Jawel, het geld bij haar gaan halen. De bank kan het echter bij beiden gaan halen, logisch want wat heeft de bank met jullie probleem te maken.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:19 schreef labionda het volgende:
Dat meen je. Maar als zij nu weigert te betalen, kan hij niks doen?
Tijd om een advocaat / rbv in te schakelenquote:Op maandag 23 februari 2009 22:19 schreef labionda het volgende:
Laat hem ook gewoon niet meer betalen.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:19 schreef labionda het volgende:
Hij kan een advocaat een eng briefie laten schrijven en zelfs een dagvaarding sturen, dan moeten ze naar de rechter, dan gaat de rechter zeggen u moet lappen, als ze het dan nog niet doet kan hij beslag laten leggen op haar shit.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:19 schreef labionda het volgende:
Dit dus, maar een goede advocaat kan ook daar bij helpen.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hij kan een advocaat een eng briefie laten schrijven en zelfs een dagvaarding sturen, dan moeten ze naar de rechter, dan gaat de rechter zeggen u moet lappen, als ze het dan nog niet doet kan hij beslag laten leggen op haar shit.
Al met al mogelijk kostbaar en tijdrovend dus een goed gesprek over de financiën en over hoe het nu verder moet met dat huis, bijvoorbeeld met haar ouders erbij, lijkt me toch het beste.
Je zou het misschien DAS rechtsbijstand zelfs nog wel toevertrouwen.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit dus, maar een goede advocaat kan ook daar bij helpen.
Wellicht, gezien hun policy is zo weinig mogelijk te procederen.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je zou het misschien DAS rechtsbijstand zelfs nog wel toevertrouwen.
O my god, weer iemand die denkt dat het kopen van een huis hetzelfde is als het kopen van een brood.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef labionda het volgende:
Mijn broertje is aan de kant gezet door zijn vriendin, waarschijnlijk voor een ander. Ze woonden net een maand samen in hun nieuwe huis.
Gutgut, gefrustreerd ofzoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:00 schreef josvr het volgende:
[..]
O my god, weer iemand die denkt dat het kopen van een huis hetzelfde is als het kopen van een brood.
Relaties gaan tegenwoordig wel heel snel over, zonder in te staan voor de financiele gevolgen.
Advies aan alle jonge mannen: koop altijd een huis alleen op jouw salaris want jonge vrouwen van tegenwoordig zijn er bij ieder tegenwindje meteen vandoor.
De komende tijd zullen we veel VINEX-ellende zien (jonge stelletjes die uit elkaar gaan, etc).
Nee helemaal niet, als je je financiele toekomst in handen legt van een vrouw, blaas je je hele financiele toekomst op, zodra zij er van door gaat.quote:
En een man kan er niet spontaan vandoor gaanquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:07 schreef josvr het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, als je je financiele toekomst in handen legt van een vrouw, blaas je je hele financiele toekomst op, zodra zij er van door gaat.
Zo lang de huizenprijzen stijgen is er geen probleem, maar wel als dat niet meer het geval is.
In zijn belevingswereld niet. Hij is waarschijnlijk allang blij als hij (zo te zien tijdelijk) een vrouw te 'pakken' heeft.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En een man kan er niet spontaan vandoor gaan
Niet zolang het huis alleen op zijn naam staat.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
En een man kan er niet spontaan vandoor gaan
Haha, inderdaad, samen het bed delen, en er nog een bonus voor krijgen ook nog. Bonusn**ken?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef klusfoobje het volgende: Het geld dat zij binnenbrengt beschouw je dan gewoon, zolang als het duurt, als een leuke bonus.
En waarom mag er in jullie verhalen niet 'hij' voor 'zij' worden ingevuld?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
Wat Josvr zegt, zorg dat JIJ het huis op je naam hebt staan, zorg dat jij het van jou geld kan betalen. Het geld dat zij binnenbrengt beschouw je dan gewoon, zolang als het duurt, als een leuke bonus.
En nee, das geen frustratie, das gewoon wat ik van huis uit zo heb geleerd en mij iig steeds heeft behoed tegen plukkerigte dames. Ook schenkingen staan vrolijk buiten de relaties.
Als je al dit soort topics leest kun je m'n ouders voor de instelling weinig kwalijk nemen.
Nou:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:41 schreef Dromer het volgende:
En waarom mag er in jullie verhalen niet 'hij' voor 'zij' worden ingevuld?
Het kan ook goed gaan. Ik ben met m'n vrouw ook beiden 'uit huis' getrouwd en niet eerder samengewoond. Daarna voor het eerst in ons eerste koophuis gewoond, en nu al weer drie jaar getrouwd in ons tweede huisjequote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:17 schreef _Flash_ het volgende:
Sowieso... Waarom in hemelsnaam een dik huis op beide namen kopen zonder een redelijke voorgeschiedenis van samenwonen??
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef josvr het volgende:Vrouwen werken in beroepen waarbij je nooit financieel zelfstandig wordt.
Zoiets duurt echter een half jaar tot anderhalf jaar. Tegen die tijd is het huis op initiatief van de bank al over de toonbank gegaan.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hij kan een advocaat een eng briefie laten schrijven en zelfs een dagvaarding sturen, dan moeten ze naar de rechter, dan gaat de rechter zeggen u moet lappen, als ze het dan nog niet doet kan hij beslag laten leggen op haar shit.
Hoeveel generalisatie kun je in 1 post proppen... Triest hoor.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef josvr het volgende:
[..]
Nou:Vrouwen verdienen doorgaans minder. Vrouwen daten namelijks doorgaans 'omhoog' (tuurlijk er zijn ook gevallen van omlaag daten, maar meestal omhoog). Vrouwen werken in beroepen waarbij je nooit financieel zelfstandig wordt. B.v. de kredietcrisis zal voorlopig wel niet huishouden in de zorgsector, maar van dat hongerloontje wat verpleegsters verzorgenden, etc. verdienen kun je geen leuk leven leiden. Vrouwen zijn tegenwoordig erg voorstander van emancipatie, maar dan wel als het hun uitkomt. Dus als het hun uitkomt spreken we van gelijkwaardigheid maar als het hun uikomt ineens niet meer. Dus de man moet ook thuis koken, maar als het aankomt op band plakken o.i.d. dan krijg je verhaaltjes zoals 'Daar heb ik jou toch voor' of 'Jij bent de man hier in huis'.
Zo bouw je goede relaties op ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:00 schreef josvr het volgende:
Advies aan alle jonge mannen: koop altijd een huis alleen op jouw salaris want jonge vrouwen van tegenwoordig zijn er bij ieder tegenwindje meteen vandoor.
Nu met bonuskaart.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:41 schreef josvr het volgende:
[..]
Haha, inderdaad, samen het bed delen, en er nog een bonus voor krijgen ook nog. Bonusn**ken?
Kolere, misschien dat het eens tijd wordt dat je een andere kennissenkring/belevingswereld zoekt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef josvr het volgende:
[..]
Nou:Vrouwen verdienen doorgaans minder. Vrouwen daten namelijks doorgaans 'omhoog' (tuurlijk er zijn ook gevallen van omlaag daten, maar meestal omhoog). Vrouwen werken in beroepen waarbij je nooit financieel zelfstandig wordt. B.v. de kredietcrisis zal voorlopig wel niet huishouden in de zorgsector, maar van dat hongerloontje wat verpleegsters verzorgenden, etc. verdienen kun je geen leuk leven leiden. Vrouwen zijn tegenwoordig erg voorstander van emancipatie, maar dan wel als het hun uitkomt. Dus als het hun uitkomt spreken we van gelijkwaardigheid maar als het hun uikomt ineens niet meer. Dus de man moet ook thuis koken, maar als het aankomt op band plakken o.i.d. dan krijg je verhaaltjes zoals 'Daar heb ik jou toch voor' of 'Jij bent de man hier in huis'.
Ik overdrijf eeen beetje, want de hele discussie is of het slim is om als stel een huis te kopen. Als zo'n relatie stuk loopt (en dat gebeurd bij 1/3 en volgens mij bij jonge stellen ligt dit nog hoger) dan gaf dit voorheen niet zoveel problemen omdat de huizenprijzen gestegen waren. Allebei kreeg je dan een gedeelte van die zak geld: iedereen blij.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:21 schreef Sjeen het volgende:
Hoeveel generalisatie kun je in 1 post proppen... Triest hoor.
Als je het niet aan een geslacht en je persoonlijke ervaringen/frustraties koppelt komt het ineens een stuk intelligenter over.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:53 schreef josvr het volgende:
[..]
Ik overdrijf eeen beetje, want de hele discussie is of het slim is om als stel een huis te kopen. Als zo'n relatie stuk loopt (en dat gebeurd bij 1/3 en volgens mij bij jonge stellen ligt dit nog hoger) dan gaf dit voorheen niet zoveel problemen omdat de huizenprijzen gestegen waren. Allebei kreeg je dan een gedeelte van die zak geld: iedereen blij.
Nu de huizenprijzen stabiel blijven (of licht aan het zakken zijn en binnenkort mischien snel zakken) ontstaan er allerlei problemen:Eentje van het stel doet net of een huis kopen een brood kopen is, en wil geen verantwoordelijkheid meer nemen. Deze persoon verhuist en laat de ander met de problemen zitten (gevalletje TS); De relatie is over en partner A wil partner B uitkopen. Echter partner B heeft door de gedaalde/stabiele huizenprijzen hier geen belang bij want dan moet zij verlies nemen (A heeft ook verlies, maar dat is nog een papieren verlies). Partner B heeft dus alle belang bij de overdracht van de woning te treneren/vertragen. Zo'n gevalletje hebben we hier ook al op Fok voorbij zien komen. etc.
Kortom: samen een huis kopen klinkt heel leuk, maar zodra de relatie over is ontstaan er zeer grote problemen.
Haha ja jij een huis voor je investering, en zij betaald je bonus... Leuk bedacht, hoop niet dat er vrouwen zijn die dom genoeg zijn om daar in te trappen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
Wat Josvr zegt, zorg dat JIJ het huis op je naam hebt staan, zorg dat jij het van jou geld kan betalen. Het geld dat zij binnenbrengt beschouw je dan gewoon, zolang als het duurt, als een leuke bonus.
En nee, das geen frustratie, das gewoon wat ik van huis uit zo heb geleerd en mij iig steeds heeft behoed tegen plukkerigte dames. Ook schenkingen staan vrolijk buiten de relaties.
Als je al dit soort topics leest kun je m'n ouders voor de instelling weinig kwalijk nemen.
Nou andersom kan ook nog goed hoor! Ik verdien een aardige boterham en dan zijn er kerels zat die ook van jou proberen te profiteren. Ik snap wel dat je voorzichtig ben maar niet alleen vrouwen zijn de schuldigen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:07 schreef josvr het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, als je je financiele toekomst in handen legt van een vrouw, blaas je je hele financiele toekomst op, zodra zij er van door gaat.
Zo lang de huizenprijzen stijgen is er geen probleem, maar wel als dat niet meer het geval is.
Jij spoort echt niet, ben je na de oorlog ooit nog weleens buiten geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef josvr het volgende:
[..]
Misschien handig om erbij te zetten waarom?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:58 schreef Fastmatti het volgende:
Het is trouwens handig om het huis binnen zes maanden na de overdracht te verkopen.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Als je het niet aan een geslacht en je persoonlijke ervaringen/frustraties koppelt komt het ineens een stuk intelligenter over.
Natuurlijk gaat het wel vaker mis, maar het is lang niet altijd de man die de klos is.
Dat was mij ook al opgevallenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:01 schreef Dromer het volgende:
Als je het niet aan een geslacht en je persoonlijke ervaringen/frustraties koppelt komt het ineens een stuk intelligenter over.
Natuurlijk gaat het wel vaker mis, maar het is lang niet altijd de man die de klos is.
Ik ben namelijk ook hoger geschoold dan vriendlief.quote:Vrouwen verdienen doorgaans minder. Vrouwen daten namelijks doorgaans 'omhoog' (tuurlijk er zijn ook gevallen van omlaag daten, maar meestal omhoog).
Ik neem aan dat je 'ooit' bedoelt?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:20 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
mmm, uit een kerel horen zeggen dat hij bij de scheiding de vrouw wel eens even gaat uitkleden ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |