Bron: [Update] Vliegtuig neergestort op Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Er is een vliegtuig met niet meer dan 250 mensen aan boord gecrasht op Schiphol. Het Turkse toestel is gecrasht vlakbij landingsbaan vijf.
Informatie over slachtoffers of wat er precies aan de hand is, is momenteel nog niet bekend. Later meer.
Update 10:53
Het vliegtuig is in meerdere stukken gebroken en vlakbij de A9 neergestort. Volgens ooggetuigen is er geen brand en komen er passagiers uit de brokstukken.
Update 11:00
Er zouden 135 mensen aan boord zijn geweest van het vliegtuig van Turkish Airways dat in Istanbul is opgestegen. Volgens ooggetuigen zijn er al ongeveer 40 mensen uit de wrakstukken.
Update 11:13
Talloze hulpverleners zijn ter plaatse. Er zijn meer dan 50 mensen gewond geraakt. Volgens verslaggevers is het aannemelijk dat er doden zijn gevallen. Schiphol is gesloten voor al het vliegverkeer.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:28 schreef F04 het volgende:
http://twitterfall.com/schiphol
Radio N-H live
http://stream.rtvnh.nl/TVNH/
Oud plaatje, niet van deze tijdquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dit is het desbetreffende vliegtuig
[ afbeelding ]
Lompe foutquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef jorienvdherik het volgende:
1 dode 20 gewonnen
Nee idd, een uur geleden zag hij er nog wel zo uitquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef Stephan123 het volgende:
[..]
Oud plaatje, niet van deze tijd
het ziet er uit als een rustige crash, niet als een keiharde klapquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat je het een wonder mag noemen als er slechts 1 dode is gevallen....
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef Sjowhan het volgende:
Was deze maatschappij niet verboden om te landen op schiphol
Lijkt me ook ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat je het een wonder mag noemen als er slechts 1 dode is gevallen....
Dat was Onur Airquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef Sjowhan het volgende:
Was deze maatschappij niet verboden om te landen op schiphol
Ik vrees dat het dodental nog kan gaan stijgen, het eerst uur na een ramp wordt nog geen rapportage gegeven door artsen en leken zoals politie en brandweer mogen alleen een overlijden bevestigen als er twee essentiele onderdelen van het menselijk lichaam van elkaar gescheiden zijn.quote:
Valt mee hoor. Het is niet zo dat het neergestort is. Het is gewoon een mislukte noodlanding geweest. Zeer waarschijnlijk heeft de piloot ook eerst ergens zijn brandstof gedumpt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:30 schreef denthemen het volgende:
"Wanneer er maar 1 dode is, dan is het wat mij betreft een wonder
Turkse media meldt 1 dode en 20 gewondenquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:30 schreef Tommeke het volgende:
CNN meldt 10 doden...
Jup.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:30 schreef denthemen het volgende:
"Wanneer er maar 1 dode is, dan is het wat mij betreft een wonder
die heb ik ook even gemaaktquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:32 schreef scarefreak het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs136&d=09093&f=fok_schiphol487.jpg
hij is weer fijn....
Ja, echt he. Wat een domme horkquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Mattt het volgende:
' Dit zijn beelden van betere tijden op schiphol. '
Turkish Airlines is 1 van de betere maatschappijen uit turkije... onur is de rampen charter maatschappij.quote:
Whaha! Heerlijk altijd die gerichte adsquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:32 schreef scarefreak het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs136&d=09093&f=fok_schiphol487.jpg
hij is weer fijn....
Google mapsquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef murp het volgende:
kan iemand de plek geven in google maps?????
Ja die lopen een optochtquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:32 schreef Damzkieee het volgende:
135 mensen, en 50 eruit?!
Nee, mogen gewoon komenquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:32 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Die mochten toch al weer landen, of staan ze nog steeds op die lijst?
Een 737 kan niet dumpen. Hij kan hooguit veel peut verbranden door rondjes te vliegen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Het is niet zo dat het neergestort is. Het is gewoon een mislukte noodlanding geweest. Zeer waarschijnlijk heeft de piloot ook eerst ergens zijn brandstof gedumpt.
Een neergestort vliegtuig levert maar 11 minuten vertraging opquote:A9 3 km
Amstelveen richting Alkmaar tussen knp. Badhoevedorp en Badhoevedorp 3 km, Neergestort vliegtuig, Incident, Vertraging tot 11 minuten
Klopt ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Google maps
Had ik in het vorige deel gepost en vooralsnog lijkt dat te kloppen.
Ramptoeristenquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:34 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Een neergestort vliegtuig levert maar 11 minuten vertraging op
Nee, dat is een foto van een jaar of tien, vijftien geleden, bovendien kan zelfs een leek zien dat het een heel ander vliegtuig is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Ze zijn nu toch niet het wrak aan het wegtakelen zoals op de foto hierboven
Overschakelen naar CNN is aanzienlijk beter! Ze kunnen beter zo'n belspelslet nemen om het journaal te doen, die kunnen tenminste uren lullen zonder nieuwe informatie...quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef TheVulture het volgende:
Die presentator van de NOS is niet echt stressbestendig blijkt nu, heef techt geen idee wat ie nu allemaal moet doen om het aan de gang te houden....
Uitgaand verkeer vertrekt al wel weer.. en er kwam net nog verkeer binnen op de 27quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef IkWilbert het volgende:
Op scramble.nl wordt melding gemaakt van volgend telexbericht:
DUE TO CRASH OF TK1951/25 TCJGE B737-800 NEAR A/P SCHIPHOL CMA A/P SCHIPHOL CLOSED TILL 1340UTC
Schiphol voorlopig dus gesloten tot 13:40 UTC, Rotterdam Airport heeft al een hele rij uitwijkers gehad.
Meeste verkeer zal naar Brussel en Düsseldorf gaan uitwijken
Zo leuk is het toch nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:32 schreef Palmboom313 het volgende:
Popcorn
Hij hoort ook alles via z'n oortje? Hier kan je je niet echt op voorbereiden lijkt mequote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef TheVulture het volgende:
Die presentator van de NOS is niet echt stressbestendig blijkt nu, heef techt geen idee wat ie nu allemaal moet doen om het aan de gang te houden....
Maar als je kijkt naar de staat van het toestelquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Het is niet zo dat het neergestort is. Het is gewoon een mislukte noodlanding geweest. Zeer waarschijnlijk heeft de piloot ook eerst ergens zijn brandstof gedumpt.
Wat overdreven dat heel Schiphol dichtgaat. Of is dat om te voorkomen dat ze geen hulpverlening achter de hand hebben als ergens anders bij Schiphol nog iets neerstortquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef IkWilbert het volgende:
Op scramble.nl wordt melding gemaakt van volgend telexbericht:
DUE TO CRASH OF TK1951/25 TCJGE B737-800 NEAR A/P SCHIPHOL CMA A/P SCHIPHOL CLOSED TILL 1340UTC
Schiphol voorlopig dus gesloten tot 13:40 UTC, Rotterdam Airport heeft al een hele rij uitwijkers gehad.
Meeste verkeer zal naar Brussel en Düsseldorf gaan uitwijken
Hier. Hier vliegt ie nogquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef murp het volgende:
kan iemand de plek geven in google maps?????
P2000 berichten over het ongeval beginnen om 10:31.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef easy-going het volgende:
Ze gaan uit van tijdstip 10:47 bij de NOS, het eerste topic is geopend om 10:40
Eerst ff reclame!quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef Stephan123 het volgende:
Livestream
http://www.rtl.nl/compone(...)/rtlz_livestream.xml
Telegraaf.quote:BOEING 737 CRASHT BIJ SCHIPHOL Gerelateerde artikelen
SCHIPHOL - Op Schiphol is in de buurt van de Polderbaan een vliegtuig neergestort. Het gaat om een Boeing 737 van de Turkish Airlines met zo'n 135 mensen aan boord. In het weiland liggen tientallen mensen verspreid tussen de brokstukken. De traumaheli vliegt af en aan om mensen af te voeren. De snelwegen zijn inmiddels afgesloten om de slachtoffers af te kunnen voeren.
Schiphol (11:20)quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:34 schreef Frutsel het volgende:
Hoeveel wind staat er eigenlijk op schiphol?
Zat/Zit weinig kerosine meer in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:34 schreef Stephan123 het volgende:
Hopelijk vliegt het niet in brand
SA251025 EHAMquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:34 schreef Frutsel het volgende:
Hoeveel wind staat er eigenlijk op schiphol?
SPL is niet dicht. Vliegverkeer is weer op gang gekomen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat overdreven dat heel Schiphol dichtgaat. Of is dat om te voorkomen dat ze geen hulpverlening achter de hand hebben als ergens anders bij Schiphol nog iets neerstort
Protocollen schei maar uitquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat overdreven dat heel Schiphol dichtgaat. Of is dat om te voorkomen dat ze geen hulpverlening achter de hand hebben als ergens anders bij Schiphol nog iets neerstort
Hopelijk is het niet zo .quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, owkee. Thxquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
SPL is niet dicht. Vliegverkeer is weer op gang gekomen.
bron?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
SPL is niet dicht. Vliegverkeer is weer op gang gekomen.
Dat sowieso, als de crashtenders niet beschikbaar zijn wordt er simpelweg niet gevlogen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
dan ziet het er nog heel netjes uit....quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar als je kijkt naar de staat van het toestel
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef veldmuis het volgende:
Op CNN: "The plane broke in two or three passengers"_
Ja, schokkende incompetentie zonder hun old trusty telex. Kun je er net zo goed een bakker neerzetten ofzo.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef Hik het volgende:
God, wat zijn dit soort nieuwsuitzendingen toch altijd rampzalig. Vraag aan de expert: "Ik zie geen brand... ik neem aan dat dat gunstig is?"
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef veldmuis het volgende:
Lijkt erop dat zowel FOK! Forum (NWS) als FOK! Frontpage sneller waren dan de NOS.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:33 schreef easy-going het volgende:
Ze gaan uit van tijdstip 10:47 bij de NOS, het eerste topic is geopend om 10:40![]()
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:37 schreef buachaille het volgende:
Op Youtube staat een eerste filmpje over de crash!
Luchtverkeersleiding.quote:
quote:"Some passengers are dead, some are injured and some are alive" in the crash, a spokesman from Schiphol airport's press office said over the telephone before hanging up.
En Twitter nog sneller.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt erop dat zowel FOK! Forum (NWS) als FOK! Frontpage sneller waren dan de NOS.
neequote:Op woensdag 25 februari 2009 11:29 schreef PDOA het volgende:
Onur Air is toch ook van Turkish Airlines?
Ja, treurig he. Net als net met Die ooggetuige op het NOS Journaal. Alles herhalen verkeerd herhalen en zoquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef Hik het volgende:
God, wat zijn dit soort nieuwsuitzendingen toch altijd rampzalig. Vraag aan de expert: "Ik zie geen brand... ik neem aan dat dat gunstig is?"
Hier vliegt 'ie er net uitquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:38 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Ik heb ze net nog gebeld, aardige gasten wel.
Hmm.. zou kunnen.. zag het niet goed.. zag er nogal overdreven uitquote:
Armenier, de Turken ontkennen zijn dood.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:39 schreef Pacmaniac het volgende:
Is het slachtoffer Nederlands of niet?
"KNOFLOOKBOTS.. TRANSFORM!!"quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:36 schreef veldmuis het volgende:
Heldquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef F04 het volgende:
http://www.omroep.nl/live/thema/nos_journaal24-bb.asx
NOS heeft tv beelden.
Vroeger in het jaar 1950?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef tho_Omas het volgende:
Vroeger had je dit vanavond pas geweten.
Vroeger hadden ze niet gevlogenquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef tho_Omas het volgende:
Vanavond?? Je moest naar de bioscoop om de beelden te zienquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef tho_Omas het volgende:
Gecontroleerd???quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:40 schreef Sena het volgende:
Het vliegtuig dat gestort is, was het laatst gecontroleerd op 22 december 2008.
Ik hoor ze anders continu op de stream hoor..quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef dotKoen het volgende:
LifeLiner 3 staat gewoon nog op Volkel, voor zover ik weet. LFL02 en LFL01 zijn er volgens mij wel.
En gelukkig zitten er FOK!kers op twitter, win/win.quote:
Neeeeehhhhhhhhhhhhhh denk om die kerosinedampen....quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
staan veel mensen om het vliegtuig en een brandweerman probeert een slijptol oid te starten..
http://search.twitter.com/search?q=schipholquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom zag ik niets op Twitter dan?
URL?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:42 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik hoor ze anders continu op de stream hoor..
welke stream dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:42 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik hoor ze anders continu op de stream hoor..
Volgens mij waren het geen bodybags hoorquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:43 schreef superworm het volgende:
Op de NOs-beelden zag je in hooguit 10 seconden al drie keer een bodybag voorbij gedragen worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Armenier, de Turken ontkennen zijn dood.
Was niet gebeurt. Het is duidelijk een noodlanding.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:42 schreef denthemen het volgende:
Kijk hoe dicht het vliegtuig bij woningen staat, als hij daar op was gekomen... En die bomen daar ook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |