ik vind het in ieder geval geen verkeerd initiatiefquote:Directeur Franse publieke omroep wil 'oortjes' verbieden
Het peloton moet het in de aanstaande Tour de France wellicht zonder communicatiemiddelen stellen. Daniel Bilalian, directeur van de Franse publieke omroep, wil dat er een einde komt aan de 'oortjes'bij de renners, zo meldt L'Equipe woensdag. Bilalian hoopt dat er daardoor meer initiatief wordt genomen door renners.
Ik heb het ook nog niet gespotquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:22 schreef The_Hives het volgende:
of heb ik het nieuwe centrale topic gemist?
Tsja, ze hebben allebei niet veel kans. Ballan is betere renner, alhoewel niet zozeer op parcour van AGR, maar zal aardig vermoeid zijn na RVV en PR. Leukemans zal te kort komen. Nee, ze gaan allebei niet winnen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:25 schreef Wombcat het volgende:
In vervolg op de discussie van het vorige topic: Ballen die AGR wint, vind ik iig waarschijnlijker dan Björn Leukemans.
Idd goed plan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:05 schreef Ambrosius het volgende:
Lijkt me idd niet verkeerd als die oortjes verboden worden.
Die hebben verbazingwekkend vaak een kapot oortjequote:Op woensdag 25 februari 2009 21:50 schreef Dpadnul het volgende:
Ik vraag me echt af of het afschaffen van die oortjes nu echt veel gaat veranderen qua koersverloop. Er wordt nu al met zoveel meer tactiek gekoerst dan in het verleden. Renners krijgen gewoon een bepaalde rol toegedeelt die ze moeten spelen, enkel types als Voeckler en Devolder zullen wat moeilijker te controleren zijn lijkt me, maar volgens mij luisteren die nu ook al niet al te best.
Jaquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:38 schreef -skippybal- het volgende:
Carl Berteele nu ook weer lekker. Dat Roelandts in het voorjaar bij iedere koers die een spurt wordt, gaat winnen. Net als Cavendish, want daar is volgens Carl he-le-maal niks tegen te beginnen
quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:51 schreef Dpadnul het volgende:
misschien dat Vannieuwkerke nog een relativerende noot kan brengen morgen
De laatste 10 jaar werd de RvV 6 keer gewonnen door een Belg, Parijs-Roubaix 5 keer en Gent-Wevelgem 4 keer, waarbij 2 keer alle 3 in hetzelfde jaar.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:58 schreef TheArt het volgende:
JaDit is ook weer zo irreëel als wat. Die hele week van RVV, GW en P-R wordt allemaal gewonnen door Belgen. Er komt dus geen buitenlander aan te pas
Het gaat me erom dat ze allemaal in één jaar gewonnen worden door een Belg. Dat komt niet zo vaak voor. De laatste tien jaar gebeurde dat alleen in 2000 en 2005.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De laatste 10 jaar werd de RvV 6 keer gewonnen door een Belg, Parijs-Roubaix 5 keer en Gent-Wevelgem 4 keer, waarbij 2 keer alle 3 in hetzelfde jaar.
Buitengewoon vergezochte gok om te denken dat dat dit jaar ook zou kunnen gebeuren, inderdaad.
dat maakt het nog steeds niet overdreven vergezocht!quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het gaat me erom dat ze allemaal in één jaar gewonnen worden door een Belg. Dat komt niet zo vaak voor. De laatste tien jaar gebeurde dat alleen in 2000 en 2005.
Nee, maar wel vrij onwaarschijnlijk met de stand van zaken in het wielrennen tegenwoordig en dat er toch meer sterke buitenlanders zijn dan vroeger.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat maakt het nog steeds niet overdreven vergezocht!
ik zeg het je, Boonen wint ze alle drie dit jaarquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, maar wel vrij onwaarschijnlijk met de stand van zaken in het wielrennen tegenwoordig en dat er toch meer sterke buitenlanders zijn dan vroeger.
Dat sowieso niet, want hij neemt de laatste jaren altijd een snipperdag tijdens GWquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik zeg het je, Boonen wint ze alle drie dit jaar
En meer sterke Belgen. Als er 10 kanshebbers zijn om RvV of PR te winnen, dan zijn daar nog steeds 5 Belgen bij. Het grootste probleem is Gent-Wevelgem.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:23 schreef TheArt het volgende:
Nee, maar wel vrij onwaarschijnlijk met de stand van zaken in het wielrennen tegenwoordig en dat er toch meer sterke buitenlanders zijn dan vroeger.
Mhua ik weet niet echt of er meer sterke Belgen zijn. Ik keek gisteren nog eens Parijs-Roubaix van 2001 terug op DVD. Daarin kwam Wilfried Peeters als eerste het Bos van Wallers uit en in de achtervolgende groep zaten nog Museeuw, Dierckxsens, Peers en Mattan. Op een groep van ongeveer 12 man. Uit de achtergrond kwam nog Tchmil, die uiteindelijk 8e werd en waardoor er vijf Belgen in de top-10 eindigden. Dat moeten jullie nu maar zien te bewerkstelligen hoor en dat zal bijzonder lastig worden. De helft Belg in een voorste groep.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En meer sterke Belgen. Als er 10 kanshebbers zijn om RvV of PR te winnen, dan zijn daar nog steeds 5 Belgen bij. Het grootste probleem is Gent-Wevelgem.
Maar er werd door SoK gezegd dat er meer betere Belgen zijn. Dat weerlegde ik dus even.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:53 schreef Beregd het volgende:
vorig jaar was het 4/10, zoveel scheelt dat niet.
en toen reed vandenbroucke nog niet eens mee.
en nuyens en scheirlinkx kunnen normaal sowieso beter
tuurlijk konden andere renners mss ook beter (zeker flecha, die was in rvv ook al keigoed, hij verdient het wel eens), maar het konden er ook net zo goed 5 zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:59 schreef TheArt het volgende:
En dat Nuyens en Scheirlinckx beter konden, tuurlijk. Maar er kunnen natuurlijk ook buitenlanders beter. Ik hoef maar even alleen bij Rabo te kijken en daar kunnen Langeveld en Flecha veel beter dan vorig jaar. Flecha reed lek vlak voor het Bos en Langeveld viel op het beslissende moment. Dus dat Nuyens en Scheirlinckx beter konden, zegt me weinig voor de krachtsverhoudingen tussen Belgen en buitenlanders in die koersen.
Vooral dat ja. En als hij zou willen winnen moet hij alleen aan de Cauberg beginnen anders is hij kansloos imo.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:01 schreef Steven184 het volgende:
Ballan is betere renner, alhoewel niet zozeer op parcour van AGR, maar zal aardig vermoeid zijn na RVV en PR.
Dekker top 10, doet ie ook mee voor de witte trui hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:37 schreef DutchSL het volgende:
Wie wint de Tour? Wat kunnen de Nederlanders?
"Robert Gesink wint een rit en doet mee in een hevige strijd voor wit met Andy Schleck, Kreuziger en Nibali. Thomas Dekker rijdt in de top tien. Karsten Kroon en Laurens ten Dam winnen een rit."
Het gaat niet alleen over Boonen, Devolder, Hoste, Van Avermaet en dergelijke. Zelfs ook niet Nuyens, Scheirlinckx, Van Summeren en andere Leukemansen (die was ook al 4e in Roubaix). Je hebt dan ook nog eens Van Impe, De Vocht, Roesems, Cretskens, Weylandt en Rosseler, die kunnen ook allemaal echt wel top 10 rijden, een paar hebben dat zelfs al eens gedaan).quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:03 schreef Beregd het volgende:
tuurlijk konden andere renners mss ook beter (zeker flecha, die was in rvv ook al keigoed, hij verdient het wel eens), maar het konden er ook net zo goed 5 zijn.
Kom op, als je Van Impe, De Vocht, Roesems, Cretskens, Weylandt en Rosseler noemt, kan je nog wel 25 extra buitenlanders vinden die ook top-10 kunnen rijden in die koersen. Een echt reëel beeld creëer je hier niet mee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over Boonen, Devolder, Hoste, Van Avermaet en dergelijke. Zelfs ook niet Nuyens, Scheirlinckx, Van Summeren en andere Leukemansen (die was ook al 4e in Roubaix). Je hebt dan ook nog eens Van Impe, De Vocht, Roesems, Cretskens, Weylandt en Rosseler, die kunnen ook allemaal echt wel top 10 rijden, een paar hebben dat zelfs al eens gedaan).
Maar niet langer dan het lijstjes buitenlandse favorieten bij elkaar opgeteld en daar ging het em nou juist om.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:16 schreef Ereinion het volgende:
Ze kunnen misschien top 10 rijden, maar Van Impe, De Vocht, Roesems, Cretstkens, Weylandt en Rosseler zullen nooit in een positie komen waarin ze de Ronde of Roubaix kunnen winnen.
Boonen, Devolder, Nuyens, Hoste en Van Avermaet zijn voor mij de enige kandidaat winnaars uit België, maar dat lijstje is natuurlijk langer dan uit welk ander land.
Ik zie Cancellara, Ballan, Flecha en Pozzato als de buitenlandse favorieten, en heel misschien nog een Hincapie en Langeveld. Ongeveer de helft zijn dan Belg. Maar ja, het is natuurlijk nu nog een beetje koffiedik kijken, wie weet hoe goed een Burghart of Breschel in april is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar niet langer dan het lijstjes buitenlandse favorieten bij elkaar opgeteld en daar ging het em nou juist om.
Breschel en Burghardt hebben nog wel doorgroeimogelijkheden, denk ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik zie Cancellara, Ballan, Flecha en Pozzato als de buitenlandse favorieten, en heel misschien nog een Hincapie en Langeveld. Ongeveer de helft zijn dan Belg. Maar ja, het is natuurlijk nu nog een beetje koffiedik kijken, wie weet hoe goed een Burghart of Breschel in april is.
De kans dat een Belg wint is vele malen groter dan dat Acqua & Sapone een wildcard krijgt voor de RVV.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Leatherface het volgende:
Bij de Italianen kom ik met Ballan, Pozzato en Paolini toch ook al op drie kandidaat-winnaars van een Ronde van Vlaanderen.
Je vergeet Gilbert. Freudiaans?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over Boonen, Devolder, Hoste, Van Avermaet en dergelijke. Zelfs ook niet Nuyens, Scheirlinckx, Van Summeren en andere Leukemansen (die was ook al 4e in Roubaix). Je hebt dan ook nog eens Van Impe, De Vocht, Roesems, Cretskens, Weylandt en Rosseler, die kunnen ook allemaal echt wel top 10 rijden, een paar hebben dat zelfs al eens gedaan).
Breschel moet maar eens echt doorbreken. de mogelijkheden voor een klassieke zege heeft hij alleszindsquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Breschel en Burghardt hebben nog wel doorgroeimogelijkheden, denk ik.
Paolini heeft alleen pech dat de kans klein is dat Acqua & Sapone een wildcard krijgt voor Vlaanderenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Leatherface het volgende:
Bij de Italianen kom ik met Ballan, Pozzato en Paolini toch ook al op drie kandidaat-winnaars van een Ronde van Vlaanderen.
Ja, dat is wel een nadeel voor hem.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Paolini heeft alleen pech dat de kans klein is dat Acqua & Sapone een wildcard krijgt voor Vlaanderen
Gilbert rijdt de Ronde van Vlaanderen niet, die gaat via het Baskenland naar de Ardense klassiekers.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je vergeet Gilbert. Freudiaans?
Oké, je moet blijkbaar kiezen tegenwoordig. Ik denk dat hij in de Ronde zeker even goed tot z'n recht zou komen als in zijn eigen achtertuin, misschien in de toekomst dan nog 's.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Gilbert rijdt de Ronde van Vlaanderen niet, die gaat via het Baskenland naar de Ardense klassiekers.
Dat zijn de echte favorieten. En mijn inziens mag je Burghardt, Chavanel en Quinziato daar ook bijzetten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik zie Cancellara, Ballan, Flecha en Pozzato als de buitenlandse favorieten, en heel misschien nog een Hincapie en Langeveld. Ongeveer de helft zijn dan Belg. Maar ja, het is natuurlijk nu nog een beetje koffiedik kijken, wie weet hoe goed een Burghart of Breschel in april is.
Bennati moet dat toch eigenlijk ook kunnen en dit jaar heeft ie eens geen Pozzato in de ploeg.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Leatherface het volgende:
Lijkt me toch de meest realistische voorspelling van de week, al zal je dat pas achteraf kunnen zeggen.quote:Vannnieuwkerke: "Hoste wint de Omloop"
vr 27/02/09 - Zaterdag gaat met de Omloop Het Nieuwsblad het nieuwe wielerjaar echt van start. De Sporza-commentatoren blikken vooruit. Wie wordt de man van het voorjaar? Wie scoort in het rondewerk? En welke Belgen zullen uitblinken? Vandaag waagt Karl Vannieuwkerke zich aan een voorspelling.
1. Naar wie moeten we uitkijken in het voorjaar?
In het verleden hadden we maar één groot blok met Quick-Step. Nu hebben we er drie: Quick-Step (Boonen, Chavanel en Devolder), Silence-Lotto (Van Avermaet, Hoste en Gilbert) en Rabobank.
De Nederlandse ploeg wordt met Flecha, Langeveld en Nuyens een zeer taaie klant voor de Belgische ProTour-ploegen.
2. Wie wordt de revelatie in het voorjaar?
* Jürgen Roelandts: De Belgische kampioen zal zeker van zich laten horen. Hij wint Kuurne-Brussel-Kuurne of Dwars door Vlaanderen. De E3-Prijs is nog net iets te hoog gegrepen.
* Martijn Maaskant (Ned): Hij gaat schitteren. Vorig jaar werd hij al vierde in Parijs-Roubaix.
* Edvald Boasson Hagen (Noo): Hij zal de ene ritzege na de andere boeken in de kleine rittenkoersen. Voor de grote klassiekers is het nog te vroeg.
3. Wie wint ... ?
* Omloop Het Nieuwsblad: Leif Hoste
* Milaan-Sanremo: Filippo Pozzato (Ita)
* Ronde van Vlaanderen: Tom Boonen
* Gent-Wevelgem: Mark Cavendish (GBr) of Gert Steegmans
* Parijs-Roubaix: Alessandro Ballan (Ita)
* Gold Race: Oscar Freire (Spa) of Fränk Schleck (Lux)
* Luik-Bastenaken-Luik: Damiano Cunego (Ita)
4. Waarom wordt de Giro zo interessant?
Alleen al door de aanwezigheid van Lance Armstrong wordt het een boeiende Ronde van Italië. Het wordt zijn eerste grote ronde na zijn afwezigheid van drie jaar.
Ik betwijfel of Armstrong de Giro zal winnen. De Italianen zullen erg snel rijden in eigen land.
Denis Mensjov is een grote kanshebber op de eindzege. Als hij tenminste van de Giro een doel maakt.
5. Wie wint de Tour? Wat kunnen de Belgen?
Winnaar: Alberto Contador (Spa)
Op het eerste gezicht wint Alberto Contador, al sluit ik een verrassing niet uit. Levi Leipheimer zou wel eens kunnen profiteren van de omstandigheden bij Astana, maar het is nog lang.
De Belgen:
* Tom Boonen: Hij kan ritzeges boeken, maar hij zal rekening moeten houden met Mark Cavendish. En dat wordt niet simpel.
* Greg Van Avermaet: Als hij met de juiste ontsnapping mee is, kan hij een rit winnen.
* Gert Steegmans: Misschien kan hij af en toe profiteren van het formidabele werk van Robbie McEwen, maar het zal vaak omgekeerd zijn.
* Een plaats in de top 10 voor de Belgen sluit ik uit, omdat Astana met drie renners in de top 10 zal finishen. En die ploeg was er vorig jaar niet bij.
Sporza.be
Op Freire na, inderdaad voorspellingen die best uit zouden kunnen komen. Maar wielrennen blijft altijd onverwacht.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me toch de meest realistische voorspelling van de week, al zal je dat pas achteraf kunnen zeggen.
je weet met Freire nooit nu hij MSR moet laten schieten enzo.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op Freire na, inderdaad voorspellingen die best uit zouden kunnen komen. Maar wielrennen blijft altijd onverwacht.
Helemaal vergeten dat hij MSR niet rijdt. Dan maar hopen op de juiste koersontwikkeling voor hem. Maar een duel Cunego-Freire op Cauberg. Ik weet het niet hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je weet met Freire nooit nu hij MSR moet laten schieten enzo.
Het is een kwestie van de keutenberg overleven voor freire, daar kon hij de laatste keren net niet mee met de sterksten.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Helemaal vergeten dat hij MSR niet rijdt. Dan maar hopen op de juiste koersontwikkeling voor hem. Maar een duel Cunego-Freire op Cauberg. Ik weet het niet hoor.
Het probleem van LBL is dat Rabo daar al helemaal de mannen niet voor heeft. Gesink is de enige die ik echt ver zie komen. De rest komt toch allemaal tekort. Eventueel zou zo iemand als Martens er in de toekomst toe in staat moeten zijn om Gesink te ondersteunen, maar dit jaar nog niet. Zelfde geldt voor Mollema en ook Boom.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:51 schreef DutchSL het volgende:
Een koersverloop beter dan het jaar dat di Luca won zal Freire niet meer krijgen, al heeft de Freire van het tweede WK in Verona ook nooit de AGR gereden.
Ik geloof er niet zo in, maar als hij de keutenberg overleeft is hij natuurlijk iemand waar iedereen naar gaat kijken. Misschien dat een Gesink daar van kan profiteren, zoals Schumi profiteerde van Rebellin.
Maar nee, ik zie Rabo de AGR weer niet winnen. Maakt niet uit, die hebben ze al twee keer op zak.. laat ze maar eens een keer iets winnen dat ze nog niet hebben zoals Roubaix of LBL.
