quote:
quote:
Beetje soft voor jouw doen?quote:
Best wel mee eens nu je het zegt, de kleuren komen iets teveel overeen met de haar en gezichtskleur volgens mij.. Op die foto iig. Wat je ertegen kan doen, zou ik trouwens echt niet weten. Of je moet met kleurlenzen gaan werken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef Vliegvrager het volgende:
technisch hele nette foto PP, maar ik had graag iets meer 'leven' in de ogen gezien
Bij deze zijn de catchlights wat duidelijker.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:00 schreef Vliegvrager het volgende:
technisch hele nette foto PP, maar ik had graag iets meer 'leven' in de ogen gezien
Ok. Mijn persoonlijke mening dit he: ik vind ze wat rommelig en flets. Het zijn ook mijn compo's niet dit. Ik denk dat dit mooier wordt als je de achtergrond elimineert. Probeer het eens met een volledig zwarte achtergrond. Ik denk persoonlijk dat je dan wat meer overbrengt wat je wilt overbrengen.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:24 schreef SiETSKE. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik snap je punt.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ok. Mijn persoonlijke mening dit he: ik vind ze wat rommelig en flets. Het zijn ook mijn compo's niet dit. Ik denk dat dit mooier wordt als je de achtergrond elimineert. Probeer het eens met een volledig zwarte achtergrond. Ik denk persoonlijk dat je dan wat meer overbrengt wat je wilt overbrengen.
Ieder zo zijn ding johquote:Op zondag 1 maart 2009 20:34 schreef SiETSKE. het volgende:
[..]
ik snap je punt.
maar ik heb dan misschien ook een beetje een 'rare' smaak. ik houd namelijk van dat 'rommelige' en voor mij zou een egale achtergrond het juist verpesten. dénk ik.
ik ben niet zo van de strakkeen mega scherpe foto's zoals hierboven bijvoorbeeld.
maar thnks voor de tip!
ik zou de tweede en derde weglaten. ik hou van de sfeer, geeft iets softs maar toch eigenzinnigs. Ik zou alleen wel ervoor proberen te zorgen dat je dmv een reflectieschermpje het gezicht een tikje meer belicht, dat de ogen er wat meer uitspringen zeg maar. door zoveel tegenlicht wordt je onderwerp wat donker.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:24 schreef SiETSKE. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 tip voor een beginnende portret fotograaf ...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:07 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Graag (opbouwende) kritiek.
Ben beginner & volg op het moment wel een cursus (via school) maar alles is echt welkom
De compositie en de belichting maken dit een pakkende foto. Kijk nog wel even naar de kleurtemperatuur/witbalans. Dit is zo te zien gemaakt met een gloei- of halogeenlamp, waardoor het resultaat geel/rood wordt. Dit kun je vooraf op je camera aanpassen of achteraf in Photoshop. Speel er eens mee in de nabewerking. 'Mislukte' kleurtonen kun je altijd nog redden door een foto om te zetten naar zwquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:07 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Graag (opbouwende) kritiek.
Ben beginner & volg op het moment wel een cursus (via school) maar alles is echt welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |