abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78181182
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:57 schreef Operc het volgende:
Ziet er mooi uit.
Heeft iemand het bordspel wel eens gespeeld? Ik heb het sinds kort en moet zeggen dat het best leuk is.
Zit je dan aan tafel en roep je "My words are backed with nuclear weapons"?
pi_78181406
Nee dat niet maar in de handleiding staat wel "Als je gaat handelen hoef je je achteraf niet aan de afspraak te houden, behalve over dingen die meteen verhandeld kunnen worden." Oftewel het "geef dit en ik val je niet aan" en vervolgens toch aanvallen kan gewoon.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:10:22 #103
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_78181414
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:03 schreef STING het volgende:

[..]

Zit je dan aan tafel en roep je "My words are backed with nuclear weapons"?
Ik ben lelijk.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:36:18 #104
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_78197435
Nice.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:27:49 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78197651
Ik zie nog niet direct het vernieuwende...
Géén kloon van tvlxd!
pi_78197733
Ik hoop dat je nu ook eens in de toekomst kunt. Bij de Call to Power spinoffs kon je space kolonies en onderwater steden bouwen op het eind.
pi_78197749
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:27 schreef Montov het volgende:
Ik zie nog niet direct het vernieuwende...
HEX TILES!!!

===!

RONDE AARDE!!!-ish
pi_78198888
Die hex tiles vind ik wel een interessante vernieuwing!

Overigens las ik op civfanatics dat religie niet terugkomt.
pi_78198979
Religie was mijns inziens te actief. Onbewuste 'cultuur' zou ik beter vinden.
pi_78199115
Religie vond ik ook wel leuk hoor. Een bootje met een paar gristenen erin om wat inheemse volkeren te bekeren. $$$
pi_78202810
Ik hoop dat het spel langzamer gaat.
Civ4 ging soms veel te snel. Zat je voor je het wist al in de 20ste eeuw.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_78206155
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:51 schreef koningdavid het volgende:
Ik hoop dat het spel langzamer gaat.
Civ4 ging soms veel te snel. Zat je voor je het wist al in de 20ste eeuw.
Klopt.
pi_78206181
Op Marathon is het wel te doen.
pi_78206196
quote:
Switch from squares to hexagons changing the way the game plays. More room for maneuvers and more tactical options.
Changes to combat. More depth in combat, no more stacking of units. This will lead to bigger focus on terrain.
Inspired by Panzer General.
Reintroduction of Bombardment, now archers and siege equipment can shoot over melee units.
Better diplomatic AI.
More diplomatic options between players.
Less "cheating" AI.
Religion is not a factor anymore.
Resources are not infinite. For example one source of horse only supplies enough horses for 1 unit, but when that horseman dies the horses will respawn as a unit. (this confused me a little, i guess we will have to watch it in action)
City States as a sort of small countries that never develop beyond their single city. They can provide bonusses if you befriend them, or you can take over their land.
Civics are out, now there is something called "Social Policies".
About the same amount of wonders, the tech tree will feel familiar. Great People still in.
Some victory conditions changed. For example in Conquest you only have to capture all the other capitals. Eliminates boring mop up phase.
Unique Civ leader bonusses, no more standard "Spiritual" or "Financial".
DirectX 11 support.
Built in webbrowser. Sid Meier is also working on a facebook application of Civilization.
pi_78206222
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:51 schreef koningdavid het volgende:
Ik hoop dat het spel langzamer gaat.
Civ4 ging soms veel te snel. Zat je voor je het wist al in de 20ste eeuw.
Eens. Op een regenachtige middag kom je veel te snel in een veel te moderne tijd.
pi_78206246
Civics are out, now there is something called "Social Policies".

Precies hetzelfde, we noemen het alleen anders. Een soort Windows 7, dus.
pi_78206779
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:51 schreef Monidique het volgende:
Religie was mijns inziens te actief. Onbewuste 'cultuur' zou ik beter vinden.
Men zou het wat verder moeten uitwerken. Oorlogen waarbij gelijke religies elkaar steunen en dergelijke. Ook vind ik dat gebieden veel te snel van religie wisselen. Niet echt realistisch. Het is niet zo dat door het droppen van drie kerstbomen heel Iran opeens Christelijk is.
pi_78206915
Dat over die resources worden dan waarschijnlijk echt gevechten om alle oliebronnen, met 1 bron kun je dan ook maar 1 tank bouwen.
pi_78208136
Elementen van Panzer General .
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:37:20 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_78220718
Ik vond religie een geweldige en realistisch concept, maar het was inderdaad wel erg aanwezig en spelbepalend.
pi_78221468
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:54 schreef STING het volgende:

Resources are not infinite. For example one source of horse only supplies enough horses for 1 unit, but when that horseman dies the horses will respawn as a unit. (this confused me a little, i guess we will have to watch it in action)
Lijkt me een beetje vaag als je echt maar één unit kan bouwen per resource, maar dat resources niet meer infinite zijn spreekt me wel aan!
quote:
City States as a sort of small countries that never develop beyond their single city. They can provide bonusses if you befriend them, or you can take over their land.
Zou dit nu gewoon een nieuwe naam zijn voor barbarians of is het toch meer (volledige diplomatie mogelijk en een citystate die in principe ook gewoon kan winnen (OCC)?
quote:
Unique Civ leader bonusses, no more standard "Spiritual" or "Financial".
Veel beter!
pi_78229155
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:25 schreef JedaiNait het volgende:


Zou dit nu gewoon een nieuwe naam zijn voor barbarians of is het toch meer (volledige diplomatie mogelijk en een citystate die in principe ook gewoon kan winnen (OCC)?
[..]

Volgens mij moet je dat een beetje zien als Monaco, Hong Kong, San Marino, Andorra, etc.
  maandag 22 februari 2010 @ 10:03:16 #124
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78294359
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat een beetje zien als Monaco, Hong Kong, San Marino, Andorra, etc.
Of Athene, Sparta, Thebe...

Het lijkt mij een wat onrealistische toevoeging aan het spel trouwens, stadstaten die er gedurende hun hele bestaan vrijwillig voor kiezen om altijd één stad te blijven en nooit te groeien. Ik bedoel, de Griekse stadstaten van destijds hielden elkaar min of meer in evenwicht. Als er eentje had kunnen groeien, had die dat heus wel gedaan, lijkt me.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frollo op 22-02-2010 10:10:06 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 13:01:56 #125
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_78300154
Ik heb er zin in
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')