Het zou ook kunnen dat die wedstrijd hem gewoon niet ligt. Hij slaapt normaal gesproken de halve koers om bij de beslissende momenten wakker te schieten. In de AGR moet je echter altijd en overal opletten. En dan niet voor het koersverloop, maar voor de obstakels, verkeershindernissen e.d.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Werd Freire niet gewoon uit het wiel gereden toen Boogerd ooit de sprint voor hem aantrok op de Cauberg? En in die Tourrit die daar eindigde gebeurde eigenlijk exact hetzelfde, volgens mij ligt die klim Freire helemaal niet, dan raakt hij veel beter de Alsemberg op.
Jammer dat Rabo niet meer 'geinvesteerd' heeft in renners die goed mee kunnen gaan in AGR, LBL, WP, RvL enzo. Menchov zou ook wel lang mee kunnen in zulke koersen, maar hij stelt natuurlijk andere doelen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het probleem van LBL is dat Rabo daar al helemaal de mannen niet voor heeft. Gesink is de enige die ik echt ver zie komen. De rest komt toch allemaal tekort. Eventueel zou zo iemand als Martens er in de toekomst toe in staat moeten zijn om Gesink te ondersteunen, maar dit jaar nog niet. Zelfde geldt voor Mollema en ook Boom.
Nee, ze hebben echt een veel sterker team in de Vlaamse klassiekers wat dat betreft.
quote:Fuji-Servetto takes exclusions to CAS
The Court of Arbitration for Sport (CAS) will give an expedited hearing to the Fuji-Servetto team owner GM Bikes, the court announced Friday. The team was left off of the invitation list for the upcoming "historical" races Paris-Nice, Tirreno-Adriatico and Milano-Sanremo. The team is requesting the arbitration with race organizers Amaury Sport Organisation (ASO) and RCS Sport and the International Cycling Union (UCI).
ASO, which also organizes the Tour de France, and RCS Sport left the Fuji-Servetto team off the list of invited teams for Paris-Nice and the Giro d'Italia, Tirreno-Adriatico and Milan-Sanremo, respectively.
Fuji-Servetto's manager Mauro Gianetti is the previous owner of the Saunier Duval team which, in 2008, left the Tour de France after its Italian rider Riccardo Riccò tested positive for EPO-CERA. His fellow Italian teammate Leonardo Piepoli later tested positive for the same performance enhancing substance. Both riders were subsequently suspended by the Italian International Olympic Committee (CONI).
The race organisers similarly excluded the Astana team from races last year because of its 2007 doping cases, but the team earned a last-minute invitation to the Giro d'Italia, which Alberto Contador went on to win.
Since Paris-Nice, the first race in question, begins on March 8, CAS offered an expedited procedure with a final decision by March 6.
Is 'ie weer op z'n oude niveauquote:Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Sjiznit het volgende:
Das niet de eerste tweede plek voor Rebellin dit jaar
Eindelijk wordt er naar Ducrot geluisterd!quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:21 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik vind het in ieder geval geen verkeerd initiatief
Maar goed, toen hij een keer al die hindernissen had omzeild, zich naar eigen zeggen heel goed voelde en in perfecte positie zat voor de eindsprint won hij nóg (lang) niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat die wedstrijd hem gewoon niet ligt. Hij slaapt normaal gesproken de halve koers om bij de beslissende momenten wakker te schieten. In de AGR moet je echter altijd en overal opletten. En dan niet voor het koersverloop, maar voor de obstakels, verkeershindernissen e.d.
Maar dat was nadat hij al top was in Milaan San-Remo en dus niet met topvorm daar aan de start stond. Want je topvorm vanaf Milaan San-Remo vasthouden tot de AGR bestaat gewoon niet. Nu hij dus genoodzaakt is MSR te laten schieten, maakt hij daar wel zijn doel van in het voorseizoen.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar goed, toen hij een keer al die hindernissen had omzeild, zich naar eigen zeggen heel goed voelde en in perfecte positie zat voor de eindsprint won hij nóg (lang) niet.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me toch de meest realistische voorspelling van de week, al zal je dat pas achteraf kunnen zeggen.
Toeval zeker ?quote:Op maandag 2 maart 2009 00:39 schreef DutchSL het volgende:
Die Pauriol is van een vrij anonieme renner dit seizoen ook wel opeens erg goed bezig, wint la Marseillaise, top 10 in twee Franse rondjes en nu Rebellin verslaan.
Dat is waar, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat was nadat hij al top was in Milaan San-Remo en dus niet met topvorm daar aan de start stond. Want je topvorm vanaf Milaan San-Remo vasthouden tot de AGR bestaat gewoon niet. Nu hij dus genoodzaakt is MSR te laten schieten, maakt hij daar wel zijn doel van in het voorseizoen.
Die uitslag was ik alweer vergeten, maar Catalunya stelde vorig jaar echt helemaal niks voor.. geen zware bergetappes en geen tijdrit. Een soort Tour Down Under in Catalunya met een veel minder startveld.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toeval zeker ?
Al was ie vorig jaar toch ook al 3de in de Ronde van Catalonië hoor ...
Voor 2009 was het wel z'n eerste tweede plek, maar er zullen er vast nog een hoop volgen. Wel had hij in februari '09 al twee etappes + de puntentrui gewonnen in de Ruta del Sol en werd hij derde in het eindklassement op drie seconden achter Posthuma. Vergeet niet dat die kerel al 37 jaar is en nog steeds volle bak het hele jaar koerst, terwijl mannen als Boogerd en Bettini op hun 34ste al gestopt waren. Hij heeft gewoon niet meer die explosiviteit om het in de finale af te maken. Dat werd in 2008 goed duidelijk. De ereplaatsen zijn talrijk, het aantal zeges zijn echter op één hand te tellen (eindklassement Parijs-Nice + Tour du Haut-Var). Een selectie van de ereplaatsen uit 2008:quote:Op zondag 1 maart 2009 22:27 schreef Sjiznit het volgende:
Das niet de eerste tweede plek voor Rebellin dit jaar
Pauriol is niet ineens van een anonieme renner naar een goede renner gegaan. Hij doet het al een tijdje zeer goed alleen bleven die echte overwinningen uit. Hij zit toch al een jaar of 4 boven de 200 CQ punten. Van 210 (2006) naar 331 (2007) en 400 (2008) en nu zit hij ook al boven de 200.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toeval zeker ?
Al was ie vorig jaar toch ook al 3de in de Ronde van Catalonië hoor ...
dat klopt. Hij klopte overigens Rebellin niet in de sprint. Pauriol was overgebleven van een kopgroep met ook Gerdemann en Deignan. Rebellin zette zijn sprint wss te laat in, iig kwam te laat.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:15 schreef DutchSL het volgende:
Hij scoort nu in één maand en vier koersen ongeveer zo veel punten als hij gemiddeld in een heel seizoen doet!
Hij wint twee wedstrijden die niet bepaald zwak bezet zijn, klopt Rebellin en handhaaft zich prima in sprints bergop tegen heuvels als de Mont Faron (ongetwijfeld nog met knechtwerk voor Moncoutié). Zulke uitslagen in dit soort wedstrijden is hij nog nooit bij in de buurt geweest, in elk geval niet vier koersen achter elkaar. Misschien een enkele keer in een zwak bezette Franse koersjes midden in het seizoen, maar dit is toch wel wat anders.
Als dit geen doorbraak is weet ik het ook niet meer..
lekker drummen dan voor de wildcards met Agritubel, Skil, Topsport, Landbouwkrediet, Barloworld, Diquigiovanni, Ceramica Flaminia, Vacansoleil enzo die allemaal hopen op een wildcard.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:00 schreef Ereinion het volgende:
De ploegleider van Diquigiovanni beweerd dat ze bijna zeker zijn van een wildcard voor de Waalse Pijl en LBL, maar echt veel plaatsen zijn er niet meer voor die koersen, in Baskenland hebben ze sowieso geen wildcard, wat toch wel een behoorlijk nadeel is. Overigens klopte Rebellin begin dit jaar nog Pozzato in een sprintje heuvelop, dus hij is nog steeds behoorlijk explosief.
400 punten is op Cycling Quotient bij lange na niet 'zeer goed'. Vorig jaar deden 140 renners het beter dan hem. Dan stijg je toch echt niet boven de middelmaat uit.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Pauriol is niet ineens van een anonieme renner naar een goede renner gegaan. Hij doet het al een tijdje zeer goed alleen bleven die echte overwinningen uit. Hij zit toch al een jaar of 4 boven de 200 CQ punten. Van 210 (2006) naar 331 (2007) en 400 (2008) en nu zit hij ook al boven de 200.
als je naar zijn uitslagen kijkt: http://www.cqranking.com/men/asp/gen/rider_palm.asp?riderid=3274&year=0&all=1¤t=0, doet hij het verre van slecht in veel koersen.
quote:Freire niet in Tirreno en Milaan-Sanremo
RIJSWIJK - Oscar Freire start dit jaar niet in de Italiaanse etappekoers Tirreno-Adriatico en de Italiaanse voorjaarsklassieker Milaan-Sanremo.
De Spaanse wielrenner uit de Rabobankploeg heeft dat in overleg met de ploegleiding besloten.
Freire kwam onlangs tijdens de vierde etappe van de Ronde van Californië ten val en brak daarbij twee ribben. Freire, die maandag voorzichtig weer met de training begon, won Milaan-Sanremo in 2004 en 2007.
Rentree
De Spanjaard maakt, als zijn herstel goed verloopt, zijn rentree in de Spaanse etappekoers Castilla y Lyon.
Die wedstrijd wordt van 24 tot en met 28 maart gehouden. De Tirreno-Adriatico begint op 11 maart, Milaan-Sanremo is op 21 maart.
het ging om zijn regelmaat dat hij per jaar vooruitgang boektequote:Op maandag 2 maart 2009 16:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
400 punten is op Cycling Quotient bij lange na niet 'zeer goed'. Vorig jaar deden 140 renners het beter dan hem. Dan stijg je toch echt niet boven de middelmaat uit.
Als je naar die cijfers kijkt bleef hij juist een beetje steken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het ging om zijn regelmaat dat hij per jaar vooruitgang boekte
quote:Raborenner Langeveld botst met Dekker
AMSTERDAM - Sebastian Langeveld is zaterdagavond hard gebotst met Erik Dekker. In hun motel langs de snelweg naar Gent kwam het tot een harde woordenwisseling tussen de coureur en de ploegleider van Rabobank.
Aanleiding was de beslissing die Dekker enkele uren eerder nam om de Raborenners in de achtervolging te sturen op hun eigen ploegmaat Langeveld toen deze, samen met Heinrich Haussler, naar de streep in De Omloop Het Nieuwsblad afdenderde.
De voormalige topcoureur was van mening dat Langeveld het omhoog lopende sprintje nooit kon winnen van de Duitse sprinter. Vreemd was die redenering niet: Haussler won enkele dagen daarvoor twee etappes in de Ronde van de Algarve.
Langeveld was het echter niet eens met de beslissing van zijn ploegleider. Vlak na afloop liet hij al tegenover enkele aanwezige journalisten doorschemeren dat hij zich sterk voelde en dat hij de sprint met Haussler graag was aangegaan.
Vertrouwen
De jonge renner ontplofte dan ook toen hij na afloop werd geconfronteerd met de woorden van Dekker dat Langeveld tekort zou komen tegen Haussler. “Maar dat is niet wat ik vond”, verklaart de ploegleider daags na de wedstrijd aan Sportweek. “Dat zou betekenen dat ik geen vertrouwen in Sebastian heb, en dat heb ik zeker wel.”
Dekker benadrukt dat hij na afloop een goed gesprek met Langeveld heeft gehad en dat de relatie tussen de twee zeker geen schade heeft opgelopen. “Wij hebben daarna zelfs met de hele ploeg gepraat. Sebastian heeft kunnen zeggen wat hij wil zeggen, en die ruimte is er ook.”
Volgens de ploegleider heeft Langeveld hem verzekerd dat de neuzen binnen de ploeg inmiddels weer dezelfde kant opstaan.
Fout
In De Telegraaf van maandag gaf Erik Dekker overigens toe dat hij in de finale een foute beslissing had genomen.
“Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we tot vijf kilometer van de streep de juiste keuze hebben gemaakt om aan te vallen en zo de druk op Haussler te houden. Maar daarna heb ik me te veel mee laten slepen in het moment.”
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/090303_de_jongh_outquote:di 03/03/09 - De blessure van Steven de Jongh is erger dan gedacht. De Nederlander van de Quick-Step-ploeg heeft een spierscheuring in zijn linkerbovenbeen opgelopen tijdens een val in de Ronde van Qatar. "Dit zijn harde tijden", zegt hij.
De 35-jarige Nederlander wordt vrijdag geopereerd in Herentals en mag zes weken niet trainen.
"Dit is een zware slag voor Steven en het hele team", zegt teammanager Lefevere.
"We verliezen een fantastische pion voor de kasseiklassiekers en een mentor voor de minder ervaren renners."
De Jongh moest vorig weekend afzeggen voor de Omloop en Kuurne-Brussel-Kuurne.
In 2008 en 2004 was hij nog de beste in Kuurne.
Dit is de renner voor de klassiekers die Quick-Step en kopman Tom Boonen verliezen. Eerder moest ook Sébastien Rosseler passen voor de klassiekers na een valpartij in de Ronde van de Algarve.
De Jongh: "Dit zijn harde tijden"
"Het zijn harde tijden voor mij", reageert Steven de Jongh op het slechte nieuws. "Ik hoopte dat de blessure niet te erg was. Het enige dat ik kan doen is het vertrouwen niet verliezen en al het mogelijke doen om honderd procent te herstellen."
"In elk geval probeer ik mijn steentje bij te dragen door nauw contact te onderhouden met het team tijdens de belangrijkste wedstrijden dit seizoen", vertelt de Nederlander.
Het is ook weer niet zo dat er nu niets aan de hand is; een dergelijke actie moet Langeveld niet nog een keer geflikt worden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:50 schreef Wombcat het volgende:
Het bericht lijkt me een beetje overtrokken. Het doet lijken alsof er een enorm probleem tussen Langeveld en Dekker is, terwijl we afgelopen weekend van Dekker al hebben kunnen horen dat 'ie zelf ook niet tevreden was met hoe het gegaan is. Oftewel: volgens mij is de zaak allang uitgepraat en komt dit bericht nu nog eens in het nieuws.
Jammer voor de Jonghquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:26 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/090303_de_jongh_out
quote:ALSEMBERG IS IN 2009 GEEN SCHERPRECHTER
De Brabantse Pijl schrapt dit jaar de
Alsemberg uit het parcours. De renners
zullen een alternatieve route volgen.
De Alsemberg, in Beersel, is al enkele
jaren de scherprechter van de Brabantse
Pijl. Tijdens de plaatselijke rondes
moeten de renners elke keer over deze
klim. De finish ligt ook enkele meters
voorbij de top. Maar niet zo dit jaar.
Omdat er gewerkt wordt aan de straat,
kan het peloton nu niet over de berg.
"We nemen een alternatieve route, maar
die is even lastig en zelfs langer",
zegt organisator Demol aan Sporza. De
start op 29/03 blijft wel in Leuven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabo doet niet mee dus? Laat maar dan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:44 schreef wimderon het volgende:
Zaterdag overigens de geweldige Monte Paschi Eroica![]()
[...]
Voorlopige deelnemerslijst, helaas zonder Cancellara dus:
Inderdaadquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:36 schreef DutchSL het volgende:
Vandenbroucke in de aanval met o.a. Leukemans
Hoe is Leukemans nog 3e geworden?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:44 schreef TheArt het volgende:
GP Samyn:
1 - Weylandt
2 - Cusin
3 - Leukemans
Beetje profiteren van de godspeed die uit de benen van VDB kwam, zeker?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe is Leukemans nog 3e geworden?
scheelt er wat?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Beetje profiteren van de godspeed die uit de benen van VDB kwam, zeker?
Daarnaast wordt in Zuid-Afrika de Giro del Capo verreden, dit keer niet als een etappekoers maar als vier losse (1.2) eendagskoersen vanwege gebrek aan sponsors. Barloworld's Robert Hunter won vandaag in de sprint de eerste koers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:12 schreef TheArt het volgende:
Vandaag een drukke wielerdag met de eerste etappe in de Ronde van Murcia, de GP Samyn en de Giro di Friuli.
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 4 maart 2009 00:44 schreef wimderon het volgende:
Zaterdag overigens de geweldige Monte Paschi Eroica![]()
de World's View Challenge ja. Bestaat dit jaar niet meer voor zover ik kan nagaan.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:51 schreef DutchSL het volgende:
Vorig jaar waren het toch ook een reeks eendagskoersen daar in Zuid Afrika (toen wel 1.1) ? Quinziato won er nog twee.
heel toevallig zag ik vandaag hier rechtsonder die koers staan. Maar ben verder niet bekend met die eurosport player....quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Monte Paschi Eroica wordt zeker niet uitgezonden?
Mogelijk toch.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Gilbert rijdt de Ronde van Vlaanderen niet, die gaat via het Baskenland naar de Ardense klassiekers.
quote:Stelt Lotto Gilbert toch op in de Ronde?
wo 04/03/09 - Het was eerst niet gepland, maar Silence denkt er nu aan om Philippe Gilbert toch op te stellen in de Ronde van Vlaanderen. Gilbert verkoos de Ronde van het Baskenland boven "Vlaanderens Mooiste" om de Ardense klassiekers voorbereiden. De Ronde van het Baskenland start op 6 april, daags na de Ronde van Vlaanderen.
Gilbert wil top zijn in Luik-Bastenaken-Luik, de Waalse Pijl en de Amstel Gold Race.
"Maar in de Ronde maakt hij meer kans op de zege", zegt ploegleider Dirk De Wolf.
"Maar Gilbert moet wel akkoord gaan. Als hij in de Ronde start, is hij knecht in Luik-Bastenaken-Luik."
quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:38 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Wat is daar zo speciaal / zwaar aan?
VDB was toch halfin al uitgestapt? Hoe komen jullie erbij dat hij vooraan meezat?quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Beetje profiteren van de godspeed die uit de benen van VDB kwam, zeker?
Er was een lolbroek die dat kwam melden op het prikbord. Meerdere lolbroeken overigens, want het werd door meerdere personen gemeld.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:01 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
VDB was toch halfin al uitgestapt? Hoe komen jullie erbij dat hij vooraan meezat?
quote:Frank Vandenbroucke reed zich in zijn tweede koers voor Cinelli-Down Under in de kijker. Op een zeiknat parcours streed VDB lange tijd in de voorste gelederen. Uiteindelijk moest hij toch passen.
Die laatste 3km worden gewoon chaosquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:43 schreef DutchSL het volgende:
Etappe in Murcia ingekort en geneutraliseerd, tot de laatste 3km waar nog wel even gereden wordt om de ritzege
http://www.regmurcia.com/servlet/s.Sl?sit=c,722&r=ReP-24466-DETALLE_REPORTAJESPADREquote:
Ja dus.quote:Gilbert pleziert z'n team en rijdt de Ronde
do 05/03/09 - Phillipe Gilbert verschijnt op 5 april wel degelijk aan de start van de Ronde van Vlaanderen. Hij gaat daarmee in op het verzoek van Silence-Lotto. Normaal gezien zou Gilbert focussen op de Waalse klassiekers, maar de Ronde wordt nu een doel. Het openingsweekend werd een afknapper voor Silence en een afgang in de Ronde zou een complete ramp zijn. Daarom vroeg de ploeg aan Gilbert om toch mee te rijden op 5 april. Na een etentje met Dirk De Wolf, zijn mentor en ook Silence-ploegleider, was de beslissing snel gevallen.
"In mijn diepste binnenste had ik toch zin om de Ronde te rijden", zegt Gilbert in Het Nieuwsblad, La Dernière Heure en Le Soir. "We zullen achteraf wel zien of het de juiste keuze was. Maar ik vind het in elk geval goed nieuws dat ik van de partij ben."
De Wolf: "De Ronde is een koers voor Gilbert. Hij kan daar winnen. In de Ardennen zou het toch nipt geweest zijn tegen mannen als Valverde en Cunego. Hij zal daar Evans en Dekker helpen."
quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:49 schreef TheArt het volgende:
Ook zo'n desillusie deze etappe. Eerst de klim eruit en ingekort tot 100 km. en daarna nog eens geneutraliseerd tot 3 km. van het einde.
quote:Frank Vandenbroucke: "Het is een mirakel"
Cinelli-Down Under, het team van Nico Mattan en Frank Vandenbroucke is donderdag in Doornik voorgesteld. Enige prof bij het continentale team onder Australische vlag is Bert Roesems.
Het duurde heel lang voor het team zijn eerste kilometers kon afmalen. Uiteindelijk vond Mattan een alliantie met Down Under om het financiële plaatje rond te krijgen.
"Het was een huzarenstukje om dit team op poten te zetten", zegt ploegleider Nico Mattan.
"Alles is nog niet piekfijn in orde, maar het komt wel goed. Het team is een mix geworden van oudere en ervaren renners en jeugdig geweld."
"We hopen alvast op veel publiciteit. Met Vdb moet dat kunnen. Hij leeft weer voor zijn job. Roesems moet als wegkapitein de jongeren op sleeptouw nemen."
"Trots dat ik er weer tussen sta"
Frank Vandenbroucke straalde en genoot van de mediabelangstelling. Voor velen is dit zijn zoveelste laatste kans. "Ik weet waar ik sta. Ik kom van nergens." "Ik onderging vorig jaar een knie-operatie en zat ook psychologisch wat in de rats. Ik ben trots dat ik hier weer tussen "de jongens" zit."
"Eigenlijk is het een mirakel dat ik hier zit. Ik ben echt blij dat ik bij deze ploeg een kans krijg. Bij een ander team zou het door de prestatiedruk sowieso mislopen"
"Ik doe hier mijn zin. Er worden geen resultaten van mij verwacht, al ga ik mijn best doen om te schitteren", zegt Vandenbroucke.
"Ik wil er wel nog alles aan doen om er te staan. Ik ga nog 3 à 4 keer per week bij kinesist Lieven Maesschalck langs. Er is nog werk aan mijn geopereerde knie en heup."
"Contracttype maakt niets uit"
Frank Vandenbroucke heeft wel geen profcontract bij Cinelli. "Dat maakt voor mij niets uit. Of toch: ik kan nu niet het BK bij de elite afwerken. Maar ik kan nog altijd een contract tekenen als ik me klaar voel voor het BK."
"Ik kan in mijn hoofd niet stoppen met koersen. Als ik geen fysieke problemen ken, kan ik nog jaren doorgaan met wat ik doe", besluit de 34-jarige renner.
quote:Enkel Roesems is prof bij Cinelli-Down Under
In hotel Cathédrale in Doornik is donderdag het continentale wielerteam Cinelli-Down Under voorgesteld. Uitschieters bij deze formatie, die rijdt onder Australische vlag, zijn het Belgische duo Frank Vandenbroucke en Bert Roesems.
De ploeg telt in totaal 15 renners en heeft een budget van 550.000 euro. Enkel Bert Roesems ondertekende een profcontract.
"Het is een waar huzarenstukje geworden om deze ploeg op poten te zetten", begon sportdirecteur Nico Mattan. "In zowat twee weken tijd zijn we erin geslaagd de boel min of meer op de rails te krijgen. Alles is nog niet piekfijn in orde, maar dat komt wel allemaal goed. Vandaag kregen de renners hun vrijetijdskleding maar wat betreft koersmateriaal is alles al een tijdje klaar. Ik ben dan ook fier dat we na al dat kunst- en vliegwerk nu de ploeg kunnen voorstellen. Het is een mix geworden van oudere en ervaren renners met jeugdig geweld. En eigenlijk is de Cinelli-Down Underploeg een fusie van het ter ziele gegane Cyclingnews.com en de renners die ik bij mij had", verduidelijkte Mattan.
"Wij hopen alvast op een pak publiciteit. Dat moet kunnen met iemand als Frank Vandenbroucke binnen onze rangen. En ik moet toegeven, hij is weer heel toegewijd met zijn job als renner bezig. 's Morgens belt hij me om te melden dat hij gaat trainen of gewoon om mij eens te horen. Hij leeft weer voor de sport zoals in zijn beste tijd. Hij is echter nu een pak volwassener geworden. Ik weet dat VDB goed bezig is. Bert Roesems van zijn kant is dan weer de enige profrenner binnen de ploeg. Hij moet de jonge renners op sleeptouw nemen en krijgt de functie van wegkapitein".
"Aan die twee mannen met naam en faam moet de rest zich maar optrekken. Wij verwachten geen gensters in de grote koersen maar hopen wel op knappe prestaties in de 'kleinere' wedstrijden. Er steekt een pak talent bij die vijftien man. Hopelijk komt dat er ook uit", meldde Mattan.
De renners:
Frank Vandenbroucke, Bert Roesems, Peter Ronsse, Sven De Weerdt, Michael Fitzgerald (Aus), Daniel Furmston (Aus), Matt Green (GBr), Logan Dennis Hutchings (NZl), Mark Jamieson (Aus), Nick Mitchell (Aus), Tommy Nankervis (Aus), Tom Snape (GBr), Nicholas Walker (Aus), Wade Wolfenbarger (VSt) en Christopher James D'Amelio (Aus).
quote:VDB: 'Ik weet waar ik sta. Ik kom van nergens'
Het was een stralende Frank Vandenbroucke die genoot van de mediabelangstelling tijdens de voorstelling van zijn kersvers wielerteam Cinelli-Down Under. Door velen wordt dit zijn zoveelste laatste kans genoemd.
"Ik weet waar ik sta. Ik kom van nergens", gaf Frank Vandenbroucke mee. "Ik onderging vorig jaar een operatie aan de knie en zat ook psychologisch wat in de rats. Ik ben oprecht fier dat ik hier opnieuw tussen 'de jongens' zit. Eigenlijk is het misschien wel een mirakel te noemen dat ik in deze zaal zit. Ik ben echt waar blij dat ik bij deze ploeg een kans krijg. Bij een ander team zou het wegens prestatiedruk sowieso na een tijdje misgelopen zijn", aldus VDB.
"Hier doe ik mijn absolute zin. Men verwacht van mij geen resultaten, al wil ik mijn sponsors zeker niet beschamen. Ik hoef die of die koers niet meer te winnen maar ga natuurlijk mijn uiterste best doen om schitterende prestaties te behalen".
