Oh dat vergat ik te zeggen inderdaad. Het komt wel bij hen vandaan maar zij verkopen het niet zelf. Die mensen van die kraam zijn dus van die groothandel maar de ricotta is onvervalste Grootegastse ricotta.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:15 schreef vaagsel het volgende:
[..]
[..]
Ja, al die kraampjes tegenwoordig met lokaal gemaakte kaas en brood etc. vind ik echt prachtig. Ik complimenteerde de marktvrouw in kwestie nog met het feit dat ze verse ricotta verkocht, omdat ik ergens gelezen had dat dit moeilijk te produceren was en kort houdbaar is. Ze vertelde me dat het de avond ervoor was geproduceerd, dus de kans is groot dat het toch van de hier bekende mozzarellaboer afkomstig was.
Toch zou ik deze weleens willen maken. Lijkt me heel verassend. Ik heb nog nooit vis bij pasta gegeten en dan nog de combi met citroen.... Volgens mij is die s'zomers als het warm is heel lekker fris.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:53 schreef Innocence het volgende:
Brrr, pasta met citroensaus? Ach ja, er blijken wereldwijd heel veel mensen van te houden, dus toch maar eens proberen. Erbij eet ik een stukje vis (ook altijd lekker met citroen) en spinazie.
Ingredienten:
spaghettini
1 citroen: geraspte schil en sap
half bekertje slagroom
50 gr roomboter
zout en peper
extra vierge olijfolie
Doen:
1. Met een klein klontje boter de citroenrasp verhitten totdat ie gaat geuren.
2. In een ruime pan water de spaghettini koken
3. Slagroom en citroensap bij de citroenrasp, in laten koken
4. Nog wat boter erdoorroeren
5. Spaghetti afgieten en door de saus scheppen
6. Nog even doorwarmen en royaal met grof zeezout en zwarte peper bestrooien.
Erbij:
schelvisfilet
droge witte wijn
peterselie
bosje spinazie
Doen:
1. Oven voorverwarmen op ongeveer 180 graden
2. Vis in ovenschotel leggen en klein beetje slagroom, wijn, citroensap erbij. Eroverheen veel peterselie!
3. In de oven totdat gaar (ongeveer 10 minuutjes)
4. Erachter komen dat je geen tweede koekenpan hebt en geen zin hebt om je pasta koud te laten worden cq af te wassen![]()
5. Spinazie weer terug in de groentela leggen.
Vis serveren met de peterselie en naast de spaghettini al limone met wat olijfolie en nog meer zout eroverheen!
Fotoverslag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De smaak valt absoluut niet tegen, heel verrassend en erg romig. Ik denk dat het nog lekkerder was geweest met lekker pittige kaas erdoor en zonder vis erbij. Maar ik zou het niet nog een keer maken, want dan is pasta met slagroom en kaas eigenlijk lekkerder.
ziet er iig zeer smakelijk uitquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:31 schreef childintime het volgende:
[..]
Toch zou ik deze weleens willen maken. Lijkt me heel verassend. Ik heb nog nooit vis bij pasta gegeten en dan nog de combi met citroen.... Volgens mij is die s'zomers als het warm is heel lekker fris.
Nog nooit? Zalm met spinazie en roomsaus (en dan niet die smerige boursin meuk), en wat goede tagliatelli is niet te versmaden hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:31 schreef childintime het volgende:
[..]
Toch zou ik deze weleens willen maken. Lijkt me heel verassend. Ik heb nog nooit vis bij pasta gegeten en dan nog de combi met citroen.... Volgens mij is die s'zomers als het warm is heel lekker fris.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:43 schreef prupke het volgende:
[..]
ziet er iig zeer smakelijk uit
elke keer als ik jou zie posten zit ik met een dat nummer van deep purple in mijn hoofd ....
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:50 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
Nog nooit? Zalm met spinazie en roomsaus (en dan niet die smerige boursin meuk), en wat goede tagliatelli is niet te versmaden hoor
Same here. Ik had het nooit echt gegeten maar nu ben ik er echt verzot op!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 04:49 schreef Isabeau het volgende:
Met gorgonzola, dat moet ik dan toch echt ook een keer maken! Ik heb gorgonzola eigenlijk recentelijk pas ontdekt als 'goh, wat eigenlijk een lekkere kaas!' dus nu moet ik er ook maar eens meer mee doenGoed idee, Mexxa!
Als je hier klikt, dan wijst dat zich allemaal vanzelf.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:00 schreef childintime het volgende:
De tijd voor het inzenden is afgelopen, dus er moet een poll gemaakt worden; helaas weet ik niet hoe dat moet![]()
Kan iemand dat doen of mij even uitleggen hoe ik dat zelf kan?
Ja graag gedaan, al is dit wel een beetje het verkeerde topic hiervoor. Tenzij je die tomaten uit die saus weglaatquote:
Lijkt me erg lekker.quote:Poll: Wie maakte de lekkerste/mooiste pasta & saus?
Je hebt gestemd op: Innocence
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |