quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:59 schreef RayMania het volgende:Als ik terugdenk, vind ik het niet heel onlogisch dat we moeite hadden met Volendam. Donderdag speel je nog een zware, Europese wedstrijd tegen een goede tegenstander. Je bent vrijdag pas thuis, kan één keer trainen en dan staat Volendam gelijk voor de deur. Volendam is de laatste tijd gewoon redelijk bezig, maakt het PSV en FC Twente niet voor niks lastig.
Verder speelden we weer eens (voor de zoveelste keer dit seizoen) met een ander middenveld. We hebben nu al Gabri, Vertonghen, Enoh, Schilder, Emanuelson, Sulejmani, Anita en Lindgren gehad in verschillende combinaties. Je weet al precies hoe Volendam gaat spelen; compact, achterover leunend en loeren op de counter. En helaas valt die 0-1 dan, kan gebeuren. Ik vind het best knap dat we alsnog gewonnen hebben, want bij 0-1 kan Volendam helemaal hun spelletje spelen, maar we scoorden wel twee goals en creëerden veel kansen, maar de scherpte ontbrak. Dat Volendam op het einde nog kansen krijgt, vind ik niet heel gek. Wat doe je als je 2-1 achterstaat met nog tien minuten te gaan? Dan leg je risico in het spel en creëer je waarschijnlijk kansen. En dat deed Volendam en Ajax wist daar niks tegenin te brengen.
Twente won ook slechts 2-1 van Volendam en daar wordt van gezegd dat het dit seizoen beter voetbalt. Waarom dan tegen tien man zo'n dramatische uitslag neerzetten? Twente won gisteren ook pas in de 90' van Sparta, maar daar hoor je ook niemand over. Ja, Hugo Borst. Die vindt dat Twente een topploeg is, omdat het een slechte wedstrijd alsnog weet te winnen. Dat deed Ajax ook.
Ik heb er donderdag redelijk vertrouwen in. Uitgangspositie is goed, publiek gaat erachter staan en Emanuelson (beste man van het seizoen met Suárez), Gabri, Vertonghen en Cvitanich (vier basisspelers) keren terug

.
Ik vind dit een behoorlijk roze-gekleurd verhaal hoor.
'Dan leg je risico in het spel en creëer je waarschijnlijk kansen' - die kansen kwamen er omdat eentje drie meter lucht raakte, maar finaal de bal miste. Die ander kwam doordat Oleguer en Wielaert een beetje liepen te kloten in de eigen 16 en de bal ineens voor de voeten van de compleet vrijstaande Platje rolde, en die derde was gewoon een enorme flater van Stekelenburg.
Daarnaast mag dit natuurlijk echt nooit, dat je tegen Volendam thuis op 0-1 komt, en in de slotfase nog 3 10000% kansen weggeeft. Zeker niet na twee weken hoop heisa, er moet wat veranderen, bla bla bla - redelijk tot goed spelen bij Feyenoord en een goed resultaat bereiken bij Fiorentina - en dan weer zo'n pot op het veld leggen?
Dat is puur en alleen een motivatieprobleem van hier tot tokio, dat heeft niks met Europees of wat dan ook te maken. Niks is wellicht overdreven, maar het mag echt geen excuus zijn. Zondag speel je bij Utrecht, en als je daar voetbalt zoals je afgelopen zondag hebt gedaan, dan ga je er echt hard vanaf.
Natuurlijk wordt er enorm veel gecreeerd, natuurlijk loopt het soms wel goed, natuurlijk moet je gewoon 1-0 voor komen (alweer!!!), natuurlijk moet je daarna uitlopen met 3 a 4 goals, en die vallen even niet. Maar zoals er verdedigt werd, was gewoon puur en alleen gemakzucht en concentratie, van echt iedereen.