quote:Aanhangers van de Westboro Baptist Church uit Amerika dreigen de begrafenissen van de slachtoffers van de vliegramp op Schiphol te verstoren.
De extremistische aanhangers van de kerk staan bekend om hun acties tegen homo's en hun betogingen op begrafenissen van Amerikaanse soldaten die gesneuveld zijn in Irak en Afghanistan. Tijdens deze demonstraties gebruiken ze borden en spandoeken met opruiende teksten als: 'God hates fags', 'Thank god for aids', 'Thank god for 9/11'.
De meest gehate familie van Amerika vormt het hart van de kerk. In een documentaire van Louis Theroux was te zien hoe de hele familie dagen achter elkaar op de hoek van de straat en op begrafenissen met de eerder genoemde borden staat te protesteren. Jong en oud wordt ingezet om de hetze tegen homo's en het Amerikaanse leger voort te zetten.
Gisteren bracht de sekte op hun site al naar buiten dat ze hun protesten ook op Nederland zullen richten. Op de site is onder meer te lezen dat de watersnoodramp uit 1953 een straf van god was voor alle criminele kinderen die in Nederland zijn geboren. Daarnaast vullen ze het aan met enkele kreten als: 'God hates the morally depraved and filthy Netherlands people', 'God hates fags and fag-enablers'.
In een document op hun site dat vandaag is gepubliceerd kondigt de kerk aan dat de begrafenissen van de slachtoffers van de vliegramp zullen worden verstoord met een religieus protest dat als een waarschuwing moet worden gezien. 'God hates the morally depraved and murderous Turkisch Muslims'.
Of de groep daadwerkelijk af zal reizen naar Turkije, waar hoogstwaarschijnlijk de drie piloten zullen worden begraven, of Nederland is niet bekend. Noch of de groep het land wel in zal kunnen komen.
Ja, want Wilders komt ook ongevraagd Fitna draaien op begrafenissenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:05 schreef MaGNeT het volgende:
Tsja, volgens Wilders (aanhangers) zou het moeten kunnen.
Vrijheid van meningsuiting gaat daar boven alles.
idd, wilders heeft nog fatsoen ten minstequote:Op donderdag 26 februari 2009 14:09 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ja, want Wilders komt ook ongevraagd Fitna draaien op begrafenissen
Ik dacht dat fatsoen juist geen criterium mocht zijn voor de vrijheid van meningsuiting. Immers, wat jij fatsoenlijk vindt, hoef ik niet fatsoenlijk te vindenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:15 schreef dennisw het volgende:
[..]
idd, wilders heeft nog fatsoen ten minste
Wat een racist ben je ook om er vanuit te gaan dat de Turken andersdenkenden gelijk zullen doodmakenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:10 schreef Semisane het volgende:
Als ze dat doen, vooral als ze naar Turkije gaan, is dat dan ook meteen hun laatste tripje.Op de reis naar hun maker na dan, maar dat zullen ze vast niet erg vinden.
Wat een figuren zijn het ook.
Het gaat hier wel over de vrijheid van meningsuiting. Zowel het woord Wilders als Islam heb ik overigens neit in de mond genomen dus ik voel me niet aangesprokenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Godverdomme zeg, binnen de kortste keren gaat het weer over Wilders en de Islam... Wat een droeftoeters lopen er toch ook rond op FOK!![]()
![]()
Bij Wilders kun je nog de andere kant opkijken of wegzappen. Op een begrafenis gaat dat moeilijk en is bovendien een privegelegenheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:17 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat fatsoen juist geen criterium mocht zijn voor de vrijheid van meningsuiting. Immers, wat jij fatsoenlijk vindt, hoef ik niet fatsoenlijk te vinden
Iddquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Godverdomme zeg, binnen de kortste keren gaat het weer over Wilders en de Islam... Wat een droeftoeters lopen er toch ook rond op FOK!![]()
![]()
Dus je kunt wegzappen of de andere kant opkijken is het ok? Ik vind het een raar criterium, eerlijk gezegd. Is de vrijheid van meningsuiting nu relatief of absoluut?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Bij Wilders kun je nog de andere kant opkijken of wegzappen. Op een begrafenis gaat dat moeilijk en is bovendien een privegelegenheid.
In de VS hebben ze volgens mij speciaal wetten gemaakt om te zorgen dat het kwaadaardige tuig niet begrafenissen kan verstoren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:08 schreef GoeRoe86 het volgende:
Is idd ziek maar waarom zou dit niet onder vrijheid van meningsuiting moeten vallen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Churchquote:Westboro Baptist Church
De Westboro Baptist ChurchDe Westboro Baptist Church (afgekort WBC) is een controversiële Amerikaanse christelijke organisatie die haar hoofdkwartier heeft in Topeka (Kansas). De WBC is in 1955 is opgericht door Fred Phelps. De organisatie komt vooral in het nieuws omdat men de gewoonte heeft om na rampen, ongelukken, moorden of aanslagen demonstraties te houden bij begrafenissen van de slachtoffers, waarin het overlijden van betrokkene bejubeld wordt. Inmiddels zijn er meer dan 39.000 van dergelijke demonstraties gehouden.
De sekte is ook in de Verenigde Staten erg gehaat, zelfs door streng tot zeer streng christelijke organisaties.
Nou, je hoeft je van Wilders niks aan te trekken. Hij staat niet bij moslims in de achtertuin te schreeuwen ofzoiets. Je kan je overal wel druk over maken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dus je kunt wegzappen of de andere kant opkijken is het ok? Ik vind het een raar criterium, eerlijk gezegd. Is de vrijheid van meningsuiting nu relatief of absoluut?
Insider dat je het zo goed weet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:05 schreef MaGNeT het volgende:
Tsja, volgens Wilders (aanhangers) zou het moeten kunnen.
Oproepen tot geweld heeft niets met vrijheidsuiting te maken, misschien in jouw beleving dan.quote:Vrijheid van meningsuiting gaat daar boven alles.
Ze mogen zeggen wat ze willen, maar mensen lastig vallen valt niet onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dus je kunt wegzappen of de andere kant opkijken is het ok? Ik vind het een raar criterium, eerlijk gezegd. Is de vrijheid van meningsuiting nu relatief of absoluut?
Naar Australische maatstaven schijt ie waarschijnlijk zelfs bij moslims in de tuinquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou, je hoeft je van Wilders niks aan te trekken. Hij staat niet bij moslims in de achtertuin te schreeuwen ofzoiets.
Dit zou natuurlijk in theorie wel een erg vermakelijke discussie kunnen opleveren mocht dit niet zo zijn.quote:Noch of de groep het land wel in zal kunnen komen.
Om een beeld van deze loonies te geven: Zeg even 53 jaar * 365 dagen is 19345 dagen.quote:De WBC is in 1955 is opgericht door Fred Phelps. De organisatie komt vooral in het nieuws omdat men de gewoonte heeft om na rampen, ongelukken, moorden of aanslagen demonstraties te houden bij begrafenissen van de slachtoffers, waarin het overlijden van betrokkene bejubeld wordt. Inmiddels zijn er meer dan 39.000 van dergelijke demonstraties gehouden.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een racist ben je ook om er vanuit te gaan dat de Turken andersdenkenden gelijk zullen doodmaken
Massages zijn gay.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Die verdienen wel een stevige Turkse massage...
Ik hoop dat ze zichzelf bij P&W op televisie onsterfelijk belachelijk mogen maken. (of bij mooi weer de leeuw)quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:27 schreef NewsVan het volgende:
Ik hoop dat hun vliegtuig neerstort ergens voor de kust van Turkije en als ze het dan overleven dat de Turkse marine hun lekker laat liggen en dat ze zullen verzuipen![]()
Des te mooier tochquote:
En wat doen die? Phelps meehelpen of juist bestrijden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:00 schreef popolon het volgende:
Waar Phelps en z'n duivelskinderen zijn, zijn zij ook: Patriot Guard Riders.
[ afbeelding ]
Wat denk je?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat doen die? Phelps meehelpen of juist bestrijden?
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat doen die? Phelps meehelpen of juist bestrijden?
Dat ze met een bordje zwaaien en dergelijke zever verspreiden moeten ze zelf weten. Maar als ze een begrafenis van iemand die mij dierbaar was zouden komen verstoren sta ik niet voor mezelf in. Dan ben je al emotioneel en verdrietig, komen er van die gekken zitten kloten. Ik ben normaal heel vredelievend en heb echt nooit ruzie met wie dan ook maar ik denk dat ik bij dergelijke mensen in zo'n situatie echt die borden door hun kop heen zou gaan rammen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:24 schreef waht het volgende:
hehe, ik kan er wel om lachen. Zo lang ze het gewoon bij demonstreren houden heb ik er geen probleem mee.
Ze worden daar trouwens ook bespuugd en bespot hoor. En ze gebruiken hun kinderen net zo (denk typisch iets voor extremisten en fundy's) als vangnet alias boksbalquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Dat ze met een bordje zwaaien en dergelijke zever verspreiden moeten ze zelf weten. Maar als ze een begrafenis van iemand die mij dierbaar was zouden komen verstoren sta ik niet voor mezelf in. Dan ben je al emotioneel en verdrietig, komen er van die gekken zitten kloten. Ik ben normaal heel vredelievend en heb echt nooit ruzie met wie dan ook maar ik denk dat ik bij dergelijke mensen in zo'n situatie echt die borden door hun kop heen zou gaan rammen...
Totaal respectloos zijn ze!
Oh respectloos is het zeker, maar met respectloos gedrag krijgen we wel vaker te maken. Ook ik krijg dan zin om koppen te gaan rammen. Maar ja, hufters kunnen tot op zekere hoogte doen wat ze willen. Rechtschapen burgers doen aan zelfbeheersing.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Dat ze met een bordje zwaaien en dergelijke zever verspreiden moeten ze zelf weten. Maar als ze een begrafenis van iemand die mij dierbaar was zouden komen verstoren sta ik niet voor mezelf in. Dan ben je al emotioneel en verdrietig, komen er van die gekken zitten kloten. Ik ben normaal heel vredelievend en heb echt nooit ruzie met wie dan ook maar ik denk dat ik bij dergelijke mensen in zo'n situatie echt die borden door hun kop heen zou gaan rammen...
Totaal respectloos zijn ze!
Ja, nou, wat mij betreft mogen ze gewoon komen, en kijk uit naar de tegendemonstraties. Denk echt dat ze beter gewoon een dagretourtje kunnen nemen, mat wat hospics als ondersteuning. En heeeel veel pleisters en pijnstillers, want die dag zal ze denk ik nog lang heugenquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef lezzer het volgende:
Ik vraag me toch af in hoeverre die borden van hun hier legaal zijn.
Zullen we doen of we geen engels kunnen lezen?
Maar dan verstoren ze in feite niets dusquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:11 schreef Viking84 het volgende:
Zoals ik het begrijp komen ze hier helemaal niet. Volgens mij gaan ze gewoon bij de Nederlandse ambassade protesteren. Zou ook wel veel geld kosten als ze hier steeds naartoe willen komen.
Ja, die snap ik dan weer niet. Dat ze ons voor minder dan honden en varkens uitmaken zijn ze ook niet de enige in. Denk alleen dat ze dan liever ons een kogel door het hoofd jagen dan zichzelfquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Specularium het volgende:
Alsof Turkije ze toelaat.![]()
Nee, dit zal wel blijven bij een mooie photoshop flyer op hun site.
Ik snap alleen niet dat je als je zo misantropisch bent je niet gewoon lekker een kogel door je eigen kop jaagt.
Dit zou idd wel wenselijk zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Die mensen gaan begrafenissen verstoren, dat kan natuurlijk niet. Als het nodig is moet er maar een wet komen die dat verbiedt.
scheelt ons weer ergernisquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:11 schreef Viking84 het volgende:
Zoals ik het begrijp komen ze hier helemaal niet. Volgens mij gaan ze gewoon bij de Nederlandse ambassade protesteren. Zou ook wel veel geld kosten als ze hier steeds naartoe willen komen.
Meki maak er eens geen Wilders of Israël topic van. Niet de hele wereld draait om Wildersquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
dit zijn voorbeelden van Wilder stemmers
Wilders is anti-homo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
dit zijn voorbeelden van Wilder stemmers
Vrijheid van religie staat in Artikel 1 van onze Grondwet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef lezzer het volgende:
Ik vraag me toch af in hoeverre die borden van hun hier legaal zijn.
Zullen we doen of we geen engels kunnen lezen?
Het zegt nogal wat als zelf Al-Qaeda het niet meer serieus neemtquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:44 schreef PietjeDuck het volgende:
[ afbeelding ]
Die Phelps-gast zet allerlei video's op zijn website, in 1 van die video's wordt de Koran verbrandIk ben eerlijk gezegd verbaasd dat al-Qaeda nog niet korte metten heeft gemaakt met deze gekken.
En hoe ironisch, wel amerikaanse slachtoffersquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:47 schreef Caesu het volgende:
geen Nederlandse doden.
blijkbaar haat God Nederland toch niet zo heel erg.
www.godhatesamerica.com is ook van dezelfde groep hoor...quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:57 schreef Charmian het volgende:
[..]
En hoe ironisch, wel amerikaanse slachtoffers
Het zou Geert sieren als hij hier kamervragen over gaat stellen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Geert!1!!! Doe er wat aan! Dat dit kan in Nederland!
Ik verwacht dat Geert zegt dat hij genoeg heeft van het Christendom, en het Christendom nu haat, niet de Christenen, maar het Christendom. Want dat is heel wat anders. Geert doe er wat aaan!1!
http://www.buffalonews.com/258/story/586891.htmlquote:Updated: 02/22/09 05:03 PM
Counterdemonstrators drive off hate group in Flight 3407 protest
By Aaron Besecker
News Staff Reporter
Dozens of counterdemonstrators swarmed three members of a Kansas-based hate group when they tried to protest near a Main Street church where a memorial service for a Continental Flight 3407 crash victim was being held this afternoon.
The protesters, from Westboro Baptist Church in Topeka, Kan., left the area near St. Joseph University Catholic Church, near the University at Buffalo's South Campus, at about 1:50 p.m., only a few minutes after they arrived.
Ach tegen ieder van soort extremistische christenen die op "wilders stemmen" staan er 10.000 extremistische moslims die er bij jou wel mee weg komen dat ze roepen dat allah israel en de states haat en intussen in hun flatje in Amsterdam op haatbaat Marcouch stemmen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Geert!1!!! Doe er wat aan! Dat dit kan in Nederland!
Ik verwacht dat Geert zegt dat hij genoeg heeft van het Christendom, en het Christendom nu haat, niet de Christenen, maar het Christendom. Want dat is heel wat anders. Geert doe er wat aaan!1!
quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Heel simpel, als iemand een begrafenis van een van mijn geliefden zou komen verstoren, ligt hij er een week later naast.
Heee.... begraven mag al na 3 dagen toch...quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Heel simpel, als iemand een begrafenis van een van mijn geliefden zou komen verstoren, ligt hij er een week later naast.
Als je het inderdaad al hebt over 'The Netherlands people' ipv the Dutchquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:53 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik denk trouwens dat die Amerikanen niet eens weten waar Turkije ligt, laat staan waar de begrafenis isAl helemaal dat soort inteelmongolen waar deze 'kerk' uit bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |