abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 21:11:46 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66387554
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:02 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat natuurlijk. De druk is ook vele malen groter dan tig jaren geleden. Als er nu een buitenspeler doorbreekt, wordt ie gelijk geacht 10 goede wedstrijden achter elkaar te spelen, terwijl bijv. Roy gewoon ook vaak ruk speelde, maar dat werd door iedereen geaccepteerd. Als zoiets nu gebeurt, wordt een speler door het eigen publiek geslacht dmv fluitconcerten.
Daar heb je een punt. Ajaxpubliek heeft niet altijd goed zicht op wat voor rendement een speler en de ploeg moet hebben. Het kan niet ieder jaar zijn zoals in 94/95.
Life is what you make it.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:12:59 #77
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_66387597
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:11 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Ajaxpubliek heeft niet altijd goed zicht op wat voor rendement een speler en de ploeg moet hebben. Het kan niet ieder jaar zijn zoals in 94/95.
Dat moet wél je doel zijn. En, 5 jaar geen titel ... dat kan natuurlijk niet!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 23 februari 2009 @ 21:15:27 #78
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_66387694
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:12 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat moet wél je doel zijn. En, 5 jaar geen titel ... dat kan natuurlijk niet!
Wacht eerst Az - Groningen af.. als AZ verliest wat helemaal niet zo onwerkelijk is.. wil ik het nog wel eens zien.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:15:51 #79
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66387706
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:11 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Precies. Nu is het natuurlijk ook een stuk ongeduld van ons, omdat het al jaren niet goed gaat, maar het slechtste wat je kunt doen op dit moment is weer voor miljoenen spelers halen en je eigen jeugd verloochenen.
Er zijn wat dat betreft wel dingen waarin Van Basten voor alsnog faalt: teambuilding, vertrouwen geven en houden, continuiteit in de opstellingen.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:17:13 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66387755
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:15 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Wacht eerst Az - Groningen af.. als AZ verliest wat helemaal niet zo onwerkelijk is.. wil ik het nog wel eens zien.
Tja, maar dan is FC Twente er ook nog. Het is in dat opzicht bedroevend dat we al jaren afhankelijk zijn geworden van de resultaten van andere clubs, omdat we zelf te vaak falen.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:18:20 #81
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_66387794
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:17 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja, maar dan is FC Twente er ook nog. Het is in dat opzicht bedroevend dat we al jaren afhankelijk zijn geworden van de resultaten van andere clubs, omdat we zelf te vaak falen.

Maar ik geloof niet dat AZ de komende periode ook nog alles blijft winnen..
  maandag 23 februari 2009 @ 21:21:30 #82
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66387930
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:18 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Maar ik geloof niet dat AZ de komende periode ook nog alles blijft winnen..
dat geloof ik ook niet, maar dan zijn er nog wel wat 'kleine' feitjes die nodig zijn voor ons:
- AZ moet tenminste 3x verliezen
- FC Twente moet ook minimaal 1 keer gaan verliezen
- wij moeten alles winnen.
Vooral over dat laatste maak ik me zorgen, want zonder dat doen de andere twee punten er niet toe!
  maandag 23 februari 2009 @ 21:21:45 #83
30220 Barca
pi_66387942
Ik verwacht dat AZ na de 28e speelronde de schaal ontvangt.

AZ - Feyenoord 4 - 1. Wat een geklungel van Feyenoord. Zeer typerend!
  maandag 23 februari 2009 @ 21:23:52 #84
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66388016
Twente hebben we zelf in de hand, die moeten we de deur wijzen. Van AZ ben je idd afhankelijk. Maar ik reken daar niet meer op. Ik zie dit AZ geen duikvlucht meer maken.

Winnen wij gewoon de UEFA cup
pi_66388151
quote:
Dario Cvitanich en Eyong Enoh hebben maandag tijdens het oefenduel Jong Ajax - Rijnsburgse Boys (1-1) hun rentree gemaakt. Het duo, terug van blessures, deed een helft mee.
Cvitanich en Enoh begonnen in de basis tegen hoofdklasser Rijnsburgse Boys. Beide spelers maakten een goede indruk en werden volgens afspraak in de rust gewisseld.

De wedstrijd op de Toekomst eindigde in een gelijkspel. Rijnsburgse Boys opende in de 41ste minuut via spits Martijn Gootjes de score. Ajax-verdediger Calvin Mac Intosh maakte tien minuten voor tijd de 1-1.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 23 februari 2009 @ 21:28:28 #86
30220 Barca
pi_66388180
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:23 schreef Schanulleke het volgende:
Twente hebben we zelf in de hand, die moeten we de deur wijzen. Van AZ ben je idd afhankelijk. Maar ik reken daar niet meer op. Ik zie dit AZ geen duikvlucht meer maken.

Winnen wij gewoon de UEFA cup
Nederlandse club die de UEFA-cup wint zou mooi zijn. Maar dan geef ik Twente meer kans.
pi_66388258
Het kampioenschap kan je op je buik schrijven. AZ heeft dit seizoen echt maar dan ook echt alles mee waar het vorig seizoen alle stegen had. zelfs al stelt Louis 5 man op dan nog winnen ze. Het is net als met die pipo inzaghi. Je weet dat ie er niks van kan maar hij gaat toch scoren ook al is het binnenkant corner vlag via een polletje over de uitglijdende keeper.
  maandag 23 februari 2009 @ 21:32:44 #88
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66388363
Overigens ook zoiets... vroeger werden de jeugdteams met vlag en wimpel kampioen elk jaar. Ook dat is al lang niet meer zo.
pi_66389000
Mwah, valt wel mee hoor Peace, volgens mij word nog een heel groot deel gewoon kampioen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  maandag 23 februari 2009 @ 21:53:24 #90
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66389116
Dat was geloof ik idd ook 94/95, dat alle Ajax teams kampioen waren.
Heerlijke suprematie.
pi_66389140
Mooie berichten uit ziekenboeg
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66389144
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:21 schreef Jasza het volgende:
Er zijn geen 3000 EU uitkaarthouders hoor Kevin, maar ik denk dat alles weer vast zal gaan lopen dan.
3000. Hoeveel het er echt zijn weet ik niet, maar ergens tussen de 550 en 1100 max. FCT heb ik zeker wel een kaartje met m'n EU-uitkaart. Kutcombi. Verneukt het hele Europese gevoel.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 23 februari 2009 @ 21:54:49 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66389158
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:50 schreef _Mike_ het volgende:
Mwah, valt wel mee hoor Peace, volgens mij word nog een heel groot deel gewoon kampioen.
Maar niet meer met groot gemak.
pi_66389276
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:54 schreef peaceman het volgende:

[..]

Maar niet meer met groot gemak.
Moet wel een beetje spannend blijven he.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66389314
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:59 schreef RayMania het volgende:
Als ik terugdenk, vind ik het niet heel onlogisch dat we moeite hadden met Volendam. Donderdag speel je nog een zware, Europese wedstrijd tegen een goede tegenstander. Je bent vrijdag pas thuis, kan één keer trainen en dan staat Volendam gelijk voor de deur. Volendam is de laatste tijd gewoon redelijk bezig, maakt het PSV en FC Twente niet voor niks lastig.

Verder speelden we weer eens (voor de zoveelste keer dit seizoen) met een ander middenveld. We hebben nu al Gabri, Vertonghen, Enoh, Schilder, Emanuelson, Sulejmani, Anita en Lindgren gehad in verschillende combinaties. Je weet al precies hoe Volendam gaat spelen; compact, achterover leunend en loeren op de counter. En helaas valt die 0-1 dan, kan gebeuren. Ik vind het best knap dat we alsnog gewonnen hebben, want bij 0-1 kan Volendam helemaal hun spelletje spelen, maar we scoorden wel twee goals en creëerden veel kansen, maar de scherpte ontbrak. Dat Volendam op het einde nog kansen krijgt, vind ik niet heel gek. Wat doe je als je 2-1 achterstaat met nog tien minuten te gaan? Dan leg je risico in het spel en creëer je waarschijnlijk kansen. En dat deed Volendam en Ajax wist daar niks tegenin te brengen.

Twente won ook slechts 2-1 van Volendam en daar wordt van gezegd dat het dit seizoen beter voetbalt. Waarom dan tegen tien man zo'n dramatische uitslag neerzetten? Twente won gisteren ook pas in de 90' van Sparta, maar daar hoor je ook niemand over. Ja, Hugo Borst. Die vindt dat Twente een topploeg is, omdat het een slechte wedstrijd alsnog weet te winnen. Dat deed Ajax ook.

Ik heb er donderdag redelijk vertrouwen in. Uitgangspositie is goed, publiek gaat erachter staan en Emanuelson (beste man van het seizoen met Suárez), Gabri, Vertonghen en Cvitanich (vier basisspelers) keren terug .
Ik vind dit een behoorlijk roze-gekleurd verhaal hoor.

'Dan leg je risico in het spel en creëer je waarschijnlijk kansen' - die kansen kwamen er omdat eentje drie meter lucht raakte, maar finaal de bal miste. Die ander kwam doordat Oleguer en Wielaert een beetje liepen te kloten in de eigen 16 en de bal ineens voor de voeten van de compleet vrijstaande Platje rolde, en die derde was gewoon een enorme flater van Stekelenburg.

Daarnaast mag dit natuurlijk echt nooit, dat je tegen Volendam thuis op 0-1 komt, en in de slotfase nog 3 10000% kansen weggeeft. Zeker niet na twee weken hoop heisa, er moet wat veranderen, bla bla bla - redelijk tot goed spelen bij Feyenoord en een goed resultaat bereiken bij Fiorentina - en dan weer zo'n pot op het veld leggen?

Dat is puur en alleen een motivatieprobleem van hier tot tokio, dat heeft niks met Europees of wat dan ook te maken. Niks is wellicht overdreven, maar het mag echt geen excuus zijn. Zondag speel je bij Utrecht, en als je daar voetbalt zoals je afgelopen zondag hebt gedaan, dan ga je er echt hard vanaf.

Natuurlijk wordt er enorm veel gecreeerd, natuurlijk loopt het soms wel goed, natuurlijk moet je gewoon 1-0 voor komen (alweer!!!), natuurlijk moet je daarna uitlopen met 3 a 4 goals, en die vallen even niet. Maar zoals er verdedigt werd, was gewoon puur en alleen gemakzucht en concentratie, van echt iedereen.
pi_66389324
Volgend jaar worden we kampioen. Dario gewend, Aissati fit, Sulejmani in vorm, Suarez blijft gewoon in deze vorm , Gabri blijft, Vertonghen blijft, Vermaelen blijft.

En toen werd ik wakker.
pi_66389439
Zin in donderdag
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66389566
Anders ik wel
pi_66389645
Ik ook.

Mutu ftw!
pi_66389852
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:15 schreef Loserkid het volgende:

[..]

'wat helemaal niet zo onwerkelijk is' . Rot toch op man. Normaliter wint az gewoon, op wat voor manier dan ook. En ik zie Groningen daar ook echt niet winnen.

Nee, het kampioenschap is gewoon verspeeld, klaar, jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')