quote:
'Schalke 04 breekt met Rutten en Mulder'
25/03/2009 15:31
Fred Rutten moet vertrekken bij Schalke 04, alleen is nog niet duidelijk op welk moment precies. Dat meldt zowel Kicker als Bild. Volgens deze bladen is het wachten op een akkoord over de financiële afwikkeling van het ontslag.
Rutten is met Schalke achterop geraakt in de strijd om Europees voetbal en doet al helemaal niet mee om de landstitel. Bovendien zijn Die Königblauen uitgeschakeld in het UEFA Cup-toernooi en de de strijd om de DFB-Pokal
Na de 2-1 thuisnederlaag van afgelopen zondag tegen Hamburger SV besloot Schalke over te gaan tot het ontslag van de 46-jarige Nederlander, berichten Bild en Kicker.
Naast Rutten zouden ook assistenten Youri Mulder en Mike Büskens moeten opstappen. Zij zullen niet het seizoen als interim-coaches afmaken, zoals ze vorig jaar hadden gedaan na het ontslag van Mirko Slomka. Destijds kwalificeerde Schalke zich onder leiding van dit duo nog voor de voorronde van de Champions League.
Kicker schrijft tevens dat Schalke komende zomer een groot aantal spelers laat vertrekken, terwijl het de doelstellingen naar beneden bijstelt. 'We zullen even niet praten over het kampioenschap en de Champions League', lichtte voorzitter Josef Schnusenberg toe.
quote:
Atlético: 'Agüero niet in Italië om bij Inter te tekenen'
25/03/2009 20:08
Atlético Madrid-speler Sergio Agüero wordt door Spaanse en Italiaanse media gelinkt aan diverse clubs. Agüero en zijn agent verblijven momenteel in Italië wat het gespeculeer van een transfer naar Internazionale van de Argentijnse aanvaller flink doet oplaaien.
'Op het moment hebben we nog geen aanbiedingen ontvangen voor Agüero en hij heeft me gezegd bij Atlético Madrid te willen blijven', meldt Enrique Cerezo, voorzitter van de club op de eigen site. 'Als wij hem niet willen verkopen, dan zal al het geld in de wereld nóg geen verschil maken.'
'Agüero is een vrij man, hij kan staan en gaan waar hij wil in zijn vrije tijd', reageert de voorzitter op het nieuws dat zijn aanvaller in Italië is. 'Ik denk niet dat hij en zijn agent in Italië zijn om een contract bij Internazionale te tekenen.'
De Argentijnse aanvaller heeft een clausule in zijn contract bij Atlético Madrid waarin hij voor zestig miljoen euro gekocht kan worden.
quote:
'Maxwell wil en gaat weg bij Internazionale'
25/03/2009 18:22
Maxwell is bezig aan zijn laatste seizoen bij Internazionale, meldt De Telegraaf. De Braziliaanse linksback is voor het derde seizoen een Nerazzurri.
Internazionale-coach José Mourinho geeft vanaf begin dit jaar de voorkeur aan het achttienjarige talent Davide Santon. 'De relatie tussen Mourinho en Maxwell is over', zegt Mino Raiola, de zaakwaarnemer van de oud-Ajacied die liet weten dat AC Milan wel eens de volgende club van Maxwell kan zijn. 'Dat is geen besluit dat Inter neemt maar de speler zelf. We beëindigen zijn contract en betalen wat daarvoor nodig is. We zullen Milan ook geen andere prijs vragen dan andere geïnteresseerde clubs.'
Een andere speler die Raiola begeleidt Zlatan Ibrahimovic heeft geen plannen de Italiaanse koploper te verlaten volgens de zaakwaarnemer. 'Allerlei mensen zijn bezig Zlatan ervan te overtuigen dat hij moet blijven, maar niemand heeft gezegd dat hij weggaat.'
quote:
Suarez: 'Het is beter als ik bij Ajax blijf'
25/03/2009 17:59
Ajax-aanvaller Luis Suarez geeft in de nieuwe Voetbal International aan in Amsterdam te willen blijven. 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf.'
De 22-jarige Uruguayaan is dit seizoen al veelvuldig bekeken door vertegenwoordigers van buitenlandse topclubs en zijn naam prijkt op de scoutinglijst van Barcelona. Ook Real Madrid en Chelsea volgen de aanvaller op de voet. Voor Ajax is Suarez de grootse goudmijn in de huidige selectie.
De speler zelf heeft nog geen plannen elders te kijken: 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf’, zegt de 18-voudig international. ‘En misschien nog wel langer. Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen. Mij is het gelukt. Dat gooi ik niet zomaar weg. Ik ben blij met de club en met Amsterdam, een mooie stad om in te leven. En ik ben net 22 jaar, dan moet je als voetballer nog een hoop leren.'
'Mijn zaakwaarnemer (Daniel Fonseca, red.) zegt dat ik rustig verder moest gaan zoals ik nu bezig ben en dat ik bij Ajax goed zit, met nog drie jaar contract. Fonseca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij is daar niet over mijn contract gepraat. Dat hoeft ook niet, ik ben hier niet voor het geld. Ik ben hier om een beter voetballer te worden en om prijzen te winnen met Ajax. Er zit toekomst in deze ploeg.'
Suarez is bijzonder gelukkig dat hij nu kan spelen met Ismail Aissati die hersteld van zijn knieblessure gelijk een stempel drukt op het spel van de Amsterdammers. 'Hij is de schakel tussen de verdediging en de aanval die we nodig hebben. Als de tegenstander even aandringt is Ismail degene die rust in het spel brengt, omdat hij zo balvast is. En als we zélf gaan aanvallen is hij de man die het spel verdeelt en de passes geeft. Voor mij als aanvaller is dat heerlijk. En de héle ploeg kan zich aan een speler als Ismail optrekken, omdat hij veel vertrouwen uitstraalt als hij de bal heeft. In een jong elftal als dat van ons is zoiets heel belangrijk.'
quote:
FC Twente volgt Oostenrijkse keeper Gspurning
25/03/2009 16:57
FC Twente volgt met interesse de verrichtingen van Michael Gspurning. De Oostenrijkse goalie draait een uitstekend seizoen bij het Griekse Xanthi.
De Tukkers zijn op zoek naar een doelman omdat Sander Boschker inmiddels 38 jaar is en reservegoalie Nikolay Mihaylov is gehuurd van Liverpool.
Gspurning is eenmalig international voor Oostenrijk en is opgeroepen door bondscoach Dietmar Constantini voor het WK-kwalificatieduel met Roemenië volgende week woensdag.
De 27-jarige Gspurning staat tot medio 2010 onder contract bij Xanthi. Dit seizoen incasseerde hij slechts achttien tegentreffers in 25 competitieduels. Het is het tweede seizoen bij de Grieken voor de Oostenrijker. In zijn thuisland stond hij onder de lat bij DSV Leoben en SV Pasching.
quote:
'AC Milan ziet Clichy als opvolger van Maldini'
25/03/2009 13:20
Paolo Maldini beëindigt over twee maanden een imposante carrière van 25 jaar bij AC Milan. Daardoor moet de Italiaanse topclub op zoek naar een nieuwe linksback. Belangrijkste kandidaat is momenteel Gaël Clichy.
De 23-jarige verdediger van Arsenal is volgens de Franse sportkrant L’Equipe de gedoodverfde opvolger van Maldini bij Milan. Zelf laat Clichy alleen weten dat hij 'het buitengewoon naar zijn zin heeft bij Arsenal', om daar vervolgens aan toe te voegen: 'Maar het is wel zo dat AC Milan een enorm grote club is.'
Clichy speelt al sinds 2003 voor The Gunners. Mocht hij daadwerkelijk naar AC Milan vertrekken, dan wacht hem in San Siro een weerzien met twee voormalig ploeggenoten bij Arsenal: Mathieu Flamini en Philippe Senderos.
Beiden werden afgelopen zomer respectievelijk transfervrij overgenomen en gehuurd door AC Milan van de club uit Londen. Niet geheel verrassend heeft Milan voor Clichy concurrentie van het bijna onvermijdelijke Manchester City. Die club wilde tijdens de laatst transferperiode al een cheque van twintig miljoen euro uitschrijven voor de Franse international, maar dat bod werd afgewezen.