abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66473656
Raar dat die gesprekken nu al uit zijn, maar je hoort er inderdaad vrij weinig op.

Ik volg het weer even, hopelijk om 13.00 uur meer .
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:09:53 #77
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66473693
In Turkije lijken ze er al vanuit te gaan dat de piloten een heldendaad hebben verricht....
pi_66473789
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:49 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Oneens. Die mensen worden geselecteerd op hun vermogen om alles daar in goede banen te leiden. En dan krijg je mensen met een niet al te beste Engelse uitspraak.
Ach wat een onzin, jij gaat er automatisch vanuit dat ze niet goed engels spreken. Die leden lullen de hele dag Engels, dan mag je de woorden die ze spreken wel fatsoenlijk uitspreken lijkt.
quote:
Dan kan je ze wel geforceerd correct Engels laten murmelen, maar dan zullen ze veel minder efficiënt werken.
Geforceerd, welnee gewoon wat aandacht leggen op je uitspraak en klaar. Je neemt meteen aan dat een goede uitspraak ook je concentratie verminderd, dat is niet zo.

Maar goed, ik persoonlijk stoor me daar aan, kijk Theo de toerist mag wat mij betreft met zijn steenkolenengels zijn ding doen, maar professionals als dit soort mensen die beroepsmatig engels spreken mogen wat mij betreft best op hun uitspraak letten...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66473872
quote:


De cockpit-crew van het ramp-vliegtuig. Van links naar rechts co-piloot Olgay Oezguer, piloot Hasan Tahsin Arisan and co-piloot Murat Sezer
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66473984
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:12 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Ach wat een onzin, jij gaat er automatisch vanuit dat ze niet goed engels spreken. Die leden lullen de hele dag Engels, dan mag je de woorden die ze spreken wel fatsoenlijk uitspreken lijkt.
[..]

Geforceerd, welnee gewoon wat aandacht leggen op je uitspraak en klaar. Je neemt meteen aan dat een goede uitspraak ook je concentratie verminderd, dat is niet zo.

Maar goed, ik persoonlijk stoor me daar aan, kijk Theo de toerist mag wat mij betreft met zijn steenkolenengels zijn ding doen, maar professionals als dit soort mensen die beroepsmatig engels spreken mogen wat mij betreft best op hun uitspraak letten...
ze moeten elkaar kunnen verstaan.
en dat checken ze door elkaar te herhalen telkens.
dat is de controle of het goed begrepen is.

uitspraak is echt een non-issue.
dat een paar burgers op de grond zich er aan storen is dikke pech.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:23:09 #81
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66474079
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:12 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach wat een onzin, jij gaat er automatisch vanuit dat ze niet goed engels spreken. Die leden lullen de hele dag Engels, dan mag je de woorden die ze spreken wel fatsoenlijk uitspreken lijkt.
Als je niet selecteert op Engelse uitspraak krijg je toch een soort gemiddelde Nederlander qua uitspraak... en dat is niet al te netjes. Ter verduidelijking: ik bedoel dat hun uitspraak niet goed is, niet dat ze de taal niet machtig zijn.
quote:
Geforceerd, welnee gewoon wat aandacht leggen op je uitspraak en klaar. Je neemt meteen aan dat een goede uitspraak ook je concentratie verminderd, dat is niet zo.

Maar goed, ik persoonlijk stoor me daar aan, kijk Theo de toerist mag wat mij betreft met zijn steenkolenengels zijn ding doen, maar professionals als dit soort mensen die beroepsmatig engels spreken mogen wat mij betreft best op hun uitspraak letten...
Ja nou nog mooier. Eerst zeg je dat ze meer aandacht op hun uitspraak moeten leggen en daarna zeg je dat het je concentratie niet vermindert. Waar haal jij die extra aandacht vandaan?
Nogmaals, vertel me waarom je moeite zou doen voor een betere uitspraak terwijl dat totaal geen nut heeft. Ze zitten daar niet voor een taalprijs maar om hun werk zo goed mogelijk te doen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:27:07 #82
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66474203
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef fuckbuddy het volgende:
Jezus dat Nederlandse engels van die gasten in de toren moet ook anders hoor


"report if joe want to riedjoes"
Je zou toch verwachten dat duidelijk Engels spreken nogal belangrijk is voor zo'n functie. Maarja..
pi_66474252
Dat ze hun vakjargon beheersen en goed verstaanbaar zijn voor elkaar, lijkt me belangrijker dan een vlekkeloze beheersing van de Engelse taal.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:30:49 #84
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66474311
Wat een issue zeg weer, het Engels van de toren.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:31:18 #85
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66474327
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
Dat ze hun vakjargon beheersen en goed verstaanbaar zijn voor elkaar, lijkt me belangrijker dan een vlekkeloze beheersing van de Engelse taal.
Exact. Ze kunnen vast vlekkelozer Engels praten maar daar wordt het minder duidelijk van. Het is vaak te horen dat ze hun woorden overdreven accentueren. Daar wordt het veel duidelijker van, maar absoluut niet mooier met je Nederlandse accent. So be it.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:30 schreef Sander het volgende:
Wat een issue zeg weer, het Engels van de toren.
True, maar toch nog wel inhoudelijker dan Halal-meisjes, Henk Westbroek en noem maar op..
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:31:42 #86
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66474349
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
Dat ze hun vakjargon beheersen en goed verstaanbaar zijn voor elkaar, lijkt me belangrijker dan een vlekkeloze beheersing van de Engelse taal.
Maar dit is wel zo'n zwaar accent dat het de verstaanbaarheid in gevaar brengt. Die man gebruikt gewoon letterlijk het Nederlandse klankensysteem om Engels te spreken, dat werkt niet.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:32:14 #87
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66474370
Kunnen we niet stoppen met de onzinnige discussie?
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:32:42 #88
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66474387
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar dit is wel zo'n zwaar accent dat het de verstaanbaarheid in gevaar brengt. Die man gebruikt gewoon letterlijk het Nederlandse klankensysteem om Engels te spreken, dat werkt niet.
Idd. Er storten wekelijks vliegtuigen neer op Schiphol, mede dankzij het Engels van de lui in de toren.

/kneuzendiscussie
pi_66474398
De nogal lompe uitspraak van Engels in de Nederlandse luchtvaartwereld wordt vooral gedaan om de verstaanbaarheid (over soms slechte radioverbindingen) te vergroten.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:34:24 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66474448
ahh "de gebrek aan informatie" discussies


mijn vraag is of er nou 2 of 3 mensen in de cockpit zaten en indien dat laatste.. waarom?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66474471
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat duidelijk Engels spreken nogal belangrijk is voor zo'n functie. Maarja..
verkeerstoren zegt wat.
piloot herhaalt het.
verkeerstoren check het klopt.
geen onduidelijkheid.

ik vind het eigenlijk wel wat hebben dat piloten/verkeersleiders uit de hele wereld in brak engels zo met elkaar effectief communiceren.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:36:23 #92
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66474498
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:32 schreef GoeRoe86 het volgende:
Kunnen we niet stoppen met de onzinnige discussie?
Deze reeks is al 12 delen 90% zinloze discussie.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:37:26 #93
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66474521
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:36 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Deze reeks is al 12 delen 90% zinloze discussie.
Bedankt voor je bijdrage.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:38:41 #94
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66474580
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:37 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage.
Onderschat vooral jezelf niet.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:39:32 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66474606
Iemand het jeugdjournaal gezien?

'De kinderen die wonen in de buurt van de plek waar het vliegtuig is neergestort zijn erg geschrokken'

'Wat vind je er nou van dat er hier een vliegtuig is neergestort?'
- Ja klote natuurlijk
- We werden naar een lokaal geroepen waar het werd uitgelegd en uiteindelijk had ik zoiets van er kan nooit iets ergs zijn gebeurd...eh...nou ja voor de mensen in het vliegtuig wel maar het was in een weiland dus niet voor de mensen die daar wonen.
pi_66474628
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:34 schreef Re het volgende:
ahh "de gebrek aan informatie" discussies


mijn vraag is of er nou 2 of 3 mensen in de cockpit zaten en indien dat laatste.. waarom?
Er zaten er 3 in. Piloot, co-piloot en iemand op de jumpseat. Die jonge gozer zat waarschijnlijk op de jumpseat om mee te kijken hoe de ervaren piloten hun werk deden.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:42:49 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66474727
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:40 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Er zaten er 3 in. Piloot, co-piloot en iemand op de jumpseat. Die jonge gozer zat waarschijnlijk op de jumpseat om mee te kijken hoe de ervaren piloten hun werk deden.
co-co misschien?
KuikenGuppy
pi_66474785
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:40 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Er zaten er 3 in. Piloot, co-piloot en iemand op de jumpseat. Die jonge gozer zat waarschijnlijk op de jumpseat om mee te kijken hoe de ervaren piloten hun werk deden.
Kan, maar dat is nog niet bekend. De derde persoon kan ook een piloot zijn geweest die als observer meevloog. Af en toe gebeurt dat om piloten tijdens hun werk te beoordelen. Het kan ook gewoon een verplaatsing van personeel zijn geweest, bijvoorbeeld dat één van de piloten op de terugweg zou zijn afgewisseld vanwege het limiet aan werkuren. Wat de derde persoon daar deed horen we denk ik binnenkort wel.
pi_66474845
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Kan, maar dat is nog niet bekend. De derde persoon kan ook een piloot zijn geweest die als observer meevloog. Af en toe gebeurt dat om piloten tijdens hun werk te beoordelen. Het kan ook gewoon een verplaatsing van personeel zijn geweest, bijvoorbeeld dat één van de piloten op de terugweg zou zijn afgewisseld vanwege het limiet aan werkuren. Wat de derde persoon daar deed horen we denk ik binnenkort wel.
Dat kan ook, maar goed.. een vlucht van IST-AMS zal er niet voor zorgen dat de crew uit de uren loopt.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:48:10 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66474909
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:44 schreef Tourniquet het volgende:
Het kan ook gewoon een verplaatsing van personeel zijn geweest, bijvoorbeeld dat één van de piloten op de terugweg zou zijn afgewisseld vanwege het limiet aan werkuren.
Dan zou die toch lekker business class/star class gaan zitten, en niet in de cockpit? En hij zou zich al helemaal niet laten benoemen als 'cabin crew' .
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')