abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66353557
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met melk/waterkefir. Kefir is een is 'n wonderlijke symbiose van goede bacteriën en gisten dat van melk (of water) een gezond probioticadrankje maakt. (yakult-achtig)

Als je eenmaal in bezit bent van de kefir, kun je nagenoeg eindeloos kefirdrank maken.

Meer informatie is hier te vinden

Het goedje; kefir

Kefir, de bacteriën waar u wél vrolijk van wordt!

Kefir (yoghurtplantje) is een voedingsmiddel, dat de inwendige ecologie helpt herstellen. Door de symbiotische werking van gunstige gisten (o.a. saccharomyces, kefir, torula kefir) en goede bacteriën (o.a.lactobacillus caucasus) gaat de kefir werken als een natuurlijk antibioticum.

Wat zijn de voordelen van kefir voor u ?

De voordelen van een regelmatige consumptie van kefir zijn eigenlijk talloos.Kefir ondersteunt bij dagelijks gebruik een evenwichtige darmflora en helpt zo de weerstand, de darmwerking en een natuurlijke stoelgang te bevorderen.

Kefir verzorgt, ondersteunt en optimaliseert de lichaamsfuncties. Kefir zorgt voor een goede gemoedsrust en werkt ondersteunend voor lichaam en geest. Kefir versterkt de levenskracht, geeft meer energie en ondersteunt het afweersysteem.

(bron: kefir.nl)

[ Bericht 42% gewijzigd door Negentien op 22-02-2009 21:41:41 ]
Einde bericht
  zondag 22 februari 2009 @ 21:53:06 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_66354574
Je kunt ook yakult kopen en de culturen gecontroleerd kweken. Ben je ook nog eens goedkoper uit.
Long live music.
pi_66355555
Woa, en hoe gaat dat in z'n werk dan?
Einde bericht
pi_66355760
hoe smaakt t?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_66365674
Dat weet ik (nog) niet. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand mij dat kon vertellen hier

Blijkbaar als yoghurt, maar dan wat romiger.
Einde bericht
pi_66373212
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:09 schreef Negentien het volgende:
Dat weet ik (nog) niet. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand mij dat kon vertellen hier

Blijkbaar als yoghurt, maar dan wat romiger.
volgens mij nogal zuur als ik op wikipedia kijk.... maar ik zou t graag voor de gezondheid drinken, niet omdat t zo lekker is.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_66376143
Ik ken het nog wel van vroeger, mijn vader heeft het wel een tijdje gedaan. Je zet, als ik het mij goed herinner, een gesloten pot met melk en die culturen (lijkt op mini-bloemkooltjes ) op een vaste plek (koel of juist warm, dat weet ik niet meer. Ik denk koel). Na een dag hebben de bacteriën ervoor gezorgd dat er een soort dikke karnemelk is ontstaan. Je zeeft de culturen er weer uit en pleurt die in de volgende pot melk. De kefir drink je op. Ik dacht niet dat het heel erg zuur was, maar pin me er niet op vast, ik dronk het zelden.

Volgens mij wordt een deel van de lactose omgezet in iets wat beter verteerbaar is.
pi_67099805
Ik heb wat besteld op internet van de week en gisteren eens uitgeprobeerd. Het heeft een beetje een yoghurt- en kwarksmaak, maar dan nét iets romiger. Ik vind het best goed te eten eigenlijk.

Ik maak het met Sojamelk trouwens.
Einde bericht
  maandag 16 maart 2009 @ 17:29:19 #9
97745 Thorical
finding a way
pi_67107284
Wij halen kefir bij de natuurwinkel in een pot. Het is dan net karnemelk met wat koolzuur.
pi_67177550
Wijlen mijn oma had altijd kefir, het stond gewoon in een schoenendoos ofzo, misschien ook nog in een ijskast maar dat weet ik zo niet. Het smaakte naar yoghurt, maar dan heel fris, zurig en vaster. Eens in de zoveel tijd was de kefir zo groot geworden dat ze de helft weggooide
pi_67207466
Ik heb er ook ooit nog eens een topic over gehad.
Zal eens zoeken of die nog ergens bestaat.
Ik wilde het toen proberen maar ben nooit tot actie overgegaan.
Wie is er bekend met Kefir???
gevonden
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:09:18 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67208058
Je kan trouwens iedere commercieel verkrijgbare probiotica drank makkelijk zijn probiotische eigenschappen copieren. Je neemt een liter verse lauw-warme melk (37 graden Celcius) en giet daar 1 flesje jakult, biohupsefluts of wat dan ook bij.
24 uur laten staan en je melk is helemaal probioties geworden.
Het wonder van biotechnologie. Is ook te doen met gewone yoghurt.
Echt lekker wordt het als je half room/half melk neemt, of helemaal room en daar de enting in doet, heelijke zure room krijg je dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67208745
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan trouwens iedere commercieel verkrijgbare probiotica drank makkelijk zijn probiotische eigenschappen copieren. Je neemt een liter verse lauw-warme melk (37 graden Celcius) en giet daar 1 flesje jakult, biohupsefluts of wat dan ook bij.
24 uur laten staan en je melk is helemaal probioties geworden.
Het wonder van biotechnologie. Is ook te doen met gewone yoghurt.
Echt lekker wordt het als je half room/half melk neemt, of helemaal room en daar de enting in doet, heelijke zure room krijg je dan.
Dus als ik een bekertje slagroom heb en er een beetje hupsefluts indoe wordt het zure room?
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:39:57 #14
45206 Pietverdriet
pi_67208995
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:31 schreef kabouter.muts het volgende:

[..]

Dus als ik een bekertje slagroom heb en er een beetje hupsefluts indoe wordt het zure room?
Ja, als je met hutsefluts Yoghurt of zoiets bedoeld.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:12:42 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67209976
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:30 schreef Negentien het volgende:
Ik heb wat besteld op internet van de week en gisteren eens uitgeprobeerd. Het heeft een beetje een yoghurt- en kwarksmaak, maar dan nét iets romiger. Ik vind het best goed te eten eigenlijk.

Ik maak het met Sojamelk trouwens.
Is het dan niet compleet anders als je het met sojamelk maakt?
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:21:38 #16
45206 Pietverdriet
pi_67210275
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:12 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is het dan niet compleet anders als je het met sojamelk maakt?
Natuurlijk is dat compleet anders, Tofu is ook geen kwark, en Tempeh geen brie
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:28:36 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67210470
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat compleet anders, Tofu is ook geen kwark, en Tempeh geen brie
Ja dat snap ik ook wel Maar ik bedoel op probiotisch gebied.(andere bacteriesoorten die het slechter/beter doen in soja dan melk.
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:30:34 #18
45206 Pietverdriet
pi_67210519
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel Maar ik bedoel op probiotisch gebied.(andere bacteriesoorten die het slechter/beter doen in soja dan melk.
Meeste bacterien stellen niet zulke eisen, ze doen het ook prima in Agar-Agar
  maandag 27 april 2009 @ 23:37:34 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68443783
Ondertussen al 2 flessen gemaakt, de eerste ging fout omdat de melk te warm was(had hem in een thermozak in de zon gezet, heb er uiteindelijk een soort van hangop van gemaakt) maar de 2e fles ging prima
Smaakt eigenlijk een beetje zoals karnemelk
pi_68443876
Dit topic leeft nog!

Laatst was ik bij mijn oma, en toen zag ik ook een weckfles met kefir staan
Mijn oma heeft het eeuwige leven!
Einde bericht
pi_68561368
Kefir
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:47:04 #22
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68564146
Ondertussen gaat er hier een liter van die meuk per dag doorheen
pi_68564686
Kan me niet voorstellen dat het ook maar enig effect heeft (net zoals huis tuin en keuken pre/pro biotica geen effect hebben)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68568200
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:04 schreef EricT het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het ook maar enig effect heeft (net zoals huis tuin en keuken pre/pro biotica geen effect hebben)
Bron?
Als er mensen dood aan kunnen gaan zal het heus wel 'iets' doen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_68568676
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bron?
Als er mensen dood aan kunnen gaan zal het heus wel 'iets' doen.

!!!!

Nee dat zegt alleen dat het niet schadelijk is. Pre en probiotica zijn ook niet schadelijk, maar doen ook vrij weinig tot niets. Geen zin om mijn mappen er op na te zoeken, maar het effect van activia enzo bij volwassenen is nihil tot niet aanwezig. Alleen het toedienen van zeer grote hoeveelheden bacteriën heeft een (tijdelijke) invloed op de "darmflora" en wordt daarom gebruikt in de kliniek.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')