abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:32:09 #201
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66471011
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ze pompen in dubai beton 660+ meter recht de lucht in voor die nieuwe wolkenkrabber de Burj Dubai, dat is peanuts in jouw ogen?
Eerste de beste aardschok en is weer mikado.

Technische vernuftigdheid hoeft geen vooruitgang te zijn. Eerder een belemmering.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66471217
Het is me inderdaad VOLLEDIG ontgaan dat de maan een alienrijk gebied is. En met mij de rest van de onwetende wereld.

Onderwijs ons!
pi_66471230
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Eerste de beste aardschok en is weer mikado.

Technische vernuftigdheid hoeft geen vooruitgang te zijn. Eerder een belemmering.
Ik weet niet of je wel eens bij de piramides geweest bent, maar geloof mij maar, van de originele gladde buitenkant is niks meer over, (ze waren oorspronkelijk niet zo "getrapt" als ze nu zijn) dus zo degelijk zijn die dingen nou ook weer niet..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:36:03 #204
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66472657
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens bij de piramides geweest bent, maar geloof mij maar, van de originele gladde buitenkant is niks meer over, (ze waren oorspronkelijk niet zo "getrapt" als ze nu zijn) dus zo degelijk zijn die dingen nou ook weer niet..
Bladgoud achtig iets zou er toch op hebben gezeten.

Binnen een piramide is helende kracht
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:45:02 #205
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66472926
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Dan gaat dus de theorie van voortschreidend inzicht ook niet op.
Bij jou is inderdaad eerder sprake van voortschreiend inzicht.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:46:30 #206
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66472984
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef Lambiekje het volgende:
Ze wilden het de grafschenders inderdaad zo aangenaam mogelijk maken.
pi_66473398
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bladgoud achtig iets zou er toch op hebben gezeten.

Dat was de laatste laag, de structurele basis is enkel wat er nu nog staat, dus een getrapte piramide, die was oorspronkelijk nog gladgestreken, iets waar je bovenaan de top nog een klein stukje van kan zien. Die laag is grotendeels door een aardbeving losgekomen in de middeleeuwen, en dat materiaal is later links en rechts in Cairo gebruikt voor het bouwen van van alles en nog wat, maar of de definitieve afwerking goud oid was is me niet helemaal duidelijk, onze gids heeft er iig niet over gehad..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66473457
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:46 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Onjuist vaak wanneer je de piramide inging kwam je er nooit meer uit door de ingwikkelde gangen e.d. Die helende kracht lijkt me onwaarschijnlijk maar het bladgoud was zeker juist.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_66473507
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:46 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Die mysterieuze ziekte cq vloek van de farao's, (waar je volgens mij op doelt?) is naar alle waarschijnljikheid een vorm van vergiftiging door de zware metalen die gebruikt werden voor de verf waarmee de hiërogliefen op de wanden zijn geverfd, en zoals bekend, zijn archeologen gek op dingen afstoffen met kwastjes als ze er met de neus bovenop zitten..
pi_66473686
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:19 schreef Rasing het volgende:

[..]

Och ja, wat ik op school geleerd heb is onzin. Lambiekje en 49euro weten het beter vanaf hun zolderkamertje in Schubbekutteveen.
[..]

Ik denk juist wel na. Niet meteen aannemen dat tekeningen van vliegtuigen uit India betekenen dat er dus ook vliegtuigen gevlogen hebben in India. Daar is wat meer bewijs voor nodig.

Ik dacht grenswetenschap.nl maar eigenlijk is dat artikeltje nog best genuanceerd. Het werpt alleen vragen op, het is helemaal niet zo stellig als de Lambiekjes die er zo soms rondlopen.
Ik snap best dat je weerwoord teleurstellend is, wannneer je kennis je in de steek laat komen meestal de persoonlijke aanvallen. Dat artikel werpt inderdaad vragen op! Dat is de hele bedoeling ervan, jou en duizend andere te proberen overtuigen dat er vroeger meer was dan we denken, dan ons geleerd wordt.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_66474120
Grappige docu over die aliens op de maan, ben nu halverwege!
pi_66474428
Hmmm die "gebouwen" kan misschien wat puin van een komeetinslag zijn; wie weet wat rondvliegend puin kan doen in het luchtledige en met lage zwaartekracht. Misschien zijn het allemaal losse brokken.

De "sporen": breuken in het maanoppervlak door de wisselende werking van zwaartekrachten van de Aarde en de zon enzo, en wie weet wat er in het verleden allemaal gebeurd is. Ook zou het misschien verklaard kunnen worden door afketsende kometen of zo.
De donkere vlekjes die over het maanoppervlak scheren kan ook ruimtestof / kometen zijn wat tussen de maan en de telescoop voorbij schiet.
Alleen de lichtjes vind ik opvallend, maar misschien zijn dat reflecties van de zon op metaalachtige afzettingen die...wederom door kometen....zijn achtergelaten.

Ben nog ff verder aan het kijken, maar Lambiekje: is dit filmpje de enige reden waarom je er zo stellig van overtuigd bent dat er aliens op de maan zijn?

Kijk, ik veeg echt niet alles zomaar van tafel, maar ik vat dingen eerder op als "interessant", en dat er "misschien" meer aan de hand is dan we denken, maar ik ben echt niet zomaar zo snel overtuigd dat dingen meteen FEITEN zouden zijn.

Laatste minuutje ook gegeken....ik zie wederom alleen maar rondvliegend ruimtepuin.
pi_66474482
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:02 schreef 49euro het volgende:

[..]

Onjuist vaak wanneer je de piramide inging kwam je er nooit meer uit door de ingwikkelde gangen e.d. Die helende kracht lijkt me onwaarschijnlijk maar het bladgoud was zeker juist.
Je hebt een beetje teveel naar films als de Mummy gekeken. De gangen in de piramides zijn alles behalve doolhoven, rechte gangen met hier en daar een extra gang naar een andere ruimte. Elke debiel kan daar de weg vinden.
pi_66474750
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:35 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je hebt een beetje teveel naar films als de Mummy gekeken. De gangen in de piramides zijn alles behalve doolhoven, rechte gangen met hier en daar een extra gang naar een andere ruimte. Elke debiel kan daar de weg vinden.
Waarom zijn ze dan nou nog bezig met het verkennen van de piramides van gizeh vooral cheops? Robotten worden naar binnen gestuurd en ontdekken de ene na de andere schacht, gang en deur.
pi_66474790
Verschilt een beetje pr piramide. In sommige zaten wel vallen enzo, maar echte labyrinten? Nee, dat volgens mij idd niet.

@ helende werking in piramides: in new age kringen wordt de piramide inderdaad veel gebruikt, vaak gemaakt van koperen staafjes.
pi_66474840
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef 49euro het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan nou nog bezig met het verkennen van de piramides van gizeh vooral cheops? Robotten worden naar binnen gestuurd en ontdekken de ene na de andere schacht, gang en deur.
Volgens mij is dat omdat die schachten steeds geblokkeerd zijn met grote stenen met koperen haken, die niet terug omhoog geduwd kunnen worden, maar die ze ook niet zomaar willen doorboren omdat ze de piramide niet te veel willen beschadigen. Ze hadden er op een gegeven moment toch maar eentje doorboord en meteen stuitten ze op een nieuwe steen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:47:01 #217
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66474875
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die mysterieuze ziekte cq vloek van de farao's, (waar je volgens mij op doelt?)
Nee, het was meer een losse opmerking. Volgens Lambiekje zijn de piramiden niet eens begraafplaatsen, geloof ik.
pi_66475265
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Nee, het was meer een losse opmerking. Volgens Lambiekje zijn de piramiden niet eens begraafplaatsen, geloof ik.
De piramides van gizeh zijn inderdaad geen begraaf plaats.Er lag in ieder geval geen farao in de tombe. Wanneer je meer wilt weten over de enorme wetenschap en kennis die nodig was om deze piramides te bouwen is het artikel hieronder een aanrader.
http://www.bertsgeschiedenissite.nl/boeren/eeuw26/gizeh.html
pi_66475391
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij is dat omdat die schachten steeds geblokkeerd zijn met grote stenen met koperen haken, die niet terug omhoog geduwd kunnen worden, maar die ze ook niet zomaar willen doorboren omdat ze de piramide niet te veel willen beschadigen. Ze hadden er op een gegeven moment toch maar eentje doorboord en meteen stuitten ze op een nieuwe steen.
correct.

En daarnaast ik snap al die mensen niet die er nog nooit zijn geweest maar zoals al een aantal keren gezegd vanafhun zolder kamertje van alles beweren. Misschien eens tijd om er zelf te gaan kijken?

Je kan er namelijk gewoon naar binnen en rond kijken, moet je wel 's ochtends vroeg gaan want er mogen maar een x aantal mensen per dag in.

En al die mensen die zeggen dat de piramiden nog staan omdat het bouw technisch met superieure techniek gemaakt is, just lol.
De piramiden staan nog omdat het bouwen van een zo goed als massieve drie hoek nou eenmaal enorm sterk is. De gebouwen die wij bouwen zijn vaak rechthoekig, gaan de hoogte in en zijn daarnaast hol (om in te wonen of in te werken of wat dan ook). Door deze eigenschappen wordt het gebouw inderdaad vele malen minder sterk, maarja wij bouwen het omdat we het ook nog willen gebruiken en niet alleen maar naar kijken. Zo zie je dat de wat meer massief gebouwde gebouwen uit andere tijden het ook het langst overleven, denk aan kastelen met dikke massieve muren of verdedigings muren zoals sommigen van de romeinen of de chinese muur.
pi_66475509
The Giza Power Plant van Christopher Dunn was wel een leuk boek om te lezen. Hoewel ik om 90% van wat hier staat alleen maar moet glimlachen (Aliens op de maan was zelfs lachwekkend), is dat verhaal rondom Giza best interessant. Zou best kunnen dat een nog onbekende beschaving hier voor verantwoordelijk is geweest.
-
pi_66475581
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef 49euro het volgende:

[..]

nog een toevoeging hierop, in de link die je later zelf geeft zie je de schachten van de piramiden, daar kan je zelf zien dat het geen ingewikkeld doolhof is.
pi_66475617
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

correct.

En daarnaast ik snap al die mensen niet die er nog nooit zijn geweest maar zoals al een aantal keren gezegd vanafhun zolder kamertje van alles beweren. Misschien eens tijd om er zelf te gaan kijken?

Je kan er namelijk gewoon naar binnen en rond kijken, moet je wel 's ochtends vroeg gaan want er mogen maar een x aantal mensen per dag in.
Je kan hooguit rondkijken in een klein gedeelte want de voornaamste gangen en belangrijkste punten zijn zelfs voor wetenschappers verboden terrein.
quote:
En al die mensen die zeggen dat de piramiden nog staan omdat het bouw technisch met superieure techniek gemaakt is, just lol.
De piramiden staan nog omdat het bouwen van een zo goed als massieve drie hoek nou eenmaal enorm sterk is. De gebouwen die wij bouwen zijn vaak rechthoekig, gaan de hoogte in en zijn daarnaast hol (om in te wonen of in te werken of wat dan ook). Door deze eigenschappen wordt het gebouw inderdaad vele malen minder sterk, maarja wij bouwen het omdat we het ook nog willen gebruiken en niet alleen maar naar kijken. Zo zie je dat de wat meer massief gebouwde gebouwen uit andere tijden het ook het langst overleven, denk aan kastelen met dikke massieve muren of verdedigings muren zoals sommigen van de romeinen of de chinese muur.
Jij snapt het nog niet helemaal of wel pik? Wil je dat ik uitleg waarom ze zo perfect zijn? Dat heeft niets te maken met de staat van tegenwoordig.

• Een raadsel vormen de afmetingen van de Grote Piramide. De hoogte is 146,73 meter. De omtrek (als je er omheen loopt) is 921,46 meter. Dit zijn niet zomaar getallen! De omtrek is precies gelijk aan 2 x de hoogte (146,73) x het getal PI (3,14). Hoe wisten de Egyptenaren van het getal PI af? Ze kenden toch niet eens het wiel? pas 2.000 jaar na de grote piramide werd het getal PI ontdekt door de Griek Archimedes om de omtrek van een cirkel te kunnen bereken: de middellijn (diameter) x 3,14 (PI)
  • In de koningskamer van de Grote Piramide staat een enorme stenen kist... De kist wordt gezien als doodskist, als "sarcofaag". Maar waarom ligt hier dan geen farao in begraven? En, nog vreemder, de "doodskist" is gehakt uit één van de hardste steensoorten op aarde. Zelfs met onze boormachines van nu zou het zeker 20 jaar duren voordat de doodskist uitgehold zou zijn. Hoe kregen de Egyptenaren dit (zonder machines) voor elkaar? De sarcofaag is groter dan de "deuropening" van de koningskamer. Hoe kwam deze sarcofaag dan IN deze ruimte? Moet deze al tijdens de bouw van de Grote Piramide zijn neergelegd??
  • De 4 grondlijnen van de Grote piramide liggen precies op het noorden, het zuiden, het westen en het oosten gericht. Als een soort kompas dus. Hoe wisten de Egyptenaren dit al? Deze 4 grondlijnen zijn ongeveer even groot. Een enorme prestatie! (230,25 m, 230,44 m, 230,38 m en 230,35 m). Een verschil tussen de langste en kortste zijde van nog geen 0,08 %. Zelfs voor hedendaagse architecten (bouwkundigen) zou dit moeilijk na te maken zijn. De omtrek van deze piramide (als je er omheen loopt) is bijna een kilometer en voldoende om 5 kathedralen erin te laten passen. Bedenk dan ook nog dat de piramiden grotendeels massief zijn. Alleen al de grote piramide bestaat uit 2,5 miljoen kalkstenen blokken. De totale massa komt daarmee op 6,3 miljoen ton (6.300.000.000 kilo!!!). Ter vergelijking: de Eiffeltoren weegt 7175 ton (en was trouwens het eerste bouwwerk dat de piramide van Cheops in hoogte versloeg).
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef arie_bc het volgende:

[..]

nog een toevoeging hierop, in de link die je later zelf geeft zie je de schachten van de piramiden, daar kan je zelf zien dat het geen ingewikkeld doolhof is.
    Deze reactie tekent je, je kijkt alleen de plaatjes en leest geen tekst anders had je wel wat anders gezegd.
  • Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
      donderdag 26 februari 2009 @ 12:18:34 #223
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_66475915
    Edited by ToT: Doe maar niet...

[ Bericht 92% gewijzigd door ToT op 26-02-2009 12:20:00 ]
    zzz
    pi_66475921
    @ de sacrofaag: gisteren noemden ze in dat programma een steensoort dat nog harder was. Het graniet waar de sacrofaag van gemaakt is, is met onvoorstelbaar veel geduld en mankracht uitgehakt met een nog hardere steensoort. Waarschijnlijk zijn veel arbeiders gestorven aan stoflongen, maar het is te verklaren.

En ja: wat is er vreemd aan dat zo'n gigantisch ding al tijdens de bouw daar geplaatst is? Lijkt me de makkelijkste oplossing. Ik kan me ook best voorstellen dat men tegenwoordig met het bouwen van gebouwen kijkt van wat er eerst geplaatst moet worden voor er muren omheen gezet worden. Betonnen binnenmuren plaatst men volgens mij ook niet pas nadat de buitenmuren en het plafond al op hun plaats zitten.
      donderdag 26 februari 2009 @ 12:20:59 #225
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_66475977
    Maar waarom zou amerika daar naar alien artefacts graven als de amerikaanse overheid zelf bestaat uit alien reptilians ?
    zzz
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')