waar wil je heen gaan dan??quote:Op zondag 22 februari 2009 22:02 schreef BaggerUser het volgende:
Hoi,
We zijn aan het bekijken wat we deze zomervakantie gaan doen en ons oog viel op Zuid Korea. Maar heeft iemand enig idee wat Zuid Korea gemiddeld kost per dag?
Aangezien het niet echt bekend staat als "backpack" land konden we dit zo niet vinden op internet.
ben benieuwd
Daar mag je niet vrij rondreizen toch??quote:Op maandag 23 februari 2009 00:31 schreef Niek. het volgende:
Ga naar Noord-Korea, stuk avontuurlijker :-D
Weet ik eigenlijk niet, weet dat er rondreizen zijn onder begeleiding....quote:Op maandag 23 februari 2009 00:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Daar mag je niet vrij rondreizen toch??
die zakt aardig weg trouwens, je kan er nu best wel zijnquote:Op maandag 23 februari 2009 12:59 schreef shibaloma het volgende:
Korea is geweldig, al is het niet echt een toeristisch- of 'backpack land'. Veelal heb ik gewoon in hotels of motels(bijna alle motels zijn trouwens love motels, dwz dat stelletjes er alleen komen om te neuken) geslapen.
Wat ik per dag uitgaf weet ik niet meer precies. Het meeste was ik kwijt aan m'n slaapplaats(lag altijd ergens tussen de 40.000 en 70.000 won.) De metro in Seoul en Busan is geweldig, en de prijs valt ook mee. 1000/1100/1200 won voor een enkeltje, en iets van boven de 3500 voor een day ticket(in Busan dan).
Een maaltijd kan je ook krijgen voor een prijs tussen de 3500(food court) en 8000 won. Verder ging m'n geld vooral op aan het heerlijke Cass bier (als is Soju veel goedkoper, en je bent eerder lam). Uitgaan is voor Koreaanse begrippen best prijzig trouwens(15.000/20.000 entree), maar dat kan ook liggen aan dat ik meestal de betere clubs opzocht.
Ik zit nu in Thailand, maar kan niet wachten om weer terug te gaan naar Korea!
Zijn we nog helemaal aan het bekijken (beginnen en eindigen natuurlijk in Seoul) , zaten gister te kijken waar we heen wilden gaan op vakantie en toen kwam Zuid Korea te sprake en daar waren we beide enthousiast overquote:Op maandag 23 februari 2009 00:25 schreef henkway het volgende:
[..]
waar wil je heen gaan dan??
http://www.willgoto.com/251/6/categories.aspx
[ afbeelding ]
Dat ziet er idd gunstig uit!quote:Op maandag 23 februari 2009 13:06 schreef henkway het volgende:
[..]
die zakt aardig weg trouwens, je kan er nu best wel zijn
[ afbeelding ]
Ik was iets meer dan 500 kwijt met Finnair, en ging dan gewoon via Schiphol... Maar dat was vorig jaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:41 schreef Pietjuh het volgende:
Naar aanleiding van dit topic eens wat beschikbare vluchten opgezocht, en opzich best relaxede deal gevondenAls je in september gaat, voor bijvoorbeeld een maandje, dan kost het je ongeveer 650 euro met Finnair, inclusief luchthavenbelasting (vanaf dusseldorf).
Wat zou een relaxed tijdsbestek zijn om in zuid korea te vertoeven? Zou een maandje genoeg zijn, aangezien het niet zo'n groot land is? Ik ben zelf wel een heel relaxede reiziger, dus waarschijnlijk kan ik me ook wel 1,5 maand vermaken daar(kan altijd nog de boot naar Japan nemen
)
Als je aankomt op Incheon(vliegveld) als eerste met de Arex Express naar Gimpo. Aangekomen op Gimpo, kan je overstappen op de 'echte' metro, die je door heel Seoul kan nemen. Seoul is geweldig, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het de eerste dag zo kut vond, dat ik bijna direct terug naar het vliegveld wou keren. Seoul is warm(als jij er aankomt), druk, het stinkt er, het is er een grote chaos, maar na een dag vind je het leuk.quote:Op maandag 6 april 2009 22:31 schreef BaggerUser het volgende:
Vliegticket is inmiddels geboekt! We vertrekken 10 augustus, 28 augustus vliegen we naar tokio om vervolgens 3 september weer terug te vliegen
Heb er heel veel zin in, maar nu begint eigenlijk het leukste, waar willen we allemaal langs?
Het valt ons erg tegen hoeveel boeken er zijn over Korea (1 !, de LP) dus als iemand nog een tip heeft voor een boek, zeer welkom!
Verder zijn natuurlijk alle tips welkom, iemand nog een goede must-see tip?
Geinig, deze foto hebben we op ongeveer dezelfde plek genomen. Was jij ook op weg naar de Seoul Tower toen je die foto nam?quote:
Volgens mij ook niet... ik was bezig met een 'tour' die in de Lonely Planet stond, maar al snel kwam ik er achter dat ik niet meer goed liep en kwam uiteindelijk ergens bij Euljiro 3-ga uit. Vreemde buurt daar. In de ene straat kan je bijvoorbeeld alleen wc-potten kopen, in de andere weer alleen douchekoppen, de volgende straat weer alleen lampen, een ander weer alleen kranen... heel vaag. Uiteindelijk ben ik toen maar de Seoul Tower blijven volgen om daar heen te gaan. Ik was eerst van plan om de berg naar boven te lopen, maar toen ik na een half uur lopen op het bord keek bleek dat de afstand naar de top steeds verder weg was, dus toen maar weer terug en de kabelbaan genomen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:06 schreef NegaSado het volgende:
Ja!
En volgens mij was dat zeker niet de meest logische route...
Nee langer blijven we niet daar want dat is voor ons studenten onbetaalbaarquote:Op dinsdag 7 april 2009 17:10 schreef NegaSado het volgende:
Mijn Seoul foto's.
Blijf je ook nog een paar dagen in Tokyo? Want 5 dagen Tokyo is best kort, namelijk.
Itaewon vind ik de minst leuke plek van Zuid-Korea. Als ik daar loop heb ik altijd het gevoel alsof ik op de Kruiskade loop.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:54 schreef BaggerUser het volgende:
We zijn nu druk aan het zoeken geslagen met wat we willen doen.. uiteindelijk ook meer boeken gevonden dan alleen de lonely planet. Iemand nog tips wat we zeker moeten doen! of wat juist erg tegen viel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |