Helaas, maar als je een keer mee wil PM je maar.quote:
Haar linkerarm loopt helemaal dicht, dus ik zou een reflector oid erop gezet hebben om toch wat definitie terug te krijgen. Er zit ook iets roods (stukje BH?) tussen de knoopjes. Belichting op gezicht is lekker, jukbeen doet lekker mee. Heb alleen wel beter werk gezien van je.quote:
Lekkere plaat, echt jouw stijl. Ben het met Puala eens dat je echt een haarlijn had moeten flitsen. Ook aan de andere kant onder de auto oid een klein lichtje is wel ok, dat heb ik in meer foto's van je gezien. Wellicht hem ietsje opzij gezet, zodat zijn been niet vastzit aan de wieldop. Ik weet nog niet wat ik van het kleine stukje stuur vind trouwens... De feel van de foto is zeker erg lekkerquote:
In PS moet je zo weinig mogelijk doen, hooguit het contrast een beetje aanpassen, althans, dat is mijn idee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
vraag;
waarom met crepe papier, terwijl je dat ook gewoon in PS kan doen?
Wow, bijzonder gave stijl heb je!quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:11 schreef limpix het volgende:
Uit dezelfde serie.
Grappig effect. Het effect wijkt niet eens zoveel af van gelfiltersquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef Kamermans het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klikken voor groter formaat)
Foto heb ik belicht met 2 speedlite 430EX voor de flitsers heb ik gekleurd crêpe papier gehouden.
Mja, ben ik met je eens. Je moet het digitaal ontwikkelen in een programma als Lightroom doen. PS is voor de hardere bewerkingen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:58 schreef Schieganger het volgende:
In PS moet je zo weinig mogelijk doen, hooguit het contrast een beetje aanpassen, althans, dat is mijn idee.
quote:
Duidelijk antwoord.. Je hebt me zojuist 4 tientjes extra uit laten geven, bedanktquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:30 schreef limpix het volgende:
Geen ervaring mee, kan je wel een resultaat voorspellen.
Licht, direct van voren, frontaal dus is over het algemeen niet echt flatteus, is nogal vlak en geeft niet echt sfeer.
Nog wat, wanneer het gaat om een portret lijkt me groothoek niet gewenst, je zal dus enige afstand moeten hanteren tussen model en lichtbron, daarmee maak je het licht weer harder (kleinere lichtbron) en doe je het effect van de mini-softbox eigenlijk teniet.
een simpel pc-cord zou hier uitkomst bieden, flitser op een statiefje monteren, aansluiten met pc cord en je licht kan van alle kanten komen, ook dichtbij je object om het zachte licht te handhaven.
zijn ook verkrijgbaar met e-ttl ondersteuning.
(en zonder e-ttl zijn ze makkelijk zelf te maken, op elke lengte, het is immers slechts een 2 aderig snoertje, dat met een hotshoe adapter en 2 stekkertjes)
just my 0,02
Eh, Lightroom is gewoon PS voor dummies? Effectief kun je er exact hetzelfde mee...quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:45 schreef freud het volgende:
Mja, ben ik met je eens. Je moet het digitaal ontwikkelen in een programma als Lightroom doen. PS is voor de hardere bewerkingen.
Verre van. Lightroom is Photoshop maar dan geoptimaliseerd voor fotografen. Je kunt er - zoals Freud het noemt - je foto's digitaal mee ontwikkelen maar ook beheren. Da's een groot voordeel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, Lightroom is gewoon PS voor dummies?
Whehe, niet echt, alleen zijn de schuifjes van PS constant in beeld. Je moet nog steeds wel weten wat je doetquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, Lightroom is gewoon PS voor dummies? Effectief kun je er exact hetzelfde mee...
Maar Lightroom is wel bitchin-cool
Leuk portret, ietsje meer richting de flits draaien, zodat je ander oog net puntje licht nog pakt is imo mooier, maar echt heeel moeilijk met zelfportret. De grid ken ik van studiowerk. Ik denk dat je een flink sterke reportageflitser nodig hebt met een grid erop. Dat, of de flitser dichtbij zetten. Je verliest namelijk nogal kracht met zo'n grid. Je kan hem overigens ook simpel zelf maken met een randje zwart karton, zwarte rietjes (Xenos) en een randje tapequote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:35 schreef fr4nkovic het volgende:
Vanmiddag deze foto gemaakt (zelfportret)
[ afbeelding ]
Foto is gemaakt met een honingraat voor mijn flitser van HONL.
[ afbeelding ]
Meer mensen hier ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |