abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:46:06 #1
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66460913
Zoals de titel al zegt mag je zelf de pasta soort uikiezen, maar de saus moet een witte, dan wel roomsaus zijn. Er mogen in de saus dus geen tomaten verwerkt zijn, deze mogen uiteraard wel als bijgerecht erbij

Je mag de saus verder bereiden zoals jij dat wilt; met vlees, vis, champignons of wat je er dan ook maar in wilt doen.

Je inzending voldoet aan de volgende kenmerken:


Het is een gerecht met pasta naar keuze. De saus moet een witte saus zijn, dus zonder gebruik van tomaten.

Je legt uit hoe je het klaarmaakt en welke ingrediënten je hebt gebruikt (eventueel ook van het bijgerecht/de bijgerechten zoals een salade)

Je hebt minstens één foto van het eindresultaat (denk aan de presentatie)

Je mag meerdere foto's plaatsen, bijvoorbeeld van tussenstappen, bereidingswijze of een specifiek (onbekend) ingrediënt

En eventueel kan je nog vertellen wat je er zelf van vond, misschien miste je toch nog iets of vond je het de lekkerste pasta ooit.

Inzenden kan tot 20:00 op Zondag 8 Maart. Succes!
Stemmen kan daarna tot 20:00 op Dinsdag 9 Maart. Allemaal wel stemmen.
Nieuwe opgave van de winnaar komt er dan op Dinsdag 9 Maart.

Vorige onderwerpen:
[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken (pizza) met als winnaar Isabeau
[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken! Nasi goreng met als winnaar childintime

[ Bericht 4% gewijzigd door childintime op 26-02-2009 14:28:01 ]
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:49:26 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66461036
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_66461089
Oeh, goed excuus om die heerlijke pasta te maken die mijn vader niet vaak maakt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 februari 2009 @ 21:52:29 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66461145
Pasta. Dan hoor ik niet echt achter te blijven natuurlijk .

Iig even een tvp.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_66461672
Ik heb vandaag wat op de zaken vooruit gelopen en vanmiddag eindelijk eens mijn pastamachine van zolder gehaald. Splinternieuw, nog in de doos en dus nog nooit gebruikt....Deze wedstrijd was een goede aanleiding om het eens te gaan proberen!

Ik had wel een 'klein' probleempje: nix-in-the-fridge en geen zin om boodschappen te doen. De ingredienten voor de saus kwamen dus uit de diepvries/voorraadkast/koelkast, maar uiteindelijk was het toch erg lekker! En ach, de verse basilicum en geschaafde parmezaan hebben we er maar gewoon bij 'gedacht'.

Aan de slag dus!

Voor het deeg gebruikte ik tarwebloem, eieren, olijfolie en wat zout:


Hoppatee, op het aanrechtblad met de eieren mooi in een kuiltje:


Vanuit het midden met het vork de eieren loskloppen met steeds wat meer bloem erbij:


En dan lekker kneden totdat het een soepel deeg wordt. Zo, dat mag ff lekker uitrusten dat deeg!


Twee kopjes koffie en een spelletje vier-op-een-rij later mocht ik eindelijk met mijn pastamachine gaan spelen:


Laat maar lekker draaien!!!! (leuk joh):


En dan de saus (volgens het nix-in-the-fridge-principe dus): ontbijtspek, ui, knoflook, tuinerwtjes en groene paprika, met als extra smaakmaker wat boursin cuisine (jajaja shoot me: recht 'uit de emmer')


Mooie kleuren he!


Als laatste de boursin cuisine erbij en nog een scheut extra room, terwijl ondertussen de pasta de pan in gaat:


En dan mag ik eindelijk mijn allereerste vers gemaakte pasta proeven, heerlijk al zeg ik het zelf!! Ik heb heel veel inspiratie gekregen en ga dit zeker vaker doen (maar dan wel met een andere topping of saus erbij....):


(Paint er maar een vers takje basilicum en wat geschaafde parmezaan bij ... )

Eindconclusie: geslaagd expiriment! Mijn keuken was maar een heel klein beetje ontploft en ondanks dat de saus eigenlijk niet mijn eerste keuze zou zijn geweest voor bij verse pasta, was het toch erg lekker en heeft mijn gezin er erg van gesmuld!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:13:00 #6
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66461867
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:07 schreef Tezz het volgende:
Ik heb vandaag wat op de zaken vooruit gelopen en vanmiddag eindelijk eens mijn pastamachine van zolder gehaald. Splinternieuw, nog in de doos en dus nog nooit gebruikt....Deze wedstrijd was een goede aanleiding om het eens te gaan proberen!

Ik had wel een 'klein' probleempje: nix-in-the-fridge en geen zin om boodschappen te doen. De ingredienten voor de saus kwamen dus uit de diepvries/voorraadkast/koelkast, maar uiteindelijk was het toch erg lekker! En ach, de verse basilicum en geschaafde parmezaan hebben we er maar gewoon bij 'gedacht'.

Aan de slag dus!

Voor het deeg gebruikte ik tarwebloem, eieren, olijfolie en wat zout:
[ afbeelding ]

Hoppatee, op het aanrechtblad met de eieren mooi in een kuiltje:
[ afbeelding ]

Vanuit het midden met het vork de eieren loskloppen met steeds wat meer bloem erbij:
[ afbeelding ]

En dan lekker kneden totdat het een soepel deeg wordt. Zo, dat mag ff lekker uitrusten dat deeg!
[ afbeelding ]

Twee kopjes koffie en een spelletje vier-op-een-rij later mocht ik eindelijk met mijn pastamachine gaan spelen:
[ afbeelding ]

Laat maar lekker draaien!!!! (leuk joh):
[ afbeelding ]

En dan de saus (volgens het nix-in-the-fridge-principe dus): ontbijtspek, ui, knoflook, tuinerwtjes en groene paprika, met als extra smaakmaker wat boursin cuisine (jajaja shoot me: recht 'uit de emmer')
[ afbeelding ]

Mooie kleuren he!
[ afbeelding ]

Als laatste de boursin cuisine erbij en nog een scheut extra room, terwijl ondertussen de pasta de pan in gaat:
[ afbeelding ]

En dan mag ik eindelijk mijn allereerste vers gemaakte pasta proeven, heerlijk al zeg ik het zelf!! Ik heb heel veel inspiratie gekregen en ga dit zeker vaker doen (maar dan wel met een andere topping of saus erbij....):
[ afbeelding ]

(Paint er maar een vers takje basilicum en wat geschaafde parmezaan bij ... )

Eindconclusie: geslaagd expiriment! Mijn keuken was maar een heel klein beetje ontploft en ondanks dat de saus eigenlijk niet mijn eerste keuze zou zijn geweest voor bij verse pasta, was het toch erg lekker en heeft mijn gezin er erg van gesmuld!


Ik wilde eigenlijk ook nog penne als "verplicht" onderdeel erbij zetten, maar er zaten al wat mensen met hun pasta machine in de aanslag, vandaar "algemene" pasta
pi_66461975
Mooi bedacht childintime!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:20:13 #8
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66462119
even een kleine tvp.
even naar mijn keuken en de pasta machine gekeken.......

nog geen idee hoe ik die vast ga draaien aan het blad, (moet dan denk ik echt er een lade uit slopen ofzo.)

kan maar op 1 plek, en das met de vaatwasser open. maar dan sta je er ook zo knullig voor
pi_66462216
PK: kan dat niet gewoon op je eettafel?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:24:55 #10
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66462339
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef PKfotografie het volgende:
even een kleine tvp.
even naar mijn keuken en de pasta machine gekeken.......

nog geen idee hoe ik die vast ga draaien aan het blad, (moet dan denk ik echt er een lade uit slopen ofzo.)

kan maar op 1 plek, en das met de vaatwasser open. maar dan sta je er ook zo knullig voor
Hahaha! Ik zie het nu op de foto's van Tezz. Bij mij zou het ook alleen maar op 1 plek kunnen; strak naast mijn kookplaat, valt de pasta zo rechtstreeks op de kookplaat

PKf, kun je niets iets fabriceren wat op het aanrecht komt te staan en waar het apparaat dan op/ aan vast komt? Moet natuurlijk wel heel stevig zijn......
pi_66462514
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef PKfotografie het volgende:
even een kleine tvp.
even naar mijn keuken en de pasta machine gekeken.......

nog geen idee hoe ik die vast ga draaien aan het blad, (moet dan denk ik echt er een lade uit slopen ofzo.)

kan maar op 1 plek, en das met de vaatwasser open. maar dan sta je er ook zo knullig voor
ook ff een tvp

En PK : je ruimt zelf de teringbende op na het maken van de pasta
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66462601
tvp.
full stops and exclamation marks
pi_66462697
Eigenlijk vind ik dat een wedstrijdbepaling.... dat de keuken ook binnen 24 uur weer schoon moet zijn.... Want anders komt het vaak op de de dames neer om het schoon te krijgen....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:40:52 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66462974
Terug Vind Pasta.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66463010
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef PKfotografie het volgende:
even een kleine tvp.
even naar mijn keuken en de pasta machine gekeken.......

nog geen idee hoe ik die vast ga draaien aan het blad, (moet dan denk ik echt er een lade uit slopen ofzo.)

kan maar op 1 plek, en das met de vaatwasser open. maar dan sta je er ook zo knullig voor
Waarom denk je dat ik niet meer foto's van mijn pastamachine heb gemaakt???
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_66463027
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:33 schreef krakkemieke het volgende:
Eigenlijk vind ik dat een wedstrijdbepaling.... dat de keuken ook binnen 24 uur weer schoon moet zijn.... Want anders komt het vaak op de de dames neer om het schoon te krijgen....
Je bedoelt zeker 24 minuten???
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:01:01 #17
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66463679
Da's het voordeel als verder niemand je keuken gebruikt. Je hoeft niemands troep op te ruimen en niemand klaagt over jouw troep!

Maar ik doe meestal wel hetgeen ik gebruikt heb direkt in de vaatwasser of met hand afwassen. Niets zo erg als na je kookplezier in de bende te zitten.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:24:46 #18
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66464533
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik niet meer foto's van mijn pastamachine heb gemaakt???
heb je ook staan klooien dan over de vaatwasser heen?

(misschien een hap uit de deur van de vaatwasser halen, kan hij iig dicht. )
pi_66464571
Zal 's kijken of ik nog tijd heb. Ik heb iig wel pastadeeg in de vriezer
pi_66464878
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:24 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

heb je ook staan klooien dan over de vaatwasser heen?

(misschien een hap uit de deur van de vaatwasser halen, kan hij iig dicht. )
Nee, gelukkig ging de machine wel vast op de rand van mijn aanrechtblad. Maar op een of andere manier deed ik het niet goed, want hij stond niet zo stabiel als de bedoeling was. Ik moest hem dus telkens met 1 hand tegen houden, anders klapte hij om....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_66465209
Hastalapasta
tvpastaatje

Tezz
pi_66465337
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:44 schreef Bluezz het volgende:
Hastalapasta
tvpastaatje

Tezz
Ik ga popeye pasta maken
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:51:48 #23
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66465450
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:48 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik ga popeye pasta maken
Met groene saus??
pi_66465483
Ik heb geen pastamachine, maar wel een heel raar 'witte saus'recept
Aangezien ik momenteel even wat meer op de lijn let maak ik mijn super energierijke carbonara maar niet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66465498
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:51 schreef childintime het volgende:

[..]

Met groene saus??
neuh witte natuurlijk
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:57:08 #26
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66465605
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef prupke het volgende:

[..]

neuh witte natuurlijk
Mag wel hoor, zolangíe maar niet rood is en er geen tomaten worden gebruikt. Ik kan me zo voorstellen dat als iemand spinazie heerlijk vind, de saus misschien wat groenig uitslaat.......
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:59:04 #27
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66465666
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen pastamachine, maar wel een heel raar 'witte saus'recept
Aangezien ik momenteel even wat meer op de lijn let maak ik mijn super energierijke carbonara maar niet
Ik heb ook geen pastamachine En de calorieen....Als de pasta en saus maar lekker zijn; als jij het maar lekker vindt en misschien anderen kan inspireren is alles goed
pi_66465707
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:57 schreef childintime het volgende:

[..]

Mag wel hoor, zolangíe maar niet rood is en er geen tomaten worden gebruikt. Ik kan me zo voorstellen dat als iemand spinazie heerlijk vind, de saus misschien wat groenig uitslaat.......
de saus is wit maar idd door de spinazie word ie wat gekleurd
maar rood is ie zeker niet
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:03:18 #29
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66465777
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:00 schreef prupke het volgende:

[..]

de saus is wit maar idd door de spinazie word ie wat gekleurd
maar rood is ie zeker niet


De tomaat mag zich alleen laten zien als'ie als bijgerecht (bv in salade) op tafel verschijnt
pi_66470017
tvp
Ja doei.
pi_66472011
Leuke opdracht, ''jammer'' dat ik dinsdag naar Suriname vertrek, dus ik denk niet dat ik tijd ga hebben om mee te doen.

Helaas.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_66472987
tvp voor zaterdag
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:41:37 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_66476647
Dan tvp ik deze ook alvast maar even. Ik heb een geweldig recept met pasta en roomsaus.
pi_66478480
ik heb alleen iets wat wel lekker is maar er niet uitziet

ik ga nog even wat interessants bedenken, hoop ik
Ja doei.
pi_66478795
Voor de mensen zonder pastamachine: Bij de AH verkopen ze verse lasagnevellen, natuurlijk uitermate geschikt om zelf ravioli/tortellini van te maken.

Ook heb ik laatst een soort "gnocchi" ravioli gemaakt. Deeg bestond daar uit als ik het goed heb 2 aardappels, 100 gram bloem, 75 gram spinazie en 1 ei. Minder elastisch dan echt pastadeeg maar wel een goed alternatief bij gebrek aan pastamachine.
Life is too short not to have fun
pi_66479973
Tvp!
Ga ik volgende week eens wat moois maken. Wel zonder zelfgemaakte pasta trouwens.
Sweet and innocent...
pi_66481383
Pasta met witte saus. Ik ga er eens over nadenken.
pi_66482195
Het mag ook lasagne zijn toch? Want daarvoor heb ik nog een ideetje wat ik uit wil werken
Life is too short not to have fun
pi_66482283
tvp
Ik moet alleen nog even het kabeltje van mijn fototoestel opzoeken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66485873
Valt carbonara ook onder het kopje 'witte sauzen'? Het is wel wit, maar het is twijfelachtig of het nu echt een saus is.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_66485939
Ja denk dat carbonara er wel onder valt.
Life is too short not to have fun
pi_66486146
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef Idler het volgende:
Valt carbonara ook onder het kopje 'witte sauzen'? Het is wel wit, maar het is twijfelachtig of het nu echt een saus is.
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:45:37 #43
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66489905
Waar het om gaat is dat er geen tomaat in de saus verwerkt is

En lasange is pasta http://nl.wikipedia.org/wiki/Lasagne
Dus dat mag
pi_66490193
En ik heb zo'n lekker recept voor een roomsausje met kerstomaatjes erin.
Maar ik ga wat verzinnen en ook even kijken of ik daar weer een leuk lokaal product in kan verwerken. We hebben hier een geitenboerderij die heerlijke kazen maakt, daar kan ik vast wel wat mee.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:43:58 #45
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66497742
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:53 schreef MinderMutsig het volgende:
En ik heb zo'n lekker recept voor een roomsausje met kerstomaatjes erin.
Maar ik ga wat verzinnen en ook even kijken of ik daar weer een leuk lokaal product in kan verwerken. We hebben hier een geitenboerderij die heerlijke kazen maakt, daar kan ik vast wel wat mee.
Ik had ook zo'n mooi receptje met pomodori tomaatjes erin, maar helaas......Misschien voor een volgende ronde? Het leek me juist zo leuk om eens wat meer varianten met witte saus (zonder tomaten erin) te krijgen. Veelal worden toch de tomaat achtige sausen gebruikt ( is ook wel mijn favoriet moet ik eerlijk zeggen ).
pi_66502580
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef Idler het volgende:
Valt carbonara ook onder het kopje 'witte sauzen'? Het is wel wit, maar het is twijfelachtig of het nu echt een saus is.
was ook mijn idee
pi_66502773
Volgens mij gaat het vooral om 'geen tomatensaus'.
Imho mag carbonara dan......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66502882
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:53 schreef MinderMutsig het volgende:
En ik heb zo'n lekker recept voor een roomsausje met kerstomaatjes erin.
Ik ook Van die simpele pasta die zo heerlijk geurt: kerstomaatjes heet bakken, wat zwarte (knoflook-) olijven kort meebakken, van het vuur en er een lepel mascarpone doorroeren

Maar dat wordt m dus niet
pi_66503121
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:46 schreef Idler het volgende:
Valt carbonara ook onder het kopje 'witte sauzen'? Het is wel wit, maar het is twijfelachtig of het nu echt een saus is.
daar zat ik ook nog aan te denken...

maar dan wel met el budgetto-spekjes want die liggen hier nog te vergaan in de koelkast
Ja doei.
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:23:06 #50
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66503193


Dat het zoveel teweeg zou brengen had ik niet verwacht. Maar eerlijk is eerlijk; geen saus gebaseerd op tomaten en geen saus waar tomaten inzitten. Ze mogen wel als lekkere salade erbij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')