abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 16:27:55 #151
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_79408868
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:21 schreef Green1 het volgende:
Ik ben nu voor het eerst Civilization aan het spelen. En nu heb ik ook de addons geďnstalleerd. Dus warlords en beyond the sword.

Maar nu heb ik 3 icoontjes op mijn bureaublad.. een van Civ4, warlords en een van beyond the sword.

Als ik nu dus beyond the sword kies, heb ik dan ook datgene wat warlords toevoegd in het spel?
Ja.

Warlords hoef je niet eens geďnstalleerd te hebben. De enige reden waarom je die nog zou willen opstarten is vanwege zijn scenarios, maar ja... wie doet dat nou.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_79410814
Ik ben er gisteren ook maar eens mee begonnen, nog best een ingewikkeld spel
pi_79411849
Wat ik nou niet begrijp..

Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.

Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
pi_79411942
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..

Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.

Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 21 maart 2010 @ 18:05:00 #155
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79412218
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..

Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.

Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.


Die stad produceert 2 voedsel en heeft ook 2 voedsel nodig, 2-2=0 en daarom is de bevolking 'stagnant'.



Deze stad produceert 4 en verbruikt 2. Deze stad groeit dus. Hoe meer productie er 'over' is, hoe sneller de stad zal groeien (het kost minder turns voordat de bevolking er een puntje bij krijgt). Als er minder geproduceerd wordt dan er nodig is om de stad van voedsel te voorzien, dan zal de stad zelfs krimpen door sterfte.

Hier zie je hoe het werkt met de growth:



Het balkje moet vol raken. Lichtkleurig heb je inmiddels aan voedsel 'opgeslagen'. Donkerkleurig komt er volgende turn bij. Twee turns later is de balk vol en zal de stad groeien. Granaries zijn erg handig als je een stad snel wil laten groeien, de balk zal dan aan het begin gelijk halfvol zijn nadat je gegroeid bent, terwijl je zonder granary een lege balk zou hebben gehad na een groei. Je groeit dus effectief twee keer zo snel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart op 21-03-2010 18:11:16 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 21 maart 2010 @ 18:15:42 #156
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_79412634
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.
Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 21 maart 2010 @ 18:16:51 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79412682
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef PirE het volgende:

[..]

Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.
Iemand die vraagt wat ie met zijn voedsel moet, speelt nog niet op hogere niveaus
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79413447
En wat kun je doen aan overbevolking in je stad?
Iedereen loopt te klagen dat het te druk is
  zondag 21 maart 2010 @ 18:43:37 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79413670
Voor happiness zorgen. Resources onder controle krijgen. Een aanpassing van civics (F3) kan helpen. Specifieke gebouwen bouwen (Colosseum, Temple) Of gewoon je stad niet verder laten groeien dan mogelijk is.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 21 maart 2010 @ 18:45:29 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79413739
Dan zijn ze niet happy genoeg. Zorg voor gebouwen en andere dingen die voor happiness zorgen. Vooral Free Religion doet het goed als je ervoor zorgt met missionaries dat je steden veel religies hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 21 maart 2010 @ 18:46:48 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79413777
Happiness zie je trouwens ook in die plaatjes die ik hiervoor gepost heb, het aantal happy gezichtjes moet groter zijn dan het aantal unhappy gezichtjes. In die plaatjes is het 7 happy tegenover 1 unhappy.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79413921
Hmm.. fuck zooi.

Ik was best ver net, ik speelde als Nederland. Ik had 4 stadjes.. alleen werden die op den duur allemaal overgenomen door de vijand.

Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo.. Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?

Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.
pi_79414501
Bedankt voor de tips
Vind het maar een ingewikkeld spel
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:46 schreef Bart het volgende:
Happiness zie je trouwens ook in die plaatjes die ik hiervoor gepost heb, het aantal happy gezichtjes moet groter zijn dan het aantal unhappy gezichtjes. In die plaatjes is het 7 happy tegenover 1 unhappy.
Ja, zo ver was ik al
  zondag 21 maart 2010 @ 19:07:54 #164
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79414670
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:
Hmm.. fuck zooi.

Ik was best ver net, ik speelde als Nederland. Ik had 4 stadjes.. alleen werden die op den duur allemaal overgenomen door de vijand.

Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo.. Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?

Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.
Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79415424
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...
Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagd
  zondag 21 maart 2010 @ 19:27:44 #166
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_79415458
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:37 schreef Piles het volgende:
En wat kun je doen aan overbevolking in je stad?
Iedereen loopt te klagen dat het te druk is
Slavery invoeren en dan alle boze gezichtjes wegwhippen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_79415464
Moet je op een makkelijkere stand spelen. Op Chieftain vagen ze je niet weg.
pi_79415521
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:27 schreef DrDentz het volgende:
Moet je op een makkelijkere stand spelen. Op Chieftain vagen ze je niet weg.
Dat is toch juist de moeilijkste stand? Ik speelde met 'settler'.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:29:26 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79415525
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:26 schreef Green1 het volgende:

[..]

Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagd
ff makkelijker standje beginnen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79415609
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:29 schreef Bart het volgende:

[..]

ff makkelijker standje beginnen
Ik hád de makkelijkste
pi_79415642
Nee Deity is het moeilijkst, maar dat is oneerlijk, krijg je allemaal strafpunten ten opzichte van de computer. 'Noble' is de neutrale stand, makkelijker dan dat krijg jij bonussen.
pi_79415781
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:31 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik hád de makkelijkste
Had je je steden dan helemaal onverdedigd gelaten ofzo? Op Settler kun je altijd rustig uitbouwen toch.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:03:25 #173
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_79417198
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:31 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik hád de makkelijkste
Lees anders een paar threads door op Civfanatics, dan krijg je een idee van hoe je diverse starts moet spelen. Elke leider speelt anders en elke start speel anders. Sommige leiders zijn erg aggressief en daar moet je op reageren door te zorgen dat je of als 1e aanvalt of zorgen dat je niet de zwakste bent op de powergrafiek. Andere leiders vallen niet zo heel snel aan en dan kan je met veel minder troepen toe.
Als je naast Ghandi, Mansa Munsa of Hatsheput start dan is military geen prioriteit en kan je veel meer focussen op andere builds naast het uitbreiden. Een start naast bijvoorbeeld Shaka Zulu, Montezuma, Napoleon of Ragnar betekend maar 1 ding. Unit-spam terwijl je uitbreidt.

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=311806
Speelt wel op een veel hoger niveau, maar misschien even doorlezen zodat je een idee krijgt wat de bedoeling van het spel is.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 21 maart 2010 @ 20:08:07 #174
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_79417431
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip download hem nu!
Hmm, Rise of Mankind crasht tijdens het opstarten
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:03 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79420306
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:

Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo.. Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?

Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.
In het begin hoef je alleen op te passen voor Barbarians die af en toe langskomen, dus zorg dat je bij steden aan de grens van je rijk in ieder geval 1 of 2 mannetjes hebt. Andere civs laten je in het begin met rust, maar na een tijdje gaan ze aanvallen als jij zwak bent: de computer weet altijd hoe sterk je bent, en zwakte wordt afgestraft. Je kan natuurlijk veel zwake units maken, maar dat heeft uiteindelijk weinig zin. Je moet een goede economie hebben voor technologieen met goede units.

Mijn openingsstrategie:
Settler direct een stad laten maken.
Met je andere unit de directe omgeving verkennen en hutjes bezoeken
Maak in je hoofdstad een Worker, Settler en Warrior. De volgorde hangt van de omgeving af.
Ga voor de tech Animal Husbandry en zorg ervoor dat je snel toegang krijgt tot Horses. Hiermee kun je Chariots bouwen. Die units zijn snel en redelijk sterk tegen Axeman, Warriors en Archers.
En/Of ga voor Bronze Working, krijg toegang tot Copper en bouw Axeman. Erg sterke units.
Met een adequate verdediging kan je vervolgens een stad of 4 bouwen. De ligging is vrij cruciaal: zie dat er voldoende Food, Hammers en Gold te verkijgen is door dichtbij resources.
Research technologieen die je nodig hebt om die resources te bewerken.

Vervolgens probeer ik meestal The Oracle te bouwen om Codeof Laws te ontdekken en daarmee een religie te verkrijgen. Religies zijn handig voor happyness en een goede economie.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')