Eindelijk weer eens positief nieuws uit de zoekenboegquote:Ziekenboeg Ajax loopt massaal leeg
Trainer Marco van Basten van Ajax heeft donderdagavond tijdens de thuiswedstrijd tegen Fiorentina waarschijnlijk de beschikking over een nagenoeg fitte selectie.
De oefenmeester verwacht dat Jan Vertonghen, Gabri en Urby Emanuelson op tijd fit zijn voor de return tegen de Italiaanse club in de derde ronde van de UEFA Cup. Dario Cvitanich en Eyong Enoh maken maandagavond in een oefenwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys al hun rentree bij Jong Ajax.
Ismaïl Aissati debuteerde zondagmiddag na lang blessureed tijdens de thuiswedstrijd tegen Volendam (2-1) in de hoofdmacht van Ajax. Daley Blind maakte zaterdag zijn rentree bij het hoogste jeugdelftal van de Amsterdamse club. Siem de Jong, Mitchell Donald en Jan Arie van der Heijden zijn nog wel geblesseerd.
Ajax verdedigt donderdag tegen Fiorentina een voorsprong van 1-0. De winnaar over twee ontmoetingen stuit in de achtste finales van de UEFA Cup op FC Twente of Olympique Marseille. Het eerste duel tussen beide clubs in Frankrijk eindigde in een zege voor FC Twente (0-1).
De verwachting is dat de Arena voor het duel met Fiorentina helemaal vol zit. Ajax verkocht al ruim 40.000 kaarten voor de ontmoeting met de huidige nummer vier van de Serie A .
Hm, dan moet er toch nog wel wat verkocht worden in een aantal dagen.quote:De verwachting is dat de Arena voor het duel met Fiorentina helemaal vol zit. Ajax verkocht al ruim 40.000 kaarten voor de ontmoeting met de huidige nummer vier van de Serie A .
Of er nu 50.000 of 40.000 man zit, denk dat het met die sfeer wel in orde komt.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hm, dan moet er toch nog wel wat verkocht worden in een aantal dagen.
Zou wel leuk zijn, een lekker Europees sfeertje. Borac, Zilina en Slavia was nou niet geweldig.
Een vol stadion is gewoon cool. Ik houd niet van lege plekkenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Of er nu 50.000 of 40.000, denk dat het met die sfeer wel in orde komt.
Geloof dat er op TIFO-gebied toch nog wel wat staat te gebeuren.
Mocht toch eigenlijk niet?quote:Op maandag 23 februari 2009 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Of er nu 50.000 of 40.000 man zit, denk dat het met die sfeer wel in orde komt.
Geloof dat er op TIFO-gebied toch nog wel wat staat te gebeuren.
Alleen competitie toch?quote:
quote:De Ajax-supporters krijgt de straf omdat ze herhaaldelijk vuurwerk hebben afgestoken in het stadion, terwijl dat uitdrukkelijk verboden was. Zo werden er tijdens Ajax - Feyenoord afgelopen zondag tientallen rookbommen in het vak afgestoken.
De straf betekent dat er geen sfeeracties zullen worden georganiseerd in de wedstrijden tegen FC Volendam, Fiorentina en De Graafschap.
Nouja, geen idee wat die gasten toch nog proberen te regelen. Hopelijk zien ze bij Ajax ook in dat ze het beter bij dit UEFA Cup duel wel kunnen doen.quote:Naar aanleiding van het stelselmatig afsteken van vuurwerk heeft Ajax een stop van drie thuiswedstrijden ingezet op het gebruik te maken van de faciliteiten die Ajax VAK410 biedt. De maatregel komt niet onaangekondigd, in een maandelijkse meeting tussen Ajax en VAK410 is dit uitvoerig besproken. VAK410 heeft dit bericht destijds verder intern gecommuniceerd naar verschillende groeperingen. Concreet betekent dit dat er tijdens de thuiswedstrijden tegen Volendam, Fiorentina en De Graafschap er geen TIFO georganiseerd kan worden. Ook kan er geen gebruik gemaakt worden van het podium en de geluidsinstallatie. Daarnaast worden enkele andere faciliteiten stop gezet. VAK410
quote:Belgisch talent Rits (15) kan naar Ajax
De Belgische jeugdspeler Mats Rits (15) kan een contract tekenen bij Ajax. Dat heeft Ajax Showtime vernomen. De talentvolle aanvallende middenvelder speelt momenteel in de jeugd van Germinal Beerschot Antwerpen (GBA) en is tevens Belgisch jeugdinternational.
Rits sprak afgelopen week in het bijzijn van zijn ouders met manager technische zaken Danny Blind en hoofd opleiding Jan Olde Riekerink van Ajax en heeft inmiddels een contractaanbieding op zak. Ajax is niet de enige gegadigde voor Rits. Hij staat ook in de belangstelling van enkele clubs uit Frankrijk en Engeland.
Vorig jaar was Rits, die zowel rechts als centraal op met middenveld uit de voeten kan, al op stage bij Ajax C1 tijdens het Marveld Toernooi. Technisch manager Danny Blind kwam destijds speciaal naar het toernooi om de Belg in actie te zien.![]()
Honderd procent mee eens. Mij valt het ook vaak op dat sub-toppers snel veren in hun reet krijgen geduwd terwijl het voor topploegen maar gewoon geacht wordt om na een zware UEFA-cup wedstrijd maar even met minimaal 3-0 te winnen van Volendam. Maar dat is precies het verschil tussen top-ploegen als Ajax en PSV en sub-toppers als Twente, Heerenveen en Groningen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:59 schreef RayMania het volgende:
Als ik terugdenk, vind ik het niet heel onlogisch dat we moeite hadden met Volendam. Donderdag speel je nog een zware, Europese wedstrijd tegen een goede tegenstander. Je bent vrijdag pas thuis, kan één keer trainen en dan staat Volendam gelijk voor de deur. Volendam is de laatste tijd gewoon redelijk bezig, maakt het PSV en FC Twente niet voor niks lastig.
Verder speelden we weer eens (voor de zoveelste keer dit seizoen) met een ander middenveld. We hebben nu al Gabri, Vertonghen, Enoh, Schilder, Emanuelson, Sulejmani, Anita en Lindgren gehad in verschillende combinaties. Je weet al precies hoe Volendam gaat spelen; compact, achterover leunend en loeren op de counter. En helaas valt die 0-1 dan, kan gebeuren. Ik vind het best knap dat we alsnog gewonnen hebben, want bij 0-1 kan Volendam helemaal hun spelletje spelen, maar we scoorden wel twee goals en creëerden veel kansen, maar de scherpte ontbrak. Dat Volendam op het einde nog kansen krijgt, vind ik niet heel gek. Wat doe je als je 2-1 achterstaat met nog tien minuten te gaan? Dan leg je risico in het spel en creëer je waarschijnlijk kansen. En dat deed Volendam en Ajax wist daar niks tegenin te brengen.
Twente won ook slechts 2-1 van Volendam en daar wordt van gezegd dat het dit seizoen beter voetbalt. Waarom dan tegen tien man zo'n dramatische uitslag neerzetten? Twente won gisteren ook pas in de 90' van Sparta, maar daar hoor je ook niemand over. Ja, Hugo Borst. Die vindt dat Twente een topploeg is, omdat het een slechte wedstrijd alsnog weet te winnen. Dat deed Ajax ook.
Ik heb er donderdag redelijk vertrouwen in. Uitgangspositie is goed, publiek gaat erachter staan en Emanuelson (beste man van het seizoen met Suárez), Gabri, Vertonghen en Cvitanich (vier basisspelers) keren terug.
Geloof het wel ja. Dembele weet ik niet eigenlijk, maar dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:20 schreef toma het volgende:
[..]
goed nieuws.
Komen Vermaelen, Vertonghen en Dembele ook niet van GBA?
Tuurlijk wel. Het wil zeggen dat de jeugdopleiding van die club gewoon heel goed is.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Jawel. Maar dat zegt niks natuurlijk
En het is fijn dat de banden met Ajax nog steeds nauw zijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:26 schreef toma het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het wil zeggen dat de jeugdopleiding van die club gewoon heel goed is.
Jan Olde Riekerink (voormalig jong-Ajax coach) heeft er toch ook gewerkt als trainer?quote:Op maandag 23 februari 2009 19:26 schreef toma het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het wil zeggen dat de jeugdopleiding van die club gewoon heel goed is.
Een vijftien jarig ventje (waar hebben we het overquote:Op maandag 23 februari 2009 19:26 schreef toma het volgende:
Ik neem aan dat ze zoiets scouten, het is geen garantie voor succes nee, maar het is wel mooi meegenomen dat er meer spelers van die club geslaagd zijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Een vijftien jarig ventje (waar hebben we het over) kan naar Ajax. En dat noem jij al gelijk heel positief omdat er toevallig een paar spelers zijn die via hun geslaagd zijn. Barca haalt morgen een kindje van twaalf van Ajax en de fans zijn er blij mee, want Johan Cruijff komt er immers ook vandaan
Nou die zijn in Italie echt wel wat meer gewend hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 19:31 schreef steeze het volgende:
Ik hoop dat het publiek donderdag los gaat, net zo als PSV thuis. Misschien schrikken die Pavarottis wel.
Hij is hoofdjeugdopleidingen nu en dat was AA Gent.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:29 schreef Breach het volgende:
Jan Olde Riekerink (voormalig jong-Ajax coach) heeft er toch ook gewerkt als trainer?
De scheids uit Zweden nitequote:Op maandag 23 februari 2009 19:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou die zijn in Italie echt wel wat meer gewend hoor
Hij heeft wel Jong Ajax getraind hoor. Maar goed irrelevant omdat het AA Gent dus is.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:34 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij is hoofdjeugdopleidingen nu en dat was AA Gent.
No way .. leren afmaken en dan van genieten om vervolgens voor 30 miljoen te verkopenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:53 schreef Barca het volgende:
Zou wel wrang zijn als Utreg ons verslaat met ex-Ajacied Cedric van der Gun in een glansrol.
16 miloen en hij presteert niks. Wat een miskoop. Die Mickey mouse.
Oh ja, Luis ... 15 miljoen? Strik erom en weg er mee!
Ik weet alleen dat we Twente of Marseille treffen als we winnen. Jammer dat dat al zo vroeg in het toernooi is.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef kevin6188 het volgende:
IS eigenlijk al bekend of een eventueel volgende ronde in de UEFA Cup eerst een thuis- of uitwedstrijd oplevert?
Meer geld is natuurlijk van harte welkom maar ik heb echt het gevoel dat Luis het niet meer naar zijn zin heeft. Die is/wordt een rotte appel in de selectie.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
No way .. leren afmaken en dan van genieten om vervolgens voor 30 miljoen te verkopen
Ik wil voor de vorm gewoon met het vliegtuig eigenlijk. En in een hotel.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:05 schreef kurk_droog het volgende:
twente zal wel combi worden + 10k ajacieden los in de stad?
Dat zal nog vastgesteld worden (volgens mij hoor):quote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef kevin6188 het volgende:
Is eigenlijk al bekend of een eventueel volgende ronde in de UEFA Cup eerst een thuis- of uitwedstrijd oplevert?
http://www.uefa.com/uefa/keytopics/kind=64/newsid=551134.htmlquote:20.03.2009
13.00CET Nyon UEFA Cup
Quarter-finals, semi-finals and final
quote:9. ACF Fiorentina (ITA) v AFC Ajax (NED)
quote:15. Olympique de Marseille (FRA) v FC Twente (NED)
http://www.uefa.com/compe(...)t/newsid=792102.htmlquote:Winners of Match 15 v Winners of Match 9
bronquote:The winners of this tie will meet ACF Fiorentina or AFC Ajax in the Round of 16 on 12 and 18/19 March, playing the first leg at home.
Aissati is geen type kluivert. Aissati heeft kwaliteiten die Kluivert niet had en omgekeerd.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:04 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat we Twente of Marseille treffen als we winnen. Jammer dat dat al zo vroeg in het toernooi is.
[..]
Meer geld is natuurlijk van harte welkom maar ik heb echt het gevoel dat Luis het niet meer naar zijn zin heeft. Die is/wordt een rotte appel in de selectie.
Als je er 15 miljoen voor kan vangen, kan je shoppen naar een topper voor de 10 positie. En dan een van het postuur zoals Kluivert in zijn hoogtij dagen. Niet zo'n dwergje als Aissati!
Ik ga nergens vanuit. Maar liever eventueel goedkoop naar Marseille dan duur.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:13 schreef PaRaR het volgende:
Um ... Ik hoop niet dat iedereen er al vanuit gaat dat Ajax doorgaat naar de kwartfinales. Ik denk dat het Donderdag erg spannend gaat worden en ik verheug me er wel op. Zelfde voor Twente.
Ik heb het niet over de voetbalkwaliteiten maar over het fysiek. Kluifje kon ook op de 10 goed uit de voeten.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aissati is geen type kluivert. Aissati heeft kwaliteiten die Kluivert niet had en omgekeerd.
tsjaquote:Op maandag 23 februari 2009 20:15 schreef F1Bas het volgende:
Kan ik donderdag toch nog naar de wedstrijd en hebben ze alleen nog maar dure kaartje
Ja combi voor 1200 man, kut dus.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:05 schreef kurk_droog het volgende:
twente zal wel combi worden + 10k ajacieden los in de stad?
Zon speler zoekt iedere club bijgoochemquote:Op maandag 23 februari 2009 20:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de voetbalkwaliteiten maar over het fysiek. Kluifje kon ook op de 10 goed uit de voeten.
We hebben een speler nodig van ongeveer 1.85 - 1.90 meter, 85 - 90 kg, atletisch, twee benig en kopsterk, goede pass, veel scorend vermogen, moet kunnen meeverdedigen, schoffelen en schoppen, incaaseren én uitdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |