Ja.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:21 schreef Green1 het volgende:
Ik ben nu voor het eerst Civilization aan het spelen. En nu heb ik ook de addons geďnstalleerd. Dus warlords en beyond the sword.
Maar nu heb ik 3 icoontjes op mijn bureaublad.. een van Civ4, warlords en een van beyond the sword.
Als ik nu dus beyond the sword kies, heb ik dan ook datgene wat warlords toevoegd in het spel?
Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..
Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.
Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
quote:Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..
Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.
Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.
Iemand die vraagt wat ie met zijn voedsel moet, speelt nog niet op hogere niveausquote:Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.
Ja, zo ver was ik alquote:Op zondag 21 maart 2010 18:46 schreef Bart het volgende:
Happiness zie je trouwens ook in die plaatjes die ik hiervoor gepost heb, het aantal happy gezichtjes moet groter zijn dan het aantal unhappy gezichtjes. In die plaatjes is het 7 happy tegenover 1 unhappy.
Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...quote:Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:
Hmm.. fuck zooi.
Ik was best ver net, ik speelde als Nederland. Ik had 4 stadjes.. alleen werden die op den duur allemaal overgenomen door de vijand.![]()
Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo..Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?
Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.![]()
Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagdquote:Op zondag 21 maart 2010 19:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...
Slavery invoeren en dan alle boze gezichtjes wegwhippenquote:Op zondag 21 maart 2010 18:37 schreef Piles het volgende:
En wat kun je doen aan overbevolking in je stad?
Iedereen loopt te klagen dat het te druk is
Dat is toch juist de moeilijkste stand? Ik speelde met 'settler'.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:27 schreef DrDentz het volgende:
Moet je op een makkelijkere stand spelen. Op Chieftain vagen ze je niet weg.
ff makkelijker standje beginnenquote:Op zondag 21 maart 2010 19:26 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagd
Had je je steden dan helemaal onverdedigd gelaten ofzo?quote:
Lees anders een paar threads door op Civfanatics, dan krijg je een idee van hoe je diverse starts moet spelen. Elke leider speelt anders en elke start speel anders. Sommige leiders zijn erg aggressief en daar moet je op reageren door te zorgen dat je of als 1e aanvalt of zorgen dat je niet de zwakste bent op de powergrafiek. Andere leiders vallen niet zo heel snel aan en dan kan je met veel minder troepen toe.quote:
Hmm, Rise of Mankind crasht tijdens het opstartenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipdownload hem nu!
In het begin hoef je alleen op te passen voor Barbarians die af en toe langskomen, dus zorg dat je bij steden aan de grens van je rijk in ieder geval 1 of 2 mannetjes hebt. Andere civs laten je in het begin met rust, maar na een tijdje gaan ze aanvallen als jij zwak bent: de computer weet altijd hoe sterk je bent, en zwakte wordt afgestraft. Je kan natuurlijk veel zwake units maken, maar dat heeft uiteindelijk weinig zin. Je moet een goede economie hebben voor technologieen met goede units.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:
Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo..Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?
Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |