Eerste de beste aardschok en is weer mikado.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze pompen in dubai beton 660+ meter recht de lucht in voor die nieuwe wolkenkrabber de Burj Dubai, dat is peanuts in jouw ogen?
Ik weet niet of je wel eens bij de piramides geweest bent, maar geloof mij maar, van de originele gladde buitenkant is niks meer over, (ze waren oorspronkelijk niet zo "getrapt" als ze nu zijn) dus zo degelijk zijn die dingen nou ook weer niet..quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Eerste de beste aardschok en is weer mikado.
Technische vernuftigdheid hoeft geen vooruitgang te zijn. Eerder een belemmering.
Bladgoud achtig iets zou er toch op hebben gezeten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens bij de piramides geweest bent, maar geloof mij maar, van de originele gladde buitenkant is niks meer over, (ze waren oorspronkelijk niet zo "getrapt" als ze nu zijn) dus zo degelijk zijn die dingen nou ook weer niet..
Bij jou is inderdaad eerder sprake van voortschreiend inzicht.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Dan gaat dus de theorie van voortschreidend inzicht ook niet op.
Ze wilden het de grafschenders inderdaad zo aangenaam mogelijk maken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef Lambiekje het volgende:
Binnen een piramide is helende kracht
Dat was de laatste laag, de structurele basis is enkel wat er nu nog staat, dus een getrapte piramide, die was oorspronkelijk nog gladgestreken, iets waar je bovenaan de top nog een klein stukje van kan zien. Die laag is grotendeels door een aardbeving losgekomen in de middeleeuwen, en dat materiaal is later links en rechts in Cairo gebruikt voor het bouwen van van alles en nog wat, maar of de definitieve afwerking goud oid was is me niet helemaal duidelijk, onze gids heeft er iig niet over gehad..quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bladgoud achtig iets zou er toch op hebben gezeten.
Binnen een piramide is helende kracht
Onjuist vaak wanneer je de piramide inging kwam je er nooit meer uit door de ingwikkelde gangen e.d. Die helende kracht lijkt me onwaarschijnlijk maar het bladgoud was zeker juist.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:46 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ze wilden het de grafschenders inderdaad zo aangenaam mogelijk maken.
Die mysterieuze ziekte cq vloek van de farao's, (waar je volgens mij op doelt?) is naar alle waarschijnljikheid een vorm van vergiftiging door de zware metalen die gebruikt werden voor de verf waarmee de hiërogliefen op de wanden zijn geverfd, en zoals bekend, zijn archeologen gek op dingen afstoffen met kwastjes als ze er met de neus bovenop zitten..quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:46 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ze wilden het de grafschenders inderdaad zo aangenaam mogelijk maken.
Ik snap best dat je weerwoord teleurstellend is, wannneer je kennis je in de steek laat komen meestal de persoonlijke aanvallen. Dat artikel werpt inderdaad vragen op! Dat is de hele bedoeling ervan, jou en duizend andere te proberen overtuigen dat er vroeger meer was dan we denken, dan ons geleerd wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:19 schreef Rasing het volgende:
[..]
Och ja, wat ik op school geleerd heb is onzin. Lambiekje en 49euro weten het beter vanaf hun zolderkamertje in Schubbekutteveen.
[..]
Ik denk juist wel na. Niet meteen aannemen dat tekeningen van vliegtuigen uit India betekenen dat er dus ook vliegtuigen gevlogen hebben in India. Daar is wat meer bewijs voor nodig.
Ik dachtgrenswetenschap.nl
maar eigenlijk is dat artikeltje nog best genuanceerd. Het werpt alleen vragen op, het is helemaal niet zo stellig als de Lambiekjes die er zo soms rondlopen.
Je hebt een beetje teveel naar films als de Mummy gekeken. De gangen in de piramides zijn alles behalve doolhoven, rechte gangen met hier en daar een extra gang naar een andere ruimte. Elke debiel kan daar de weg vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:02 schreef 49euro het volgende:
[..]
Onjuist vaak wanneer je de piramide inging kwam je er nooit meer uit door de ingwikkelde gangen e.d. Die helende kracht lijkt me onwaarschijnlijk maar het bladgoud was zeker juist.
Waarom zijn ze dan nou nog bezig met het verkennen van de piramides van gizeh vooral cheops? Robotten worden naar binnen gestuurd en ontdekken de ene na de andere schacht, gang en deur.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:35 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je hebt een beetje teveel naar films als de Mummy gekeken. De gangen in de piramides zijn alles behalve doolhoven, rechte gangen met hier en daar een extra gang naar een andere ruimte. Elke debiel kan daar de weg vinden.
Volgens mij is dat omdat die schachten steeds geblokkeerd zijn met grote stenen met koperen haken, die niet terug omhoog geduwd kunnen worden, maar die ze ook niet zomaar willen doorboren omdat ze de piramide niet te veel willen beschadigen. Ze hadden er op een gegeven moment toch maar eentje doorboord en meteen stuitten ze op een nieuwe steen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef 49euro het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan nou nog bezig met het verkennen van de piramides van gizeh vooral cheops? Robotten worden naar binnen gestuurd en ontdekken de ene na de andere schacht, gang en deur.
Nee, het was meer een losse opmerking. Volgens Lambiekje zijn de piramiden niet eens begraafplaatsen, geloof ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die mysterieuze ziekte cq vloek van de farao's, (waar je volgens mij op doelt?)
De piramides van gizeh zijn inderdaad geen begraaf plaats.Er lag in ieder geval geen farao in de tombe. Wanneer je meer wilt weten over de enorme wetenschap en kennis die nodig was om deze piramides te bouwen is het artikel hieronder een aanrader.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:47 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nee, het was meer een losse opmerking. Volgens Lambiekje zijn de piramiden niet eens begraafplaatsen, geloof ik.
correct.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij is dat omdat die schachten steeds geblokkeerd zijn met grote stenen met koperen haken, die niet terug omhoog geduwd kunnen worden, maar die ze ook niet zomaar willen doorboren omdat ze de piramide niet te veel willen beschadigen. Ze hadden er op een gegeven moment toch maar eentje doorboord en meteen stuitten ze op een nieuwe steen.
nog een toevoeging hierop, in de link die je later zelf geeft zie je de schachten van de piramiden, daar kan je zelf zien dat het geen ingewikkeld doolhof is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef 49euro het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan nou nog bezig met het verkennen van de piramides van gizeh vooral cheops? Robotten worden naar binnen gestuurd en ontdekken de ene na de andere schacht, gang en deur.
Je kan hooguit rondkijken in een klein gedeelte want de voornaamste gangen en belangrijkste punten zijn zelfs voor wetenschappers verboden terrein.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:01 schreef arie_bc het volgende:
[..]
correct.
En daarnaast ik snap al die mensen niet die er nog nooit zijn geweest maar zoals al een aantal keren gezegd vanafhun zolder kamertje van alles beweren. Misschien eens tijd om er zelf te gaan kijken?
Je kan er namelijk gewoon naar binnen en rond kijken, moet je wel 's ochtends vroeg gaan want er mogen maar een x aantal mensen per dag in.
Jij snapt het nog niet helemaal of wel pik? Wil je dat ik uitleg waarom ze zo perfect zijn? Dat heeft niets te maken met de staat van tegenwoordig.quote:En al die mensen die zeggen dat de piramiden nog staan omdat het bouw technisch met superieure techniek gemaakt is, just lol.
De piramiden staan nog omdat het bouwen van een zo goed als massieve drie hoek nou eenmaal enorm sterk is. De gebouwen die wij bouwen zijn vaak rechthoekig, gaan de hoogte in en zijn daarnaast hol (om in te wonen of in te werken of wat dan ook). Door deze eigenschappen wordt het gebouw inderdaad vele malen minder sterk, maarja wij bouwen het omdat we het ook nog willen gebruiken en niet alleen maar naar kijken. Zo zie je dat de wat meer massief gebouwde gebouwen uit andere tijden het ook het langst overleven, denk aan kastelen met dikke massieve muren of verdedigings muren zoals sommigen van de romeinen of de chinese muur.
Deze reactie tekent je, je kijkt alleen de plaatjes en leest geen tekst anders had je wel wat anders gezegd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef arie_bc het volgende:
[..]
nog een toevoeging hierop, in de link die je later zelf geeft zie je de schachten van de piramiden, daar kan je zelf zien dat het geen ingewikkeld doolhof is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |