abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66375873
Zijn jouw zaken niet dus niet mee bemoeien.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:35:50 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66375940
Ik zou m'n handen er vanaf halen, ze gaat immers zelf elke keer terug. Als je je ermee blijft bemoeien heb jij het straks gedaan, zeker voor die kerel. Dan kun jij een beuk voor je bek verwachten, of erger.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66376210
Een keuze is pas een keuze als de persoon in kwestie zich er van bewust is dat er andere mogelijkheden zijn.

Soms zit iemand zo diep in een bepaalde situatie, dat ze niet doorhebben dat het ook anders kan.
Het kan zelfs zo zijn, dat ze met ellende is opgegroeid en daardoor niet weet wat 'normaal' is.

Dat zeggende, is het belangrijk dat ze inziet dat het leven van haar er heel anders uit kan zien.

Je kunt haar vragen wat ze graag anders zou willen hebben in haar leven.
Het is belangrijk dat ze hier zelf over nadenkt, omdat ze ook zelf bij hem moet vertrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 15:55:00 ]
pi_66383333
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat is wel zo, maar daar kan je als buitenstaander weinig aan doen, behalve dan iemand aanmoedigen weg te gaan, en er op te wijzen dat dergelijk gedrag volstrekt onacceptabel is. Ik zou er echter niet een persoonlijk probleem van maken, wat TS wel lijkt te doen.
Juist. Met raad en daad bijstaan als ze de stap genomen heeft is heel nobel, maar zolang ze de stap niet neemt kun je niks.

Het zou mij trouwens niet verbazen als de politie tot nu toe weinig heeft kunnen doen omdat ze zelf na melding de toestand vervolgens weer bagatelliseert/goedpraat/ontkent, dat gebeurt nogal eens.
pi_66392513
Omg die reacties hier van "lekker zo laten, laat die chick maar lekker verrot geslagen worden" slaan echt nergens op

Als jij zelf het slachtoffer was geweest had je het ook zeer op prijs gesteld dat iemand jou had verteld dat het niet normaal is dat je door je partner gemept wordt. Helemaal als je zelf niet weet hoe je de situatie moet oplossen. een instantie als steunpunt huiselijk geweld bestaat er niet voor niets.

Zal wat worden als iedereen zo gaat denken, maar ondertussen wel allemaal blijven zeiken over de goede oude tijd toen er nog sociale controle was.

Oftewel gewoon steunpunt huiselijk geweld bellen en de situatie daar voorleggen. Die mensen komen dagelijks met huiselijk geweld in aanraking en kunnen jou er mee verder helpen...
hardcoholic
pi_66392614
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:19 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Juist. Met raad en daad bijstaan als ze de stap genomen heeft is heel nobel, maar zolang ze de stap niet neemt kun je niks.

Het zou mij trouwens niet verbazen als de politie tot nu toe weinig heeft kunnen doen omdat ze zelf na melding de toestand vervolgens weer bagatelliseert/goedpraat/ontkent, dat gebeurt nogal eens.
Is idd wel zo dat je niets veel kan op het moment dat zij zelf niet. Maar je kan wel duidelijk aangeven dat dat niet normaal is. En dat jij voor diegene klaar staat op het moment dat zij hulp nodig heeft met wat dan ook... Tis niet voor niets een vriendin.

Weet je zker dat er wel aangifte is gedaan? huiselijk geweld is namelijk 1 van de speerpunten van de politie en met een aangifte wordt ALTIJD wat gedaan, met voorrang zelfs. Ik vermoed namelijk dat er alleen een melding is gemaakt, waarbij geen strafrechtelijke vervolging plaatsvindt.
hardcoholic
pi_66394862
Doe er wat aan, breek zijn kaak. Werkt altijd
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_66400511
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:22 schreef Ferdii het volgende:
Omg die reacties hier van "lekker zo laten, laat die chick maar lekker verrot geslagen worden" slaan echt nergens op
Waarom?
quote:
Als jij zelf het slachtoffer was geweest had je het ook zeer op prijs gesteld dat iemand jou had verteld dat het niet normaal is dat je door je partner gemept wordt.
Ik heb niemand nodig om me dat te laten vertellen , zoals de meesten overigens.
quote:
Helemaal als je zelf niet weet hoe je de situatie moet oplossen. een instantie als steunpunt huiselijk geweld bestaat er niet voor niets.

Zal wat worden als iedereen zo gaat denken, maar ondertussen wel allemaal blijven zeiken over de goede oude tijd toen er nog sociale controle was.

Oftewel gewoon steunpunt huiselijk geweld bellen en de situatie daar voorleggen. Die mensen komen dagelijks met huiselijk geweld in aanraking en kunnen jou er mee verder helpen...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:14:10 #59
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66403916
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom?
[..]

Ik heb niemand nodig om me dat te laten vertellen , zoals de meesten overigens.
[..]
Je spreekt uit ervaring? Of denk je dat je gewoon de wijsheid in pacht hebt?
pi_66404332
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:14 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Je spreekt uit ervaring? Of denk je dat je gewoon de wijsheid in pacht hebt?
Ik laat me inderdaad niet mishandelen. En verder word ik niet goed van dat soort ridder op het witte paard reacties. Die miskennen namelijk de schuld die ligt bij de mishandelde.
pi_66404524
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik laat me inderdaad niet mishandelen. En verder word ik niet goed van dat soort ridder op het witte paard reacties. Die miskennen namelijk de schuld die ligt bij de mishandelde.
dat is weer de "dat overkomt mij noooiitt" mongool.

om je uit je droom te helpen, dit gebeurd absoluut niet alleen in de asowijken/ bij buitenlanders. Ook in hele normale gezinnen waar papa een beetje bazig is en mama af en toe iets uit haar handen laat vallen tijdens de afwas.

"dat overkomt mij niet" zeiden die vrouwen namelijk ook, helaas overkomt het je wel en dan is de keuze om "zomaar" weg te lopen wat lastiger dan het in eerste instantie lijkt. Vooral als manlief erna weer poeslief doet en 1000 maal izjn excuses aanbied, ineens heel romantisch is zoals hij daarvoor niet was en laat blijken dat hij zijn leven wil beteren...

heb genoeg vrouwen tegenover mij gehad die riepen "dat overkomt mij nooit!", en toch zaten ze niet voor niets op het politiebureau..
hardcoholic
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:35:00 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66404619
zullen we persoonlijke aanvallen proberen te vermijden?... dank
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66404621
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:56 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Zinvol is het inderdaad niet geworden. Sinds wanneer is mishandeld worden een keuze?!
Mishandeld worden niet, dat kan de beste overkomen. Maar door bij zo iemand te blijven houd je het zelf in stand en dat is wel degelijk een keuze.

Je kunt hier gewoon weinig mee als vriend behalve luisteren en opties aandragen en haar steunen als ze er voor kiest om uit die situatie te stappen maar je moet je niet in het midden laten plaatsen.
Hulp en steun bestaat in dit geval uit eventueel een tas met kleren, papieren e.d. in je huis bewaren voor als zij weg wil en haar richting de diverse instanties sturen die haar dan op kunnen vangen. Neem haar vooral niet zelf in huis want de kans dat ze naar hem terug gaat en dat jij dan de kwaaie hond bent is heel groot. Om nog maar niet te spreken van het risico dat hij jou of je huis ook even komt verbouwen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:37:12 #64
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66404683
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is onmogelijk te begrijpen dat het niet zo simpel en zwart wit is? Want dan hoop ik voor je dat je nooit in je leven iets mee gaat maken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:39:25 #65
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66404760
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:26 schreef PDOA het volgende:
Die vriendin van je is een domme doos als ze steeds teruggaat naar die vent. Niet mee bemoeien dus.
Raar maar waar is dit het probleem bij zoveel mishandelde vrouwen; ze blijven maar teruggaan.
pi_66404997
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:32 schreef Ferdii het volgende:

[..]

dat is weer de "dat overkomt mij noooiitt" mongool.
Ik ben een man. Overigens sla ik geen vrouwen (en ik laat mij ook niet slaan door vrouwen...).
quote:
om je uit je droom te helpen, dit gebeurd absoluut niet alleen in de asowijken/ bij buitenlanders. Ook in hele normale gezinnen waar papa een beetje bazig is en mama af en toe iets uit haar handen laat vallen tijdens de afwas.

"dat overkomt mij niet" zeiden die vrouwen namelijk ook, helaas overkomt het je wel en dan is de keuze om "zomaar" weg te lopen wat lastiger dan het in eerste instantie lijkt. Vooral als manlief erna weer poeslief doet en 1000 maal izjn excuses aanbied, ineens heel romantisch is zoals hij daarvoor niet was en laat blijken dat hij zijn leven wil beteren...
Ja, maar als je na tig keer nog steeds teruggaat...
quote:
heb genoeg vrouwen tegenover mij gehad die riepen "dat overkomt mij nooit!", en toch zaten ze niet voor niets op het politiebureau..
En wat is nu het probleem? Dat is hun eigen opstelling.
pi_66405079
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:37 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Het is onmogelijk te begrijpen dat het niet zo simpel en zwart wit is? Want dan hoop ik voor je dat je nooit in je leven iets mee gaat maken.
Het is echt zo zwart wit. Deze vrouwen laten het zich overkomen, niemand anders doet dat... Als ze dat inzien en daar ook naar gaan handelen is het probleem 9 v/d 10 keer opgelost.

En ik heb heus wel eens iets meegemaakt, alleen niet op dit vlak (want dat laat ik me niet gebeuren).
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:54:35 #68
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66405263
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is echt zo zwart wit. Deze vrouwen laten het zich overkomen, niemand anders doet dat... Als ze dat inzien en daar ook naar gaan handelen is het probleem 9 v/d 10 keer opgelost.

En ik heb heus wel eens iets meegemaakt, alleen niet op dit vlak (want dat laat ik me niet gebeuren).
Wauw, dat zal het zijn, het gebeurd zoveel, maar dít is de oplossing. Al die mensen hadden gewoon zich niet zo aan moeten stellen!
Heb je misschien ook nog een oplossing voor het file probleem (doorrijden?) en het broeikaseffect?
pi_66405536
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:54 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Wauw, dat zal het zijn, het gebeurd zoveel, maar dít is de oplossing. Al die mensen hadden gewoon zich niet zo aan moeten stellen!
Dat zeg ik helemaal niet. Welke oplossing sta jij eigenlijk voor? Ah gossie wat zielig zeggen; en accepteer je lot maar, je kunt er toch niets aan doen? Alsof ze daar beter van worden.
pi_66405647
-edit- flame

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 24-02-2009 13:22:06 ]
hardcoholic
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:08:50 #71
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66405716
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Welke oplossing sta jij eigenlijk voor? Ah gossie wat zielig zeggen? Alsof ze daar beter van worden.
Steunen in haar moeilijke situatie, proberen toe te werken naar dingen als aangifte doen e.d.
pi_66405827
Eigenlijk is het hilarisch: al die do gooders die niet eens door hebben dat ik gelijk heb, terwijl we hier toch niet echt een buitengewoon ingewikkeld probleem te pakken hebben.

Je wordt geslagen. -> Normale reactie is dan weg te gaan bij degene die slaat.
Je wordt geslagen. -> Je gaat terug naar degene die slaat. Keer op keer. De buitenwereld toont alle begrip hiervoor, want het is ook zo moeilijk om weg te gaan, en dat slaan is helemaal niet zo erg, en eigenlijk best acceptabel. -> Ook een prima reactie natuurlijk, waarmee de problemen razendsnel zijn opgelost.
pi_66405881
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:08 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Steunen in haar moeilijke situatie, proberen toe te werken naar dingen als aangifte doen e.d.
De situatie is niet moeilijk, dat zit alleen in het hoofd van degene die geslagen wordt! Dát moet je er in rammen ( ), niet zeggen dat de situatie zo moeilijk is...
pi_66405890
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
Eigenlijk is het hilarisch: al die do gooders die niet eens door hebben dat ik gelijk heb, terwijl we hier toch niet echt een buitengewoon ingewikkeld probleem te pakken hebben.

Je wordt geslagen. -> Normale reactie is dan weg te gaan bij degene die slaat.
Je wordt geslagen. -> Je gaat terug naar degene die slaat. Keer op keer. De buitenwereld toont alle begrip hiervoor, want het is ook zo moeilijk om weg te gaan, en dat slaan is helemaal niet zo erg, en eigenlijk best acceptabel. -> Ook een prima reactie natuurlijk, waarmee de problemen razendsnel zijn opgelost.
Helemaal mee eens. Mensen die teruggaan verdienen het dus blijkbaar om geslagen te worden. Sorry hoor, maar ik kan er niks anders van maken. Je zoekt zelf weer de problemen op.
pi_66405951
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:08 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Welke moeilijke situatie? Ze is zelf verantwoordelijk voor die situatie hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')