"Samen met Bert Roesems kan ik de jongeren de stiel bijbrengen en dat geeft me ook weer een extra motivatie. Vrijdag start ik in de Driedaagse van West-Vlaanderen. Mijn derde koers dit jaar. Ik heb een verantwoordelijke rol te vervullen bij Cinelli-Down Under en dat is mijn jongere ploegmakkers wegwijs te maken op Vlaamse wegen. Dat ik geen profcontract heb? Dat is toch geen enkel probleem? Dat maakt voor mij zelfs niets uit. Of toch. Ik kan nu niet het Belgisch kampioenschap bij de eliterenners afwerken maar ik heb vernomen dat ik nog alle tijd heb om alsnog een profcontract te ondertekenen moest ik me klaar voelen voor dat BK", stelde Vandenbroucke.
"Ik wil er ook alles aan doen om er te staan. Daarom ook ga ik nog drie tot viermaal per week bij kinesist Lieven Maesschalck langs. Er is nog werk aan mijn geopereerde knie en heup. Ik kan in mijn hoofd niet stoppen met koersen. Als ik geen fysische problemen ken, kan ik eigenlijk nog jaren doorgaan met hetgeen ik nu doe", besloot hij.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2009/mar09/mar06news3quote:Five ProTour teams have not yet made the required contributions to the biological passport programme, and may be excluded from the upcoming Paris-Nice if they do not make the required minimum payment by today. At a press conference in Paris today, UCI President Pat McQuaid said that Cofidis, Bbox Bouygues Telecom, Silence-Lotto, Quick Step and Caisse d'Epargne are the teams involved.
Extra wildcard?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:04 schreef wimderon het volgende:
En Rebellin heeft met z'n ploeg alsnog een WC gekregen voor de Gold Race![]()
deden ze maar aan voetbal he, dan konden we ze echt zien..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:59 schreef Sjiznit het volgende:
Maar ik moet zeggen dat volgens mij op dit moment Rabo de leukste ploeg is om naar te kijken ook.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:04 schreef kawotski het volgende:
[..]
deden ze maar aan voetbal he, dan konden we ze echt zien..![]()
Die zal je toch niet op kop zien rijden, hooguit de laatste 100 meterquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:04 schreef wimderon het volgende:
Vacansoleil![]()
Goed bezig
En Rebellin heeft met z'n ploeg alsnog een WC gekregen voor de Gold Race![]()
Wat dat betreft had je veel meer aan Leontien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:33 schreef du_ke het volgende:
Toch jammer dat Marianne Vos haar uiterlijk totaal niet mee heeft. Een mooie dame als beste Nederlandse zou het dameswielrennen toch aantrekkelijker maken
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:18 schreef Dwersdriever het volgende:
Hmmm, van Cyclingnews:
[..]
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2009/mar09/mar06news3
Moet ik mijn voorspelling gaan aanpassen of stelt het niets voor? Ik heb het wielrennen een paar jaar niet gevolgd, dus ik heb geen idee.
quote:All of the five ProTour teams which were threatened with exclusion from Paris-Nice until they paid up on the International Cycling Union's (UCI) biological passport programme have submitted the required sums and are clear to start the race on Sunday, the UCI announced late Friday.
In a Paris press conference, UCI president Pat McQuaid gave the teams, Cofidis, Bbox Bouygues Telecom, Silence-Lotto, Quick Step and Caisse d'Epargne, until close of business on Friday to submit the required first half of the ¤120,000 fee which is part of all ProTour teams' obligation to support the anti-doping effort. He informed those teams that they would be prevented from starting Paris-Nice if they did not pay, a statement which drew strong reactions.
Apart. Vorig jaar een pak kasseimannen vooraan en nu renners die aardig omhoog kunnen fietsen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:06 schreef Bartoli het volgende:
Strade Bianche Eroica
1. Thomas Lövkvist
2. Fabian Wegmann
3. Martin Elmiger
die kasseimannen deden nu niet mee zoals een Cancellara en Ballan. en Maaskant is gewoon niet in vorm.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Apart. Vorig jaar een pak kasseimannen vooraan en nu renners die aardig omhoog kunnen fietsen.
Maar Maaskant had van deze koers wel een eerste doel gemaakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die kasseimannen deden nu niet mee zoals een Cancellara en Ballan. en Maaskant is gewoon niet in vorm.
Ik zat net nog even te kijken op Rai3 naar de laatste km's, maar was ook nog een flink steil klimmetje in de smalle steegjes op enkele honderden meters voor de finish, top van dat weggetje was 150m voor de finishquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Apart. Vorig jaar een pak kasseimannen vooraan en nu renners die aardig omhoog kunnen fietsen.
die finish in Siena op de Piazza del Campo is gewoon magistraalquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:14 schreef superbient het volgende:
[..]
Ik zat net nog even te kijken op Rai3 naar de laatste km's, maar was ook nog een flink steil klimmetje in de smalle steegjes op enkele honderden meters voor de finish, top van dat weggetje was 150m voor de finish
En T. Bos 8. Iemand nog gezien?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:05 schreef TheArt het volgende:
Tweede etappe Driedaagse van West-Vlaanderen:
1.D.Napolitano (Ita) km in u ' "
2.B.Traksel (Ned) z.t.
3.D.Flahaut (Fra)
4.K.ISTA z.t.
5.K.LODEWIJK
6.K.van Hummel (Ned)
7.S.van Dijk (Ned)
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die kasseimannen deden nu niet mee zoals een Cancellara en Ballan. en Maaskant is gewoon niet in vorm.
Maaskant schijnt gevallen te zijn op 10 km van de finish, terwijl hij in de voorste groep zat. Uiteindelijk 22e geworden. Cavendish wordt overigens prima 24e.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar Maaskant had van deze koers wel een eerste doel gemaakt.
Jep, Maaskant gevallen op 10km. van de meet. Zeker zuur dit. Maar goed, hij stond er in ieder geval. Dat zal met oog op vooral Parijs-Roubaix wel goed komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Maaskant schijnt gevallen te zijn op 10 km van de finish, terwijl hij in de voorste groep zat. Uiteindelijk 22e geworden. Cavendish wordt overigens prima 24e.
De wielrenners zijn vroeg klaarquote:Op zondag 8 maart 2009 13:38 schreef TheArt het volgende:
Laatste etappe Ronde van Murcia:
1 - Brown
2 - Henderson
Eindklassement:
1 - Menchov
2 - Plaza
3 - Weening
Jep.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:05 schreef marcodej het volgende:
Ben echt blij verrast door de seizoensstart van de Rabo's! Tuurlijk, de uitkomst van de Omloop was, maar ze waren toen echt zooo sterk. Nog nooit van ze gezien. Twee rondjes nu gewonnen, aantal etappezeges, en dus hoofdzakelijk lekker aanvallend gereden!
Goeie start voor Rabobank.
Vacansoleil is ook lekker bezig!Lijken een leuk ploegje te hebben, ga ik zeker volgen dit jaar.
En zie ik nu dat 'we' drie Nederlandse ploegen hebben in de Ronde dit jaar?.
quote:Parijs-Nice: Rabo's Langeveld en Posthuma kwakkelen
Sebastian Langeveld (foto) heeft last van zijn rug. De 24-jarige renner van Rabobank kwam maandag in de vlakke tweede etappe van Parijs-Nice met tien minuten achterstand op het peloton binnen. Ook ploeggenoot Joost Posthuma kwakkelt. De nummer zes van het algemeen klassement klaagde na afloop van de tweede rit over hoofd- en spierpijn.
Ploegleider Erik Dekker maakt zich over Langeveld geen al te grote zorgen: 'Ik ga ervan uit dat het wel goed komt. Vermoedelijk zijn het nog naweeën van zijn val in Omloop Het Nieuwsblad.'
quote:Moet Cancellara de klassiekers missen?
di 10/03/09 - Moet Fabian Cancellara nu al een kruis maken over de klassiekers? De Zwitserse kopman van Saxo Bank heeft nog te veel last van zijn schouder na een valpartij op training.
Fabian Cancellara heeft al zijn deel van de pech gekend in 2009. De Zwitser gaf op in de Ronde van Californië door ziekte, nadat hij de proloog had gewonnen. (Belga) Pas hersteld ging Cancellara onderuit op training en bezeerde daarbij zijn schouder.
Hij komt woensdag aan de start in de Tirreno, maar dat doet hij niet in topvorm. De Zwitser, die in 2008 de Tirreno en Milaan-Sanremo won (foto), vreest nu dat hij niet in vorm zal geraken voor de klassiekers.
En Cancellara, die van de kasseiklassiekers zijn eerste hoofddoel van het jaar had gemaakt, wil enkel in topvorm starten in de klassiekers.
"Ik moet er stilaan rekening mee houden dat ik de klassiekers zal missen", zegt Cancellara. "Maar het seizoen is nog lang genoeg, vol andere mogelijkheden."
Cancellara is van plan om dit jaar de drie grote ronden (Giro, Tour en Vuelta) te rijden en de Ronde van Zwitserland. Bovendien vindt het WK dit jaar in zijn eigen land, in Mendrisio, plaats.
quote:Columbia heeft de duurste fietsen, Silence-Lotto de goedkoopste
De Scott-fietsen van wielerploeg Team Columbia zijn de duurste fietsen in het ProTour-peloton. Zo wist de Franstalige krant La Dernière Heure. Ze zijn met 11.000 euro exact dubbel zo duur als het materiaal van de Belgische formatie Silence-Lotto.
De fiets van Lance Armstrong is een buitenbeentje in het peloton. De zevenvoudige Tourwinnaar rijdt op een speciaal voor hem gemaakte Trek Madone in het geel en zwart van Livestrong. De fiets zou een waarde hebben van om en bij de 20.000 euro.
ploeg merk prijs
Team Columbia Scott 11000¤
Caisse d'Epargne Pinarello 9000¤
Milram Focus 9000¤
Liquigas Cannondale 8500¤
Quick Step Specialized 8000¤
Bouygues Telecom Time 8000¤
Rabobank Giant 7500¤
Astana Trek 7000¤
Saxo Bank Specialized 7000¤
Cofidis Look 7000¤
Française des Jeux Lapierre 7000¤
Garmin Felt 7000¤
Katusha Ridley 6800¤
Lampre Willier 6675¤
Fuji Fuji 6500¤
Euskatel Orbea 5700¤
AG2R BH 5500¤
Silence-Lotto Canyon 5499¤
quote:The Giro TT is wicked hard. Never, ever flat and 62 kms. Doubtful for riding the tt bike as well. And the descents...?? Insane..
Cunego ziet altijd en overal mogelijkheden volgens mijquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:25 schreef Ereinion het volgende:
Cunego had die tijdrit ook al bekeken, en zei ook dat het parcours eigenlijk best geschikt was voor hem.
Och, ik sluit niet uit dat hij, mocht de tegenstand wat minder sterk zijn dan bijvoorbeeld dit jaar, hij nog wel eens een eind kan komen in de Giro. Tour is inderdaad een ander verhaal, hoewel een top - pak em beet 5 - misschien wel zou kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Cunego ziet altijd en overal mogelijkheden volgens mij![]()
Die gaat normaalgesproken geen grote ronde meer winnen en zelfs podium zal lastig worden.
Die compenseren de totale fietskosten wel met de tijdritfiets van Evans.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
Vind je 't gek dat Silence geen deuk in een pakje boter rijdt?
En die gaat gelukkig wel als de brandweer.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:21 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Die compenseren de totale fietskosten wel met de tijdritfiets van Evans.
Is het mijn perceptie of is er een tendens ontstaan om steeds meer ploegen voor (etappe)koersen uit te nodigen? Ik dacht dat het in het verleden altijd de 18 protourteams + 2 wildcards waren. Nu de ASO en RCS zich sinds 2008 minder van het UCI beleid aantrekken is daar wel een verandering ontstaan, met name om niet alle protourteams uit te nodigen (startplicht werd ook startrecht), maar dan nog heb ik de indruk dat er meer ploegen dan voorheen aan de start verschijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:27 schreef TheArt het volgende:
De 8 wildcardploegen voor Parijs-Roubaix zijn bekend: Cervélo, Skil, Vacansoleil, Topsport, Landbouwkrediet, Agritubel, Amica Chips, BMC.
Verder dus de 17 van de 18 ProTour-ploegen. Fuji-Servetto niet dus.
quote:“I really want to win something big this year, especially in the Ardennes, where I will have more freedom than ever because Alejandro (Valverde) won’t be racing there this year,” he said. “I want to win one of the three.”
quote:Op zondag 15 maart 2009 11:34 schreef TheArt het volgende:
Valverde dit jaar niet in het Ardense drieluik?
Quote van Quim Rodriguez op velonews:
[..]
Zou hij dit jaar dan echt denken dat hij de Tour kan winnen?quote:Op zondag 15 maart 2009 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat denkt hij al jaren echt.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zou hij dit jaar dan echt denken dat hij de Tour kan winnen?
Gohjah , LBL en de Waalse Pijl zijn organisaties van de ASO hé, hij gaat er misschien doodgewoon al van uit dat hij daar moet wegblijven dit jaar ??quote:Op zondag 15 maart 2009 12:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zou hij dit jaar dan echt denken dat hij de Tour kan winnen?
aan de andere kant hij roept ook al jaren dat hij voor training naar het drieluik komt. Hij wint LBL vervolgens wel al 2xquote:Op zondag 15 maart 2009 17:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gohjah , LBL en de Waalse Pijl zijn organisaties van de ASO hé, hij gaat er misschien doodgewoon al van uit dat hij daar moet wegblijven dit jaar ??
Zou wel mooi zijn, want ik denk dat Rodriguez hier heel hoog kan eindigen.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op een diefje. Als hij zo een derde keer wil winnen, dat heb ik liever dat hij wegblijft.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
aan de andere kant hij roept ook al jaren dat hij voor training naar het drieluik komt. Hij wint LBL vervolgens wel al 2x
quote:Alessandro Ballan won't take part in Milano-Sanremo 2009.
World Champion had to quit the Classicissima because of the illness of the last weeks.
Carlo Guardascione, Lampre-NGC's medical responsible, explains reasons of the forfait: "The exams performed in Castelfranco Veneto hospital noticed a recent infection caused by Citomegalovirus, contagion datable at 15 days ago. The cyclist must rest for 15/20; he will able to begin again the training only when the sore values (checked every 15 days) will disappear".
Ballan's disappointment is intense: "I'm very sad because I won't take part in Milano-Sanremo and my presence in the Classics of the North is compromised. Now I know why I wasn't well, I have to wait for a complete recovery. I can't say when I'll be back to races, because all will depend on the course of the infection".
ergens te zien?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:43 schreef Steven184 het volgende:
Nokere Koers vandaag. Ik hoop op Bobbie.
Wereldkampioen Ballan mag voorjaar op buik schrijvenquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:05 schreef Bartoli het volgende:
Ballan start niet in MSR en moet ook vrezen voor RVV en Roubaix
[..]
Subculture houdt een liveticker bij op de prikpagina.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja op Exqi-Sport. maar voor nederlanders niet te bekijken denk ik
Inderdaad. Dat biedt ook weer meer kansen voor de subtoppers, zeker als er wat leuke renners in een vlucht zitten en dan kijkt iedereen naar QS. Kunnen dus zeer interessante wedstrijden worden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk ook slecht nieuws voor Boonen dat Ballan en Cancellara moglijk niet of maar op halve kracht naar die kasseienklassiekers gaan. Het zijn toch de 3 grootste figuren in die wedstrijden, nu gaan ze zeker allemaal naar Boonen kijken.
Chavanel en Devolder in vorm die Boonen naar de winst leiden? of zelf de winst kunnen pakken. Zie buiten het Cervelo blok en het Rabo blok geen direct andere gevaarlijke blokken. Mja of je moet Saxobank met Kroon, O'Grady als sterk blok zien dan.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat biedt ook weer meer kansen voor de subtoppers, zeker als er wat leuke renners in een vlucht zitten en dan kijkt iedereen naar QS. Kunnen dus zeer interessante wedstrijden worden.
Plus Arvesen en Breschel, waarbij de blessures van de laatste mee blijken te vallen. Die kunnen ook nog aardig sterk voor de dag komen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Chavanel en Devolder in vorm die Boonen naar de winst leiden? of zelf de winst kunnen pakken. Zie buiten het Cervelo blok en het Rabo blok geen direct andere gevaarlijke blokken. Mja of je moet Saxobank met Kroon, O'Grady als sterk blok zien dan.
Inderdaad, zeker in Parijs-Roubaix. Wie gaat daar nu de forsing voeren? Het is te hopen dat hij daar kan rekenen op een sterke Devolder, anders zal het lastig worden om alles te controleren in de latere fases. Aan de andere kant, als hij daar zo goed is als vorig jaar kan hij ook solo aankomen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk ook slecht nieuws voor Boonen dat Ballan en Cancellara moglijk niet of maar op halve kracht naar die kasseienklassiekers gaan. Het zijn toch de 3 grootste figuren in die wedstrijden, nu gaan ze zeker allemaal naar Boonen kijken.
Het is natuurlijk de vraag of Fab op tijd in vorm komt voor deze koersen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:49 schreef Beregd het volgende:
flecha staat wmb op gelijke hoogte met cancellara, boonen, ballan voor de kasseiklassiekers
Ook goed om te zien dat hij nu wat beter heuvels verteert.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:49 schreef Leatherface het volgende:
Voor Brown is het volgens mij de vierde zege van het seizoen.
De Australische wildebras van Rabobank is dit seizoen toch goed op dreef.Weliswaar voornamelijk in kleinere koersen tegen veelal B-sprinters, maar toch knap wat ie voor elkaar bokst.
Geen helm op waarschijnlijk?quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet of het hier al ergens stond, maar Kurt Hovelijnck, één van de helpers uit de Quickstep-ploeg, is gisteren zwaar gevallen op training (zijn achterwiel schoot los) en ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis met een schedeltrauma. Na de val bloedde hij naar het schijnt uit zijn oog.
Hij ging samen trainen met Iljo Keisse en Wouter Weylandt (die heeft veel geluk met zijn vrienden de laatste tijd).
Ik hoorde het gisteren op de belg. Helaas even geen PC bij de hand, en daarna vergeten te plaatsen op dit forumquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet of het hier al ergens stond, maar Kurt Hovelijnck, één van de helpers uit de Quickstep-ploeg, is gisteren zwaar gevallen op training (zijn achterwiel schoot los) en ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis met een schedeltrauma. Na de val bloedde hij naar het schijnt uit zijn oog.
Hij ging samen trainen met Iljo Keisse en Wouter Weylandt (die heeft veel geluk met zijn vrienden de laatste tijd).
Hoorde het ook gister, dacht ook geen helm, zwaar letsel bahquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heb ik meteen meer begrip voor Rabobank dat zijn renners verplicht met helm te trainen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:38 schreef maril het volgende:
[..]
Hoorde het ook gister, dacht ook geen helm, zwaar letsel bah
Heb 2 weken geleden nog een Rabo door Groningen zien fietsen zonder helm...quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:45 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Heb ik meteen meer begrip voor Rabobank dat zijn renners verplicht met helm te trainen.
Mollema?quote:Op donderdag 19 maart 2009 02:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb 2 weken geleden nog een Rabo door Groningen zien fietsen zonder helm...
Hoe weet je dat het geen toerfietser was met een rabooutfit?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zat in de bus en kon het niet goed zien, maar denk het wel.
Hij reed op een witte Giant in de nieuwste Rabo-outitquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:38 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het geen toerfietser was met een rabooutfit?
Laten we dan maar hopen dat zijn fiets tenminste proper was.quote:
Dan was het een bruine Giant geweest ipv een witte.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat zijn fiets tenminste proper was.
En Boonen:quote:Petacchi: "Ik vrees niemand voor Sanremo"
do 19/03/09 - Milaan-Sanremo heeft de afgelopen jaren de reputatie opgebouwd van een sprintkoers. Hoe voelen de sprintbommen zich enkele dagen voor de start? "Als Cavendish de Poggio niet overleeft, is dat het einde niet", zegt zijn ploegleider. "Ik ben in topconditie", waarschuwt Petacchi.
Mark Cavendish (foto) is misschien wel de snelste renner op deze planeet. Maar of hij ook over de Cipressa en Poggio raakt met het peloton, is nog maar de vraag. (Belga) "Het is zijn eerste Primavera", zegt Columbia-ploegleider Valerio Piva.
"Als hij na de Poggio nog in de kopgroep zit, dan zal de ploeg honderd procent voor hem gaan."
"Maar als hij de Poggio niet overleeft, is dat het einde niet. Hij is nog altijd maar 23 jaar."
Lampre moet het in Milaan-Sanremo doen zonder de zieke Alessandro Ballan. "Wij gaan voor Mirco Lorenzetto rijden en proberen hem in de beste omstandigheden af te zetten", zegt zijn ploegleider.
"Mirco is bovendien in staat om op aanvallen te reageren." De 27-jarige Italiaanse sprinter liet in het begin van het seizoen al een aantal keren zijn snelle benen zien. Van Avermaet: "Volgen op de Poggio"Greg Van Avermaet wordt bij Silence-Lotto uitgespeeld als er gesprint moet worden. "Ik kom goed uit de Tirreno, de conditie is uitstekend en dus moet ik in staat zijn om de beteren op de Poggio te kunnen volgen."
"Ik heb de finale nog eens opnieuw gereden en we hebben alles opgenomen op dvd. Die zal ik straks nog eens bekijken. Want als je over de Poggio geraakt, is het goed om de afdaling te kennen", zegt hij in Het Belang van Limburg. Bennati: "Ik heb veel zelfvertrouwen"
In het Italiaanse kamp wordt bij een sprint vooral gekeken naar Alessandro Petacchi en Daniele Bennati "Ik ben in topconditie", zegt Petacchi, die in 2005 de Primavera won. (PhotoNews) "De beklimming van La Manie (in 2008 ingevoerd, red) baart mij geen zorgen."
"Het maakt de wedstrijd wel een pak zwaarder, maar in mijn huidige vorm mag dat geen probleem vormen."
"Ik respecteer iedereen, maar vrees niemand. En als ik geklopt word, zal ik de winnaar feliciteren."
"Voor de eerste keer in mijn carrière word ik als kopman uitgespeeld in de Primavera", zegt Liquigas-sprinter Bennati.
"In de Tirreno heb ik geen enkel risico genomen in de spurt. Ik wilde het lot niet tarten. Om die reden won ik er ook niet. Maar ik heb veel zelfvertrouwen voor zaterdag." McEwen: "Ik zie het zeker zitten"Robbie McEwen probeert al enkele jaren tevergeefs om Milaan-Sanremo aan zijn palmares toe te voegen. "Milaan-Sanremo is eigenlijk heel simpel. Of je kunt volgen, of je kunt niet volgen", zegt de Katjoesja-spurter in Het Laatste Nieuws.
"Ik zie het zeker zitten, ondanks mijn 36 jaar. En nu de conditie zo goed is, ga ik het zeker opnieuw proberen. Mijn ploegmaat Pozzato heeft misschien de beste papieren, maar ik maak ook kans."
quote:Boonen: "Bij beste vijf over de Poggio"
do 19/03/09 - Tom Boonen doet ook dit jaar weer een gooi naar winst in Milaan-Sanremo. "Mijn grootste concurrenten worden Petacchi, Bennati en Pozzato."
Tom Boonen (foto) kon nog nooit winnen in Sanremo en de renner van Quick-Step is vastberaden om die lacune op zijn palmares snel op te vullen. De tactiek is al klaar. (Belga) "Op de top van de Poggio, moet ik in de top vijf zijn en niet zesde of zevende", zegt Boonen aan Sporza.
"Alleen dan kan ik op een comfortabele en serene manier de afdaling aanvatten. Alleen zo kan ik op een rustige manier spurten."
"Mijn grootste concurrenten? Petacchi, Bennati en Pozzato. Ik ben blij dat ik niet tegen Allan Davis hoef te spurten. Het is een groot voordeel dat hij nu een ploegmaat is. "
"En op de Poggio reken ik op Sylvain Chavanel. Daar moet hij attent rijden", weet Boonen. Boonen: "Het WK-parcours valt me mee"Tom Boonen maakte donderdag van de gelegenheid gebruik om het WK-parcours in Mendrisio, in Zwitserland, al eens te verkennen. De Quick-Step-renner legde er drie rondjes af van 14 kilometer.
Boonen was opvallend optimistisch. "Ik zie dit zeker zitten. Ik zie maar weinig obstakels waar het verschil gemaakt kan worden", zei Boonen aan Sporza. "Dit is minder zwaar dan Varese 2008."
Het WK vindt plaats op 27 september. Er zijn twee hellingen per ronde, maar die zijn korter dan vorig jaar. Het is voer voor "klassieke" renners. Patrick Lefevere: "Boonen is gemotiveerd."
Helaas voor Boonen staat de winnaar al lang vast: Freirequote:"En op de Poggio reken ik op Sylvain Chavanel. Daar moet hij attent rijden", weet Boonen. Boonen: "Het WK-parcours valt me mee"Tom Boonen maakte donderdag van de gelegenheid gebruik om het WK-parcours in Mendrisio, in Zwitserland, al eens te verkennen. De Quick-Step-renner legde er drie rondjes af van 14 kilometer.
Boonen was opvallend optimistisch. "Ik zie dit zeker zitten. Ik zie maar weinig obstakels waar het verschil gemaakt kan worden", zei Boonen aan Sporza. "Dit is minder zwaar dan Varese 2008."
Vanaf 14.55 live op SBS6 en de site van de Ronde van het Groene Hart. Liveticker is nu al bezig.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
wielrennen in NL. Eneco ronde van het groene hart is zojuist vetrokken uit Zoetermeer. verslag op sbs6
quote:Op zondag 22 maart 2009 11:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vanaf 14.55 live op SBS6 en de site van de Ronde van het Groene Hart. Liveticker is nu al bezig.
quote:Op zondag 22 maart 2009 13:38 schreef Reya het volgende:
Doet Tom Boonen ook mee? Als ze door de Bijlmer rijden, kan hij vast nog wel snel een lijntje scoren. Verder is de finish uiteraard op een pittoresk bedrijventerrein.
Hehe bij de start zei die nog dattie zich zeker van voren zou laten zienquote:Op zondag 22 maart 2009 13:52 schreef marcodej het volgende:
VDB in de 4e groep...
Napolitano in de 3e...
Die heeft zich inderdaad goed ontwikkeld.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:14 schreef Sjiznit het volgende:
Ik verbaas me een beetje over Brown. Een half jaar geleden zattie nog in de laatste waaier en nu rijdt hij lekker mee van voren.
Hij is echt een stuk beter geworden.
Vierhouten ook voorin.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Knaven heeft precies gedaan wat ie moest doen. En zit Vierhouten nog voorin? Dan hebben de oudjes het erg netjes gedaan.
Bleh inderdaad. Sms dit sms dat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |