Nogmaals, ik ben geen psycholoog. Ik denk niet dat FOK! de juiste plaats is om dit soort dingen te vragen. Ga morgen gewoon even langs je huisarts, dan heb je meteen zekerheid, en dan weet je ook wat je er eventueel aan kan doen. Als je alleen maar afgaat op tips van medeFOK!kers ga je hier nog maanden mee aanklooien.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Maar het sloeg ineens in. We zaten lekker relaxed voor de tent bier te drinken, ik had al 3 jaar geen hijs van een joint genomen. Een vriend van me steekt er eentje op, dus ik waggel erheen, vraag om de joint, neem 3 stevige hijsen, ga terug in mn stoeltje zitten en hij slaat in. Geluid vervormde, beeld was niet meer betrouwbaar. Gelukkig kwam een vriendin met een blikje sinas aanzetten waardoor ik nog iets zoets binnenkreeg. Daarna dook ik mijn tent in om de ogen te sluiten (naja ik probeerde het, "to no avail") en heb uren liggen woelen. Sindsdien is het niet verdwenen
Eten: checkquote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:17 schreef FictionalFenna het volgende:
Ben je al het "gewone" checklijstje (eet je gezond en gevarieerd, drank/drugs, slaap je goed/voldoende, heb je veel stress en zo ja, waardoor, vind je de dingen die je dagelijks doet interessant/leuk, etc.) afgegaan?
Sterkte.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:25 schreef heiden6 het volgende:
Redelijk herkenbaar. Ik heb dat gevoel ook regelmatig, bijvoorbeeld als ik te weinig slaap (wat vrij vaak voorkomt, zeker doordeweeks).
Welke symptomen wijzen daar op volgens jou?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:51 schreef Seneca het volgende:
Ik ben geen psycholoog, maar de symptomen klinken mij als een soort van pyschose in de oren.
Psychosis (from the Greek ψυχή "psyche", for mind or soul, and -οσις "-osis", for abnormal condition), with adjective psychotic, literally means abnormal condition of the mind, and is a generic psychiatric term for a mental state often described as involving a"loss of contact with reality"quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Welke symptomen wijzen daar op volgens jou?
Ik geef niet voor niets heel duidelijk aan dat ik geen psycholoog ben. Daarbij zit er nog een groot verschil tussen lichte en zware psychoses.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 04:28 schreef NanKing het volgende:
Een psychose is wel iets meer dan alleen toeschouwer zijn in je eigen leven, Seneca.
Bij de TT moest ik ook denken aan depersonalisatie maar het is altijd makkelijk om dat via internet te zeggen.
TS moet gewoon even langs de huisarts ofzo.
die ja...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Welke symptomen wijzen daar op volgens jou?
Het klinkt mij meer als verveling in de oren. Verander eens iets in je leven, maak het boeiender en kom van die automatische piloot af.
Daarmee wordt meer bedoeld dat men feiten en fictie niet meer kan onderscheiden. Waanideeen of hallucinaties en dat soort ongein.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 04:22 schreef Seneca het volgende:
"loss of contact with reality"[/b]
Want?quote:
En die heb ik dan weer nietquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Daarmee wordt meer bedoeld dat men feiten en fictie niet meer kan onderscheiden. Waanideeen of hallucinaties en dat soort ongein.
Dit zijn gewoon symptomen van onbeschoftheid. Dat is niet erg, maar het is maar even dat je het weet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ook heb ik last van totale desinteresse. Als ik iemand vraag wat hij/zij van het weekend heeft gedaan, en hij/zij vertelt het, dan dwalen mijn gedachten meteen af naar een stukje uit een film die ik heb gezien, of een refrein uit een nummer wat ik zo goed vind.
Als ik me voorstel aan anderen, en zij noemen hun naam, dan knik ik wel ten teken dat ik het hoor, maar dwalen mijn gedachten meteen weer af en ben ik de naam een uur later weer vergeten.
dat weet ik, daarom snapte ik de ''diagnose'' ook niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En die heb ik dan weer niet
Als ik elke dag blowde had ik nergens last van, gewenning enzoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:01 schreef skippy22 het volgende:
Dat komt niet door die 3 hijsen Als je nu elke dag weer blowde....
Niet zomaar met diagnoses gooien als je er niks van afweet. De klachten die TS beschrijft passen eerder bij een depersonalisatie dan bij een psychose. Hierbij heb je vaak wanen, hallucinaties en negatieve symptomen zoals apathie en een vlak affect. Depersonalisatie kan bij een tal van syndromen passen.quote:
Ik heb ken meerdere mensen die psychoses hebben gehad, en die hadden klachten die vrijwel identiek waren als deze. Ik stel ook geen diagnose, ik geef m'n mening.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:27 schreef June. het volgende:
[..]
Niet zomaar met diagnoses gooien als je er niks van afweet.
Bron? Dat vind ik wel interessant nl.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:41 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt ook hallucinaties krijgen door te weinig slaap of door te weinig te eten. Check of het daarmee wel okay zit.
Eigen ervaringen.quote:
Dat zijn over het algemeen hypnagogische hallucinaties. Men kan niet zonder slaap... zodra je te lang niet slaapt kunnen deze hallucinaties dus opspelen. Lang zonder slaap kan ook dodelijk zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |