Tsja, dat ik er niets aan doe maakt me in eerste instantie ook slecht, maar zelfs al zou ik me 100 % inzetten denk ik niet dat ik er ooit echt goed in zou kunnen worden.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
'Goed in zijn' vind ik zo'n gek begrip. Zie TS: eerst zegt ze dat ze slecht is in wiskunde, blijkt dat ze er gewoon niks aan doet.
Het mooiste van wiskunde is dat je flink na kunt denken. Soms doe je een uur over het snappen van één regeltje. In welk ander vakgebied kom je dat tegen?
Filosofie?quote:Op maandag 23 februari 2009 01:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het mooiste van wiskunde is dat je flink na kunt denken. Soms doe je een uur over het snappen van één regeltje. In welk ander vakgebied kom je dat tegen?
Lijkt me onzin. Het feit alleen al dat je de intellectuele capaciteiten bezit om dit topic te openen zonder taalfouten geeft al aan dat je wiskunde met een voldoende op het VWO moet kunnen afronden.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Tsja, dat ik er niets aan doe maakt me in eerste instantie ook slecht, maar zelfs al zou ik me 100 % inzetten denk ik niet dat ik er ooit echt goed in zou kunnen worden.
Mijn talenten liggen toch echt op andere gebieden!
Wat zeggen mijn taalskills over mijn kennis op wiskundig gebiedquote:Op maandag 23 februari 2009 01:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lijkt me onzin. Het feit alleen al dat je de intellectuele capaciteiten bezit om dit topic te openen zonder taalfouten geeft al aan dat je wiskunde met een voldoende op het VWO moet kunnen afronden.
Wiskunde is niet moeilijk, het is pas moeilijk als je zelf moeilijk denkt. Zeker op het VWO is het zeer rechtlijnig.
Als je taal al zo belabbert is dat zegt al genoeg over je capiciteiten op het wiskundige gebied.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat zeggen mijn taalskills over mijn kennis op wiskundig gebied?
Ik ben niet dom nee, maar dat ik kennis heb van spelling en grammatica wil niet zeggen dat ik ook een wiskundig wonder ben.
Niks, het geeft alleen aan dat je niet infantiel bent. En dat is wel een vereiste om een voldoende te scoren voor wiskunde.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat zeggen mijn taalskills over mijn kennis op wiskundig gebied?
Ik ben niet dom nee, maar dat ik kennis heb van spelling en grammatica wil niet zeggen dat ik ook een wiskundig wonder ben.
Je bent sowieso niet achterlijk als je vwo doetquote:Op maandag 23 februari 2009 01:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niks, het geeft alleen aan dat je niet infantiel bent. En dat is wel een vereiste om een voldoende te scoren voor wiskunde.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Tsja, dat ik er niets aan doe maakt me in eerste instantie ook slecht, maar zelfs al zou ik me 100 % inzetten denk ik niet dat ik er ooit echt goed in zou kunnen worden.
International Business & Managementquote:
Goh dus je vindt dat ik de 6 weken wiskundeles die nog voor me liggen ten volste moet benuttenquote:Op maandag 23 februari 2009 01:28 schreef Dzy het volgende:
En die wiskunde bouwt erg veel op de Algebra die je nu leert. Je kunt het net zo goed nu een beetje doen dan dat je gelijk op je opleiding flink aan de slag moet. En als je het bijhoudt vind je het een stuk leuker, daar ben ik van overtuigd
Jawel, maar als je het idee achter wiskunde een beetje doorhebt, dan is het vervolg ook makkelijker. Als je er totaal geen aanleg voor hebt wordt het inderdaad wel lastig, maar iedere VWO-leerling die een beetje logisch en gestructureerd kan nadenken moet wiskunde wel kunnen halen. Als je er nooit wat voor doet wordt dat lastig, maar als je gewoon de basics een paar keer probeert te doorgronden (wat veel tijd kost), dan heb je daar profijt van in het vervolg.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jij denkt dat je geen enkele vorm van aanleg hoeft te hebben voor wiskunde?
weltrustenquote:Op maandag 23 februari 2009 01:29 schreef Dzy het volgende:
Maar ik ga slapen lieve mensen (en nedenzo)
Dat denk ik ook wel ja. Ik hoop dat ik op een dag de discipline kan opbrengen om dat te doenquote:Op maandag 23 februari 2009 01:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel, maar als je het idee achter wiskunde een beetje doorhebt, dan is het vervolg ook makkelijker. Als je er totaal geen aanleg voor hebt wordt het inderdaad wel lastig, maar iedere VWO-leerling die een beetje logisch en gestructureerd kan nadenken moet wiskunde wel kunnen halen. Als je er nooit wat voor doet wordt dat lastig, maar als je gewoon de basics een paar keer probeert te doorgronden (wat veel tijd kost), dan heb je daar profijt van in het vervolg.
Die dag lijkt me alleen nooit gaan aanbreken als je International Business Management gaat studerenquote:Op maandag 23 februari 2009 01:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja. Ik hoop dat ik op een dag de discipline kan opbrengen om dat te doen
Haha oohneequote:Op maandag 23 februari 2009 01:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die dag lijkt me alleen nooit gaan aanbreken als je International Business Management gaat studeren.
Omdat je dan veel te weinig wiskunde krijgtquote:
Wel aardig wat statistiek geloof ik. En accountancy enzo, maar dat soort dingen heb ik totaal geen moeite mee.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat je dan veel te weinig wiskunde krijgt.
Waar een wil is is een weg zegt mijn vader altijdquote:Op maandag 23 februari 2009 01:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |