienst geweest. Gebleken is dat u het dienstverband financieel niet correct met mij heeft afgewikkeld. Nog altijd heb ik van u geen uitbetaling ontvangen van het loon en vakantiegeld over de periode van dienstverband. Na herhaaldelijke verzoeken heeft u hier geen gehoor aan gegeven. Met uitstel van betaling kan ik geen genoegen nemen.

Hierbij verzoek en voor zover nodig sommeer ik u dan ook binnen zeven dagen na dagtekening van deze brief over te gaan tot betaling. Mocht u binnen deze termijn niet aan dit verzoek voldoen, dan zal ik rechtmaatregelen tegen u treffen. Waarbij naast het loon ook de wettelijke rente, de vertragingsrente ex art. 7:625, alsmede de wettelijke verhoging ex artikel 18 c Wet Minimumloon en Minimum vakantiebijslag in rechte zal worden gevorderd. Tevens zal ik de rechter verzoeken u te laten veroordelen de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten. Vooralsnog hoop ik dat het zover niet hoeft te komen.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Met vriendelijke groet,

<Je naam>

NB. Deze brief wordt u zowel per aangetekend als gewone post toegezonden.

Brief: 2

<Gegevens bedrijf>

Betreft: Loonvordering

<Plaats, datum>

<Jou gegevens>

Geachte heer/mevrouw,

In mijn brief d.d. <datum> heb ik u verzocht om binnen 7 dagen mijn salaris en vakantiegeld te betalen.

Tot heden is dit bedrag nog niet bijgeschreven. In verband hiermee verzoek ik u – voor zover vereist sommeer ik u – om binnen 3 dagen na heden alsnog het salaris vermeerderd met de wettelijke verhoging en wettelijke rente over te maken.

Indien het salaris, vakantiegeld, wettelijke verhoging en wettelijke rente niet volledig binnen 3 dagen na heden is bijgeschreven dan ben ik genoodzaakt om de vordering over te dragen aan een advocaat. Ik stel u hierbij voor die situatie alvast aansprakelijk voor alle daaraan verbonden kosten terzake rechtsbijstand.

In afwachting van uw positieve reactie.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Met vriendelijke groet,

<Je naam>

NB. Deze brief wordt u zowel per aangetekend als gewone post toegezonden.

Edit: <Naam bedrijf> moet <Gegevens bedrijf> zijn.
There is no such thing as Automerge
pi_67732459
Dit duurt nu wel heel erg lang,heb je intussen al wel een baan gevonden?

Misschien helpt het als je hier eens de naam van die slechte werkgever laat vallen (of een hint) de anderen weten dan in ieder geval dat ze niet bij die werkgever moeten solliciteren.

Succes! (p.s. hier is al eerder de opmerking van een steunvordering laten vallen,als je nog 1 of 2 mensen kunt vinden die ook geld tegoed hebben dan kunnen jullie misschien eens gaan dreigen met het aanvragen van het failissement,dat hoef je niet uit te voeren maar het onder druk zetten is misschien net het zetje wat ze nodig hebben om uit te gaan betalen!)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')