10.5.6.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:12 schreef ikJur het volgende:
welke osx versie draai je? in oudere versies is spotlight weleens de boosdoener van dit soort problemen geweest.
Dat is dan ook niet hoeveel geheugen die processen gebruiken, je kijkt naar de verkeerde kolom.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:53 schreef Netsplitter het volgende:
1Gb voor Fx, 1Gb voor Finder en 1Gb voor loginwindow lijkt mij niet gezond.
Ik heb geen mac, maar iets zegt me dat dit ook voor een mac niet normaal is.
Dat, voor in het vervolg. Een van je systeemprocessen loopt te nekken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:22 schreef Tijn het volgende:
Post eens een screenshot van alle processen ipv "mijn processen".
Aha.. inderdaad.. Aangezien hij weer aan het kutten is kan ik het nu goed zien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:22 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat, voor in het vervolg. Een van je systeemprocessen loopt te nekken.
Hmm... het feit dat het weer terug komt, zegt wel dat er echt iets mis is.quote:
Dat is met een (gewone) MacBook ook al hoor. En met elke laptop die zijn lucht aan die kant naar binnenhapt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:37 schreef Kluupkluup het volgende:
m.a.w. de vorm van de Air heeft zo zijn consequenties op de prestaties. Bij 'normaal' gebruik heb ik daar overigens nog niks van gemerkt. Maar moet dus gewoon zorgen dat ik de luchtinlaat niet (half) afsluit.
Topic lezen is een kunst..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:06 schreef snaakje1 het volgende:
eerst norton ff deinstallen zal daar wel aan liggen
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:58 schreef Dzy het volgende:
Omdat antivirus ook op een Mac wel handig is Junkie? Tenzij je graag misbruik laat maken van je computer.
Er zijn al meerdere virussen gespot, waaronder een met meer dan 20.000 infecties en aangezien er steeds meer mensen voor Apple kiezen zal dit aantal exponentieel omhoog gaan. Het is niet omdat OSX nou zo veel veiliger is, het is dat er gewoon een kleinere afzetmarkt is. Zeg nou zelf, waar zou jij een virus voor schrijven? Een OS wat door 80% van de mensen wordt gebruikt of door 10%?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
antivirus op een mac is volledig overbodig.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:11 schreef Dzy het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere virussen gespot, waaronder een met meer dan 20.000 infecties en aangezien er steeds meer mensen voor Apple kiezen zal dit aantal exponentieel omhoog gaan. Het is niet omdat OSX nou zo veel veiliger is, het is dat er gewoon een kleinere afzetmarkt is. Zeg nou zelf, waar zou jij een virus voor schrijven? Een OS wat door 80% van de mensen wordt gebruikt of door 10%?
het is ook puur om bestanden die je uitwisselt met Windows users niet geinfecteerd en al door te sturenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als schaalgrote een vereiste is, waarom waren er dan jarenlang meer exploits voor IIS en niet voor het veel meer gebruikte apache? Bullshit argumentatie dus.
En geef eens een bron van die 20K infecties, want er is op dit moment GEEN serieus virus voor OSX. Alleen wat geneuzel waarvoor je je wachtwoord moet opgeven. Tja dan ben je wel een enorme lul als je geinfecteerd wordt.
Ja er is WEL een groot verschil in veiligheid.
Als je het bericht leest, staat er niet dat er 20.000 infecties zijn, maar dat het bestand waarin dit trojaans paard zit verwerkt 20.000 keer is gedownload. Aangezien ook dit "virus" om je wachtwoord vraagt, lijkt me niet dat er veel mensen daadwerkelijk besmet zijn geraakt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:16 schreef Dzy het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-trojaans-paard.html
Waarom zou er de afgelopen 8 jaar geen echt virus ontwikkeld zijn voor OS X en binnen nu en 2 jaar opeens wel?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:19 schreef Dzy het volgende:
Wedje leggen dat die er binnen 2 jaar wel zijn?
Tja, grote nonsens als elke windows bak voorzien is van een virusscanner.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is ook puur om bestanden die je uitwisselt met Windows users niet geinfecteerd en al door te sturen. Bij de meeste bedrijven is een virusscanner voor de Mac ook gewoon verplicht
.
Nogmaals, waarom werden er aan de lopende band exploits gerapporteerd voor het veeeeeeel minder gebruikte IIS en niet voor het veeeeeeel meer gebruikte apache?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:19 schreef Dzy het volgende:
Wedje leggen dat die er binnen 2 jaar wel zijn?Geloven jullie echt dat het niet mogelijk is? Het is nu gewoon nog rendabeler om het voor Windows te doen. Ook al is Mac OSX misschien wel wat veiliger, ik denk dat als de rollen omgekeerd waren qua hoeveelheid gebruikers het aantal virussen ook omgekeerd zou zijn.
Opzich wel, maar het is gewoon een extra veiligheidsmaatregel, ik ben het ook met je eens dat het niet nodig is hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, grote nonsens als elke windows bak voorzien is van een virusscanner.
Binnen één of ander corporate omgeving kan ik het me nog voorstellen. Maar goed, het aantal Macs op zulke posities is natuurlijk op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich wel, maar het is gewoon een extra veiligheidsmaatregel, ik ben het ook met je eens dat het niet nodig is hoor.
Wij hebben nogal wat Macs hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Binnen één of ander corporate omgeving kan ik het me nog voorstellen. Maar goed, het aantal Macs op zulke posities is natuurlijk op 1 hand te tellen.
Pssst, ik dacht ook dat dit het mac slotchat topic wasquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:49 schreef Tijn het volgende:
TofMaar de meeste bedrijven hebben natuurlijk (logisch ook) gewoon Windows draaien. De meeste Macs die ik in het bedrijfsleven zie, staan bij kleine kantoren of creatieve industrieën (geluid, beeld, video, web etc). En bij mensen thuis natuurlijk.
Ik heb voor mezelf ook een Mac geregeld op m'n werk trouwens, zij het een Mini, maar tochHet is de enige machine in het netwerk die geen Windows draait (op een FreeBSD- en Linux-server na).
Ik zit tegenwoordig zowel thuis als op m'n werk achter een 24" iMacquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:49 schreef Tijn het volgende:
(...)
Ik heb voor mezelf ook een Mac geregeld op m'n werk trouwens, zij het een Mini, maar tochHet is de enige machine in het netwerk die geen Windows draait (op een FreeBSD- en Linux-server na).
Sowieso nog wel ná deze (uit januari 2007):quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik wel één van de tofste Macs ooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |