Zo'n beetje ja.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:30 schreef Chadi het volgende:
Zoiets?
Stekelenburg 5
Van der Wiel 3
Wielaert 6
Oleguer 6
Vermaelen 3
Schilder 5
Anita 6
Lindgren 5
Kennedy 5
Suarez 5
Leonardo 3
Sulejmani 4
Aissati 6
Ik denk dat van Gaal gewoon een beter team kan maken voor minder geld. Ajax koopt een Sulejmani voor 16 miljoenquote:Op zondag 22 februari 2009 19:27 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Idd. Anders stond AZ nu niet eerste.
Groningen verdiende gister ook meer, boertjequote:Op zondag 22 februari 2009 19:08 schreef Zapper het volgende:
Vrij kinderachtig om je als publiek zo bezig te houden met de keeper van de tegenstander. Alleszeggend natuurlijk, maar triest als je het een hele wedstrijd vol weet te houden, terwijl je je beter druk kunt maken om het spel van 11 dramatische voetballers, met jankerd Suarez voorop. Volendam verdiende meer dan dit, erg sneu.
Gedeeltelijk maar een goed draaiend team is nog steeds de sleutel tot succes, kijk Manchester city en Chelsea dat al jaren tevergeefs de champions league niet wint.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:26 schreef Borga het volgende:
[..]
Jij wil gewoon met droge ogen beweren dat het te besteden budget niets uit maakt.
quote:Van Basten: Leonardo heeft zijn kans gehad
Marco van Basten was na de gewonnen wedstrijd tegen de hekkensluiter FC Volendam (2-1) keihard in zijn commentaar.
Van Basten: Leonardo heeft zijn kans gehad
Van Basten gaf Leonardo het vertrouwen van het goede spel tegen Fiorentina door hem in de basis te laten starten. Miralem Sulejmani werd geslachtofferd. 'Leo heeft zijn kans gekregen tegen Volendam, maar de Braziliaan heeft die kans aan zich voorbij laten gaan.' De kans is groot dat Leonardo donderdag tegen Fiorentina weer op de bank moet plaatsnemen.
Verder baalde Van Basten van de gemiste kansen van Ajax. 'Als je de kansen niet benut, krijg je problemen. Dit is al vanaf augustus zo. Spelers voeren hun taken niet goed uit.'
Ook was Van Basten niet tevreden over Luis Suarez. 'Het is heel moeilijk om over hem tevreden te zijn. Hij maakt dan wel een goal, maar lijdt heel veel balverlies en mist veel kansen. Ik weet dat dit hard klinkt en het zal wel weer heel uitgebreid in de media komen, maar goed.'
Wat te denken van ...quote:Op zondag 22 februari 2009 19:29 schreef Rumille het volgende:
Ik wil het straks zo wel eens zien:
Stekelenburg (mag erin blijven nog)
Van der Wiel - Wielaert - Oleguer - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Aissati
Suarez - Cvitanich - Emanuelson
Vraag me af of Vertonghen en Sulejmani er op dit moment in horen.
Zonder Suarez is Ajax echt helemaal niets.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:31 schreef Rumille het volgende:
[..]
Zo'n beetje ja.
Al mag Suarez een 4 krijgen voor al die kansen die hij om zeep helpt.
Leonardo wordt rijkelijk beloond door je....quote:Op zondag 22 februari 2009 19:30 schreef Chadi het volgende:
Zoiets?
Stekelenburg 5
Van der Wiel 3
Wielaert 6
Oleguer 6
Vermaelen 3
Schilder 5
Anita 6
Lindgren 5
Kennedy 5
Suarez 5
Leonardo 3
Sulejmani 4
Aissati 6
Barca, zeg nu zelf... Leonardo heeft vandaag toch voor eens en altijd laten zien dat ie niet in de basis hoort? Heeft ie uberhaupt wat goed gedaan vandaag?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:33 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat te denken van ...
Stekelenburg;
Van der Wiel, Wielaert, Oleguer, Vermaelen (niet goed spelend maar 2 goals in de laatste twee wedstrijden);
Gabri, Lindgren;
Emanuelson;
Suarez, Cvitanich, Leonardo
Het voetbal van Chelsea ziet er toch ook al jaren niet uit, heeft er trouwens nog nooit goed uitgezien.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:32 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Gedeeltelijk maar een goed draaiend team is nog steeds de sleutel tot succes, kijk Manchester city en Chelsea dat al jaren tevergeefs de champions league niet wint.
Maar geld brengt ook druk mee bij spelers en daar kan niet iedereen mee omgaan. Voor die Volendam spelers is het makkelijk ze kunnen gewoon niet verliezen in de Arena tenzij ze met 8-0 op hun broek krijgen ofzo. Dus die gasten kunnen spelen hoe ze willen en dan nog blijven ze allemaal achterin hangen.
Heeft de man van 16 miljoen dan al iets laten zien?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Barca, zeg nu zelf... Leonardo heeft vandaag toch voor eens en altijd laten zien dat ie niet in de basis hoort? Heeft ie uberhaupt wat goed gedaan vandaag?
En dat valt Van Basten toch wel aan te rekenen. Aissati heeft geen body en was een half jaar geblesseerd. Wie hebben we nog meer? Niemand. Hij had in de winter iemand moeten halen.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt geen aanvallende middenvelders die ook nog creatief zijn. Balsnelheid is zo laag en hoe ze elkaar die ballen inspelen is zo sloom. Soms zie je iemand kappen draaien kijken. Speel die bal godverdomme af naar iemand die vrij staat je hoeft geen Zidane actie in huis te hebben want iedere keer dat je die bal laat rollen is het spel anders en heb je andere mogelijkheden.
Spelers zonder bal staan nagenoeg stil. Geen diepgang. Niemand die vanuit het middenveld de ruimte achter de spitsen opzoekt als de spits eruit komt. Op de vleugels niemand die gelijk d eactie zoekt op snelheid maar altijd inhouden kijken poepen faxen.. mailen en dan bedenken dat het te laat is.
Eh... denk dat je me dan verkeerd hebt begrepen. Ik had juist gewild dat Groningen zou winnen! Dan zou de voorsprong op Eindhoven namelijk groter geworden zijn. Alles mag gebeuren, maar niet onder die lampjes eindigen!quote:Op zondag 22 februari 2009 19:31 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens.
Behalve dat ik liever Groningen zag winnen dan PSV.
Misschien, maar denk dat Aissati ook moet spelen, wat meer techniek in plaats van body op het middenveld. Denk ook dat Leonardo niet in de basis thuis hoort.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:33 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat te denken van ...
Stekelenburg;
Van der Wiel, Wielaert, Oleguer, Vermaelen (niet goed spelend maar 2 goals in de laatste twee wedstrijden);
Gabri, Lindgren;
Emanuelson;
Suarez, Cvitanich, Leonardo
Volgens mij zei ik niks over Mikki, maar wel over Leo.. waarom jij Mikki erbij haalt, is mij dus een raadsel!quote:Op zondag 22 februari 2009 19:35 schreef Borga het volgende:
[..]
Heeft de man van 16 miljoen dan al iets laten zien?
Dat had ik vandaag met de huidige selectie zeker niet verwacht, maar dat neem t niet weg dat dat wel had moeten gebeuren met een budget dat 10 keer hoger is dan Volendam. ( jij denkt dat als je gaat schelden je meer gelijk gaat krijgenquote:Op zondag 22 februari 2009 19:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja dat gezeik komt elk seizoen langs. Begroting dit begroting dat. Flikker toch een eind op man. Afgelopen week is weer eens gebleken hoe onvoorspelbaar voetbal kan zijn. Het is al jaren zo niet meer, en als je vandaag een tien-nulletje had verwacht ben je gewoon een achterlijke kneus.
johquote:Op zondag 22 februari 2009 19:37 schreef Dvm86 het volgende:
Van der Wiel speelde ook erg slecht, ik vraag me dan af waarom Silva geen kans krijgt.
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:37 schreef Dvm86 het volgende:
Van der Wiel speelde ook erg slecht, ik vraag me dan af waarom Silva geen kans krijgt.
Ik heb het zojuist misschien niet goed gezien maar het spel van Leo van de laatste wedstrijden ... iedereen kan eens een dip hebben. Ook Leo. En was de rest zo goed? Alleen Luis iet leuke dingen zien maar die verneukt te veel kansen!quote:Op zondag 22 februari 2009 19:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Barca, zeg nu zelf... Leonardo heeft vandaag toch voor eens en altijd laten zien dat ie niet in de basis hoort? Heeft ie uberhaupt wat goed gedaan vandaag?
Om te janken ja. Erg nonchalant. Vlak voor tijd laat hij zomaar een speler van Volendam vrij. Het is dat Steek in vorm is (...), maar anders....quote:Op zondag 22 februari 2009 19:37 schreef Dvm86 het volgende:
Omdat Sulejmani wel steeds in de basis mag starten.( raadsel opgelost?)quote:Op zondag 22 februari 2009 19:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik niks over Mikki, maar wel over Leo.. waarom jij Mikki erbij haalt, is mij dus een raadsel!
Is Aissati al weer zo ver? Body is toch wel belangrijk. De STRIJD wordt beslist op het middenveld. En dat lukt vaak niet met kabouters.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:35 schreef Rumille het volgende:
[..]
Misschien, maar denk dat Aissati ook moet spelen, wat meer techniek in plaats van body op het middenveld. Denk ook dat Leonardo niet in de basis thuis hoort.
Hij stond wissel vandaagquote:Op zondag 22 februari 2009 19:41 schreef Borga het volgende:
[..]
Omdat Sulejmani wel steeds in de basis mag starten.( raadsel opgelost?)
Niemand was zo slecht als Leo. En het ergste van Leo is nog dat ie ook niet hard werkt.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:40 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik heb het zojuist misschien niet goed gezien maar het spel van Leo van de laatste wedstrijden ... iedereen kan eens een dip hebben. Ook Leo. En was de rest zo goed? Alleen Luis iet leuke dingen zien maar die verneukt te veel kansen!
Tja van mij had Kenneth ook niet weg gehoeven.quote:Ja, we missen een 10 met body. Een Grindheim? Levchenko/Lovre? Ik vind het dan toch echt jammer dat Perez moest vertrekken.
Ik vind idd het wel eens tijd dat er een fatsoenlijke spits uit de jeugdopleiding komt.quote:De ogen zijn gericht op Elia, maar ik zou ook maar eens hengelen naar Arnautovic. Maar ja, Twente (Elia, Arnautovic) en Heerenveen (Pranjic, Beerens) leegkopen ... als dat dé oplossing is ... dan vind ik het toch triest. Onze jeugdopleiding en scouting zijn dan bagger!
Van Basten mag Silva niet. Ik doe niet graag aan aan stoken, maar zelfs toen Van der Wiel geblesseerd leek tegen Fiorentina, liet hij Alderweireld en niet Silva, warmlopen. Laat die jongen dan ook vertrekken bij Ajax als je hem toch maar als een stuk stront behandelt. Silva heeft altijd 110% inzet getoond, ik vind niet echt dat hij op zo'n misselijke manier behandelt dient te worden.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Om te janken ja. Erg nonchalant. Vlak voor tijd laat hij zomaar een speler van Volendam vrij. Het is dat Steek in vorm is (...), maar anders....
Doe Silva maar weer eens. Die verdient zeker wel een kans.
Leo vandaag basis. Maar om kort te gaan... Hoe slecht Mikki ook speelt... hij verdedigt tenminste mee!quote:Op zondag 22 februari 2009 19:41 schreef Borga het volgende:
[..]
Omdat Sulejmani wel steeds in de basis mag starten.( raadsel opgelost?)
Elia heeft na de winterstop ook echt weinig goeds laten zien, als hij nu bij Ajax had gespeeld was het weer heel typisch geweest.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:40 schreef Barca het volgende:
[..]
De ogen zijn gericht op Elia, maar ik zou ook maar eens hengelen naar Arnautovic. Maar ja, Twente (Elia, Arnautovic) en Heerenveen (Pranjic, Beerens) leegkopen ... als dat dé oplossing is ... dan vind ik het toch triest. Onze jeugdopleiding en scouting zijn dan bagger!
DAt lijkt mij ook niet zo gek, wanneer je week in week uit echt niets, maar dan ook helemaal niets laat zien.quote:
Dat kan iemand van 4 miljoen ook. Leo was ook bagger vandaag.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Leo vandaag basis. Maar om kort te gaan... Hoe slecht Mikki ook speelt... hij verdedigt tenminste mee!
Aissati is een speler die lopende mensen kan bedienen als geen ander en ook iemand die een mogelijkheid kan scheppen. Maar bij Ajax voorin is alles zo voorspelbaar.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:35 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En dat valt Van Basten toch wel aan te rekenen. Aissati heeft geen body en was een half jaar geblesseerd. Wie hebben we nog meer? Niemand. Hij had in de winter iemand moeten halen.
In de zomer is er sprake geweest dat ze Benayoun (die VERDOMME de jeugdopleiding van Ajax heeft doorlopen) wilde halen, maar daar is weinig van terecht gekomen. Ze wisten dus wel dat er een aanvallende middenvelder nodig was.
Eens. Daarnaast denk ik dat een Silva goed van pas zal komen op de rechterkant. Lekker mee laten opkomen, en met Cvitanich in de spits (die in Z-A veelal met z'n hoofd heeft gescoord) kan dat leuk worden.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:43 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Van Basten mag Silva niet. Ik doe niet graag aan aan stoken, maar zelfs toen Van der Wiel geblesseerd leek tegen Fiorentina, liet hij Alderweireld en niet Silva, warmlopen. Laat die jongen dan ook vertrekken bij Ajax als je hem toch maar als een stuk stront behandelt. Silva heeft altijd 110% inzet getoond, ik vind niet echt dat hij op zo'n misselijke manier behandelt dient te worden.
Elia kan je doorstrepen daar heeft Ajax niets aan als ze zo spelen.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:48 schreef Barca het volgende:
Elia heeft na de winterstop weinig laten zien maar hij is in mijn ogen wel een buitenspeler met een actie, en dat kunnen wij goed gebruiken.
Zie net een geweldig goede Vorm!
Het is toch te gek dat ik zelfs aan Van Wolfswinkel denk als centrumspits. Spitsen als Dembélé, El Hamdaoui, N'Kufo, Berg, Koevermans kun je vrees ik allemaal wel vergeten.
Arnautovvic zou ik niet als diepste spits gebruiken. Dat speelt hij bij Twente toch ook niet?
Derksen is jou criteriumquote:Op zondag 22 februari 2009 19:48 schreef Dvm86 het volgende:
Mikki valt weinig aan te rekenen, als het middenveld goed is, speelt Sulejmani ook wel goed. De Verdediging is ook niets mis mee, die krijgen alleen nooit support van het middenveld. Ja, de verdediging is onzeker en maakt fouten, maar dat komt omdat het hele team fucking slecht speelt - en dit komt allemaal voort omdat we geen middenveld hebben.
De Zeeuw had ik graag zien komen afgelopen zomer en was misschien best wel eens haalbaar geweest. Dan Heb je Gabri, de Zeeuw, Lindgren en Enoh. Dan nog een dure (synoniem aan kwalitatief goede) aanvallende middenvelder, en de situatie had er heel anders uitgezien. Aan het begin van het seizoen zij zelfs Derksen dat Ajax de gevaarlijkste aanval heeft met Suarez en Sulejmani. Vreemd dat zij zo slecht presteren?
Ja, maar dan heb je wel mensen met body nodig zoals 2x een type Gabri (of Enoh en Gabri). Als je geen eens een degelijke vervanger hebt EN geen concurrent/vervanger voor Aissati , dan beland je in zo'n situatie (lees: zonder middenveld)quote:Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aissati is een speler die lopende mensen kan bedienen als geen ander en ook iemand die een mogelijkheid kan scheppen. Maar bij Ajax voorin is alles zo voorspelbaar.
Denk dat je er ook niet vanuit moet gaan dat het zo blijft. Je moet kijken wat je wilt en wat je daarvoor nodig hebt.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Elia kan je doorstrepen daar heeft Ajax niets aan als ze zo spelen.
Aanval ook wel. Suarez gaat zodra de bal op d eflanken is 95% van de gevallen naar de tweede paal en loopt daarmee de inlopende man ALTIJD in de weg. Hij moet eens opdracht krijgen om constant op die eerste te lopen. Johny Bosman deed niet anders en legde ze er aan de lopende band in.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:51 schreef Nashje het volgende:
Aanval is denk ik het probleem niet. Het middenveld moet gewoon veel sterker worden. Daar begint het allemaal mee. De klik tussen verdedigers en aanvallers.
Zij jij dat of zei jij dat?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:52 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jammer dat er geen negeerknop is om scum zoals jij te negeren.
Omdat je het nog niet doorhebt?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:56 schreef RayMania het volgende:
Wat een droefenis. Kan iemand mij vertellen waarom ik elke week voor 90 minuten kwelling ga zitten?.
Elke wedstrijd die gelijk gespeeld is of verloren betrof een waarin het duo Gabri - Enoh niet samen in actie kwam. Zou genoeg moeten zeggen. Als zij niet spelen, mis je gewoon was op het middenveld, als je dan ook nog eens geen type Sneijder of Aissati hebt, voel je dat nog eens 100x zo hard.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:51 schreef Nashje het volgende:
Aanval is denk ik het probleem niet. Het middenveld moet gewoon veel sterker worden. Daar begint het allemaal mee. De klik tussen verdedigers en aanvallers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |