abonnement Unibet Coolblue
pi_66638416
Damn.. 't wil allemaal niet echt..
Morgen stop ik echt. (gevaarlijke uitspraak, hoor het hoongelach al als ik weer de mist in ga)
Ik heb de afgelopen dagen geen enkele peuk gehad die echt smaakte, maar op één of andere manier bleef ik ze toch opsteken ('nog eentje om mezelf te overtuigen dat 't echt smerig is', 'nog eentje nu 't nog kan voordat ik echt stop').. Ik merk gewoon dat ik na 5 dagen roken alweer veel gespannender ben, en dat ik daar voor teken als ik doorrook, en dat de afgelopen 2 jaar als niet-roker me prima bevielen.. en toch heb ik 't gevoel psychisch ook alweer behoorlijk verslaafd te zijn, ookal staat het volledig haaks m'n gedachten
't positieve aan het hele verhaal is dat áls ik eenmaal weer gestopt ben, ik de volgende keer echt wel 2 keer denk voordat ik 'die ene sigaret' opsteek..
pi_66641814
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:52 schreef Gootsteen het volgende:
Ik heb nu voor het slapen gaan constant het gevoel van 'okay 1 peukie en dan gaan we ...'. Ik denk dat ik maar heel snel naar bed ga zo.
.
ja dat had ik ook steeds, de eerste week lag ik best vroeg in bed.

Two weeks, two days, 9 hours, 27 minutes and 7 seconds. 245 cigarettes not smoked, saving ¤ 58,24. Life saved: 20 hours, 25 minutes.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_66641848
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:57 schreef Maartel het volgende:
Damn.. 't wil allemaal niet echt..
Morgen stop ik echt. (gevaarlijke uitspraak, hoor het hoongelach al als ik weer de mist in ga)
Ik heb de afgelopen dagen geen enkele peuk gehad die echt smaakte, maar op één of andere manier bleef ik ze toch opsteken ('nog eentje om mezelf te overtuigen dat 't echt smerig is', 'nog eentje nu 't nog kan voordat ik echt stop').. Ik merk gewoon dat ik na 5 dagen roken alweer veel gespannender ben, en dat ik daar voor teken als ik doorrook, en dat de afgelopen 2 jaar als niet-roker me prima bevielen.. en toch heb ik 't gevoel psychisch ook alweer behoorlijk verslaafd te zijn, ookal staat het volledig haaks m'n gedachten
't positieve aan het hele verhaal is dat áls ik eenmaal weer gestopt ben, ik de volgende keer echt wel 2 keer denk voordat ik 'die ene sigaret' opsteek..
Mijn ervaring is ook; hoe vaker je gestopt bent, des te moeilijker het is weer te stoppen. Als ik ze in huis zo hebben zou ik zo weer doorroken, dus weg ermee! Als je ze niet hebt kan je ze niet roken!
Heel veel sterkte en succes!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:40:08 #254
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66642010
Psies, niet kopen , dan kan je ook niet roken, dat is de enige manier!
En het gevaar is idd dat je nu te makkelijk denkt "oh ik ben al es eerder gestopt dus dat kan ik makkelijk weer".
Ik mis ook die "nog even 1 peuk en dan ga ik koken / poetsen / afwassen / honden uitlaten / slapen etc etc etc peuk het meeste.
Die uitstelpeuk om hem maar een naam te geven.
Nu is het gewoon oh ik ga het maar meteen doen
Two weeks, one day, 8 hours, 40 minutes and 2 seconds. 215 cigarettes not smoked, saving ¤ 41,67. Life saved: 17 hours, 55 minutes.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:44:46 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66642073
Bijna 9 weken nu dik 280 euro een peuken bespaard en een euro of 60 aan wiet.
Wel 5 kilo of meer er bij
The truth was in here.
pi_66642501
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:44 schreef Bastard het volgende:
Bijna 9 weken nu dik 280 euro een peuken bespaard en een euro of 60 aan wiet.
Wel 5 kilo of meer er bij
haha ja ik krijg nu ook wel een lekker kontje
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_66642535
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:40 schreef oh-oh het volgende:
Psies, niet kopen , dan kan je ook niet roken, dat is de enige manier!
En het gevaar is idd dat je nu te makkelijk denkt "oh ik ben al es eerder gestopt dus dat kan ik makkelijk weer".
Ik mis ook die "nog even 1 peuk en dan ga ik koken / poetsen / afwassen / honden uitlaten / slapen etc etc etc peuk het meeste.
Die uitstelpeuk om hem maar een naam te geven.
Nu is het gewoon oh ik ga het maar meteen doen
Two weeks, one day, 8 hours, 40 minutes and 2 seconds. 215 cigarettes not smoked, saving ¤ 41,67. Life saved: 17 hours, 55 minutes.
Inderdaad, ik ga ook poetsen, gisteren zelfs de koelkast maar weer eens aangepakt haha
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:00:57 #258
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66647435
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:27 schreef oranjekoek het volgende:
ja dat had ik ook steeds, de eerste week lag ik best vroeg in bed.
Volgens mij ben ik vlak na die post naar bed gegaan. Slapen viel me alles mee (ondanks dat ik mijn joint ook al moest mocht missen), wel licht geslapen en flink gezweet. Vandaag maar eens dag twee, ik was gisteren ook natural high gewoon van het niet roken, afwezig, en voor het slapen zelfs een soort van duizelig (ik denk dat mijn lijf denkt dat ik gewoon heb geblowd dan ofzo ) ...

Hoe dan ook, ik mag alweer 1h45m langer rondlopen op deze aarde, steek de eerste 5,13¤ in mijn zak en heb al 21 keer geen peuk opgestoken. Overigens als ik nu niet meer blow en rook scheelt me dat gewoon ongeveer 250¤ in de maand
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:03:51 #259
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66647512
Ik heb trouwens een vreselijke smaak in mijn mond, volgens mij proef ik een gat in mijn kies ofzo.
.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:10:13 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66647672
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:00 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik vlak na die post naar bed gegaan. Slapen viel me alles mee (ondanks dat ik mijn joint ook al moest mocht missen), wel licht geslapen en flink gezweet. Vandaag maar eens dag twee, ik was gisteren ook natural high gewoon van het niet roken, afwezig, en voor het slapen zelfs een soort van duizelig (ik denk dat mijn lijf denkt dat ik gewoon heb geblowd dan ofzo ) ...
Herkenbaar, na lange tijd ben je eindelijk nuchter aan het worden.. en dat nuchter zijn voelt vreemd
The truth was in here.
pi_66657365
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:21 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat goed van die banaan!
Ik had altijd al een lekker huidje, dus daar merk ik niet veel aan.
Kan ik trouwens nog iemand blij maken met dat fijne boek van meneer Carr?
Mij? wat moet je ervoor hebben
Lambo of Rekt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:48:39 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66657418
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mij? wat moet je ervoor hebben
Oh velletje postzegels of zo, tis niet nieuw hoor.
Pm je adres maar!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 19:16:43 #263
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_66662859
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mij? wat moet je ervoor hebben

Whehehe goedzo broertje
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:37:50 #264
202014 JJH
Knetter. O+
pi_66663722
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Whehehe goedzo broertje
Familie-onderonsje?
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 22:37:36 #265
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_66671666
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:37 schreef JJH het volgende:

[..]

Familie-onderonsje?
Uhu
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:53:59 #266
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66672507
Vandaag toch al veel last gehad van wisselende gemoedstoestand, dit zal wel met vermoeidheid te maken hebben. Ondanks dat ik goed slaap wel (ook qua uren) ben ik na 6 uurtjes werk kapot. Eerst kreeg ik een soort misselijkheid te verduren en later had ik zo kunnen janken.

Niets van dat gebeurt, maar ik merk dat het lichamelijk best behoorlijk werkt allemaal. Van moeilijke momenten heb ik nog niet echt last gehad, wel van steeds terugkerende signaaltjes waar ik normaliter een peuk (of joint) had gepakt.

Ik leef inmiddels al 2,5 uur langer en heb 7,28¤ bespaard door 30 peuken minder te roken. Ik zal eens opzoeken hoe dat met joints werkt, want die tel ik geeneens mee !

Ow ja, ik laat al de hele dag van alles uit mijn handen vallen, echt constant, iets wat ik normaal ook nooit had, dat is nog vóór de vermoeidheid !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:56:09 #267
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66672612
Kijk dat bedoel ik; post geplaatst, ik kijk naar de tv, moet zappen en denk, eerst een peuk ...

Niks aan de hand verder, maar weer zo'n moment. Ik zie overigens dat ik in de startpost ben opgenomen, dus nu MOET ik wel volhouden hahaha
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:42:44 #268
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66674610
Gootsteen, echt zo herkenbaar!
Geloof me ,over twee weken is het ergste echt achter de rug.
Ik liet ook alles uit mn handen vallen, en KWAAD dat ik dan was
Hier van je afschrijven helpt echt goed, en de herkenning is zo fijn, en het is heel hoopvol om te lezen hoe mensen die net iets op je voor lopen het ervaren.
Dus blijf van de peuken af en blijf schrijven hier , je kan het
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:51:01 #269
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66674894
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:42 schreef oh-oh het volgende:
Gootsteen, echt zo herkenbaar!
Geloof me ,over twee weken is het ergste echt achter de rug.
Mooi, je begrijpt nu wel dat je over 2 weken een probleem hebt als ik dan nog dingen laat vallen hè ?

(leuke smiley ook)
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:51:43 #270
202014 JJH
Knetter. O+
pi_66674919
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:53 schreef Gootsteen het volgende:
Vandaag toch al veel last gehad van wisselende gemoedstoestand, dit zal wel met vermoeidheid te maken hebben. Ondanks dat ik goed slaap wel (ook qua uren) ben ik na 6 uurtjes werk kapot. Eerst kreeg ik een soort misselijkheid te verduren en later had ik zo kunnen janken.

Niets van dat gebeurt, maar ik merk dat het lichamelijk best behoorlijk werkt allemaal. Van moeilijke momenten heb ik nog niet echt last gehad, wel van steeds terugkerende signaaltjes waar ik normaliter een peuk (of joint) had gepakt.

Ik leef inmiddels al 2,5 uur langer en heb 7,28¤ bespaard door 30 peuken minder te roken. Ik zal eens opzoeken hoe dat met joints werkt, want die tel ik geeneens mee !

Ow ja, ik laat al de hele dag van alles uit mijn handen vallen, echt constant, iets wat ik normaal ook nooit had, dat is nog vóór de vermoeidheid !
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:56 schreef Gootsteen het volgende:
Kijk dat bedoel ik; post geplaatst, ik kijk naar de tv, moet zappen en denk, eerst een peuk ...

Niks aan de hand verder, maar weer zo'n moment. Ik zie overigens dat ik in de startpost ben opgenomen, dus nu MOET ik wel volhouden hahaha
Het is ook gewoon logisch dat je lichaam schreeuwt om die peuken, het was niks anders gewend. Als je straks de eerste week door bent word het alleen maar makkelijker. De eerste ruime week was voor mij ook een living hell. Slecht slapen, verschrikkelijk humeurig bij tijd en wijle en die verschrikkelijk behoefte aan een peuk. Ik ben nu bijna een maand gestopt en er zijn eigenlijk meer dagen dat ik er geen wil dan wel. Eraan denken zal er bij mij nooit helemaal uitgaan, ik zie immers regelmatig eentje roken en lees en post ook hier mee.. Twee weken geleden dacht ik echter nog. "Wil er ook een!!!"". Nu denk ik "Ze doen maar, ze weten niet wat ze missen. ".

Come on hang in there! Je geeft inderdaad wat op, maar je krijgt er zovéél voor terug!!!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:57:14 #271
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66675122
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:51 schreef JJH het volgende:
Come on hang in there! Je geeft inderdaad wat op, maar je krijgt er zovéél voor terug!!!
Bedankt voor je steun en ik denk weet dat het gaat lukken, ik heb een enorme overtuiging bij mezelf gevonden en walgde al letterlijk maanden van mijn eigen gerook. Ziek eigenlijk gewoon dat je rookt met tegenzin hè ? Dat vond ik ook zo pakkend in dat boek van Allen Carr, iedere roker wil eigenlijk gewoon stoppen, ... echt bizar zo'n verslaving.

Ik hoop echt dat het makkelijker wordt, want ik vind het nu al vrij makkelijk (opletten aankomende stoppers !!!!), ik moet alleen erg wennen aan het ontwennen van momenten, dat zijn slechts signaaltjes.

Maar die lichamelijke dwalingen (en geloof me, dat komt niet uit mijn hersenpan) verbazen me. Hoezo emotioneel ? Hoezo misselijk ? Hoezo zo moe ? Dat zijn dingen waar ik mezelf niet in herken. maar dat maakt het fascinerend, kun je nagaan hoe verslaafd je 'ongemerkt' bent.

Nogmaals bedankt voor je steunpost, ik heb alleen niet het gevoel dat ik iets opgeef, maar iets terugneem wat van mij was !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:58:09 #272
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_66675156
Hebben jullie eigenlijk huisdieren ? Mijn katten stinken echt vreselijk naar de rook !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:59:09 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66675187
Echt?
Ik heb 4 honden maar die ruiken altijd lekker naar mijn parfum
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 4 maart 2009 @ 00:02:15 #274
202014 JJH
Knetter. O+
pi_66675316
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:57 schreef Gootsteen het volgende:

[..]


Nogmaals bedankt voor je steunpost, ik heb alleen niet het gevoel dat ik iets opgeef, maar iets terugneem wat van mij was !
Ik had wel degelijk het idee dat ik iets opgaf, iets slechts, maar toch. Jouw manier kun je het inderdaad ook zien, had er eigenlijk nog niet zo naar gekeken.
pi_66675371
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:59 schreef oh-oh het volgende:
Echt?
Ik heb 4 honden maar die ruiken altijd lekker naar mijn parfum
Ik heb binnenkatten en mijn huis stinkt nog denk ik. Het viel me gisteren al op, maar ik denk dat zal wel 'nieuwigheid' zijn. Ik ga slapen de wijn is op en ik had net weer zo'n 'laatste peuk voor vandaag' gevoel.

Niet-rook ze allemaal !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')