Balen Sorbo, misschien helpt een bordje witte rijst?
Wij zouden eigenlijk deze week gaan skiën. Maar N. vond dit zwaar onverantwoord... Na enige discussie, vooral omdat ik na een erg hectisch jaar echt aan vakantie en ontspanning toe was, heb ik toch toegegeven. Maar ik baalde er stiekum nog steeds van. Als troost had N. een weekendje kuuroord op de Veluwe voor ons geregeld.
"Houd je er rekening mee dat ik bepaalde dingen niet mag nu ik zwanger ben?" vroeg ik. "Zoals in de sauna bijvoorbeeld." "Natuuurlijk!" antwoordde N. Maar die pipo had dit verder niet nagevraagd en gewoon een arrangement geboekt. Met hotstonemassage, kuurbaden, noem maar op. Heeeeerlijk! Ik verheugde me er de hele week al op! Helaas prikte de verloskundige vanmiddag deze zeepbel vakkkundig doormidden: "Hotstonemassages mogen niet als je zwanger bent, dan komen er te veel afvalstoffen vrij." Op de vraag wat er dan wel mocht, raadde ze aan om dit gewoon aan het kuuroord te vragen. Die zouden precies weten wat wel en niet mag en waarschijnlijk zelfs een speciaal arrangement voor zwangeren bieden. Dat zou N. idd wel eens gaan doen ja...
"Heb je dit nog niet gedaan dan?" riep ik. "Euh, nee," stamelde N. "Ik dacht dat je alleen niet in de sauna zou mogen, maar dat de rest vast gewoon zou kunnen..!"
Niet dus, blijkt zojuist na een telefoontje. Zelf de baden raden ze af omdat hier bepaalde kruiden in zitten.
Bummer!
Het kuurgebeuren mogen we nu annuleren, maar het hotel niet. Dat wordt dus een weekend koukleumen in de Apenheul o.i.d…
Wat zal ík héérlijk ontspannen thuiskomen! Ik hoop maar dat het niet regent!
Edit: nu ik dit nalees klink ik als een onuitstaanbaar verwend nest (en dat ben ik ook
). Ben er gewoon ff gefrustreerd over. Vandaar bovenstaand cynisch stukje. Maar ik kom er vast wel overheen.